Welke speler(s) moet(en) weg?

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Wie moet er meteen met een strik om zijn nek AZ verlaten?

Graziano Pellè
38
31%
Boy Waterman
9
7%
Milano Koenders
38
31%
Ari
4
3%
Joey Didulica
3
2%
Ryan Donk
5
4%
Ruud Vormer
2
2%
Kemy Agustien
12
10%
Kemy Agustien
12
10%
 
Totaal aantal stemmen: 123
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Bayon Kwaku schreef:[..]

Het gaat erom dat velen nu juist alle nieuwe spelers willen afserveren, terwijl zij in een verzwakt AZ terecht kwamen,.
Verzwakt AZ ?? vorig jaar bijna landskampioen. Dat jaar daar voor ook alles hosanna. Een paar talentjes bij de groep kan geen kwaad maar een heel elftal vol talentjes gaat niet. Dat is nu toch wel gebleken dacht ik zo.
mAgNaVoX oDySsEy
Underground

pAuluZ schreef:[..]
Verzwakt AZ ?? vorig jaar bijna landskampioen. Dat jaar daar voor ook alles hosanna. Een paar talentjes bij de groep kan geen kwaad maar een heel elftal vol talentjes gaat niet. Dat is nu toch wel gebleken dacht ik zo.
Ik dacht eerst dat alles te maken had met scorend onvermogen... Maar ik constateer dat waarschijnlijk de klik met de trainer is verdwenen.
di carlos
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2008, 18:16

Pellè, niet technisch, niet balvast, geen scorend vermogen, wat hebben we er aan?! :?

Jenner, loopt al na 20 minuten te sjokken over het veld alsof ie een marathon heeft gelopen en maakt altijd net 1 beweging te veel.

El Hamdaoui, nutteloze acties en heeft altijd juist de verkeerde oplossing.

Cziommer, als we deze speelwijze blijven volhouden dan kan hij maar beter weg, is gewoon niet de nummer 10 voor deze speelwijze, het is treurig maar waar.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

di carlos schreef:Jenner, loopt al na 20 minuten te sjokken over het veld alsof ie een marathon heeft gelopen en maakt altijd net 1 beweging te veel.

El Hamdaoui, nutteloze acties en heeft altijd juist de verkeerde oplossing.
Je hebt in je selectie plaats voor 30 man, El Ham is misschien niet goed genoeg voor de eerste 11, maar zou een prima reserve kunnen zijn voor Martens bijvoorbeeld. Veel betere aanvallers voor de bank zijn er echt niet, bovendien is El Ham de laatste tijd zeer belangrijk geweest op cruciale momenten toen de druk het grootst was, afgelopen weekend ook weer lat en paal. Jenner mag wat mij betreft ook als een van de 30 blijven, uiteraard wil hem alleen zien bij blessures van een man of 4.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

cramAZ schreef:[..]


Ik dacht eerst dat alles te maken had met scorend onvermogen... Maar ik constateer dat waarschijnlijk de klik met de trainer is verdwenen.
Is het dan niet een beetje raar dat de spelers wel heel graag met van Gaal verder willen?

Ik denk dat er nooit een klik in de persoonlijke omgang is geweest. De vorige generatie voetballers waren jongens met een huisje boompje beestje, terwijl de meeste spelers van nu een meer de levenstijl van de Prins van Monaco hanteren. Louis kan goed werken met spelers als Romero en Moreno, gretig en ambitieus.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
patje10
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:25

Spelers die AZ na dit seizoen moeten verlaten:
1. Graziano Pellè : heeft genoeg wedstrijden de kans gehad, is gewoon een zeer beperkte voetballer.
2. Boy Waterman: Pakt geen punten.

Twijfel:
Kemy Agustien: Heeft talent, maar te weinig inzet.
Milano Koenders: Kostte AZ een plaats in de volgende ronde uefa cup, verder niet zoveel kansen gehad.
Joey Didulica: Hangt ervan af of ie nog zoveel grabbelt als voor z'n blessure.
Ari: Kan goed een bal aannemen en redelijk meevoetballen, maar moet doelgerichter en efficienter worden.
de Zeeuw: Als het slecht gaat met het elftal, is hij degene die meestal het slechtste speelt. Blijft echter een goede voetballer, bij het Nederlands Elftal.
Vormer: Verhuren en hopen dat hij zich voetballend goed ontwikkelt. Met de inzet en strijd zit het wel goed bij hem. Verhuren aan een club als Vitesse, Nec. Ploegen die wel proberen te voetballen.
Jenner: Als AZ 4-4-2 blijft spelen moet ie weg. Hij is een echte vleugelspeler. Ook moet hij na 1 mislukte actie gewoon doorgaan met z'n acties.
Barry Opdam: Eigenlijk te traag voor dit niveau. Compenseert wel veel met z'n inzicht. Maar niet meer als linksback gebruiken!
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Frankie schreef:[..]


Is het dan niet een beetje raar dat de spelers wel heel graag met van Gaal verder willen?

Ik denk dat er nooit een klik in de persoonlijke omgang is geweest. De vorige generatie voetballers waren jongens met een huisje boompje beestje, terwijl de meeste spelers van nu een meer de levenstijl van de Prins van Monaco hanteren. Louis kan goed werken met spelers als Romero en Moreno, gretig en ambitieus.
Ik denk dat iedereen goed kan werken met gemotiveerde jongens, een goede trainer heeft toch ook de taak zijn spelers te motiveren?
DYV
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 jul 2007, 19:46
Locatie: Papendrecht

Bayon Kwaku schreef:[..]
Maar serieus, deze spelers zijn gescout om zich te ontwikkelen in een sterk AZ, zij moesten steunen op de fundamenten van het succesvolle AZ.
Spelers als Koenders, Pelle, Ari, Agustien, Poulsen en El Hamdaoui hebben bij andere clubs laten zien dat ze meer talent bezitten dan de gemiddelde speler.
?

Koenders is niks, kan niks en wordt niks. Is gekocht op een paar aardige wedstrijdjes bij een degradant, waar hij dicht voor zijn eigen doel mag hangen. Zodra er iets meer ruimte in zijn rug komt, begrijpt hij het eenvoudig niet. Gewoon weg met die gast, en het is meegenomen als hij nog wat oplevert.

Pelle heeft op het hoogste niveau nog niets laten zien, en was ook in de serie B en C nou niet bepaald een goal getter. Hij mist gewoon een stuk atletisch vermogen (is houterig en traag) en balbeheersing. Verkopen en het verlies proberen te beperken.

Ari en Poulsen komen uit zwakkere competities en heb ik toen te weinig zien spelen om te kunnen beoordelen of ze toen wel presteerden. Poulsen krijgt wat mij betreft het voordeel van de twijfel, gebaseerd op een paar optredens bij AZ. Ari is wel een aardige voetballer, maar gaat niet fungeren in het AZ systeem. Het is meer een voetballer voor de counter.
Poulsen houden en Ari verkopen aan een ploeg die hier meer aan heeft.

El Hamdaoui heeft (mede door blessures) nooit langdurig op het hoogste niveau kunnen voetballen, maar heeft in aanleg wel het vermogen om een goede voetballer te worden. Lijkt nu eigenlijk pas op gewicht, en we zouden hem moeten houden.

Agustien heeft een redelijk seizoen gedraaid bij Roda en op basis daarvan was het gerechtvaardigd dat hij teug zou komen. Begon dit seizoen bij AZ wel goed, maar is nu zowel voetballend als mentaal heel ver gezakt. Is een twijfelgeval.
DYV
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 jul 2007, 19:46
Locatie: Papendrecht

Falcx schreef:[..]


Ik denk dat iedereen goed kan werken met gemotiveerde jongens, een goede trainer heeft toch ook de taak zijn spelers te motiveren?
Onzin. Aan een dood paard kun je niet trekken. Spelers behoren gemotiveerd te zijn, want als je hier een trainer voor nodig hebt, dan ben je niet geschikt voor het leveren van presteren op hoog niveau.
Een trainer kan het groepsproces bevorderen en er voor zorgen dat men op die manier nog net iets extra´s kan en wil brengen. Maar bij spelers zonder intrinsieke motivatie heeft dit geen enkel nut.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Falcx schreef:[..]


Ik denk dat iedereen goed kan werken met gemotiveerde jongens, een goede trainer heeft toch ook de taak zijn spelers te motiveren?
De speler zelf moet gemotiveerd zijn om het beste uit zijn carriere te halen. Ze hoeven natuurlijk geen monikken te worden of geheelonthouders te zijn, maar een beetje verantwoordelijkheid kan geen kwaad.... Als je verhalen hoort over te laat komen en buitenvrouwen, dan ga je toch afvragen waarom de club niet de desbetreffende spelers heeft begeleid met een stuk of 5 - 6 SPW-ers.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

DYV schreef:[..]


Onzin. Aan een dood paard kun je niet trekken. Spelers behoren gemotiveerd te zijn, want als je hier een trainer voor nodig hebt, dan ben je niet geschikt voor het leveren van presteren op hoog niveau.
Een trainer kan het groepsproces bevorderen en er voor zorgen dat men op die manier nog net iets extra´s kan en wil brengen. Maar bij spelers zonder intrinsieke motivatie heeft dit geen enkel nut.
Een trainer moet zijn ploeg kunnen motiveren om te presteren, tuurlijk zijn er een aantal rotte appels in een selectie, maar alleen bij een willekeurig jeugdteam kan je al zien dat de groep bij sommige trainers serieus met voetbal bezig is, en dezelfde groep onder een andere trainer in een diep gat valt.

Vooral met de huidige talentvolle generatie heb je een hoop jongens die nauwlijks de juiste mentaliteit en instelling kennen. Maar als een trainer deze jongens op de juiste manier weet te prikkelen, motiveren en hun overtuigd dat ze voor zowel de club als hunzelf een prestatie WILLEN leveren.

Het is wel degelijk één van de taken van de trainer om het team scherp en gemotiveerd te houden.
di carlos
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2008, 18:16

Frankie schreef:[..]


Je hebt in je selectie plaats voor 30 man, El Ham is misschien niet goed genoeg voor de eerste 11, maar zou een prima reserve kunnen zijn voor Martens bijvoorbeeld. Veel betere aanvallers voor de bank zijn er echt niet, bovendien is El Ham de laatste tijd zeer belangrijk geweest op cruciale momenten toen de druk het grootst was, afgelopen weekend ook weer lat en paal. Jenner mag wat mij betreft ook als een van de 30 blijven, uiteraard wil hem alleen zien bij blessures van een man of 4.


we hebben al een reserve voor Martens gehaald ( van der Velde )
El Hamdaoui kan daarom van mij nu toch echt weg.
Dan heb ik liever Cziommer als derde keus achter van der Velde.
Zupporter
Herry en/of Berry
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mei 2007, 08:36

di carlos schreef:[..]


we hebben al een reserve voor Martens gehaald ( van der Velde )
El Hamdaoui kan daarom van mij nu toch echt weg.
Dan heb ik liever Cziommer als derde keus achter van der Velde.
Van der Velde is in eerste instantie gehaald voor de positie rechts op het middenveld meen ik me te herinneren
Gebruikersavatar
Yubisaki
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 jul 2007, 10:23
Locatie: Alkmaar

Zupporter schreef:[..]


Van der Velde is in eerste instantie gehaald voor de positie rechts op het middenveld meen ik me te herinneren
Ja dat klopt, en van der Velde melde toen dat hij op rechts de concurentie aan moest gaan met Agustien. Waardoor waarschijnlijk Jenner AZ verlaat...?
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

di carlos schreef:[..]


we hebben al een reserve voor Martens gehaald ( van der Velde )
El Hamdaoui kan daarom van mij nu toch echt weg.
Dan heb ik liever Cziommer als derde keus achter van der Velde.

El Ham is veelzijdiger dan alleen reserve voor de nummer 10. Hij kan ook als (reserve) spits uit de voeten. Je moet niet vergeten dat hij net terug is na 3 jaar blessures en hij is ook nog maar 23, dus hij kan alleeen maar beter worden. Ik wil het nog een jaartje aankijken op basis van wat hij heeft laten zien na de winterstop.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Frankie schreef:[..]



El Ham is veelzijdiger dan alleen reserve voor de nummer 10. Hij kan ook als (reserve) spits uit de voeten. Je moet niet vergeten dat hij net terug is na 3 jaar blessures en hij is ook nog maar 23, dus hij kan alleeen maar beter worden. Ik wil het nog een jaartje aankijken op basis van wat hij heeft laten zien na de winterstop.
Dat zie je ook aan zijn productie. Eentje voor de winterstop en vijf erna.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

kuifje schreef:[..]


Dat zie je ook aan zijn productie. Eentje voor de winterstop en vijf erna.
Inderdaad, maar voor de winterstop heeft hij ook nauwelijks gespeeld. Hij kwam tot een totaal van 350 minuten in 10 invalbeurten.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
moussa dembélé fan
Steward
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 sep 2006, 15:59

Snap niet echt waarom zoveel mensen Vormer afschrijven. Is een jonge gozer die behoorlijk veel potentie heeft en van zo een jong binkie moet je toch ook niet verwachten dat hij in zo een kut seizoen het hele team op sleeptouw neemt. Verhuur die jongen desnoods een jaartje aan een club waar hij lekker ze wedstrijdjes kan spelen en dan volgend jaar kijken of we er nog wat mee kunnen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

moussa dembélé fan schreef:Snap niet echt waarom zoveel mensen Vormer afschrijven. Is een jonge gozer die behoorlijk veel potentie heeft en van zo een jong binkie moet je toch ook niet verwachten dat hij in zo een kut seizoen het hele team op sleeptouw neemt. Verhuur die jongen desnoods een jaartje aan een club waar hij lekker ze wedstrijdjes kan spelen en dan volgend jaar kijken of we er nog wat mee kunnen.
Ik snap dat ook niet, maar Iemand bij AZ die verantwoordelijk is voor de spelers vond het niet nodig om sommige spelers te informeren wat de bedoelingen van AZ met hun is :roll: . Ook bij Vormer was dat het geval dus die wil nu weg :(
hjkuuhjkk

multatuli schreef:[..]


Ik snap dat ook niet, maar Iemand bij AZ die verantwoordelijk is voor de spelers vond het niet nodig om sommige spelers te informeren wat de bedoelingen van AZ met hun is :roll: . Ook bij Vormer was dat het geval dus die wil nu weg :(
Misschien zien ze in Luyckx een betere speler voor die positie.
Gesloten