Welke speler(s) moet(en) weg?

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Wie moet er meteen met een strik om zijn nek AZ verlaten?

Graziano Pellè
38
31%
Boy Waterman
9
7%
Milano Koenders
38
31%
Ari
4
3%
Joey Didulica
3
2%
Ryan Donk
5
4%
Ruud Vormer
2
2%
Kemy Agustien
12
10%
Kemy Agustien
12
10%
 
Totaal aantal stemmen: 123
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Barrygoal schreef:[..]
Vorig seizoen heb ik het ook al over hem gehad, al waren Antti en ik volgens mij de enigen die niet zo lovend over Waterman en Donk waren.
Hoho, daar behoor ik ook bij. Alleen in tegenstelling tot Antti was ik wat milder. Ik erkende zijn fouten en constateerde dat hij het met een ervaren man naast zich een stuk beter zou doen. Die is er echter niet gekomen. Over Waterman was ik volgens mij de eerste die kritisch was, al na een wedstrijd of 8 volgens mij.
Gebruikersavatar
Rosarium
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2004, 15:11
Locatie: Krommenie

Pelle: Voetbaltechnisch een hele matige speler. Voegt alleen wat toe dankzij zijn fysiek, maar dat doet bijv. Frank Demouge of Harrie Gommans ook. Dus hij is zeker geen 6 miljoen waard. Als we die 6 miljoen of desnoods de helft kunnen vangen voor hem moeten we hem verpatsen en een goedkopere pinch-hitter terughalen.

Waterman, Agustien en Koenders:
Ik denk dat zo'n grote Surinaamse kliek zorgt tweespalt in de selectie als ik de berichten die ik hoor mag geloven. Dus de zwakke schakels uit die kliek mogen weg.

Donk:
Komt ook uit die Surinaamse groep maar ik vind hem nog steeds een groot talent. Die moeten we absoluut niet laten gaan. Ook dit jaar vind ik hem goed. Opbouwend is het wel onvoldoende maar verdedigend (en dat vind ik toch wel belangrijker) is hij de sterkste pion achterin.

Jenner&Cziommer&Medunjanin:
Hebben twee jaar de kans gehad en kunnen mij niet overtuigen. Als we weer 433 gaan spelen (wat ik hoop) dan krijgt Jenner nog een kansje van me als reserve rechtsbuiten.

Ari:
Hebben we eindelijk een Braziliaanse spits. Is het er een met de belabberdste techniek van Brazilië. Als de basistechniek al niet goed is dan zie ik er ook weinig verbetering inkomen de volgende jaren. Mag dus ook weg.

El Hamdaoui:
Is een creatieve speler die lopende mensen om zich heen nodig heeft (Pelle zou hier ook baat bij hebben). Maar AZ heeft geen snelle spelers en dat is naar mijn mening ook de achilleshiel van AZ dit seizoen: een gebrek aan creativiteit en snelheid en niet een gebrek aan inzet.

Vormer:
Parodie op een profvoetballer. Loopt positioneel continu verkeerd en moet dat dan corrigeren met tackles wat door sommige mensen verward wordt met hard werken en bikkelen. Weg ermee.

Luycks:
Brengt wat meer fysiek in ons elftal en heeft een goede vrije trap dus die voegt wel wat toe aan de huidige selectie.

Lens:
Ongelooflijk maar waar, hij speelt echt de pannen van het dak de laatste weken/maanden. Hij kan de snelheid brengen waar AZ nou juist zo'n behoefte aan heeft.

Poulsen:
Ziek, zwak en misselijk. Ik houd het voorlopig op pech en ik hoop dat hij volgend jaar alsnog zijn kans grijpt.

Didulica:
Lekker houden als reservekeeper. We hebben al zo weinig ervaring in de selectie dus moeten we ons maar vasthouden en de kleine beetjes.
We shall never surrender!
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

AZ 4 Life schreef:[..]


Hoho, daar behoor ik ook bij. Alleen in tegenstelling tot Antti was ik wat milder. Ik erkende zijn fouten en constateerde dat hij het met een ervaren man naast zich een stuk beter zou doen. Die is er echter niet gekomen. Over Waterman was ik volgens mij de eerste die kritisch was, al na een wedstrijd of 8 volgens mij.
Jij begint erover dat vorig jaar niemand negatief was, en nu was je het zelf ook. Maakt verder niet uit hoe of wat, hij heeft voldoende steken laten vallen.
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Barrygoal schreef:[..]


Jij begint erover dat vorig jaar niemand negatief was, en nu was je het zelf ook.
Met niemand bedoel ik uiteraard het leeuwendeel, net zoals het feit dat niemand negatief was over het aankoopbeleid in augustus, ik heb het dan ook over 95% van het forum.
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

AZ 4 Life schreef:[..]


Met niemand bedoel ik uiteraard het leeuwendeel, net zoals het feit dat niemand negatief was over het aankoopbeleid in augustus, ik heb het dan ook over 95% van het forum.
Daar heb je een punt! Ik viel ook van verbazing van mijn stoel dat ik zag dat bijna iedereen AZ kampioenschapskansen toedichtte. Lachwekkend, al had ik het ook weer niet zo extreem verwacht.
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
AZsup

in een zin
Agustien ,Koenders,Medunjanin,Mendes da Silva,Waterman, El Hamdaoui
mischien nog de zeeuw want die loopt ook alleen maar te kloten op het velt
075AZ
Steward
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2007, 07:11
Locatie: Zaanstreek

Ik hou het kort:

Weg: Waterman, koenders, cziommer, mendunjanin, agustien, el hamdiou,
PELLE!!!!,

Terughalen:

Molhoek en lens

verhuren:
Vormer, matic en nog een paar talenten van jong AZ!
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

075AZ schreef:Ik hou het kort:

Weg: Waterman, koenders, cziommer, mendunjanin, agustien, el hamdiou,
PELLE!!!!,

Terughalen:

Molhoek en lens

verhuren:
Vormer, matic en nog een paar talenten van jong AZ!
Doe het dan meteen wel goed.....El Hamdiou(El Hamdaoui), Mendunjanin(Medunjanin)
Glory is for the moment. Pride is forever!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Cesc schreef: Doe het dan meteen wel goed.....El Hamdiou(El Hamdaoui), Mendunjanin(Medunjanin)
En PELLE is nog altijd gewoon Pellè.
hjkuuhjkk

AZ 4 Life schreef:[..]


Met niemand bedoel ik uiteraard het leeuwendeel, net zoals het feit dat niemand negatief was over het aankoopbeleid in augustus, ik heb het dan ook over 95% van het forum.
Nou, het is trouwens duidelijk dat de verkoop van Koevermans en het niet opvangen van het wegvallen van Arveladze (zou Alves worden) de boel heeft genekt.
Dus ik vind nog steeds dat de aankopen van AZ, niet zo slecht waren.
Pelle viel tegen inderdaad, maar hij had van een Koevermans veel kunnen opsteken in doeltreffendheid, maar die jankert forceerde een vertrek door gebruik te maken van LvG zijn rechtlijnige imago en zijn eigen "ideale" schoonzoon imago.
Ook al die stomme blessures hebben niet geholpen, dacht ik zo.
Luirink (knie), Martens (knie), Schaars (knie), Pelle (knie), Waterman (rug), Poulsen (ziek) en ik heb het gevoel dat ik er nog een paar vergeten ben, maar goed.
Met Alves hadden we gewoon een veel scorende spits gehad, maar AZ heeft gewooon niet de financiele huishouding om blind in zo'n onbetrouwbaar circus dat rond hem is te stappen.

Ik las het verhaal van Brands in het Supportersmagazine en ik vind het een realistisch en te billijken verhaal.
Daarin werd uit de doeken gedaan waardoor ervaring niet lukte en uit interviews met al deze spelers is af te leiden dat dit de waarheid is, buiten dat ik Brands gewoon op zijn woord geloof.
roodhartje
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2004, 18:36

Van mij mogen koenders,vormer agustien, pelle medunjanin en el hamdaoui wel weg.Ik ben ook niet echt tevreden over donk maar die geef ik nog een kans, het jaar hiervoor was hij wel goed.En als martens en schaars weer helemaal fit zijn , gaat het zeker beter.En ik hoop dat er niet teveel weggaan en goede en ervaren spelers erbij komen.En vooral een leider op het middenveld die sturing geeft aan het elftal , maar ik denk dat schaars dat ook wel kan.En er moet een mengeling van leeftijd komen net zoals vorig jaar het elftal is te jong behalve opdam.Wij als supporters staan aan de zijlijn en moeten het afwachten, maar ik denk dat ze wel geleerd hebben van afgelopen seizoen en dat het zo niet meer kan .Succes allemaal en nog even knallen tegen sparta dat verdienen we wel .barrygoalfan forever
Gebruikersavatar
MrSpeakless
Herry en/of Berry
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2008, 08:32
Locatie: Krommenie

Helemaal eens met AZ 4 life en Bayon Kwaku.

De meeste van jullie "supporters" zijn erg negatief geweest en gunnen niemand de tijd. Wanneer iedereen de geblesseerde van afgelopen seizoen eens door neemt, missen we ook wel wat. Nieuwe aankopen uit andere landen, die de cultuur, taal, en speelstijl nog niet gewend zijn, zullen hierin moeten groeien. Kijk maar eens hoe het bij andere clubs gaat, zeker in het geval van spitsen, 1ste jaar bijna altijd slecht, jaar daarop goed genoeg. Het zegt overigens toch genoeg dat onze italiaanse vriend, volgens vele niet goed genoeg, toch in genoeg belangstelling staat van diverse clubs. Of hebben deze scouts, trainers enzovoort ook allemaal geen verstand van voetbal?
LeonAZ
Seizoenkaarthouder
Berichten: 291
Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:35
Locatie: 072

MrSpeakless schreef:Helemaal eens met AZ 4 life en Bayon Kwaku.

De meeste van jullie "supporters" zijn erg negatief geweest en gunnen niemand de tijd. Wanneer iedereen de geblesseerde van afgelopen seizoen eens door neemt, missen we ook wel wat. Nieuwe aankopen uit andere landen, die de cultuur, taal, en speelstijl nog niet gewend zijn, zullen hierin moeten groeien. Kijk maar eens hoe het bij andere clubs gaat, zeker in het geval van spitsen, 1ste jaar bijna altijd slecht, jaar daarop goed genoeg. Het zegt overigens toch genoeg dat onze italiaanse vriend, volgens vele niet goed genoeg, toch in genoeg belangstelling staat van diverse clubs. Of hebben deze scouts, trainers enzovoort ook allemaal geen verstand van voetbal?
Dat weet ik wel heel zeker, als je Pellè koopt zoals AZ het deed als talent dan kan het nog want je kan er een keer naast zitten maar als je nu als club nog serieus Pellè wil kopen ben je niet lekker bezig...
Dirk Scheringa, gezellig hé!

''AZ Alkmaar Landskampioen 2008\2009''
Gebruikersavatar
A!Z!
Supporter
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jun 2007, 11:00

Verkoop:
- Waterman: Komt tekort. Slechte mentaliteit.
- Jenner: Bij terugval op het 4-3-3-systeem wél behouden.
- Dembélé: Bij een bod boven de 15 milj. meteen doen.

Verhuur:
- Ari: Alleen als er betere spitsen worden aangetrokken. Het liefst aan een counterploeg.
- El Hamdaoui: Aan een ploeg met trainer die hem de ruimte geeft. Als zo'n trainer naar AZ komt is dat uiteraard niet nodig.
- Agustien: Komt nu nog tekort, maar als hij mentaal sterker wordt kan hij een goede speler worden.
- Koenders: Zie Agustien

Voordeel v/d twijfel:
- Pellè: Dit om kapitaalvernietiging te voorkomen en hij is best een sterk aanspeelpunt. Met flankspelers (zoals Jenner) die een bal over 20 meter wel enig richting kunnen geven erg bruikbaar gezien zijn lengte. Scorend vermogen moet natuurlijk wel omhoog. Bij een bod waarmee je het aankoopbedrag kan terug verdienen zou ik hem wel verkopen. Dit vind ik hem namelijk niet waard.
- Ryan Donk: Eén van de grootste talenten voor achterin op de Nederlandse velden. Fysiek ijzersterk. Opbouwend onzeker en zijn mentaliteit binnen en buiten het veld slecht. Heb het idee dat het met hem nog wel goed komt.
- Simon Cziommer: Aan het begin van vorig seizoen kun je zien hoe je hem moet gebruiken. Hij is niet zo'n speler als Martens met die ene laatste briljante steekpass, maar wel één met een fantastische trap.
- Haris Medunjanin: Goede trap en een speler uit eigen jeugd met een AZ-hart.
075AZ
Steward
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2007, 07:11
Locatie: Zaanstreek

prerry schreef:[..]


En PELLE is nog altijd gewoon Pellè.
Damnn man wordt leraar ouwe zak!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

MrSpeakless schreef:Helemaal eens met AZ 4 life en Bayon Kwaku.

De meeste van jullie "supporters" zijn erg negatief geweest en gunnen niemand de tijd.
Makkelijk praten he nu we niet meer kunnen degraderen. Man hou toch op ze hebben een heel seizoen gehad om in te komen en ze zijn geen haar beter geworden. We hadden gvd bijna jupiler gespeeld man. Ik gun iedereen tijd om te wennen maar het kan te gek ook!
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

pAuluZ schreef:[..]
Makkelijk praten he nu we niet meer kunnen degraderen. Man hou toch op ze hebben een heel seizoen gehad om in te komen en ze zijn geen haar beter geworden. We hadden gvd bijna jupiler gespeeld man. Ik gun iedereen tijd om te wennen maar het kan te gek ook!
=D>
Geen gelul, drink een pul!!
hjkuuhjkk

pAuluZ schreef:[..]
Makkelijk praten he nu we niet meer kunnen degraderen. Man hou toch op ze hebben een heel seizoen gehad om in te komen en ze zijn geen haar beter geworden. We hadden gvd bijna jupiler gespeeld man. Ik gun iedereen tijd om te wennen maar het kan te gek ook!
Het gaat erom dat velen nu juist alle nieuwe spelers willen afserveren, terwijl zij in een verzwakt AZ terecht kwamen, deels natuurlijk omdat zij zelf er onderdeel van zijn :lol:
Maar serieus, deze spelers zijn gescout om zich te ontwikkelen in een sterk AZ, zij moesten steunen op de fundamenten van het succesvolle AZ.
Spelers als Koenders, Pelle, Ari, Agustien, Poulsen en El Hamdaoui hebben bij andere clubs laten zien dat ze meer talent bezitten dan de gemiddelde speler.
Brands zei het goed, op een gegeven moment liep half jong Oranje bij AZ rond, dat betekent dat ook elders in de voetbalwereld deze spelers werden gezien als begenadigde talenten.
Met Romero en Moreno die ook bij hun nationale selecties zitten zijn de aankopen toch niet verkeerd.
Gebruikersavatar
MrSpeakless
Herry en/of Berry
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2008, 08:32
Locatie: Krommenie

Hoezo makkelijk praten!! Ik ga al 26 jaar naar AZ, heb dus wel al wat mee gemaakt. Tuurlijk doet het dit seizoen zeer in vergelijking met de afgelopen4 a 5 jaar maar daarvoor was het nog veel slechter. Zeer waarschijnlijk ging het grootste gros toen niet naar AZ aangezien er toen maar 1500 a 3000 man in het stadion zaten, tegenover nu iets meer. Succes komt met vallen en opstaan en ja, je moet spelers wel kansen gunnen.

Wanneer iedereen fit was geweest afgelopen seizoen, dan hadden sommige spelers alleen wat speelminuten gekregen om alvast te wennen aan het niveau. Nu moesten sommige meteen gebracht worden en valt dit wat tegen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bayon Kwaku schreef:[..]

Het gaat erom dat velen nu juist alle nieuwe spelers willen afserveren, terwijl zij in een verzwakt AZ terecht kwamen,
Volgens mij zijn een hoop van die nieuwe spelers juist de rede dat AZ zo verzwakt is.
Gesloten