Slechtste AZ-elftal ooit?

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.

Is dit het slechtste AZ ooit?

Ja!
17
50%
Nee, namelijk...
17
50%
 
Totaal aantal stemmen: 34
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik heb nu zo'n 12 jaar een seizoenskaart van AZ en sinds begin jaren '90 ga ik naar losse wedstrijden, maar ik kan me niet herinneren dat ik me ze dood heb lopen ergeren aan AZ als nu. Zeker als je het af zet tegen het geld wat is uitgegeven en de inzet die daarbij wordt geleverd, moet je concluderen dat de teams onder Theo Vonk en Henk van Stee nog beter functioneerden.

Een rode kaart was in die tijd ook nog een echte rode kaart. Paultje Nortan, Ruudje Heus, Barry van Galen. Een rode kaart pak je direct met gestrekt been op de middenlijn. Niet met een tweede gele kaart bij de zijlijn. Jaliens snapt er niks van. Zelfs een knappe overtreding kan er niet meer van af. Alles binnen AZ is nu treurigheid troef. Maar misschien dat andere supporters een nóg slechtere periode (eind jaren '80) voor de geest kunnen halen. Ik hoor het graag... Of zal dit echt het slechtste AZ ooit zijn?
az075@utreg
Herry en/of Berry
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 dec 2006, 15:47

tijd van rini van roon en hasselbainck, ophuizen misschien.. eerste divisie liep AZ voor mij gevoel altijd per gespeelde wedstrijd altijd 1 punt 34 gespeeld 34 punten.. maar goed tijden waren toen anders was AZ-emmen gewoon leuke wedstrijden
martijn S
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 feb 2004, 22:22

Is dit ook niet het elftal met de meeste buitenlanders wat we ooit gehad hebben?
Voetbal is een mannensport.
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Ik heb me ook nog nooit zo dood lopen ergeren aan AZ. Misschien dat mijn kant van het verhaal niet zo relevant is, omdat ik nog niet zo lang op deze aardbol rondloop, maar ik kan me in ieder geval nog Henk van Stee e.d. voor de geest halen. Hoewel dat niet altijd koek en ei was, was het normaal te noemen. AZ haalde enorme rode cijfers, de spelers konden niet worden uitbetaald en eigenlijk was er nergens financiele ruimte. Anno 2007/2008 is er overvloedig veel ruimte en spelen we op een lagere positie in de eredivisie en is er geen hoop op verbetering. Huysegems was bijna een wereldaankoop. Hij kostte veel minder dan Pelle en speelde veel beter dan Pelle.

Overigens weet ik niet of je dit wel terecht het slechtste elftal kunt noemen. Het is natuurlijk wel de slechtste combi aller tijden: Louis van Gaal, Marcel Brands, een paar buitenlanders, een paar medelanders, een paar voetballers van het AZ dat nog wel lekker draaide en een of andere Italiaan die 7 miljoen ofzoiets moest kosten en eigenlijk geen zak gepresteerd heeft. Tel daar de mislukte transfer van Alves bij op en je seizoen is goed naar de klote.
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Tsjoe1981
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:42
Locatie: Alkmaar

martijn S schreef:Is dit ook niet het elftal met de meeste buitenlanders wat we ooit gehad hebben?


Wel ja en je hebt er geen flikker aan tot nu toe.
Dan mag Van der Velden misschien wel van Dordrecht afkomstig zijn, maar je haalt tenminste wel iemand binnen die zich voor heel Nederland wil bewijzen. Dat heb ik tot nu toe van een ari, pelle etc nog niet gezien. Of ze hebben het voetballend vermogen gewoon niet, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Alkmaar Victorie X
Tsjoe1981
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:42
Locatie: Alkmaar

AZRulezz schreef:Ik heb me ook nog nooit zo dood lopen ergeren aan AZ. Misschien dat mijn kant van het verhaal niet zo relevant is, omdat ik nog niet zo lang op deze aardbol rondloop, maar ik kan me in ieder geval nog Henk van Stee e.d. voor de geest halen. Hoewel dat niet altijd koek en ei was, was het normaal te noemen. AZ haalde enorme rode cijfers, de spelers konden niet worden uitbetaald en eigenlijk was er nergens financiele ruimte. Anno 2007/2008 is er overvloedig veel ruimte en spelen we op een lagere positie in de eredivisie en is er geen hoop op verbetering. Huysegems was bijna een wereldaankoop. Hij kostte veel minder dan Pelle en speelde veel beter dan Pelle.

Overigens weet ik niet of je dit wel terecht het slechtste elftal kunt noemen. Het is natuurlijk wel de slechtste combi aller tijden: Louis van Gaal, Marcel Brands, een paar buitenlanders, een paar medelanders, een paar voetballers van het AZ dat nog wel lekker draaide en een of andere Italiaan die 7 miljoen ofzoiets moest kosten en eigenlijk geen zak gepresteerd heeft. Tel daar de mislukte transfer van Alves bij op en je seizoen is goed naar de klote.
Nou dan mag je wel niet zo lang op deze aardbol ronddwalen, maar je 2e alinea is pittig goed verwoord!
Alkmaar Victorie X
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Dit elftal is het slechtst van de afgelopen 15 jaar door.de hoge verwachtingen en gebrek aan kleurrijke voetballers die door individuele akties het verschil kunnen maken. Voorheen kon de AZ supporter genieten van spelers als.. Barry van galen, Mutsaerts , Moens, Huiberts, Boussatta, sektioui, koev, shota, 'perez' en clubhelden als Den turk , Fortes,Langerak, Buskermolen en wijker.
Nu hebben we als enige troef Diehard Opdam die het van goed naar de bal blijven kijken en zijn doorzettingsvermogen moet hebben.De aankopen blijken hun vermogen aan poen niet waar te kunnen maken en door het teveel hopen op en het gezeik met, de naam zal ik maar niet noemen heeft het elftal al de hele eerste helft van de Comp. het vertrouwen van bestuur en vele dagdromende supporters moeten missen.
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Gebruikersavatar
Hoekie
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007, 12:56

AZRulezz schreef:Ik heb me ook nog nooit zo dood lopen ergeren aan AZ. Misschien dat mijn kant van het verhaal niet zo relevant is, omdat ik nog niet zo lang op deze aardbol rondloop, maar ik kan me in ieder geval nog Henk van Stee e.d. voor de geest halen. Hoewel dat niet altijd koek en ei was, was het normaal te noemen. AZ haalde enorme rode cijfers, de spelers konden niet worden uitbetaald en eigenlijk was er nergens financiele ruimte. Anno 2007/2008 is er overvloedig veel ruimte en spelen we op een lagere positie in de eredivisie en is er geen hoop op verbetering. Huysegems was bijna een wereldaankoop. Hij kostte veel minder dan Pelle en speelde veel beter dan Pelle.

Overigens weet ik niet of je dit wel terecht het slechtste elftal kunt noemen. Het is natuurlijk wel de slechtste combi aller tijden: Louis van Gaal, Marcel Brands, een paar buitenlanders, een paar medelanders, een paar voetballers van het AZ dat nog wel lekker draaide en een of andere Italiaan die 7 miljoen ofzoiets moest kosten en eigenlijk geen zak gepresteerd heeft. Tel daar de mislukte transfer van Alves bij op en je seizoen is goed naar de klote.
Ben je de tijden met Henk Wullems en Piet Schrijvers vergeten? Toen wonnen we ook nix, in de eerste divisie welteverstaan, dat kun je toch met de beste wil van de wereld niet slechter noemen dat wat we dit seizoen hebben gezien. AZ heeft vorig jaar flink boven zijn stand geleefd en dat wordt dit seizoen afgestraft. Ik zeg, overleven en volgens seizoen opnieuw beginnen. Helaas is Adriaanse naar Salzburg, die had misschien de zaak aan het draaien kunnen krijgen als een soort consultant voor de laatste paar maanden.
since 1987
Gebruikersavatar
Branie
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:12
Locatie: Alkmaar..

Hoekie schreef:[..]


Ben je de tijden met Henk Wullems en Piet Schrijvers vergeten? Toen wonnen we ook nix, in de eerste divisie welteverstaan, dat kun je toch met de beste wil van de wereld niet slechter noemen dat wat we dit seizoen hebben gezien. AZ heeft vorig jaar flink boven zijn stand geleefd en dat wordt dit seizoen afgestraft. Ik zeg, overleven en volgens seizoen opnieuw beginnen. Helaas is Adriaanse naar Salzburg, die had misschien de zaak aan het draaien kunnen krijgen als een soort consultant voor de laatste paar maanden.
Snap het nou eens, het is de hele manier waarop! Geld in overvloed en die jongens op het veld zijn het zo niet waard om voor mijn club te spelen! De trainer laat ze zo voetballen dus die moet er als eerste uit.
Daarnaast nog het supportersbeleid dat al de laatste jaren zo kut is maar door het goede spel nog enigzins vergeten werd.
Kortom...... conclusie is getrokken!
Vak je W toch!
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

Branie schreef:[..]

Snap het nou eens, het is de hele manier waarop! Geld in overvloed en die jongens op het veld zijn het zo niet waard om voor mijn club te spelen! De trainer laat ze zo voetballen dus die moet er als eerste uit.
Daarnaast nog het supportersbeleid dat al de laatste jaren zo kut is maar door het goede spel nog enigzins vergeten werd.
Kortom...... conclusie is getrokken!
We moeten ook weer niet overdrijven. Er is een verschil tussen het slechtste elftal en het slechts presterende elftal.

Dit team is niet het slechtste elftal. Wel het, gezien de talenten en investeringen, het slechtst presterende elftal (misschien wel allertijden).

Ik blijf van mening dat met de juiste man voor de groep en slechts 2 a 3 echte kwaliteits aankopen AZ er volgend seizoen gewoon weer staat.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Branie schreef:[..]

Snap het nou eens, het is de hele manier waarop! Geld in overvloed en die jongens op het veld zijn het zo niet waard om voor mijn club te spelen! De trainer laat ze zo voetballen dus die moet er als eerste uit.
Daarnaast nog het supportersbeleid dat al de laatste jaren zo kut is maar door het goede spel nog enigzins vergeten werd.
Kortom...... conclusie is getrokken!
En die is ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Branie
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:12
Locatie: Alkmaar..

salmonyappi schreef:[..]
En die is ?
Dat jij een vervelend mannetje bent! 8)
Vak je W toch!
falcon
Supporter
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 jul 2007, 14:35
Locatie: alkmaar

SebAZ schreef:[..]


We moeten ook weer niet overdrijven. Er is een verschil tussen het slechtste elftal en het slechts presterende elftal.

Dit team is niet het slechtste elftal. Wel het, gezien de talenten en investeringen, het slechtst presterende elftal (misschien wel allertijden).

Ik blijf van mening dat met de juiste man voor de groep en slechts 2 a 3 echte kwaliteits aankopen AZ er volgend seizoen gewoon weer staat.
Dat zal allemaal wel, maar AZ heeft gewoon veelste veel twijvelgevallen van spelers die misschien de top gaan halen en met 2 a 3 goede spelers erbij speel je nog maar subtop en dat willen we toch niet. De selectie zit gewoon helemaal verkeerd in elkaar, teveel mooi weer spelers, spelers die gewoon kwaliteit missen, geen leiders, geen afmakers, teveel spelers die de ned taal niet beheersen, brands en v gaal die er een zooitje van maken ...
Alle ballen verzamelen
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

falcon schreef:[..]


Dat zal allemaal wel, maar AZ heeft gewoon veelste veel twijvelgevallen van spelers die misschien de top gaan halen en met 2 a 3 goede spelers erbij speel je nog maar subtop en dat willen we toch niet. De selectie zit gewoon helemaal verkeerd in elkaar, teveel mooi weer spelers, spelers die gewoon kwaliteit missen, geen leiders, geen afmakers, teveel spelers die de ned taal niet beheersen, brands en v gaal die er een zooitje van maken ...

Er zijn teveel twijfelgevallen. Dit seizoen zeker. Maar groot aantal van die twijfel gevallen speelden vorig seizoen ook en op dat moment was er niets aan de hand. Omdat ze gedragen werden door 1 "de flow" waarin AZ zat en 2 de ervaring die er toen was.

De flow heeft te maken met vertrouwen, geluk, blesurres etc. dat zit dit seizoen allemaal tegen. Volgend seizoen met Martens en Schaars de 2 tot 3 ervaren kwaliteitsaankopen heb ik vertrouwen in.

AZ moet wel de ambitie hebben om voor het kampioenschap te gaan. Maar we moeten ook realiseren dat we nog steeds een achterstand hebben qua budget en organisatie op de TOP 3.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

Branie schreef:[..]

Snap het nou eens, het is de hele manier waarop! Geld in overvloed en die jongens op het veld zijn het zo niet waard om voor mijn club te spelen! De trainer laat ze zo voetballen dus die moet er als eerste uit.
Daarnaast nog het supportersbeleid dat al de laatste jaren zo kut is maar door het goede spel nog enigzins vergeten werd.
Kortom...... conclusie is getrokken!

.... ook mij is jouw conclusie niet duidelijk......

- Supporter af? Nu het eens een seizoen minder gaat, daar hebben ze een woord voor.......................kan d'r zo gauw niet opkomen.

- Aktie voeren?

- roep je MB of LvG op jouw matje?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Antti Opdam schreef:Ik heb nu zo'n 12 jaar een seizoenskaart van AZ en sinds begin jaren '90 ga ik naar losse wedstrijden, maar ik kan me niet herinneren dat ik me ze dood heb lopen ergeren aan AZ als nu. Zeker als je het af zet tegen het geld wat is uitgegeven en de inzet die daarbij wordt geleverd, moet je concluderen dat de teams onder Theo Vonk en Henk van Stee nog beter functioneerden.

Een rode kaart was in die tijd ook nog een echte rode kaart. Paultje Nortan, Ruudje Heus, Barry van Galen. Een rode kaart pak je direct met gestrekt been op de middenlijn. Niet met een tweede gele kaart bij de zijlijn. Jaliens snapt er niks van. Zelfs een knappe overtreding kan er niet meer van af. Alles binnen AZ is nu treurigheid troef. Maar misschien dat andere supporters een nóg slechtere periode (eind jaren '80) voor de geest kunnen halen. Ik hoor het graag... Of zal dit echt het slechtste AZ ooit zijn?
Nou ja, die overtreding maakte hij weldegelijk, vlak daarvoor, op de middenlijn, met gestrekt been, tegen Sahin. Dus geen kwaad woord over Jaliens!
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
falcon
Supporter
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 jul 2007, 14:35
Locatie: alkmaar

SebAZ schreef:[..]



Er zijn teveel twijfelgevallen. Dit seizoen zeker. Maar groot aantal van die twijfel gevallen speelden vorig seizoen ook en op dat moment was er niets aan de hand. Omdat ze gedragen werden door 1 "de flow" waarin AZ zat en 2 de ervaring die er toen was.

De flow heeft te maken met vertrouwen, geluk, blesurres etc. dat zit dit seizoen allemaal tegen. Volgend seizoen met Martens en Schaars de 2 tot 3 ervaren kwaliteitsaankopen heb ik vertrouwen in.

AZ moet wel de ambitie hebben om voor het kampioenschap te gaan. Maar we moeten ook realiseren dat we nog steeds een achterstand hebben qua budget en organisatie op de TOP 3.
Ten eerste moet je nog maar afwachten hoe Schaars en Martens herstellen ten tweede zijn het geen aanvallers (die veel goals maken)of
verdedigers (die hun man uitschakelen ) dus er zal meer moeten gebeuren. EEn grote schoonmaak stel ik voor, anders duurt het nog jaren voor we weer eens mee draaien
Alle ballen verzamelen
Gebruikersavatar
Branie
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:12
Locatie: Alkmaar..

SebAZ schreef:[..]



.... ook mij is jouw conclusie niet duidelijk......

- Supporter af? Nu het eens een seizoen minder gaat, daar hebben ze een woord voor.......................kan d'r zo gauw niet opkomen.

- Aktie voeren?

- roep je MB of LvG op jouw matje?
Ten eerste trek jij verkeerde conclusies!
Ik zal nooit supporter af zijn, hoe kan je die woorden in je mond nemen!!
Het doet me gewoon pijn wat er momenteel allemaal gebeurd met mijn club! En de mensen willen alles maar zo laten! Wil je dan terug naar de eerste divisie?
En,ja die tijd heb ik ook lang genoeg meegemaakt!
Vak je W toch!
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Antti Opdam schreef:Ik heb nu zo'n 12 jaar een seizoenskaart van AZ en sinds begin jaren '90 ga ik naar losse wedstrijden, maar ik kan me niet herinneren dat ik me ze dood heb lopen ergeren aan AZ als nu. Zeker als je het af zet tegen het geld wat is uitgegeven en de inzet die daarbij wordt geleverd, moet je concluderen dat de teams onder Theo Vonk en Henk van Stee nog beter functioneerden.

Een rode kaart was in die tijd ook nog een echte rode kaart. Paultje Nortan, Ruudje Heus, Barry van Galen. Een rode kaart pak je direct met gestrekt been op de middenlijn. Niet met een tweede gele kaart bij de zijlijn. Jaliens snapt er niks van. Zelfs een knappe overtreding kan er niet meer van af. Alles binnen AZ is nu treurigheid troef. Maar misschien dat andere supporters een nóg slechtere periode (eind jaren '80) voor de geest kunnen halen. Ik hoor het graag... Of zal dit echt het slechtste AZ ooit zijn?
Ben je ook geweest in die 12 jaar??? of had je alleen maar een seizoenskaart??
Ik heb veel slechtere periodes meegemaakt met AZ!
Niet alleen omdat ze in de eerste divisie speelde, maar omdat er totaal geen inzet was.
Vergeleken met die wedstrijden spelen ze nu zeer goed!
Natuurlijk als je het vergelijkt met de laatste 4 jaar gaat het zeer slecht!
Vergeet niet dat we zeer slecht speelde toen Adriaanse kwam, 5-1 tegen Zwolle??
Je gaat me niet vertellen dat ze nu slechter spelen dan toen.

Of neem die prutser van een een Donny Huysen die in een strafschop gebied gaat liggen ipv de bal in een leeg doel pissen!
Vergeleken met hem is Pelle een wereld spits!
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Branie
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:12
Locatie: Alkmaar..

[quote="johan"][..]
Of neem die prutser van een een Donny Huysen die in een strafschop gebied gaat liggen ipv de bal in een leeg doel pissen!
quote]
Hij verkocht liever drugs dan dat hij scoorde! 8)
Vak je W toch!
Gesloten