Slechtste AZ-elftal ooit?

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.

Is dit het slechtste AZ ooit?

Ja!
17
50%
Nee, namelijk...
17
50%
 
Totaal aantal stemmen: 34
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

Ik zat gisteravond nog eens de beelden van '80/'81 te bekijken. Voetbaltechnisch is er volgens mij niet zoveel veranderd. Alleen gaat nu alles over het midden. Omdat ik geen verstand van voetbal heb begrijp ik daar niets van. Het verschil is alleen de drive om doelpunten te maken. Net als John Bosman in zijn afscheidswerstrijd. Daar krijg ik nog altijd kippevel van.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Relatief gezien is dit weldegelijk de slechte prestatie sinds lange tijd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Ik twijfel tussen dit team en het team dat in '97 degradeerde. Destijds hebben we met name in de laatste wedstrijden heel slecht gespeeld tegen clubs die ook voor lijfsbehoud vochten. We werden toen geen ene keer van de mat gespeeld en tegen de top 3 en zo haalden we goede resultaten, altijd nipt met 1 doelpuntje verschil verliezen. Ik kan me niet herinneren dat we 10 wedstrijden achter elkaar niet hebben gewonnen, dat was volgens mij in dat rampseizoen ook niet het geval.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Capitano
Seizoenkaarthouder
Berichten: 324
Lid geworden op: 13 jan 2006, 12:39
Locatie: Alkmaar/Palermo

Is dit niet tegelijkertijd het beste elftal ooit?

niet gezien de resultaten en vertoonde spel. Maar; in potentie (een begrip waar je inderdaad nu niks aan hebt) zijn het spelers waar AZ een tijdje terug van mocht dromen. Bij clubs als Roda, Vitesse of Utrecht hebben ze veel meer mindere spelers.
"Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Gebruikersavatar
kwiqzilver
Supporter
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 apr 2007, 10:28
Locatie: Akersloot

Dit is bij lange na niet het slechtste elftal wat AZ heeft gehad.
Op een aantal plaatsen gaat het mis, waaronder de aanval wel het meeste opvalt.
Tot voor kort was de verdediging ook drama, maar die heeft zich tenminste wat opgericht.
Zoals eerder al gezegd wordt, in potentie kan je met dit team aardig wat bereiken. Ik denk dat er nu een combinatie van mentale zwakte, slechte spelerpositionering en een tekort aan inzet.
Iedereen zal blij zijn als het seizoen is afgelopen. Dan is er weer rust en kan men bouwen naar het nieuwe seizoen toe. En misschien, heel misschien, gaan we toch nog voor Europa strijden.
If somebody in the crowd spits at you, you've got to swallow it.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

poll klopt niet, dit AZ is geen team maar los zand! :lol:
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Capitano schreef:Is dit niet tegelijkertijd het beste elftal ooit?

niet gezien de resultaten en vertoonde spel. Maar; in potentie (een begrip waar je inderdaad nu niks aan hebt) zijn het spelers waar AZ een tijdje terug van mocht dromen. Bij clubs als Roda, Vitesse of Utrecht hebben ze veel meer slechte spelers.
Hoezo zouden deze spelers (op enkele na) beter ziijn dan spelers die bij "mindere" clubs lopen?

Is dat omdat Brands dat zei aan het begin van het seizoen? Of roep jij dat op basis van het geld dat er aan is uitgegeven? Dat Brands zo dom is om meer dan 10 miljoen uit tegeven voor Pelle en Ari wil nog niet zeggen dat ze beter zijn dan Amrabat en Calibro die samen nog geen 1/2 miljoen hebben gekost.

Jaliens, Opdam, Mendes, Dembele, Cziommer hebben het in het verleden laten zien. De rest van de selectie heeft nog nauwelijks iets bewezen, of alleen op laag niveau goed gespeeld. Een Utrecht heeft ook een Cornelisse, Gregor v Dijk, Nelisse, Caluwe, zij doen niet onder aan een Jaliens, Opdam, Cziommer, Mendes.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Capitano
Seizoenkaarthouder
Berichten: 324
Lid geworden op: 13 jan 2006, 12:39
Locatie: Alkmaar/Palermo

Frankie schreef: Een Utrecht heeft ook een Cornelisse, Gregor v Dijk, Nelisse, Caluwe, zij doen niet onder aan een Jaliens, Opdam, Cziommer, Mendes.
:lol: :lol: :lol:

Laat ik wel serieus blijven; ik durf te wedden dat (bijna) elke AZ-speler gewild is bij de clubs onder de top-3.
"Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

Branie schreef:[..]

Ten eerste trek jij verkeerde conclusies!
Ik zal nooit supporter af zijn, hoe kan je die woorden in je mond nemen!!
Het doet me gewoon pijn wat er momenteel allemaal gebeurd met mijn club! En de mensen willen alles maar zo laten! Wil je dan terug naar de eerste divisie?
En,ja die tijd heb ik ook lang genoeg meegemaakt!
Voor de goede orde ik trek geen conclusies!

Ik vraag me enkele dingen af, dat is iets anders.

Vervolgens ben ik blij dat je het AZ supportersschap niet beeindigt.

Ik ben ook niet bang dat dit AZ zal degraderen.

Waar ik meer bang van ben wat de slechte resultaten van dit siezoen voor invloed hebben op de TC. Van Gaals positie is in mijn ogen onhoudtbaar.

En daarnaast, is Scheringa bereidt de buidel open te trekken.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Capitano schreef:[..]


:lol: :lol: :lol:

Laat ik wel serieus blijven; ik durf te wedden dat (bijna) elke AZ-speler gewild is bij de clubs onder de top-3.
Alle spelers zijn altijd gewild, ligt alleen aan de prijs.

Overigens zijn spelers van clubs < top 3 ook behoorlijk in trek. Ik denk niet dat er een club zou zijn die Pelle of Ari aantrekt als ze voor dezelfde prijs een ander kunnen halen zoals Berg, N koufo, Nelisse, Amrabat, en noem alle andere spitsen maar op. Kijk maar eens in de schaduwelftal topic of zo zou ik zeggen. Wij hebben gewoon de twee slechtste spitsen die je maar kunt bedenken. De grootste helft van de selectie is nog twijfelachtig, Koenders, Vormer, Augustin, Donk etc kunnen grote spelers worden, maar je kunt ze misschien over een jaar of 5 ook bij Veendam, of Emmen bewonderen.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
AZHOOLIGAN1997
Steward
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mei 2007, 12:54
Locatie: Bergen NH

Ik heb nog wel vertrouwen in Ari.
Ik weet hij heeft er al een half jaar opzitten, maar toch heb ik nog
vertrouwen in hem. Pelle is een ander geval, hij kan gewoon niets.
Frankie schreef:[..]


Alle spelers zijn altijd gewild, ligt alleen aan de prijs.

Overigens zijn spelers van clubs < top 3 ook behoorlijk in trek. Ik denk niet dat er een club zou zijn die Pelle of Ari aantrekt als ze voor dezelfde prijs een ander kunnen halen zoals Berg, N koufo, Nelisse, Amrabat, en noem alle andere spitsen maar op. Kijk maar eens in de schaduwelftal topic of zo zou ik zeggen. Wij hebben gewoon de twee slechtste spitsen die je maar kunt bedenken. De grootste helft van de selectie is nog twijfelachtig, Koenders, Vormer, Augustin, Donk etc kunnen grote spelers worden, maar je kunt ze misschien over een jaar of 5 ook bij Veendam, of Emmen bewonderen.
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Hoekie schreef:[..]


Ben je de tijden met Henk Wullems en Piet Schrijvers vergeten? Toen wonnen we ook nix, in de eerste divisie welteverstaan, dat kun je toch met de beste wil van de wereld niet slechter noemen dat wat we dit seizoen hebben gezien. AZ heeft vorig jaar flink boven zijn stand geleefd en dat wordt dit seizoen afgestraft. Ik zeg, overleven en volgens seizoen opnieuw beginnen.
Ik ben die tijd niet vergeten, ik was er niet om het te onthouden. Goed lezen, dan had je opgemerkt dat ik in 1991 in de wereld kwam. Je kan mij niet vertellen dat ik op dat moment al serieus met voetbal bezig had moeten zijn. Misschien is het voor jou slechter geweest, maar voor mij dus nooit.
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
az075@utreg
Herry en/of Berry
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 dec 2006, 15:47

slechte aankopen van AZ allertijden dan:
1 el goesajan
2 pele
3 el ham
4 fertout
5 bociek
6 ari
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zaandam1967 schreef:slechte aankopen van AZ allertijden dan:
1 el goesajan
2 pele
3 el ham
4 fertout
5 bociek
6 ari
Ari hoor natuurlijk echt niet in dat rijtje thuis, maar jij zal het tijdperk Obiku/Echteld (om niet nog verder terug te gaan in de tijd) wel niet hebben meegemaakt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
az075@utreg
Herry en/of Berry
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 dec 2006, 15:47

ga nou niet beginnen over wie er eerder bij AZ was! ik stond er ook destijds met mn zaanlandia spandoekie. btw el goesajan komt ook uit dat tijdperk. Echteld kon ik altijd wel waarderen overigens
MO7 schreef:[..]


Ari hoor natuurlijk echt niet in dat rijtje thuis, maar jij zal het tijdperk Obiku/Echteld (om niet nog verder terug te gaan in de tijd) wel niet hebben meegemaakt.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zaandam1967 schreef:ga nou niet beginnen over wie er eerder bij AZ was! ik stond er ook destijds met mn zaanlandia spandoekie. btw el goesajan komt ook uit dat tijdperk. Echteld kon ik altijd wel waarderen overigens

[..]
Dan blijft Ari een onverklaarbare keuze. Ik heb van hem een aantal acties en doelpunten gezien die klasse aantonen. Kies blind op een selectiefoto tussen 1985 en 1995 en diegene zal overduidelijk de mindere zijn.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
az075@utreg
Herry en/of Berry
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 dec 2006, 15:47

ok ik vind hem zwaar beperkt. toevallig een goaltje tegen nurberg en een keer een lange bal van waterman. Nee met zoveel balbezit moet je toch meer kunnen scoren en acties maken. wat mij wel opvalt is dat shota destijds zo enorm veel in lijnen liep naar links rechts de gaten in de hoeken..maar goed dit is off-topic.
MO7 schreef:[..]


Dan blijft Ari een onverklaarbare keuze. Ik heb van hem een aantal acties en doelpunten gezien die klasse aantonen. Kies blind op een selectiefoto tussen 1985 en 1995 en diegene zal overduidelijk de mindere zijn.
falcon
Supporter
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 jul 2007, 14:35
Locatie: alkmaar

Zaandam1967 schreef:ok ik vind hem zwaar beperkt. toevallig een goaltje tegen nurberg en een keer een lange bal van waterman. Nee met zoveel balbezit moet je toch meer kunnen scoren en acties maken. wat mij wel opvalt is dat shota destijds zo enorm veel in lijnen liep naar links rechts de gaten in de hoeken..maar goed dit is off-topic.

[..]
ja ari valt ook erg, ik zag net dat tottenham lennon van de hand doet voor maar liefst 15 milj, ze zien het niet meer in hem zitten. Wie weet trapt er een (atletiek) club in, dan kunnen wij als AZ ook wat spelers van de hand doen, want die zijn immers beter dan lennon (maar niet goed genoeg voor AZ)
Alle ballen verzamelen
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

johan schreef:[..]


Ben je ook geweest in die 12 jaar??? of had je alleen maar een seizoenskaart??
Ik heb veel slechtere periodes meegemaakt met AZ!
Niet alleen omdat ze in de eerste divisie speelde, maar omdat er totaal geen inzet was.
Vergeleken met die wedstrijden spelen ze nu zeer goed!
Natuurlijk als je het vergelijkt met de laatste 4 jaar gaat het zeer slecht!
Vergeet niet dat we zeer slecht speelde toen Adriaanse kwam, 5-1 tegen Zwolle??
Je gaat me niet vertellen dat ze nu slechter spelen dan toen.
Je moet het ook in de context zien van wat ze wel eens hebben laten zien (De Zeeuw, Mendes, Opdam) en in de context voor hoeveel geld ze zijn gehaald (El Hamdaoui, Pelle, Ari). Als je die twee factoren afzet tegen de huidige prestaties vind ik het oprecht het slechtste AZ wat ik ooit heb gezien. Daarbij stel ik jou ook meteen de vragen:

van welke wedstrijd heb je dit seizoen echt genoten en voor welke speler kom je nu nog naar het stadion?

Vergeet niet dat in de donkere dagen rond Zwolle-5-1 er ook nog rustig van Excelsior (twee keer), Willem II, Utrecht, de Graafschap (twee keer), Roda (twee keer), NAC, RKC, RBC, Groningen werd gewonnen en dat je nog een leuke 2-2 bij PSV-uit haalde of 3-3 thuis tegen Heerenveen speelde. Bovendien had je toen spelers als Ali, Perez, Van Galen (en in mindere mate) Kromkamp en de Cler nog...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ook een slotje. Het pleit is sinds gister wel beslecht.
Gesloten