Minst goede aankoop van Marcel Brands

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Wie was de minst goede aankoop?

Joey Didulica
5
4%
Joey Gudjohnsson
26
20%
Graziano Pelle
36
27%
Mounir El Hamdaoui
25
19%
Ari
8
6%
Khalid Sinouh
8
6%
Julian Jenner
8
6%
Boy Waterman
4
3%
Iemand anders...
11
8%
 
Totaal aantal stemmen: 131
@dje
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2008, 11:11

De minste aankoop vind ik Pelle, hij probeert het wel, maar het lukt niet al te erg. Tevens voor een spits niet goed in de lucht en aannemen van lange ballen.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Wat doet Waterman nou weer in dit rijtje? Iedereen was lyrisch over hem, de opvolger van Van der Sar volgens velen. Nu een wat mindere periode en gelijk valt hij in de categorie 'slechte aankopen'?
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Meteor schreef:Wat doet Waterman nou weer in dit rijtje? Iedereen was lyrisch over hem, de opvolger van Van der Sar volgens velen. Nu een wat mindere periode en gelijk valt hij in de categorie 'slechte aankopen'?
Als jij na lang sparen een state of the art, high-tech televisie met haarscherp beeld koopt, die na een half jaar kuren gaat vertonen, dan blijf je het een goede aankoop vinden van jezelf?
...-
hjkuuhjkk

Kees Vooijs schreef:[..]


Als jij na lang sparen een state of the art, high-tech televisie met haarscherp beeld koopt, die na een half jaar kuren gaat vertonen, dan blijf je het een goede aankoop vinden van jezelf?
Zijn mensen machines :shock:
Voor de rest ben ik het ook niet eens met je analyse :?
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Kees Vooijs schreef:[..]


Als jij na lang sparen een state of the art, high-tech televisie met haarscherp beeld koopt, die na een half jaar kuren gaat vertonen, dan blijf je het een goede aankoop vinden van jezelf?
Als een jonge speler even uit vorm is, wordt er altijd gezegd: 'ach, dat is normaal. Moeten ze weer uit klimmen.' Kijk naar huntelaar. Waarom zou dat voor een keeper anders moeten zijn? Vooral als je verdediging een half jaar staat te fappen voor je goal.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Weet iemand trouwens waarom ik steeds door de fanpage doorgestuurd wordt naar het 'schop een forummert'-topic als ik naar dit topic wil? Daar gaan de reacties op dit topic ook verder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Meteor schreef:Wat doet Waterman nou weer in dit rijtje? Iedereen was lyrisch over hem, de opvolger van Van der Sar volgens velen. Nu een wat mindere periode en gelijk valt hij in de categorie 'slechte aankopen'?
Ik was snel aan het brainstormen en toen kwam die naam in me op. Ik had inderdaad ook net zo goed Koenders, Donk of tig andere aankopen kunnen neerzetten. Alleen (misschien) Dembele en Martens komen niet in aanmerking voor deze topic.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Meteor schreef:[..]


Als een jonge speler even uit vorm is, wordt er altijd gezegd: 'ach, dat is normaal. Moeten ze weer uit klimmen.' Kijk naar huntelaar. Waarom zou dat voor een keeper anders moeten zijn? Vooral als je verdediging een half jaar staat te fappen voor je goal.
Dat klopt niet helemaal. Huntelaar heeft nooit een terugval gehad. Hij werd als jeudspeler te licht bevonden en kreeg maar een inavlbeurt by PSV. Daarna ging hij naar AGOVV en vervolgens ging hij naar Heerenveen, waar hij doorbrak op zijn 21 ste en sindsdien doet hij het prima.

Waterman heeft wat en wanneer iets bewezen? Hij is al heel het seizoen uit vorm, we hebben het niet over 2 - 3 wedstrijden, maar over een stuk of 20. Hij heeft een paar wedstrijden gespeeld vorig seizoen waaronder Excelsior op 29-04-07, dat ons uiteindelijk het kampioenschap koste, omdat Waterman vroeg in de wedstrijd een rode kaart pakte. Je geeft de verdediging van dit seizoen makkelijk de schuld, maar andersom moet die theorie ook toe te passen zijn. Vorig seizoen was onze verdedeging veel sterker, waardoor Waterman uit de wind bleef, plus de meeste tegenstanders kwamen bevend het veld op bij het zien van onze machtige middenveld en aanval. Een ploeg speelde al aanvallend als ze met twee spitsen kwamen opdagen (tegen onze 4 verdedigers en een defensieve middenvelder).
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef:[..]


Ik was snel aan het brainstormen en toen kwam die naam in me op. Ik had inderdaad ook net zo goed Koenders, Donk of tig andere aankopen kunnen neerzetten. Alleen (misschien) Dembele en Martens komen niet in aanmerking voor deze topic.
Donk heeft vorig seizoen te veel goede wedstrijden gespeeld om in dit rijtje thuis te horen. Ook op het jeugd-EK speelde hij enorm sterk.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Frankie schreef:[..]


Dat klopt niet helemaal. Huntelaar heeft nooit een terugval gehad. Hij werd als jeudspeler te licht bevonden en kreeg maar een inavlbeurt by PSV. Daarna ging hij naar AGOVV en vervolgens ging hij naar Heerenveen, waar hij doorbrak op zijn 21 ste en sindsdien doet hij het prima.

Waterman heeft wat en wanneer iets bewezen? Hij is al heel het seizoen uit vorm, we hebben het niet over 2 - 3 wedstrijden, maar over een stuk of 20. Hij heeft een paar wedstrijden gespeeld vorig seizoen waaronder Excelsior op 29-04-07, dat ons uiteindelijk het kampioenschap koste, omdat Waterman vroeg in de wedstrijd een rode kaart pakte. Je geeft de verdediging van dit seizoen makkelijk de schuld, maar andersom moet die theorie ook toe te passen zijn. Vorig seizoen was onze verdedeging veel sterker, waardoor Waterman uit de wind bleef, plus de meeste tegenstanders kwamen bevend het veld op bij het zien van onze machtige middenveld en aanval. Een ploeg speelde al aanvallend als ze met twee spitsen kwamen opdagen (tegen onze 4 verdedigers en een defensieve middenvelder).
De jodenspits is gehaald in de winterstop van 05/06 en speelde toen geweldig. In 06/07 was hij geen schim meer van zichzelf een seizoen eerder, wat (volgens vi) onder andere resulteerde in 12 doelpunten minder. Daar doelde ik op. Nu speelt hij helaas weer goed.

Wat Waterman betreft: toen hij gehuurd werd van Heerenveen was hij een verademing op doel. Ik heb ook geen negatief geluid gehoord toen hij van de zomer werd gekocht. Zelfs niet van Antti als ik het me goed herinner. Hij had de goede reflexen, persoonlijkheid, fysiek, eigenlijk alles wat een keeper nodig heeft. Pas sinds december ging het echt fout.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Meteor schreef:Wat doet Waterman nou weer in dit rijtje? Iedereen was lyrisch over hem, de opvolger van Van der Sar volgens velen. Nu een wat mindere periode en gelijk valt hij in de categorie 'slechte aankopen'?
Gelukkig ben ik niet "iedereen". Ik was nooit lyrisch over Boy. Zijn foutenfestival begon uit tegen Fenerbahce en is daarna nooit meer opgehouden. Zijn mindere periode heeft ruim een jaar geduurd.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Meteor schreef:[..]


De jodenspits is gehaald in de winterstop van 05/06 en speelde toen geweldig. In 06/07 was hij geen schim meer van zichzelf een seizoen eerder, wat (volgens vi) onder andere resulteerde in 12 doelpunten minder. Daar doelde ik op. Nu speelt hij helaas weer goed.
Zit niet zo te zeiken met je schim. In 05/06 speelde hij een half seizoen bij Heerenveen en een half seizoen bij 020, hij kwam toen tot een totaal van 33 doelpunten in de competitie. Vorig jaar 06/07 scoorde hij er 21 in de competitie, plus 2 in de play-offs, 2 in de voorronde CL, 4 in de beker en 7 in de Uefa cup. Kortom hij had een geslaagd seizoen. Je noemt 06-07 mislukt omdat hij `maar` 21 doelpunten maakte in de eredivisie. Wat verwacht je dan, dat hij iedere seizoen boven de 30 zou zitten? Zelfs de grootste spitsen als MvB, Romario, Ronaldo, Cruijff wisten geen twee seizoenen achter elkaar +30 doelpunten te scoren. Overigens speelde hij in 05/06 1 wedstrijd meer en was hij de vaste penaltynemer bij Heerenveen. Bij 020 in 06-07 was Perez de vaste penaltynemer. Velddoelpunten 05/06 - 06/07 gedeeld door aantal gespeelde wedstrijden scheelt maar een paar procent.


Ik begrijp je punt wel over eeb terugval bij jonge talenten, maar Huntelaar is gewoon een verkeerd voorbeeld. Maduro zou een beter voorbeeld zijn geweest. Hij was in 05/06 de absolute talent, maar in 06/07 zat hij voornamelijk op de bank en tribune.


Meteor schreef:
Wat Waterman betreft: toen hij gehuurd werd van Heerenveen was hij een verademing op doel. Ik heb ook geen negatief geluid gehoord toen hij van de zomer werd gekocht. Zelfs niet van Antti als ik het me goed herinner. Hij had de goede reflexen, persoonlijkheid, fysiek, eigenlijk alles wat een keeper nodig heeft. Pas sinds december ging het echt fout.

Dat zie je dus verkeerd. Waterman werd in de winterstop van 06/07 gehaald en was net 23 jaar oud. Hij was nog maar een talent die zo een 17 wedstrijden had gespeeld in 3 jaar tijd, hij werd dus nog gezien als talent. Vervolgens speelde hij in het tweede seizoenshelft van 06/07 11 wedstrijden voor ons met een ervaren verdediging voor zijn neus, tegen angstige teams. Hij deed het toen behoorlijk behalve in de play-offs en in de belangrijkste wedstrijd van het jaar tegen Excelsior. Het was Waterman die al vroeg in de wedstrijd een rode kaart pakte. We moesten met 10 man verder, met als resultaat dat looplijnen kwamen te vervallen, een 1-0 achterstand, onzekerheid sloop in het team, kortom hij heeft ons het kampioenschap gekost. Dit seizoen heb ik hem in vrijwel alle wedstrijden zien blunderen, hij wist in 80% van de wedstrijden de 0 niet te houden. Fysiek leek hij in orde, maar dat is noet zo moeilijk als je profvoetballer bent en zeker een keeper, heb je weleens keepers gezien die kramp kregen in de wedstrijd? Van Persoonlijkheid is absoluut geen sprake, persoonlijkheden zijn welbespraakte voetballers met visie over taktieken en die in staat zijn wedstrijden te analyseren, dat heb ik hem nog niet zien doen. Voetballers met persoonlijkheden maken geen jonge tienermeisjes zwanger, om ze daarna met kind en al te dumpen. Een persoonlijkheid neemt verantwoordelijkheid en staat zo 10% van zijn salaris af om zijn kind een goede opvoeding te geven. Dat half AZ inclusief antti (waarom zijn mening zo zwaar voor jou weegt weet ik niet) achter de aankoop stond is logisch. Zoals ik al zei was hij bij aankomst een talent, men verwachtte groei, wat normaal is bij keepers. Helaas was er van groei geen sprake, het was juist achteruitgang wat we te zien kregen. Stabiele Nederlandse voetballers uit ons cultuur trouwen of gaan een vaste relatie aan. Kijk maar naar Sneijder, van der Vaart, van Nisterlrooij etc etc. Ze zijn op jonge leeftijd vaste relatie aangegaan, terwijl jongens als Waterman en Donk meer rokkenjagers zijn die om de week een nieuwe vriendin hebben. Zo een donk heeft nu al 2 vrouwen zwanger gemaakt en is al bezig met een derde. Ze hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel en zijn een slecht voorbeeld voor de jeugd. Het kan me geen zak schelen hoe goed ze nog kunnen worden, ik wil die gasten gewoon niet bij AZ. Als ik straks een dochterje en/of zoontje heb wil ik helemaal niet dat ze zich gaan idoliseren met dit soort halve zolen. Trots, normen en waarden, Noord Hollandse nuchterheid, zijn voor mij belangrijker dan een bekertje pakken met een stel koelbloedige loverboys of semi criminelen.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Frankie schreef:[..]
Stabiele Nederlandse voetballers uit ons cultuur trouwen of gaan een vaste relatie aan. Kijk maar naar Sneijder, van der Vaart, van Nisterlrooij etc etc. Ze zijn op jonge leeftijd vaste relatie aangegaan, terwijl jongens als Waterman en Donk meer rokkenjagers zijn die om de week een nieuwe vriendin hebben. Zo een donk heeft nu al 2 vrouwen zwanger gemaakt en is al bezig met een derde. Ze hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel en zijn een slecht voorbeeld voor de jeugd. Het kan me geen zak schelen hoe goed ze nog kunnen worden, ik wil die gasten gewoon niet bij AZ. Als ik straks een dochterje en/of zoontje heb wil ik helemaal niet dat ze zich gaan idoliseren met dit soort halve zolen. Trots, normen en waarden, Noord Hollandse nuchterheid, zijn voor mij belangrijker dan een bekertje pakken met een stel koelbloedige loverboys of semi criminelen.
Krijg spontaan BarryMO9 gedachten. Wat een bloemkoollucht hangt er hier om deze post. Het zal me een zorg zijn wie of wat ze proberen te bevruchten, als ik er op het veld maar geen last van heb. Het probleem met de heren bij AZ is met name dat ze denken Romario te zijn (Donk in het laatste programmaboekje: "Ik wil belangrijk zijn". Wat dacht je ervan als je eerst eens probeert om niet de slechtste te zijn?). Romario heeft volgens mij nog meer vrouwen dan goals gescoord, maar dat zal me dus echt een grote zorg zijn. Met zo'n heerschap (of iemand anders met uitzonderlijke kwaliteiten) erbij zou ik best kunnen leven. Met dit halfwas volk waar we nu tegenaan moeten kijken storen me o.a. de Tempel-bezoekjes echter wel. Dus eerst presteren, dan pas wijven volsmeren.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:[..]


Krijg spontaan BarryMO9 gedachten. Wat een bloemkoollucht hangt er hier om deze post. Het zal me een zorg zijn wie of wat ze proberen te bevruchten, als ik er op het veld maar geen last van heb. Het probleem met de heren bij AZ is met name dat ze denken Romario te zijn (Donk in het laatste programmaboekje: "Ik wil belangrijk zijn". Wat dacht je ervan als je eerst eens probeert om niet de slechtste te zijn?). Romario heeft volgens mij nog meer vrouwen dan goals gescoord, maar dat zal me dus echt een grote zorg zijn. Met zo'n heerschap (of iemand anders met uitzonderlijke kwaliteiten) erbij zou ik best kunnen leven. Met dit halfwas volk waar we nu tegenaan moeten kijken storen me o.a. de Tempel-bezoekjes echter wel. Dus eerst presteren, dan pas wijven volsmeren.
Inderdaad, ik begin me eerlijk gezegd een beetje te irriteren aan Frankie. Werkelijk elke post gaat over de, in zijn ogen, negatieve dingen die bepaalde culturen met zich mee zouden brengen. Flikker toch lekker een eind op en word lekker lid van de groep wilders.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]


Inderdaad, ik begin me eerlijk gezegd een beetje te irriteren aan Frankie. Werkelijk elke post gaat over de, in zijn ogen, negatieve dingen die bepaalde culturen met zich mee zouden brengen. Flikker toch lekker een eind op en word lekker lid van de groep wilders.
Jouw avatar zegt mij anders meer dan genoeg, ga lekker lid worden van Groen Links of een ander geitenwollen sokken club. Als je inhoudelijk iets te zeggen hebt, dan reageer je, als je niets te zeggen hebt hou je gewoon netjes je mond. Ik heb mijn de inhoud van bericht voldoende gemotiveerd. In mijn filosofie hebben spelers een ook voorbeeldfunctie naar de jeugdige supporters. Ik ben wel blij dat je toegeeft dat lukraak kinderen verwekken zonder daar verantwoortelijkheid voor te nemen bij een bepaald cultuur past. Als jij gelooft dat prive omstandigheden geen invloed hebben op prestaties in het veld dan moet je dat gewoon zeggen, dan hebben we tenminste iets om over te discussieren.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
kees.kist
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 feb 2008, 15:01

Frankie schreef:[..]


Jouw avatar zegt mij anders meer dan genoeg, ga lekker lid worden van Groen Links of een ander geitenwollen sokken club. Als je inhoudelijk iets te zeggen hebt, dan reageer je, als je niets te zeggen hebt hou je gewoon netjes je mond. Ik heb mijn de inhoud van bericht voldoende gemotiveerd. In mijn filosofie hebben spelers een ook voorbeeldfunctie naar de jeugdige supporters. Ik ben wel blij dat je toegeeft dat lukraak kinderen verwekken zonder daar verantwoortelijkheid voor te nemen bij een bepaald cultuur past. Als jij gelooft dat prive omstandigheden geen invloed hebben op prestaties in het veld dan moet je dat gewoon zeggen, dan hebben we tenminste iets om over te discussieren.
Kijk maar naar Kemy Agustien op www.azfanpage.tv. Daarin zegt hij dat zijn persoonlijke omstandigheden zoals verhuizing, vader worden etc wel degelijk invloed hebben op zijn prestaties in het veld.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Bayon Kwaku schreef:[..]

Je bent gewoon vermoeiend, volgens mij ben je trouwens een vrouw, tenminste die indruk heb ik.
Mijn mening is in ieder geval dat het privé leven van voetballers totaal niet relevant zijn met betrekking op de prestaties van de spelers.
Jouw verhalen over Donk en Waterman zijn trouwens voor jou rekening, ik heb er niets over gehoord.
Nee jij bent lekker rustgevend! :lol:
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Bayon Kwaku schreef:[..]

Jouw verhalen over Donk en Waterman zijn trouwens voor jou rekening, ik heb er niets over gehoord.
En aangezien jullie allemaal familie zijn had je het via de tamtam wel vernomen, toch? :wink:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]
...
Totale onzin, even uit mijn hoofd de eerste 10 Surinaamse voetballers die in mij opkomen erbij pak, dan hebben er maar weinig een heel turbulent prive-leven ...
1 Patrick Kluivert
2 Edgar Davids (smack your bitch up, part I)
3 Ferne Snoyl (smack your bitch up, part II)
4 Ulrich van Gobbel (smack everyone up, part I)
5 John Veldman (smack everyone up, part II)
6 Boy Waterman
7 Ryan Donk
8 Winston Bogarde
9 Royston Drenthe
10 Jerry de Jong

Reservegetal 11: Regilio Vrede

Ideale schoonzonen, je hebt helemaal gelijk :wink:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

Bayon Kwaku schreef:[..]

Je bent gewoon vermoeiend, volgens mij ben je trouwens een vrouw, tenminste die indruk heb ik.
:lol: Zo'n bewijs van minimale mensenkennis maakt mijn klotedag toch weer enigszins goed. Vrouwen noemen zich niet Frankie. Was dat al eens in je opgekomen? Stel je bent een vrouw, dan neem je toch, als je niet op wilt vallen, een neutrale naam als "AZRulezz" ( ;) ) aan ofzoiets?
Mijn mening is in ieder geval dat het privé leven van voetballers totaal niet relevant zijn met betrekking op de prestaties van de spelers.
Jouw verhalen over Donk en Waterman zijn trouwens voor jou rekening, ik heb er niets over gehoord.
Dat klopt natuurlijk voor geen meter. Als jouw vrouw/man (ik begin nu toch te twijfelen, na dat gedoe over neutrale namen en jouw geeikel over geslachten) je vanavond de huid vol scheldt dan ben je toch morgen ook wat minder fris op je werk? Of als je een nieuw huis moet kopen en loopt te sufkutten met je hypotheek en het financieel maar niet wil lukken? Of als je vrouw (of jijzelf dus) een kind krijgt, dan ben je toch ook met je gedachten bij je kindje ipv de klant aan de telefoon/motortol in je hand?
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
Gesloten