Minst goede aankoop van Marcel Brands

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Wie was de minst goede aankoop?

Joey Didulica
5
4%
Joey Gudjohnsson
26
20%
Graziano Pelle
36
27%
Mounir El Hamdaoui
25
19%
Ari
8
6%
Khalid Sinouh
8
6%
Julian Jenner
8
6%
Boy Waterman
4
3%
Iemand anders...
11
8%
 
Totaal aantal stemmen: 131
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

hhwaard79 schreef:Ik zie van der Velden nog niet in dit rijtje staan.....
[-X
Gebruikersavatar
moussa dembélé fan
Steward
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 sep 2006, 15:59

Ik kies voor Jenner omdat ik het gewoon helemaal niets vind, vorig seizoen misschien 3 a 4 aardige wedstrijden gespeeld waarin hij liet zien dat hij het niveau aankon. Maar heb hem dit seizoen op sparta -uit na geen pepernoot zien raken en zag hem vaker de achterlijn dan z'n mannetje passeren. Als je hem vergelijk met Agustien vind ik Agustien gewoon een paar klasses beter ook gezien de eerste seizoenshelft van AZ waarin Agustien gewoon 1 van de lichtpuntjes was.
Gebruikersavatar
johan99
Dagjesmens
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:55
Locatie: Alkmaar

Naar mijn mening moet je iemand beoordelen op zijn specifieke kwaliteiten en wat hij dan heeft betekend voor AZ. Dan kom ik alleen maar uit bij joey gudjohnson die heeft niets maar dan ook niets laten zien. Ik zelf had wel hoge verwachtingen van deze aankoop maar helaas.

Om een lans te breken voor Pelle, ook onze vriend Koevermans is in zijn eerste jaar AZ nooit zo vaak gestart of ingevallen dan Pelle. Waarom iedereen hem al afschrijft is mij een raadsel, ik heb hem tegen Feyenoord een hele goede wedstrijd zien spelen, was altijd aanspeelbaar. Het is ook maar net hoe hij wordt gebruikt door de andere spelers in het veld. Het wil trouwens niet zeggen dat ik hem nu erg goed vindt ballen maar volgens mij heeft hij zeker nog recht op aanpassingsperikelen.

En als je aankomt met ene doedelzak van PSV dan is dat wel anders dan bij AZ. Bij PSV staat het geraamte al langer, vastigheden helpen daar heel snel in om te integreren, dat is nu net wat AZ in dit seizoen mist, vastigheid waardoor de aankopen kunnen gedeien.
Forza AZ
AZ de club van de toekomst
Gebruikersavatar
moussa dembélé fan
Steward
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 sep 2006, 15:59

johan99 schreef:Naar mijn mening moet je iemand beoordelen op zijn specifieke kwaliteiten en wat hij dan heeft betekend voor AZ. Dan kom ik alleen maar uit bij joey gudjohnson die heeft niets maar dan ook niets laten zien. Ik zelf had wel hoge verwachtingen van deze aankoop maar helaas.

Om een lans te breken voor Pelle, ook onze vriend Koevermans is in zijn eerste jaar AZ nooit zo vaak gestart of ingevallen dan Pelle. Waarom iedereen hem al afschrijft is mij een raadsel, ik heb hem tegen Feyenoord een hele goede wedstrijd zien spelen, was altijd aanspeelbaar. Het is ook maar net hoe hij wordt gebruikt door de andere spelers in het veld. Het wil trouwens niet zeggen dat ik hem nu erg goed vindt ballen maar volgens mij heeft hij zeker nog recht op aanpassingsperikelen.

En als je aankomt met ene doedelzak van PSV dan is dat wel anders dan bij AZ. Bij PSV staat het geraamte al langer, vastigheden helpen daar heel snel in om te integreren, dat is nu net wat AZ in dit seizoen mist, vastigheid waardoor de aankopen kunnen gedeien.
Maar Koevermans schoot er ondanks dat hij niet vaak startte toch 9 in in 21 wedstrijden en Pelle staat met 1 wedstrijd minder nog maar op 3 treffers, dus die cijfers spreken voor zich lijkt mij.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

moussa dembélé fan schreef:[..]


Maar Koevermans schoot er ondanks dat hij niet vaak startte toch 9 in in 21 wedstrijden en Pelle staat met 1 wedstrijd minder nog maar op 3 treffers, dus die cijfers spreken voor zich lijkt mij.
Precies, Koef speelde dat seizoen slechts 2 keer de volle 90 minuten, over heel het seizoen gezien kreeg hij 789 minuten. Koef scoorde dus in zijn eerste seizoen 1 doelpunt per 87 minuten, hij liep dus al een op een. Pelle heeft dit seizoen al meer spelminuten gekregen. De cijfers spreken indedaad voor zich.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Geep.
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 nov 2006, 11:44

Frankie schreef:[..]


Precies, Koef speelde dat seizoen slechts 2 keer de volle 90 minuten, over heel het seizoen gezien kreeg hij 789 minuten. Koef scoorde dus in zijn eerste seizoen 1 doelpunt per 87 minuten, hij liep dus al een op een. Pelle heeft dit seizoen al meer spelminuten gekregen. De cijfers spreken indedaad voor zich.
Koef had dan ook iets wat andere spelers om zich heen.
En daar komt bij dat het bij AZ goed liep,en bijna iedereen zijn vorm had.
Dan gaat het als spits, je ook iets gemakkelijker af.
Het is nu ook appelen met peren vergelijken.
gb
Supporter
Berichten: 120
Lid geworden op: 23 okt 2006, 11:40
Locatie: Heerhugowaard

Zo weer terug na een zwarte periode.
Even dit: AZ is het lachertje van de eredivisie
AZ heeft dramatisch ingekocht.
Verantwoordelijke personen Brands en Van Gaal.
AZ publiek zeer sportief t.o.v. eigen spelers.
Dit jaar geen europees voetbal.
Verantwoordelijk Louis van Gaal.
Hoop maar dat we volgend jaar weer kunnen lachen i.p.v uitgelachen worden.

Ik heb gezegd
Een supporter blijft staan, blijft klappen en blijft gaan voor zijn club. Na een vrouw komt zijn cluppie is er geen vrouw is er AZ.
Geep.
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 nov 2006, 11:44

gb schreef:Zo weer terug na een zwarte periode.
Even dit: AZ is het lachertje van de eredivisie
AZ heeft dramatisch ingekocht.
Verantwoordelijke personen Brands en Van Gaal.
AZ publiek zeer sportief t.o.v. eigen spelers.
Dit jaar geen europees voetbal.
Verantwoordelijk Louis van Gaal.
Hoop maar dat we volgend jaar weer kunnen lachen i.p.v uitgelachen worden.

Ik heb gezegd
Wie is er terug uit een zwarte periode,jij zelf of AZ.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Geep. schreef:[..]

Koef had dan ook iets wat andere spelers om zich heen.
En daar komt bij dat het bij AZ goed liep,en bijna iedereen zijn vorm had.
Dan gaat het als spits, je ook iets gemakkelijker af.
Het is nu ook appelen met peren vergelijken.
Dat klopt ook wel, maar je moet niet vergeten dat Koevermans kansen op eigen kracht wist te creëren, iets wat ik Pelle nooit heb zien doen. Bovendien was Koevermans balvast, als je hem aanspeelde hoefde je geen zorgen te maken over balverlies, bij Pelle is dat juist andersom, zodra je Pelle aanspeelt raakt hij meteen de bal kwijt aan de tegenstander, of springt de bal van zijn voet.

Pelle is geen kwestie van aanpassen aan hoger niveau/baltempo wat gebruikelijk is voor voetballers die van een lager niveau komen. Pelle zijn probleem is veel simpeler, hij kan gewoon geen bal aannemen en kan zelfs geen richting geven aan de bal, of dat nu een schot is op goal of een bal afspelen over 10 meter afstand.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
Hoekie
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007, 12:56

Frankie schreef:[..]


Dat klopt ook wel, maar je moet niet vergeten dat Koevermans kansen op eigen kracht wist te creëren, iets wat ik Pelle nooit heb zien doen. Bovendien was Koevermans balvast, als je hem aanspeelde hoefde je geen zorgen te maken over balverlies, bij Pelle is dat juist andersom, zodra je Pelle aanspeelt raakt hij meteen de bal kwijt aan de tegenstander, of springt de bal van zijn voet.

Pelle is geen kwestie van aanpassen aan hoger niveau/baltempo wat gebruikelijk is voor voetballers die van een lager niveau komen. Pelle zijn probleem is veel simpeler, hij kan gewoon geen bal aannemen en kan zelfs geen richting geven aan de bal, of dat nu een schot is op goal of een bal afspelen over 10 meter afstand.
En kon Koef dat wel op zijn 21ste? Volgens mij speelde hij toen nog tweede klasse met zijn vrienden. Geduld is een schone zaak...
Maar goed, hadden we excelsior gewonnen vorig seizoen, had nu
Pato in de spits gestaan met...daar is ie weer...Alfes...
since 1987
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Hoekie schreef:[..]
had nu
Pato in de spits gestaan met...daar is ie weer...Alfes...
Zal je hem ook weer hebben...
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Hoekie schreef:[..]


En kon Koef dat wel op zijn 21ste? Volgens mij speelde hij toen nog tweede klasse met zijn vrienden. Geduld is een schone zaak...
Maar goed, hadden we excelsior gewonnen vorig seizoen, had nu
Pato in de spits gestaan met...daar is ie weer...Alfes...
Daar heb je gelijk in. Pelle is 22, dus is het eerlijker om het met een Koef van 22 te vergelijken....

Koef speelde zijn eerste volle seizoen voor Sparta op zijn 22 ste, hij scoorde toen 7 doelpuntjes in 23 wedstrijden. Aan het einde van dat seizoen degradeerde Sparta. Het seizoen voorafgaand aan degradatie speelde Sparta al nacompetitie, je kunt dus stellen dat het een "degradatiekandidaat" was.

Een 22 jarige Koef die goed is voor 7 doelpunten was goed genoeg voor een degradatiekandidaat. De 22 jarige Pelle staat met ongeveer evenveel wedstrijden op 3 doelpuntjes, Pelle zou eigenlijk ook goed genoeg zijn voor een degradatiekandidaat en niet voor een subtopper cq potentiele topclub ala AZ.

Alhoewel Pelle (gezien zijn rendement) amper de veters mag strikken van spitsen die dit seizoen spelen bij degradatiekandidaten zoals Den Ouden (excel), Poepon (WII), de Groot (graa), Amrabat (VVV) en Roberts (spa).
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Frankie schreef:[..]


Daar heb je gelijk in. Pelle is 22, dus is het eerlijker om het met een Koef van 22 te vergelijken....

Koef speelde zijn eerste volle seizoen voor Sparta op zijn 22 ste, hij scoorde toen 7 doelpuntjes in 23 wedstrijden. Aan het einde van dat seizoen degradeerde Sparta. Het seizoen voorafgaand aan degradatie speelde Sparta al nacompetitie, je kunt dus stellen dat het een "degradatiekandidaat" was.

Een 22 jarige Koef die goed is voor 7 doelpunten was goed genoeg voor een degradatiekandidaat. De 22 jarige Pelle staat met ongeveer evenveel wedstrijden op 3 doelpuntjes, Pelle zou eigenlijk ook goed genoeg zijn voor een degradatiekandidaat en niet voor een subtopper cq potentiele topclub ala AZ.

Alhoewel Pelle (gezien zijn rendement) amper de veters mag strikken van spitsen die dit seizoen spelen bij degradatiekandidaten zoals Den Ouden (excel), Poepon (WII), de Groot (graa), Amrabat (VVV) en Roberts (spa).
Spelers met elkaar vergelijken, op basis van hoe ze waren op een bepaalde leeftijd, is totaal nutteloos. Dat is totaal niet relevant, sommige spelers maken een enorme groei tussen hun 18de en 22ste, andere tussen hun 24ste en 26ste. Toni begon bijvoorbeeld ook pas vrij laat met scoren, nu is het een van de beste spitsen van europa. Ik zeg niet dat Pelle dat gaat doen, alleen spelers vergelijken op deze criteria is niet relevant. Elke speler is simpelweg anders.
Gebruikersavatar
gAZ
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:33
Locatie: Newtownards

Dit is professionele voetbal, de hoogste niveau in Nederland, het is geen onder 15 of onder 19 competitie, duus jarig is helemaal niet belangrijk. Uitslagen zijn wat wij zoeken.

Je kunt alle de topspelers in de middenveld hebben - Stijnje, Martens, Demy, Mendes maar als jij geen spits hebt, maakt t niet uit.

Ik zou iedere forumgebruiker halen kunnen, dem in de basis opgestellt en geven dem de kans die Pelle had en ik weet dat elke fan zou t scoren.

Het is tijd voor elke supporter, eerlijk te worden, over onze amateurespelers en tijd voor de lachertje TD te weggaan.
Volgende jaar in België

Duus naar meer AZ wedstrijden :)

Altijd achter de club

Alkmaar Zaanstreek
Gebruikersavatar
@tje
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007, 13:44

Op de vraag wie de minst goede aankoop van Marcel Brands was wil ik graag Joey Gudjohnsson buiten beschouwing laten.

Als ik het me goed herinner kwam hij transfervrij over van Leicester City en hebben we hem een half jaar later voor rond de 250.000 EUR verkocht aan Burnley. Vraag is ook of hij een echte kans heeft gehad ? Verder had het niet doorbreken van Joey geen impact op het resultaat vn het elftal.

Het geld wat deze zomer echter uitgegeven is aan El Hamdaoui / Pellè / Ari is daarentegen buiten proporties en ook nog eens aan de verkeerde spelers. Met het vertrek van Arveladze en Koevermans was het duidelijk dat we behoefte hadden aan minimaal een spits die er vanaf de eerste wedstrijddag zou staan. Die is er niet !
Gesloten