Graziano Pellè

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

De meest besproken speler op het Fanpage-forum. Haalt Graziano de 200 pagina's?

Ja
21
42%
Nee
29
58%
 
Totaal aantal stemmen: 50
Gebruikersavatar
Spoenk
Supporter
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:36
Locatie: Heerhugowaard

dirkjan schreef:Filmpje van eredivisie.nl
Met die laatste zin heeft hij absoluut gelijk. Ik doe er om eerlijk te zijn zelf ook aan mee, maar een positievere insteek kan zijn uitwerking hebben. Dat geldt niet alleen voor aandacht richting spelers, maar voor de sfeer in zijn algemeen. Dan is de gemiddekde NH-er waarschijnlijk tóch te nuchter.
"Bij AZ is spel te zien zoals je dat zelden aanschouwt op de Nederlandse velden. Het voetbal is gelardeerd met doelpunten die voortkomen uit lange, gesponnen aanvallen."

私の中心があるところAZ のクラブ
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Spoenk schreef:[..]


Je zal net zien dat die gozer bij zijn volgende club de sterren van de hemel speelt. Ik kan me nog goed de lyrische reactisch herinneren naar aanleiding van de prachtige doelpunten en het spel dat hij op de eerste trainingen liet zien. Jammer dat hij bij ons de hooggespannen verwachtingen nooit echt waar heeft kunnen maken.
Dat sluit ik ook niet uit. Je zag bijvoorbeeld ook dat een vergelijkbare speler als Luca Toni tot zijn 26ste ook geen pepernooit raakte, daarna kennen we zijn reputatie.
Gebruikersavatar
WinkelgreetzAZ
Supporter
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2005, 16:10
Locatie: Winkel
Contacteer:

'AZ-spits Pellè in beeld bij Juventus en Napoli'
Graziano Pellè is door zijn goede eerste seizoenshelft bij AZ opgevallen in zijn vaderland Italië. Niet bij de minste clubs, want Juventus en Napoli zouden hem op de voet volgen.

Pellè's eerste twee seizoenen bij AZ waren nauwelijks noemenswaardig, maar de afgelopen maanden is de sterke frontman helemaal opgeleefd. Juventus zou zelfs al overwegen de AZ'er deze maand binnen te halen, aangezien het met veel blessures kampt in de aanvalslinie.

De grote favoriet om op korte termijn naar Juve te verhuizen blijft echter Udinese-spits Antonio Floro Flores. Ook Diego Forlán is kandidaat. Pas daarna zou Pellè een optie zijn voor De Oude Dame. Ook Napoli zou een oogje hebben op de 25-jarige spits van AZ, melden Italiaanse media.

Pellè speelde in Italië al voor Lecce, Cesena, Catania en Crotone.

Bron: voetbalprimeur
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om 2 x zo veel te luisteren als te praten.......
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Voorgaand bericht is gehaald uit onderstaand bericht?
Juve kijken naar Bastos, Forlan en Pelle
Juventus zijn actief op de transfermarkt met Michel Bastos geboekt voor volgend seizoen en een keuze tussen Antonio Floro Flores, Diego Forlan en Graziano Pelle. De Turijn reuzen hebben gevonden hun zijde gedecimeerd door blessures dit begrip, zoals in de afgelopen week hebben ze Quagliarella verloren Fabio voor de rest van de campagne en Luca Toni voor een maand.

Een nieuwe spits is snel nodig en er zijn verschillende opties op tafel. De favoriet is Udinese bankzitter Floro Flores, die naar verwachting tot en met maandag arriveren in een lening deal ter waarde van € 1,5 miljoen plus € 10 miljoen om het te verplaatsen permanent. Kranten hebben ook het meer glamoureuze alternatief in Atletico Madrid hitman Forlan. "Ik weet dat er mij al veel gepraat over in Italië, een stijging van maar tot nu toe heb ik alleen geruchten gehoord en er geen concrete aanbiedingen", zegt de Uruguayaanse. "Ik weet dat Juventus ondertekend Toni, maar heeft hij opgepikt schade al een? ” In dat geval, ik begrijp nu waar al deze geruchten vandaan komen ... "

Een andere en meer intrigerend doelstelling is AZ Alkmaar voren Pelle. De 25-jarige verliet de Serie A omdat er geen clubs bieden hem reguliere speeltijd en heeft zich ontwikkeld tot een echte talent in Nederland. Napoli hebben ook in verband gebracht met een januari bod voor ex-Lecce man Pelle.
Ondertussen, Juventus zijn ook gezegd te werken aan de toekomst van het team met een deal getroffen voor de zomer. Ze hadden reeds interesse getoond in Olympique Lyonnais full-back Bastos in het verleden, maar vond hem te duur. De situatie is veranderd voor de Braziliaanse, zoals Lyon bereid zijn om hem vrij te laten in de zomer, volgens de Corriere dello Sport.
Juventus heeft verschillende geblesseerde spelers en wil zich in de spits versterken. Er zijn meer Italiaanse clubs op zoek naar een sterke spits, dus er zou zo maar een spitsencarousel op gang kunnen komen. Andere berichten wijzen ook naar Juve en Pellè, waarbij een transferbedrag van € 6 miljoen wordt genoemd. Anderzijds zijn er ook eerdere berichten dat Pellè in juni naar Parma vertrekt voor een transfersom van € 1 miljoen. Nou wie het weet mag het zeggen!? Van mij mag Juve hem voor die € 6 miljoen meteen halen.
Gebruikersavatar
Bop
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 aug 2004, 14:27
Locatie: Sint Pancras

Pellè meldt zich na infectie en hoge koorts weer op Alkmaarse bodem
Maandag, 17 januari 2011 om 12:31

Graziano Pellè is weer terug bij AZ. De Alkmaarse club communiceert maandag dat de Italiaanse aanvaller maandag zal beginnen aan een individueel trainingsprogramma om weer fit te geraken. Hij kampte vorige week met hoge koorts en een infectie en kon om die reden Gertjan Verbeek niet van dienst zijn gedurende het trainingskamp van AZ in het Turkse Belek.

De behandeling in het plaatselijke ziekenhuis van Lecce duurde langer dan gepland voor Pellè; AZ liet donderdag al weten dat het de spits maandag weer terug verwachtte en die verwachting is nu uitgekomen. De nummer zes van Nederland zal van dag tot dag bekijken of Pellè klaar is om zich weer te melden op de groepstraining. De kans dat de aanvaller woensdag in actie kan komen tegen NEC is echter klein. Daarvoor zou hij wonderbaarlijk snel moeten herstellen.
Voor de winterstop vond Pellè vier keer het doel namens AZ; vaker dan ooit sinds hij in de zomer van 2007 voor een recordbedrag werd overgenomen van Lecce. In zijn eerste twee seizoenen trof Pellè telkens driemaal doel en vorig seizoen eindigde de teller op twee. Met vier doelpunten in vier opeenvolgende wedstrijden tegen VVV-Venlo, De Graafschap, Feyenoord en Vitesse veroverde Pellè plots de status van supersub. Het is afwachten hoe hij zich in de tweede seizoenshelft manifesteert.
Bron: voetbalzone.nl
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Bop schreef: Bron: voetbalzone.nl
Zou het verstandig zijn om Pelle toch maar meteen in de basis te gooien tegen NEC. We doen immers nu nog lekker bovenin de top mee. Maar in meteen de eerste de beste wedstrijd averij op te lopen wordt het gat denk ik iets te groot om een serieuze bedreiging te zijn gezien Pelle eigenlijk onze enigste diepe spits is op dit moment en we de laatste periode toch telkens met hem in de basis speelde vraag ik me af wat is wijheid?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

handelaar schreef:[..]

Zou het verstandig zijn om Pelle toch maar meteen in de basis te gooien tegen NEC. We doen immers nu nog lekker bovenin de top mee. Maar in meteen de eerste de beste wedstrijd averij op te lopen wordt het gat denk ik iets te groot om een serieuze bedreiging te zijn gezien Pelle eigenlijk onze enigste diepe spits is op dit moment en we de laatste periode toch telkens met hem in de basis speelde vraag ik me af wat is wijheid?
Volgens mij staat er toch duidelijk dat hij de wedstrijd zeer waarschijnlijk niet gaat halen...Sigþórsson maar in de spits.
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Gebruikersavatar
Bop
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 aug 2004, 14:27
Locatie: Sint Pancras

MaartenW schreef:[..]


Volgens mij staat er toch duidelijk dat hij de wedstrijd zeer waarschijnlijk niet gaat halen...Sigþórsson maar in de spits.
Sigþórsson heeft bewezen enorme potentie te hebben. Hij heeft er ook al een aantal in liggen dit seizoen en ik vind hem het echt goed doen. Daarnaast is Holman nog in Azie komende woensdag dus ik verwacht dat Gudmundsson ook zal spelen. Ik vind het wel wat hebben, die frisse jonge gasten die lekker onbevangen voetballen! Ik denk dat het ten goede komt aan de aantrekkelijkheid van het spel van AZ. Dus handelaar, om terug te komen op jouw opmerking, Pelle zal niet spelen en ik denk dat het niet eens een verzwakking is!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Inderdaad Kolbeinn en Gudmundsson starten voor Pellè en Holman; Benschop en Falkenburg als mogelijke vervanging achter de hand. Martens hangend op links en Elm op 10. Geen Falkenburg a.u.b. in de basis. Middenveld verder uit Schaars en Viergever laten bestaan. Ik denk ook niet dat het een verslechtering is, zeker wat scorend vermogen betreft niet. Positiespel moeten we afwachten maar Gudmundsson zal zeker een aantal bruikbare ballen afleveren...
Gebruikersavatar
Bop
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 aug 2004, 14:27
Locatie: Sint Pancras

AZ Twello schreef:Inderdaad Kolbeinn en Gudmundsson starten voor Pellè en Holman; Benschop en Falkenburg als mogelijke vervanging achter de hand. Martens hangend op links en Elm op 10. Geen Falkenburg a.u.b. in de basis. Middenveld verder uit Schaars en Viergever laten bestaan. Ik denk ook niet dat het een verslechtering is, zeker wat scorend vermogen betreft niet. Positiespel moeten we afwachten maar Gudmundsson zal zeker een aantal bruikbare ballen afleveren...
Helaas denk ik wel dat Falkenburg er ook in zal staan. Wernbloom moet nog een schorsing uitzitten. Verbeek heeft Elm bij voorkeur voor de verdediging spelen dus helaas, hij zal niet op 10 spelen. Ik denk ook dat hij daar veel beter tot zijn recht komt maar Verbeek ziet dat anders. De meest logische vervanger voor Wernbloom zal dus Falkenburg zijn. Daarnaast ook Jaliens in de basis voor Moreno neem ik aan.
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

Weer over onze grote vriend Graziano praten!
Gebruikersavatar
Bop
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 aug 2004, 14:27
Locatie: Sint Pancras

Le Chef schreef: Weer over onze grote vriend Graziano praten!
Oké, excuses! Hij is 5 kilo afgevallen volgens Verbeek door zijn virus. Ook meteen officieel bevestigd dat hij niet zal meespelen tegen NEC en ook niet bij de selectie zit.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Graziano Pellè is een stapje dichterbij een droomtransfer naar Juventus gekomen. De aanvaller van AZ staat derde op de lijst bij de Oude Dame, achter Antonio Floro Flores en Diego Forlán, en heeft te horen gekregen dat eerstgenoemde naar Genoa gaat. Daar verwacht hij meer speelminuten te kunnen maken en Juve zal nu dus contact gaan opnemen met Atlético Madrid.

Voetbalzone.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

El Magico schreef:
Dit is toch wel van de gekken, Juventus wordt eerst gelinked aan onder andere toppers als Edin Dzeko, en komen nu uit bij Forlan, die een heel goed WK speelde en laatste jaren fantastisch in vorm was/is bij Atletico madrid in een sterkte competitie.

Waarom zou Juventus dan in godsnaam een van AZ zijn grootste miskoop/miskopen en mislukking willen kopen (geen wrok, gewoon feiten)
Juventus kan zoveel betere spelers aantrekken (qua naam, transferwaarde, geld) maar goed, van mij part mag iedere andere club hem van ons verlossen, scheelt weer salaris en dan kan er een afmaker aangetrokken worden.




Hopelijk baseert Juventus zijn mening op de 4 invalbeurten van Pelle, alle andere wedstrijden zijn niet aan te gluren (uitzondering van 020-thuis)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ook vandaag weer geruchten over onze Italiaan:
Juventus, Floro Flores gradiënt sterkte op de huid
20.01.2011 11:15 di Antonino Bulla articolo letto 195 volte 20.01.2011 11:15 door Anthony Bulla artikel te lezen 195 keer

Gelet op moest geven Floro Flores, verhuisde naar Genua, de leiders van Juventus hebben opgevoerd contacten met AZ Alkmaar voor de ram Graziano Pelle. De voormalige spits van Lecce, Catania, Cesena Crotone en zou een nieuwe speler in het wit geworden. De 25-jarige, die wordt gewaardeerd op circa € 6 miljoen, heeft reeds de eerste gesprekken met de leiders van de 'Oude Dame'. De Nederlandse club, maar wil naar een andere spits veilige vóór vrije huid.
Zou het dan toch gebeuren dat Graziano Pellè voor een half jaar (verhuur) of definitief naar Juventus verkast. Volgens eerdere geruchten zou hij van de zomer definitief naar Parma vertrekken voor € 1 miljoen.
Juventus kan hem gebruiken nu de eerder aangetrokken spits Luca Toni, een vergelijkbare speler alleen met meer goals achter zijn naam maar ook stukken ouder, voorlopig geblesseerd is. Tja??
Volgens een ander bericht zou AZ van Juve nu iets meer dan € 3 miljoen voor hem vragen, terwijl hij voor € 7 miljoen is gehaald in 2007.

De laatste zin in dit bericht is slecht vertaald, maar als ik het goed begrijp wil AZ hem nu alleen laten gaan als er een andere spits voor hem in de plaats komt. Dat zou kunnen duiden op de berichten over Boymans. Of zou GertJan Verbeek toch zijn spits Bas Dost overgehaald hebben om Friesland te verlaten voor Noord-Holland???

Stewart maak de deals maar rond!!
De Pet
Teletext-supporter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2009, 14:39

Diverse Italiaanse sites (waaronder la gazzetta) melden een akkoord tussen Parma en AZ van een overgang van Pelle. Parma betaald ca 1,5 miljoen. Overgang zou vanaf juni zijn
Gebruikersavatar
Jozy17
Glory-hunter
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:17
Locatie: AFAS Stadion

ForzAZ schreef:Ook vandaag weer geruchten over onze Italiaan:
Zou het dan toch gebeuren dat Graziano Pellè voor een half jaar (verhuur) of definitief naar Juventus verkast. Volgens eerdere geruchten zou hij van de zomer definitief naar Parma vertrekken voor € 1 miljoen.
Juventus kan hem gebruiken nu de eerder aangetrokken spits Luca Toni, een vergelijkbare speler alleen met meer goals achter zijn naam maar ook stukken ouder, voorlopig geblesseerd is. Tja??
Volgens een ander bericht zou AZ van Juve nu iets meer dan € 3 miljoen voor hem vragen, terwijl hij voor € 7 miljoen is gehaald in 2007.

De laatste zin in dit bericht is slecht vertaald, maar als ik het goed begrijp wil AZ hem nu alleen laten gaan als er een andere spits voor hem in de plaats komt. Dat zou kunnen duiden op de berichten over Boymans. Of zou GertJan Verbeek toch zijn spits Bas Dost overgehaald hebben om Friesland te verlaten voor Noord-Holland???

Stewart maak de deals maar rond!!
Ik snap niet wat iedereen in Boymans ziet, in ieder geval niet in de basis hoor! [-X
Voor de bank is-ie denk ik te duur (?) en ik zie liever een speler voor in de basis komen.
Dat is trouwens wel duur om een spits voor de basis te halen, zoals dat bij Dost zo is, ik zie hem graag komen maar met welk geld, Pelle vertrekt ook nog niet en met geld van Kew kan je hem niet betalen.
Dan hou ik het liever nog op Sight of Jonathas(als die terug komt), of nu nog Pelle trouwens
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Ik word er een beetje moe van...elke keer als ik dit topic zie denk ik ; o, zou die nu echt weggaan? tss.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Charlison35 schreef:[..]

Ik snap niet wat iedereen in Boymans ziet, in ieder geval niet in de basis hoor! [-X
Voor de bank is-ie denk ik te duur (?) en ik zie liever een speler voor in de basis komen.
Dat is trouwens wel duur om een spits voor de basis te halen, zoals dat bij Dost zo is, ik zie hem graag komen maar met welk geld, Pelle vertrekt ook nog niet en met geld van Kew kan je hem niet betalen.
Dan hou ik het liever nog op Sight of Jonathas(als die terug komt), of nu nog Pelle trouwens
De tijd van de ''overduidelijke'' basis aankopen zijn voorbij.
Je moet scouten, talenten.........en talenten staan niet meteen in de basis.

Ik noem een Hamdaoui voor 5 miljoen, Dembele, Ari e.d.



Geruchten die te maken hebben met ''talenten'' als Boymans e.d. zullen de komende tijd nog wel revue passeren, tijden zijn veranderd ;-)
Al vind ik mensen als Boymans al doelgerichter en dreigender dan Pellè (nu al ja) moet je na gaan. (leuk die 4 invalbeurtjes Pellè)
Gebruikersavatar
Spoenk
Supporter
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:36
Locatie: Heerhugowaard

alkmaar90 schreef:(...)
Ik blijf jouw posts moeilijk leesbaar vinden. :roll:
"Bij AZ is spel te zien zoals je dat zelden aanschouwt op de Nederlandse velden. Het voetbal is gelardeerd met doelpunten die voortkomen uit lange, gesponnen aanvallen."

私の中心があるところAZ のクラブ
Gesloten