Graziano Pellè

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

De meest besproken speler op het Fanpage-forum. Haalt Graziano de 200 pagina's?

Ja
21
42%
Nee
29
58%
 
Totaal aantal stemmen: 50
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

AZ 4 Life schreef: Je kan Pelle wel degelijk goed gebruiken nu, het is de enige van 2 spitsen die we hebben. Ik reken Benschop even niet mee want die is dramatisch slecht. Sigthorsson doet het leuk maar is nog niet echt constant, iets wat volledig logisch is gezien zijn leeftijd. Daarnaast is Pelle een heel ander type die echt wel bruikbaar is in sommige wedstrijden.
Het intrekken vind ik op zich ook logisch, alleen hadden die dik betaalde heren daar niet van te voren over na moeten denken? #-o

Staat weer zo knullig.
Vak S
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

'Happy' Pellè is fans, spelers en AZ dankbaar
Graziano Pellè nam zondag in stijl afscheid van het publiek van AZ. In de laatste thuiswedstrijd van het seizoen, tegen De Graafschap (5-1), scoorde de Italiaan twee keer.

Pellè kwam tegen de Superboeren als invaller in het veld. De Italiaanse aanvaller verruilt komende zomer na vier jaar Nederland weer voor Italië. Hij tekende eerder een langdurige verbintenis bij Parma. In De Telegraaf zegt Pellè een goed gevoel overgehouden te hebben aan zijn laatste thuiswedstrijd. "Ik ben happy", aldus Pellè.

De Italiaan werd een mooi afscheid gegund door zijn ploeggenoten. Bij meerdere aanvallen werd nadrukkelijk de spits gezocht als eindstation. "En de fans hebben mij altijd veel energie gegeven. Ik was close met ze en heb altijd mijn best gedaan voor de club. Maar ik heb hier niet kunnen laten zien wat ik voor ogen had."

Pellè en AZ kwamen in de winterstop in verkorting van zijn vijfjarige verbintenis overeen. "Omdat de club ook niet moeilijk deed over mijn transfer deze zomer naar Parma. Zo hielpen wij elkaar. Overigens kon ik op de laatste dag nog naar Real Zaragoza, voor nóg meer geld dan ik oorspronkelijk in Alkmaar verdiende."
voetbalprimeur.nl

Ondanks dat hij zijn transfersom nooit heeft kunnen waarmaken (hij kon niet veel doen aan die hoge prijs) moet ik zeggen dat ik wel ontzettend veel sympathie voor hem heb gekregen. Heeft het hier niet altijd makkelijk gehad maar bleef altijd lachen, positief en was nimmer negatief over AZ, de fans of de trainers. Dat kan ik waarderen, zeker ook de manier waarop hij zich een aantal keer heeft terggeknokt. Hulde voor Pelle en prechtig dat hij gister zo'n mooi afscheid heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Ik was close met ze
Met die 15-jarige bReEZaH-sletjes die na de wedstrijd altijd op hem stonden te wachten zal ie bedoelen! :P
Maar voor de rest ben ik het helemaal eens met AZ 4 Life, ongelooflijk ;-)
...-
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: Ondanks dat hij zijn transfersom nooit heeft kunnen waarmaken (hij kon niet veel doen aan die hoge prijs) moet ik zeggen dat ik wel ontzettend veel sympathie voor hem heb gekregen. Heeft het hier niet altijd makkelijk gehad maar bleef altijd lachen, positief en was nimmer negatief over AZ, de fans of de trainers. Dat kan ik waarderen, zeker ook de manier waarop hij zich een aantal keer heeft terggeknokt. Hulde voor Pelle en prechtig dat hij gister zo'n mooi afscheid heeft gekregen.
En zo is het. Heet zoiets niet de ideale Italiaanse voetbalprof? Ook die verhalen dat hij in weekenden naar Italie vloog bleken achteraf schromelijk overdreven. Voor pakweg 8 ton per jaar is het natuurlijk een stuk makkelijker om tegenslagen te overwinnen, maar aan inzet en arbeidsethos heeft het Pelle nooit ontbroken. Ik heb dit seizoen op voetbalzone een klaagzang gelezen van een balende Vertongen omdat hij in Alkmaar in die 2-0 wedstrijd elk kopduel van Pelle verloor. Kijk, dat zijn berichten. Goh, we worden nog bijna sentimenteel ook.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Pellè ziet af van twee maanden salaris
Graziano Pellè maakt een mooi gebaar naar AZ, de club die hij komende zomer verlaat voor Parma. De spits wil afstand doen van twee maanden salaris, omdat hij naar eigen idee te weinig gebracht heeft in Alkmaar.

De Italiaanse spits keert terug naar zijn geboorteland, nadat hij in vier seizoenen AZ tot slechts veertien treffers kwam. "Ik besef dat ik te weinig gebracht heb, daar zit ik mee", zegt de aanvaller tegenover Voetbal International. Afgelopen weekend scoorde Pellè tweemaal tegen De Graafschap.

Om iets terug te doen voor de club wil Pellè afstand doen van de zijn salaris van de laatste twee maanden van het seizoen, ongeveer anderhalve ton. "Ik weet ook dat de club een hoop financiële problemen moet zien te overwinnen. Ik ben een dure speler, AZ is goed voor mij geweest. Daarom wilde ik een gebaar maken."
Voetbalprimeur.nl

Wat een held!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:Goh, we worden nog bijna sentimenteel ook.
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje jammer vind, het is namelijk toch nu het definitieve einde van een tijdperk. Dat was het natuurlijk al na de val van DSB, maar nu Pelle vertrekt (en Schaars en Romero hoogstwaarschijnlijk ook) zijn alle grote/dure jongens vertrokken. Dat is zonde en de zichtbare bevestiging van wat er natuurlijk al tijden aan zat te komen, het doet me echter wel een beetje pijn als ik eerlijk ben.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Ik ben nooit echt fan van hem als voetballer geweest. Ook kon ik me altijd erg irriteren aan zijn "mooiboy" gedrag. Toch jeeft hij zich nooit misdragen en maakt nu voor de tweede keer een mooi gebaar naar de club. Hulde daarvoor! Wens hem dan ook succes in de serie A!
tAZ
Fanatic
Berichten: 600
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:19

Wat een vent! Ik mis 'm nu al. Dat zie je niet vaak hè, een speler die eventjes vrijwillig 2 maanden salaris inlevert.
H.AZenees
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:06
Locatie: Den Haag

Wat een geweldige gast is hij ook. Ook toen we van ajax wonnen was hij een van de weinige spelers die de fans aan het bedanken was voor hun inzet. =D> Het ga je goed Pelle!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: Ik moet zeggen dat ik wel een beetje jammer vind, het is namelijk toch nu het definitieve einde van een tijdperk. Dat was het natuurlijk al na de val van DSB, maar nu Pelle vertrekt (en Schaars en Romero hoogstwaarschijnlijk ook) zijn alle grote/dure jongens vertrokken. Dat is zonde en de zichtbare bevestiging van wat er natuurlijk al tijden aan zat te komen, het doet me echter wel een beetje pijn als ik eerlijk ben.
Maar voor wat een bedrag staat Pellè dan op de loonlijst zeg, 1,5 ton in 2 maanden betekend dus gewoon een jaarsalaris van 9 ton, Schaars en Romero zullen niet minder verdienen, mochten we die kunnen verkopen levert dat een jaarlijkse besparing op van 2,7 miljoen, aan vervangers (voor Schaars en Romero zijn ze er eigenlijk al (Viergever en Esteban) ben je nog geen miljoen kwijt hetgeen een winst betekend van 1,7 miljoen op jaarbasis..... Dus zet Kolbeinn voor 9 ton op de loonlijst en opgelost
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef: Maar voor wat een bedrag staat Pellè dan op de loonlijst zeg, 1,5 ton in 2 maanden betekend dus gewoon een jaarsalaris van 9 ton, Schaars en Romero zullen niet minder verdienen, mochten we die kunnen verkopen levert dat een jaarlijkse besparing op van 2,7 miljoen, aan vervangers (voor Schaars en Romero zijn ze er eigenlijk al (Viergever en Esteban) ben je nog geen miljoen kwijt hetgeen een winst betekend van 1,7 miljoen op jaarbasis..... Dus zet Kolbeinn voor 9 ton op de loonlijst en opgelost
Het klinkt inderdaad simpel, alleen gaat dat niet werken. Er is nu eenmaal een salarisplafond en dat is er niet voor niets. Als je nu Sigthorsson voor 9 ton gaat binden, dan krijg je gezeur tijdens de volgende contractverlengingen. Wat te denken van bijv. Martens, waarom zou die niet evenveel verdienen als Sigthorsson?
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ 4 Life schreef: Het klinkt inderdaad simpel, alleen gaat dat niet werken. Er is nu eenmaal een salarisplafond en dat is er niet voor niets. Als je nu Sigthorsson voor 9 ton gaat binden, dan krijg je gezeur tijdens de volgende contractverlengingen. Wat te denken van bijv. Martens, waarom zou die niet evenveel verdienen als Sigthorsson?
Weet jij wat je collega's verdienen?

Denk trouwens ook niet dat Martens nog zal gaan verlengen maar dat is weer een ander verhaal.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: Weet jij wat je collega's verdienen?

Denk trouwens ook niet dat Martens nog zal gaan verlengen maar dat is weer een ander verhaal.
Een salarisplafond is wel bekend meestal. En nee, ik weet niet wat elke collega afzonderlijk verdiend maar kan het wel redelijk inschatten. Bij veel vacatures staat namelijk een salaris indicatie. Buiten dat zijn er ook mensen die praten en liggen voetbalcontracten zo op straat. Ik weet niet of het je wel eens is opgevallen maar de VI publiceert elk jaar een overzicht van de topverdieners in de Eredivisie.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

AZ fanatic 4-life schreef: Weet jij wat je collega's verdienen?

Denk trouwens ook niet dat Martens nog zal gaan verlengen maar dat is weer een ander verhaal.
In dit geval kan je de voetballerij niet vergelijken met een gemiddeld bedrijf.
Bovendien hebben alle voetballers en trainers een zaakwaarnemer die je echt niet voor de gek kan houden.
...-
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Het valt inderdaad niet te vergelijken met een gewoon bedrijf.

De VI zal dat ook op basis van geruchten en schattingen doen, op mischien een enkele uitzondering na is dat natuurlijk niet gebaseerd op feiten.

Als AZ echt vertrouwen in Sightorson heeft kijken ze niet naar dat salarisplafond en/of wat andere spelers dan wel niet gaan eisen. De kans dat hij zijn investering terug zal verdienen doormiddel van goals en een transfer is vrij groot.

We gaan overigens wel erg off-topic. :)
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Na de wedstrijd kreeg GrAziano al een beetje het afscheid wat hij verdiend...hij was niet weg te krijgen, foto's, handtekeningen en niet alleen aan Breezah sletjes hoor. Hij nam alle tijd. Heeft dan wel niet gebracht wat iedereen verwacht had maar is een prima gast met een goede mentaliteit.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

De meest besproken speler op het Fanpage-forum. Haalt Graziano de 200 pagina's?

Met deze andere indeling .. met gemak :wink:


Verder groot respect voor zijn gebaar, laat toch wel zien dat het een geweldig mens is.
tAZ
Fanatic
Berichten: 600
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:19

En hij heeft het 200e en 400e doelpunt gemaakt in het stadion hè. Dus hij blijft voor altijd in de boeken!
Gebruikersavatar
kAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 372
Lid geworden op: 16 mar 2005, 15:07
Locatie: Bergen

Een oefenwedstrijd tegen Parma zou wel leuk zijn...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef:Als AZ echt vertrouwen in Sightorson heeft kijken ze niet naar dat salarisplafond en/of wat andere spelers dan wel niet gaan eisen. De kans dat hij zijn investering terug zal verdienen doormiddel van goals en een transfer is vrij groot.
Dat is dus het beleid waaraan veel clubs kapot zijn gegaan, dank je vriendelijk. Of hoop je stiekem dat wij over een jaar of 5 het nieuwe Willem II zijn?
Gesloten