Jong AZ 2020-2021

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Jacobs bakt er ook weinig van en Dekkers is het ook niet. Ik vond Gemmel nog wel fris ogen totdat de scheids die onterechte penalty gaf. Hij is nog wel veel te licht voor dit niveau maar dat kan nog komen. Dat geldt ook voor Griffith.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Het is allemaal zo naïef. Ja ze zijn jong maar in deze fase van de opleiding moet ook een gezonde dosis voetbalverstand aanwezig zijn. Vlak voor rust moet je met een 1-0 voorsprong geen risico meer nemen en zorgen voor een goede veldbezetting zodat je bij balverlies niet zo in de problemen kan komen. Die pingel was onterecht maar je mag in de 45e minuut niet in die situatie komen.
Bij latere tegengoals lijken het wel pupillen achterin. Niemand let op zijn man, ze kijken alleen naar de bal.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 11 sep 2020, 12:56 Niet aan mij gericht, maar volgens mij is er nu in ieder geval een uitzondering toegevoegd voor wedstrijden waarin Jong teams het onderling opnemen tegen elkaar.
Klopt inderdaad, dan mogen oudere keepers meedoen. Ik vroeg me alleen af wat de leeftijdsgrens voor spelers is normaliter. Er staat me iets van bij dat die is verlaagd naar 21, alleen kan ik dat nergens terugvinden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 12 sep 2020, 08:06 AZ had de 1e helft een groot veldoverwicht, maar wist niet veel kansen te creëren. Wel leek AZ na het doelpunt van Taabouni op een makkelijke overwinning af te gaan. Na een makkelijk gegeven penalty kwam Psv terug in de wedstrijd. Na wederom (net als vorige week) blunders in de verdediging kwam Psv op een 1 - 3 voorsprong. AZ Zakte als een kaartenhuis in elkaar en Hobie werd na goed gekeept te hebben de schlemiel door zijn fout bij de 1 - 4.

Conclusies. Voorin en middenveld zitten wel goed in elkaar maar verdedigend blijft het een probleem. Vooral Gullit viel weer negatief op. Verdedigende fouten en beter in de bal achteruit spelen dan vooruit.

Positief vielen op : Taabouni, Oosting, Griffith en Koopmeiners. Dit zijn ook wel de spelers die ik het 1e zie halen in 2 a 3 jaar.

Bij Psv maakten Ledezma en Saibari veel indruk. Die zien we over een paar jaar ook wel in de eredivisie terug.
Wat was die Gullit slecht zeg. Constant half ingrijpen, overal te laat.. Slappe hap.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 12 sep 2020, 10:04 Wat was die Gullit slecht zeg. Constant half ingrijpen, overal te laat.. Slappe hap.
Veruit de slechtste bij Jong AZ. En dat al wedstrijden lang. En opvallend genoeg krijgt hij de meeste minuten van alle verdedigers en was 1 van de weinigen van Jong AZ die al bij het 1e mocht meedoen in de voorbereiding. Ik vraag mij echt af hoe dit kan bij een professionele club als AZ.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

multatuli schreef: 12 sep 2020, 10:55 Veruit de slechtste bij Jong AZ. En dat al wedstrijden lang. En opvallend genoeg krijgt hij de meeste minuten van alle verdedigers en was 1 van de weinigen van Jong AZ die al bij het 1e mocht meedoen in de voorbereiding. Ik vraag mij echt af hoe dit kan bij een professionele club als AZ.
Dat vraagt iedereen zich al heel lang af, grote angst om Gullit sr voor zijn hoofd te stoten. Niet alleen schijtluizenvoetbal maar ook schijtluizenbeleid.
Niemand bij AZ durft hem op de bank te zetten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Voor de doorstroom van goede centrale verdedigers hoeven we voorlopig dus niet bij de eigen opleiding te zijn...
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Maxim Gullit brengt weer de nodige paniek in het elftal vanavond. Wat zien ze toch in die jongen.

De ene na de andere ziekenhuisbal van zijn voet. En dan ook nog regelmatig op Derks die niet veel beter is.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Oosting scoort voor Jong AZ. hij maakt de 1-1.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Hier zie je toch wel de kwaliteiten van Evjen, dat gaat echt wel goed komen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Velthuis is veel beter dan Gullit en ook dan Jacobs.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Eindelijk punten!
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

MO7 schreef: 14 sep 2020, 20:52Eindelijk punten!
Een halfuur heel goed voetbal in de tweede helft. Hartverwarmende inzet waarbij Evjen eindelijk liet zien waarvoor we hem gehaald hebben. Toont de mentaliteit om tot het gaatje te gaan.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Lecompte schreef: 14 sep 2020, 21:06 Een halfuur heel goed voetbal in de tweede helft. Hartverwarmende inzet waarbij Evjen eindelijk liet zien waarvoor we hem gehaald hebben. Toont de mentaliteit om tot het gaatje te gaan.
Oosting en Taabouni hebben beide ook wel een motor, tot minuut 90 lopen afjagen.

Maar, de eerste helft was echt matig. De tweede helft stukken beter inderdaad.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Tijs Velthuis voortaan lekker in de basis opstellen a.u.b..
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 14 sep 2020, 21:06 Een halfuur heel goed voetbal in de tweede helft. Hartverwarmende inzet waarbij Evjen eindelijk liet zien waarvoor we hem gehaald hebben. Toont de mentaliteit om tot het gaatje te gaan.
2e helft wel wat goede dingen laten zien. Helaas in de 1e divisie. Hij zal zeker fysiek een paar stappen moeten gaan maken. Daarnaast wat meer de ballen gaan opeisen, want voetballen kan hij wel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Leuke spannende wedstrijd tegen Utrecht. Ging gelijk op maar gelukkig deze keer wel winnend kunnen afsluiten. De nieuwe keeper Evora (over gekomen uit de jeugd van Feyenoord) Viel wel positief op. Goede reddingen en geen blunders. Positieve verrassing na de afdankertjes van ajax afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

31 wedstrijden achter elkaar een tegendoelpunt laat zien hoe moeilijk het systeem is wat AZ de jeugd probeert te trainen. Begin tweede helft zie je goed wat voor intensiteit er nodig is om als heel team te verdedigen en aan te vallen.

Ik blijf zeggen dat het vergrootglas dat op de spelers in achterhoede gericht wordt zeer onterecht is als het hele team niet de inhoud heeft om constant af te jagen.

Verdedigers zien er dan altijd een beetje lullig uit bij een tegendoelpunt (in AZ zijn systeem) en dan worden de pijlen vaak op de persoon gericht (het is toch echt een teamsport mensen!!! ) en worden ze vergeleken met verdedigers die in een systeem voetballen waar het hele team is ingezakt #-o
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 15 sep 2020, 07:14 31 wedstrijden achter elkaar een tegendoelpunt laat zien hoe moeilijk het systeem is wat AZ de jeugd probeert te trainen. Begin tweede helft zie je goed wat voor intensiteit er nodig is om als heel team te verdedigen en aan te vallen.

Ik blijf zeggen dat het vergrootglas dat op de spelers in achterhoede gericht wordt zeer onterecht is als het hele team niet de inhoud heeft om constant af te jagen.

Verdedigers zien er dan altijd een beetje lullig uit bij een tegendoelpunt (in AZ zijn systeem) en dan worden de pijlen vaak op de persoon gericht (het is toch echt een teamsport mensen!!! ) en worden ze vergeleken met verdedigers die in een systeem voetballen waar het hele team is ingezakt #-o
Voor sommige mensen is het concept van een slecht spelende voetballer heel erg moeilijk om te bevatten.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 15 sep 2020, 09:43 Voor sommige mensen is het concept van een slecht spelende voetballer heel erg moeilijk om te bevatten.
Zondebokken zien is het makkelijkste wat er is. (daarom zijn mensen er hier ook zo dol op :lol: ).
Teamdynamica zien is een stapje moeilijker :roll:

Zorgen dat iedereen in zijn kracht komt en over fouten kunnen heen kijken is de enige manier om beter te worden.
Gesloten