Jong AZ 2020-2021

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

Sir Robbert schreef: 23 apr 2021, 19:56 Eens, je kan de meeste weinig verwijten. Al wil ik ook nog Gullit even toevoegen aan je rijtje.

Je kan je wel afvragen wat voor zin dit heeft, nederlaag na nederlaag, tegengoal na tegengoal, dat werkt toch alleen maar demotiverend.

Koopmeiners, Stengs, Wijdal etc.. zij speelden tegen de amateurs, nog steeds het fysieke aspect, maar wel een beetje succesbeleving. Sinds die lichting, is er overigens ook geen één speler vast doorgestroomt naar AZ 1, Wijndal is de laatste.

Edit: en die Berkhout is toch net aan 17? Valt nog weinig zinnigs over te zeggen.
Dat Wijndal de laatste klopt wel, en zegt ook wel veel over onze jeugdopleiding de laatste jaren. En dat is wat ik bedoel, moet Brandenberg niet ook zijn conclusies trekken en vertrekken?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Abe1975 schreef: 23 apr 2021, 20:42 Dat Wijndal de laatste klopt wel, en zegt ook wel veel over onze jeugdopleiding de laatste jaren. En dat is wat ik bedoel, moet Brandenberg niet ook zijn conclusies trekken en vertrekken?
Meen je dit nou serieus deze onzin? Boadu is 20, Wijndal 21. Dat is de generatie van nu. Dat die gasten vroeg zijn doorgebroken laat het nu misschien lijken dat er tijdelijk een gat is gevallen. Koopmeiners, Wijndal, Til, Stengs, Boadu gaan gewoon tientallen miljoenen opbrengen. Ouwejan, Druijf, Hoedemakers, Jacobs en nog een hoop van de recente jaren zijn dan geen wereldtop, maar gaan gewoon prima profcarrieres tegemoet. De komende generatie moet zich nu gaan aandienen, Goudmijn, Peer, Taabouni, Duin bijvoorbeeld. Of denk je serieus dat je elk jaar een gouden lichting gaat voortbrengen. Utrecht, Feyenoord, Ado en nog velen met hun noemen AZ als hun voorbeeld, vooral qua jeugdopleiding.... En dan wil jij die man de laan uitsturen?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 23 apr 2021, 20:56 Meen je dit nou serieus deze onzin? Boadu is 20, Wijndal 21. Dat is de generatie van nu. Dat die gasten vroeg zijn doorgebroken laat het nu misschien lijken dat er tijdelijk een gat is gevallen. Koopmeiners, Wijndal, Til, Stengs, Boadu gaan gewoon tientallen miljoenen opbrengen. Ouwejan, Druijf, Hoedemakers, Jacobs en nog een hoop van de recente jaren zijn dan geen wereldtop, maar gaan gewoon prima profcarrieres tegemoet. De komende generatie moet zich nu gaan aandienen, Goudmijn, Peer, Taabouni, Duin bijvoorbeeld. Of denk je serieus dat je elk jaar een gouden lichting gaat voortbrengen. Utrecht, Feyenoord, Ado en nog velen met hun noemen AZ als hun voorbeeld, vooral qua jeugdopleiding.... En dan wil jij die man de laan uitsturen?
Met je eens. Ik denk dat die hele redelijk negatieve discussie gebaseerd werd op de 0-4 achterstand voor rust. Top Eerste Divisie, verreweg het beste team tegen jochies; wat verwacht je nou eigenlijk?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

SimonPoulsen schreef: 23 apr 2021, 20:56 Meen je dit nou serieus deze onzin? Boadu is 20, Wijndal 21. Dat is de generatie van nu. Dat die gasten vroeg zijn doorgebroken laat het nu misschien lijken dat er tijdelijk een gat is gevallen. Koopmeiners, Wijndal, Til, Stengs, Boadu gaan gewoon tientallen miljoenen opbrengen. Ouwejan, Druijf, Hoedemakers, Jacobs en nog een hoop van de recente jaren zijn dan geen wereldtop, maar gaan gewoon prima profcarrieres tegemoet. De komende generatie moet zich nu gaan aandienen, Goudmijn, Peer, Taabouni, Duin bijvoorbeeld. Of denk je serieus dat je elk jaar een gouden lichting gaat voortbrengen. Utrecht, Feyenoord, Ado en nog velen met hun noemen AZ als hun voorbeeld, vooral qua jeugdopleiding.... En dan wil jij die man de laan uitsturen?
Het is maar een kwestie van hoe hoog je de lat legt. Je roept maar steeds dat je de beste jeugdopleiding bent, maar wat is er de laatste jaren afgeleverd?
Brandenberg teert op de succesvolle lichtingen van zijn voorgangers, maar van de spelers die hij zelf heeft gecontracteerd zijn er nul doorgebroken. De Gemmels, Berkhouts, Gullits etc. zijn echt niet goed genoeg voor AZ 1
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 23 apr 2021, 21:05 Met je eens. Ik denk dat die hele redelijk negatieve discussie gebaseerd werd op de 0-4 achterstand voor rust. Top Eerste Divisie, verreweg het beste team tegen jochies; wat verwacht je nou eigenlijk?
Cambuur is toch een team met 'onze' jongens, je mag er van wakker liggen, maar niet teveel.
Je kan je wel afvragen of de handen boven het hoofd van bepaalde jongens wel echt zo terecht zijn -kuch- Gullit -kuch-.
Er zal in ieder geval flink doorgeselecteerd moeten worden en we moeten ook wat realistischer kijken naar de potentie van de oudere spelers in deze selectie (sommigen blijven toch met een soort droombeeld in hun hoofd lopen).

Overigens pleit ik nog altijd voor het verder opwaarderen van de trainingsmethoden met eventueel 1 of meerdere buitenlandse trainers in de opleiding/begeleiding. Het is echt niet zo dat Italiaanse, Britse en Duitse jongetjes aangeboren worden met een superkracht die deze jongens niet zouden (kunnen) bezitten. Idem het aandacht voor het verdedigende spel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Abe1975 schreef: 23 apr 2021, 21:21 Het is maar een kwestie van hoe hoog je de lat legt. Je roept maar steeds dat je de beste jeugdopleiding bent, maar wat is er de laatste jaren afgeleverd?
Ja inderdaad de laatste jaren alleen maar kutspelers afgeleverd...... De huidige en vorige generatie gaan bij elkaar 100miljoen opleveren. De volgende generatie mag het nu gaan laten zien. Deze directeur is maar een poppetje, en doet het echt niet radicaal anders dan zijn voorganger. AZ heeft namenlijk een (zeer succesvolle) lange termijnvisie opgezet. Waar Feyenoord en Utrecht hun vingers bij aflikken en ook real madrid komt elk kaar langs.

Sommige posities moet inderdaad worden doorgeselecteerd, maar dat team wat er vandaag stond noem ik jong AZ B.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Cambuur kan zo maar gemiddeld 5 a 6 jaar ouder zijn. Dat scheelt dan 55 jaar aan profvoetbalervaring. En passant laat dat team ook nog zien dat onze jeugdspelers een heel behoorlijke basis meekrijgen.

Omdat het eerste elftal nauwelijks verkoop/verloop heeft gekend de laatste 2 jaar, is er dus ook geen ruimte voor doorstroming. Dat kan je de opleiders niet kwalijk nemen.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 23 apr 2021, 20:00 Cambuur is verreweg de beste ploeg in de KKD. Dat die minimaal een klasse beter zijn dan opleidingsploeg Jong AZ mag dan ook niet een verrassing zijn.

Cambuur veel volwassener en sterker in de persoonlijke duels. Jong AZ mist kracht. Maar als ze wat ruimte krijgen kunnen ze wel voetballen. Zo somber over alle spelers ben ik niet. Maar een aantal hebben nog wat jaren in Jong AZ te gaan om klaar te zijn voor het eerste. Zou sneller misschien via verhuur kunnen gaan.

Een aantal zullen het eerste zeker niet halen. Maar AZ leidt ook op om deze spelers mogelijk een vervolg bij een andere BVO te geven. Zie het elftal van Cambuur. Schouten, Brey, Hoedemakers, Mühren, Kramer en Jamie Jacobs hebben allemaal een AZ verleden.

Het is wel om moedeloos van te worden hoe makkelijk ze tegengoals incasseren.
Nick Doodeman kun je ook nog aan je lijstje toevoegen. Heeft circa 9 jaar in de AZ jeugd gespeeld. Daarom vind ik het ook zo leuk om af en toe wedstrijden van Cambuur te kijken, omdat je daar bij uitstek kan zien hoe bij Jong AZ opgeleide spelers het doen. Dit jaar kampioen en nu eindelijk in de eredivisie. Ik denk dat de meeste spelers dat niveau prima aankunnen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Abe1975 schreef: 23 apr 2021, 19:46 Niet alleen Gemmel, Jacobs maar ook Berkhout en Gullit hebben het niveau niet.
En Taabouni en Peer zijn inderdaad de enige met potentie om het 1e te halen.
Barasi heeft zeker het niveau om het 1e te halen. Velthuis, Bram Franken en Fedde de Jong zie ik het 1e ook wel halen. Dus dat zijn er al minimaal 6. Daarnaast zijn er nog wel een paar die het mogelijk ook kunnen halen (meer twijfelgevallen dus), dat zijn o.a. Allouch, Biberoglu, Buurmeester, Sem Westerveld, Griffith en Tijmen Wildeboer. Totaal zit je dan op 12 spelers die wel de potentie hebben om het 1e te halen. Gullit zal het 1e ook wel halen, maar dan op andere gronden dan het sportieve.

Het probleem bij Jong AZ zit achterin. Daar lopen teveel spelers rond die het net niet hebben. Vandaar de vele tegendoelpunten. Maar het middenveld en aanval is zeker wel talentvol. Zeker als je ziet dat er best wel veel speler zijn die pas sinds dit seizoen wedstrijden tegen volwassen profs spelen en zij er desondanks voetballend vaak wel goed doorheen komen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Abe1975 schreef: 23 apr 2021, 20:42 Dat Wijndal de laatste klopt wel, en zegt ook wel veel over onze jeugdopleiding de laatste jaren. En dat is wat ik bedoel, moet Brandenberg niet ook zijn conclusies trekken en vertrekken?
Dat zegt vooral iets over de trainer (Slot) die wij het laatste jaar hebben gehad die geweigerd heeft om jeugdtalenten echte kansen te geven. Wijndal had hij noodgedwongen ingezet (omdat Ouwejan in de voorbereiding geblesseerd was) en hij geen andere rechtsback op de bank had zitten. Het is natuurlijk absurd dat bijvoorbeeld een Kramer, wel 2 jaar bij de selectie heeft gezeten, maar nooit (op 1 keer na geloof ik) mee heeft mogen doen, terwijl er echt wel wedstrijden waren waarbij het qua stand mogelijk was om hem mee te laten doen. Waarschijnlijk had hij het niveau niet, maar dat had Leeuwin ook niet en die heeft wel mogen spelen onder Slot. Goudmijn, Reijnders en Druijf hadden ook veel meer speeltijd moeten hebben.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 24 apr 2021, 06:17 Nick Doodeman kun je ook nog aan je lijstje toevoegen. Heeft circa 9 jaar in de AZ jeugd gespeeld. Daarom vind ik het ook zo leuk om af en toe wedstrijden van Cambuur te kijken, omdat je daar bij uitstek kan zien hoe bij Jong AZ opgeleide spelers het doen. Dit jaar kampioen en nu eindelijk in de eredivisie. Ik denk dat de meeste spelers dat niveau prima aankunnen.
Ja en Jasper ter Heide ook nog met een ver verleden in de jeugd. Technische baas Foeke Booij haalt heel graag spelers van AZ. Allemaal komen ze ook aan bod. Ik heb ook veel Cambuur gekeken. Leuk elftal met een goede spelopvatting. Alle goede ingrediënten zijn aanwezig in dit team. Eén van de uitblinkers is Mees Hoedemakers uit de goede lichting Teun Koopmeiners en Ferdy Druijf. Heerlijke voetballer die Mees heeft het in zijn voetbalopleiding ook best moeilijk gehad zo nu en dan, maar is nu één van de sterkhouders.

Naast Cambuur heb ik GAE met 'onze' Sam Beukema ook een aantal keer gezien. Ook een elftal waar interessante spelers in lopen. Maar die Beukema is een gast die wij goed kunnen gebruiken. Staat goed recht op zijn poten, fysiek sterk, goede pass in de benen, en volgens mij een leeuwenhart!

Jong AZ is heel wisselvallig. Goede en slechte wedstrijden wisselen elkaar af. Elke keer een andere samenstelling. Ook vaak afwisselende mee- en tegenvallers. Structureel veel te veel makkelijke tegengoals. Zeker ook uit de dode momenten. Het ontbreken van de vereiste fysieke kracht breekt hen heel vaak op. Moet een leermoment zijn voor de Jeugdopleiding!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 24 apr 2021, 06:31 Barasi heeft zeker het niveau om het 1e te halen. Velthuis, Bram Franken en Fedde de Jong zie ik het 1e ook wel halen. Dus dat zijn er al minimaal 6. Daarnaast zijn er nog wel een paar die het mogelijk ook kunnen halen (meer twijfelgevallen dus), dat zijn o.a. Allouch, Biberoglu, Buurmeester, Sem Westerveld, Griffith en Tijmen Wildeboer. Totaal zit je dan op 12 spelers die wel de potentie hebben om het 1e te halen. Gullit zal het 1e ook wel halen, maar dan op andere gronden dan het sportieve.

Het probleem bij Jong AZ zit achterin. Daar lopen teveel spelers rond die het net niet hebben. Vandaar de vele tegendoelpunten. Maar het middenveld en aanval is zeker wel talentvol. Zeker als je ziet dat er best wel veel speler zijn die pas sinds dit seizoen wedstrijden tegen volwassen profs spelen en zij er desondanks voetballend vaak wel goed doorheen komen.
Ik vind Taabouni (net 19 jaar) tegen vallen de laatste tijd. Lijkt ook niet al te enthousiast in zijn uitstraling. Enkele goede momenten per wedstrijd dat is het. Verder brengt ie weinig, terwijl je van hem meer mag verwachten. Hij moet volgend seizoen verhuurd worden denk ik. Een andere omgeving en in een ploeg waar hij in zijn kracht op 10 of 11 elke wedstrijd speelt. Een ploeg top KKD of rechterrijtje eredivisie en laat het dan maar zien. Structureel graag!

Oosting (bijna 21 jaar) is verhuurd aan RKC en daar zie ik echt wel een speler voor ons in. Veel loopvermogen, fysiek staat ie zijn mannetje en ziet het spel en zijn medespelers in de ruimte om hem goed. Maar voor mij is ie geen echte spits maar eerder de tien in ons team. AZ ziet dat blijkbaar anders en na Jong AZ is nu ook een lopende spits bij RKC. Volgend seizoen de tweede spits bij AZ achter Boadu (20 jaar) waarschijnlijk.

Veel jonge jongens bij Jong AZ die moeten opboksen tegen oudere en fysiek veel sterkere spelers. Dat is toch een probleem. Maar niet alleen bij Jong AZ is dat een probleem. Met de nieuwe regels zonder dispensatiespelers hebben alle Jong-elftallen dit probleem en presteren minder als eerdere jaren. Bovenal is Jong AZ opleiden voor het eerste elftal of een andere BVO. Goed dat er een andere trainer komt denk ik. Kan misschien voor sommigen net een extra zet in de goede richting zijn. Ik ben benieuwd wie. Het is weer stil in Alkmaar.

Lionel Margaret (20 jaar) heeft een uitstraling als Calvin Stengs (22 jaar). Jongensachtig en zeer flegmatiek. Geen duelkracht. Maar aan de bal zie ik hem wel goede dingen doen. Hij kan vrij makkelijk met de bal aan de voet mannetjes uitspelen en passeren. In hem zie ik dus wel potentie. Maar moet eigenlijk veel meer persoonlijke aandacht op de training krijgen denk ik in plaats van anoniem in de groep. Hij wil zelf in de spits, maar is ie daar niet veel te breekbaar voor? Razendsnel is ie ook niet zoals Boadu op de eerste meters. Dus ietwat in een rol zoals Stengs zou hem denk ik beter passen. Daar stelt AZ hem in Jong AZ ook op.

Uit de lichting van Barasi (net 18 jaar) zie ik nog wel meer spelers komen voor Jong AZ. Die gasten hebben alleen heel veel pech dat corona een bres heeft geslagen in hun opleiding. Alleen maar trainen en dan ook nog een tijdje aangepast is een groot nadeel. Dat er tussen Onder 18 en Jong AZ geen elftal meer zit vind ik ook bijzonder op zijn minst. Die stap is voor velen nog te groot. Fysiek komen veel van deze spelers te kort in het krachtenvoetbal van de KKD.

Zo'n Velthuis (19 jaar) die er in kwam is fysiek wel klaar voor dit werk. Goed dat ie mits fit hier elke wedstrijd speelt en mee traint met het eerste. Als BMI verlengt denk ik niet dat AZ nog een LCV haalt, omdat Velthuis in principe klaar gestoomd wordt. Van de Ven zie ik niet komen. Die gaat naar de kampioen of het buitenland denk ik. Touba gisteren nog gezien bij RKC tegen WII is wel een sterke gast. Maar als BMI blijft komt die niet naar AZ om op de bank te zitten.

Spelers verder die jij noemt hebben zeker potentie. Maar AZ moet die elke week laten voetballen en niet één keer per twee of drie wedstrijden. Ook veel beter om fysiek stappen te maken. Nu Gullit vast als linksback speelt zit Biberoglu alleen maar op de bank. Terwijl ik hem al goede wedstrijden in Jong AZ heb zien spelen. Doodzonde. Wedstrijden met weerstand hebben die jonge gasten nodig om te ontwikkelen. Punt van aandacht vind ik voor de jeugdopleiding.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 24 apr 2021, 07:06 Ja en Jasper ter Heide ook nog met een ver verleden in de jeugd. Technische baas Foeke Booij haalt heel graag spelers van AZ. Allemaal komen ze ook aan bod. Ik heb ook veel Cambuur gekeken. Leuk elftal met een goede spelopvatting. Alle goede ingrediënten zijn aanwezig in dit team. Eén van de uitblinkers is Mees Hoedemakers uit de goede lichting Teun Koopmeiners en Ferdy Druijf. Heerlijke voetballer die Mees heeft het in zijn voetbalopleiding ook best moeilijk gehad zo nu en dan, maar is nu één van de sterkhouders.

Naast Cambuur heb ik GAE met 'onze' Sam Beukema ook een aantal keer gezien. Ook een elftal waar interessante spelers in lopen. Maar die Beukema is een gast die wij goed kunnen gebruiken. Staat goed recht op zijn poten, fysiek sterk, goede pass in de benen, en volgens mij een leeuwenhart!

Jong AZ is heel wisselvallig. Goede en slechte wedstrijden wisselen elkaar af. Elke keer een andere samenstelling. Ook vaak afwisselende mee- en tegenvallers. Structureel veel te veel makkelijke tegengoals. Zeker ook uit de dode momenten. Het ontbreken van de vereiste fysieke kracht breekt hen heel vaak op. Moet een leermoment zijn voor de Jeugdopleiding!
Jamie Jacobs is nu helaas geblesseerd maar is ook zeker 1 van de sterkhouders van dat team. Echt heel leuk om te zien hoe goed de AZ jeugd het doet bij Cambuur.

Jong AZ is inderdaad heel wisselvallig, maar nogmaals wel voldoende kwaliteit op het middenveld en voorin. Alleen achterin lukt het maar niet om goede verdedigers op te leiden, of ze worden veel te vroeg weg gehaald door andere clubs (Rio Hillen, De Haas, Robin Schouten).
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Het getuigt van heel veel moed en visie dat AZ gisteren zonder de sterkhouders tegen verreweg het beste team van de KKD liet spelen. Het mooie van Cambuur is dat hierin voor meer dan de helft spelers zitten die bij ons zijn opgeleid,
We kopen er niet veel voor om spelers als Evjen, Reijnders en Aboukhlal de plaatsen in te laten nemen van onze eigen talenten.

Dit seizoen is de maximum leeftijd 21 jaar in de KKD voor de jeugdteams. Na het verbod op dispensatiespelers een nog grotere uitdaging om tot acceptabele prestaties te komen in de competitie. Gevolg is wel dat het gat tussen Jong en ons eerste nog groter is geworden.

Ik hoop dat volgend jaar Goudmijn, Taabouni, Velthuis en Oostingh deze zomer voor minstens 4 jaar worden vastgelegd en verhuurd worden aan Cambuur/RKC. Een jaar eredivisie ervaring is noodzakelijk om de stap naar ons eerste te zetten.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 24 apr 2021, 07:47 Ik vind Taabouni (net 19 jaar) tegen vallen de laatste tijd. Lijkt ook niet al te enthousiast in zijn uitstraling. Enkele goede momenten per wedstrijd dat is het. Verder brengt ie weinig, terwijl je van hem meer mag verwachten. Hij moet volgend seizoen verhuurd worden denk ik. Een andere omgeving en in een ploeg waar hij in zijn kracht op 10 of 11 elke wedstrijd speelt. Een ploeg top KKD of rechterrijtje eredivisie en laat het dan maar zien. Structureel graag!

Oosting (bijna 21 jaar) is verhuurd aan RKC en daar zie ik echt wel een speler voor ons in. Veel loopvermogen, fysiek staat ie zijn mannetje en ziet het spel en zijn medespelers in de ruimte om hem goed. Maar voor mij is ie geen echte spits maar eerder de tien in ons team. AZ ziet dat blijkbaar anders en na Jong AZ is nu ook een lopende spits bij RKC. Volgend seizoen de tweede spits bij AZ achter Boadu (20 jaar) waarschijnlijk.

Veel jonge jongens bij Jong AZ die moeten opboksen tegen oudere en fysiek veel sterkere spelers. Dat is toch een probleem. Maar niet alleen bij Jong AZ is dat een probleem. Met de nieuwe regels zonder dispensatiespelers hebben alle Jong-elftallen dit probleem en presteren minder als eerdere jaren. Bovenal is Jong AZ opleiden voor het eerste elftal of een andere BVO. Goed dat er een andere trainer komt denk ik. Kan misschien voor sommigen net een extra zet in de goede richting zijn. Ik ben benieuwd wie. Het is weer stil in Alkmaar.

Lionel Margaret (20 jaar) heeft een uitstraling als Calvin Stengs (22 jaar). Jongensachtig en zeer flegmatiek. Geen duelkracht. Maar aan de bal zie ik hem wel goede dingen doen. Hij kan vrij makkelijk met de bal aan de voet mannetjes uitspelen en passeren. In hem zie ik dus wel potentie. Maar moet eigenlijk veel meer persoonlijke aandacht op de training krijgen denk ik in plaats van anoniem in de groep. Hij wil zelf in de spits, maar is ie daar niet veel te breekbaar voor? Razendsnel is ie ook niet zoals Boadu op de eerste meters. Dus ietwat in een rol zoals Stengs zou hem denk ik beter passen. Daar stelt AZ hem in Jong AZ ook op.

Uit de lichting van Barasi (net 18 jaar) zie ik nog wel meer spelers komen voor Jong AZ. Die gasten hebben alleen heel veel pech dat corona een bres heeft geslagen in hun opleiding. Alleen maar trainen en dan ook nog een tijdje aangepast is een groot nadeel. Dat er tussen Onder 18 en Jong AZ geen elftal meer zit vind ik ook bijzonder op zijn minst. Die stap is voor velen nog te groot. Fysiek komen veel van deze spelers te kort in het krachtenvoetbal van de KKD.

Zo'n Velthuis (19 jaar) die er in kwam is fysiek wel klaar voor dit werk. Goed dat ie mits fit hier elke wedstrijd speelt en mee traint met het eerste. Als BMI verlengt denk ik niet dat AZ nog een LCV haalt, omdat Velthuis in principe klaar gestoomd wordt. Van de Ven zie ik niet komen. Die gaat naar de kampioen of het buitenland denk ik. Touba gisteren nog gezien bij RKC tegen WII is wel een sterke gast. Maar als BMI blijft komt die niet naar AZ om op de bank te zitten.

Spelers verder die jij noemt hebben zeker potentie. Maar AZ moet die elke week laten voetballen en niet één keer per twee of drie wedstrijden. Ook veel beter om fysiek stappen te maken. Nu Gullit vast als linksback speelt zit Biberoglu alleen maar op de bank. Terwijl ik hem al goede wedstrijden in Jong AZ heb zien spelen. Doodzonde. Wedstrijden met weerstand hebben die jonge gasten nodig om te ontwikkelen. Punt van aandacht vind ik voor de jeugdopleiding.
Taabouni speelt de laatste tijd ook minder op zijn favoriete positie en met steeds wisselende samenstelling. Het 1e halfjaar waarin Taabouni kon uitblinken, speelde hij elke wedstrijd op 10, met Oosting voor hem. Die 2 voelden elkaar prima aan, waardoor Taabouni kon uitblinken. Ik zie Taabouni nog steeds elke wedstrijd veel arbeid voor het team verrichten en ook kansen creëren, maar dat hij elke week speelt met een andere spits en buitenspelers, maakt het er voor hem niet makkelijker op. Daarnaast vind ik Baars en Margareth nog weinig overtuigend.

Oosting vind ik zeker een lekkere speler. Viel in de voorbereiding van dit seizoen al op. Ik heb het idee dat ze hem in de spits gezet hebben omdat het hem ook als 10 kan helpen als hij als spits vaak voor de keeper komt te staan. En ook omdat Taabouni ook een 10 is, die eigenlijk elke week op die positie moet kunnen spelen.

Het belangrijkste bij Jong AZ is dat er een trainer komt die spelers daadwerkelijk beter maakt en ook nog wat technische bagage heeft. Type Van Gaal of Jonk (alleen een wat lager niveau dus). Andries Jonker zou ook een goede zijn geweest. Maar dergelijke trainers zijn net niet haalbaar.

Margaret heeft af en toe wel een leuke actie (gisteravond ook wel een paar) maar meestal heeft hij niet echt een impact op de wedstrijd. Ook ik zie geen spits in hem. Zijn gebrek aan scorend vermogen is ook al het hele seizoen een terugkerend iets (ook bij hemzelf).

Toen ik vorig jaar de plannen hoorde om de O19 eruit te gooien, zei ik dat ook meteen al. Nu zit Jong AZ met een erg grote selectie en komen veel van die jonge spelers niet aan spelen toe. Dit is slecht voor die spelers, slecht voor AZ en in het algemeen slecht voor het Nederlandse voetbal. Ze moeten zo snel mogelijk bijvoorbeeld een O20 competitie maken, waarin die jonge spelers die nog net tekort komen voor Jong AZ wel hun speeltijd kunnen maken. Naar mijn mening moeten jonge spelers minimaal 1x per week een wedstrijd spelen en liefst nog meer.

Dat van Gullit heb ik ook al vaker aangestipt, dat hij regelmatig veruit de minste speler bij Jong AZ was en toch altijd een basisplaats kreeg. De laatste tijd maakt hij gelukkig verdedigend minder fouten, maar meestal als Gullit de bal krijgt aangespeeld (in een situatie dat Jong AZ aanvalt), dan speelt Gullit die bal weer naar achteren ipv naar voren. Hij is niet meer veruit de slechtste verdediger, maar ik zie in hem nog steeds geen potentiele speler voor het 1e (op voetbalkwaliteiten).
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 24 apr 2021, 08:42 Het getuigt van heel veel moed en visie dat AZ gisteren zonder de sterkhouders tegen verreweg het beste team van de KKD liet spelen. Het mooie van Cambuur is dat hierin voor meer dan de helft spelers zitten die bij ons zijn opgeleid,
We kopen er niet veel voor om spelers als Evjen, Reijnders en Aboukhlal de plaatsen in te laten nemen van onze eigen talenten.

Dit seizoen is de maximum leeftijd 21 jaar in de KKD voor de jeugdteams. Na het verbod op dispensatiespelers een nog grotere uitdaging om tot acceptabele prestaties te komen in de competitie. Gevolg is wel dat het gat tussen Jong en ons eerste nog groter is geworden.

Ik hoop dat volgend jaar Goudmijn, Taabouni, Velthuis en Oostingh deze zomer voor minstens 4 jaar worden vastgelegd en verhuurd worden aan Cambuur/RKC. Een jaar eredivisie ervaring is noodzakelijk om de stap naar ons eerste te zetten.
IK denk dat het niet zozeer moed is, maar meer dat de andere spelers nodig zijn als reserve tegen ajax. Jong AZ speelt standaard op vrijdag met de jonge spelers en op maandag met de spelers van het 1e erbij.

Verhuur voor die spelers lijkt mij ook de beste oplossing om ervaring op te doen, maar dan moet het inderdaad wel een eredivisie club zijn en geen 1e divisie club.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 24 apr 2021, 07:47 Het is weer stil in Alkmaar.
En dat is geen enkel probleem, wat mij betreft.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 24 apr 2021, 09:06 IK denk dat het niet zozeer moed is, maar meer dat de andere spelers nodig zijn als reserve tegen ajax. Jong AZ speelt standaard op vrijdag met de jonge spelers en op maandag met de spelers van het 1e erbij.

Verhuur voor die spelers lijkt mij ook de beste oplossing om ervaring op te doen, maar dan moet het inderdaad wel een eredivisie club zijn en geen 1e divisie club.
Ik tel een selectie van 20 spelers morgen. Dat hadden er ook 18 kunnen zijn.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 24 apr 2021, 11:53 Ik tel een selectie van 20 spelers morgen. Dat hadden er ook 18 kunnen zijn.
Dat kan natuurlijk. Maar zeker in deze fase van de competitie en tegen een tegenstander als ajax wil je het liefst alle posities dubbel bezet hebben. En dat lukt beter met 20 spelers dan met 18 spelers.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

In de 67e minuut het debuut van Poku in Jong AZ. Nog 0-0 uit bij Roda (met ook aardig wat ex-AZ in de gelederen).
Gesloten