Jong AZ 2020-2021

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mag ik nog iets zeggen over het aantal tegendoelpunten of is dat flauw? 8)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 16 apr 2021, 19:48 Ik zie op mijn app dat NEC 3 keer met een kopbal scoort. Nu volg ik Jong AZ nauwelijks maar staan daar alleen smurfen achterin? Of hebben ze ook een keeper die nooit van zijn doellijn komt?
Vandaag stond Mees Bakker op goal. Kwam volgens mij maar één keer zijn goal uit en dat ging bijna fout. Verder in eerste helft een knappe reactie op een schot van dichtbij. Maar verder vrij kansloos bij de goals. Kwam inderdaad bijna niet van de lijn af.

Ik weet niet wat dat is bij AZ. Alleen maar lijnkeepers. Verdedigers die zwak zijn in de lucht. Het zijn geen 'beesten' die elke bal opvreten.

Maar ik heb al eerder gezegd onze Jap Yuki stond tweemaal lucht te dekken bij voorzetten waar twee kopgoals op volgden. Yuki is te Yopi aan het worden!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 16 apr 2021, 20:19
Yuki is te Yopi aan het worden!
Sugawara is 1 van de slechtste verdedigers die ik ooit in een AZ-shirt heb gezien. Categorie Koenders, Luckassen, Reijnen, Jan Wuytens. Met een salaris van buiten de EU nota bene. De merchandising loopt blijkbaar erg goed in Japan.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 16 apr 2021, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

ForzAZ schreef: 16 apr 2021, 20:19 Maar ik heb al eerder gezegd onze Jap Yuki stond tweemaal lucht te dekken bij voorzetten waar twee kopgoals op volgden. Yuki is te Yopi aan het worden!
Yuki hield bij de 2-2 gewoon zijn eigen man in zijn rug. Voor zijn neus komt een middenvelder inlopen en mag ongehinderd inkoppen. Daar werd door de middenvelders van AZ niet meeverdedigd. Ze staan gewoon te slapen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Metalingus schreef: 16 apr 2021, 21:07 Yuki hield bij de 2-2 gewoon zijn eigen man in zijn rug. Voor zijn neus komt een middenvelder inlopen en mag ongehinderd inkoppen. Daar werd door de middenvelders van AZ niet meeverdedigd. Ze staan gewoon te slapen.
Nou ik heb de samenvatting nog eens gekeken. In de eerste helft bij een grote kans van NEC loopt ie heel traag terug en laat het verdedigen aan anderen over.

Bij de eerste en tweede goal van NEC moet ie oog hebben voor aanvallers om zich heen en knijpen, maar doet ie niet. Ook nog een situatie met Barretto waar hij te laat sprintend nog aan komt.

Yuki kan redelijk mee voetballen naar voren. Vrij goede inspeelbal en voorzet. Maar verdedigend schiet ie nog altijd te kort. Dat zal ook wel iets met de onderlinge communicatie te maken hebben vrees ik.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

elmo schreef: 16 apr 2021, 19:10 Ik denk ook wel dat Goudmijn het eerste gaat redden. En hij speelde niet slecht. Maar van iemand die al 3 jaar in Jong AZ speelt verwacht je eigenlijk meer.

Ook van Evjen.

Het vreemde is wel dat Evjen (toen hij de kans kreeg bij de blessure van Stengs) erg sterk speelde. Ik zie hem volgend jaar dan ook als absolute basisspeler. Er vanuit gaande dat Stengs een stap maakt.

In het verleden had ik dat zelfde gevoel ook wel bij Wijndal. Speelde achter Ouwejan en speelde vaak onzichtbaar/inspiratieloos zijn potjes in Jong AZ.

En we zien hoe zich nu ontwikkeld.

Vanuit Jong AZ zie ik verder ook nog volop perspectief voor Taabouni en Velthuis.

En daar komen ook weer een paar goede lichtingen achteraan volgens mij.
Goudmijn was in het begin in Jong AZ een groot talent. Speelde als 17 jarige moeiteloos mee en viel zelfs toen al op met zijn aanvallende acties. Daarna is hij naar achteren gezet (verdedigende middenvelder) en heeft hij voor mijn gevoel 2 jaar stil gestaan in zijn ontwikkeling (al zal hij er ook gerust van geleerd hebben). Maar sinds hij weer als 10 wordt opgesteld, valt hij echt weer op met zijn aanvallende acties en schoten op doel. Een paar jaar geleden had hij al lang in het 1e kunnen staan. Het lastige voor de huidige talenten is dat en het niveau van AZ omhoog is gegaan en dat de huidige generatie door corona, niet afgelopen zomer is vertrokken.

Evjen speelt te weinig en zelfs in Jong AZ steeds op andere posities en andere medespelers. Dat alles maakt het er niet makkelijker op. Maar dat Jong AZ de meeste punten heeft behaald als hij meespeelde, zegt toch wel iets over zijn bijdrage.

Ja inderdaad Wijndal vond ik het jaar voordat hij een basisplaats kreeg in het 1e ook onopvallend spelen in Jong AZ.

Taabouni gaat het zeker redden, als hij maar een kans krijgt. AZ moet hem echter wel kansen gaan geven, anders is hij voortijdig weg. Velthuis heb ik ook alle vertrouwen in. Andere spelers die mij vaak positief opvallen in Jong AZ zijn Peer Koopmeiners, Zico Buurmeester, Bram Franken, Fedde de Jong en Yusuf Barasi. En dat zijn allemaal nog jonge talenten. Deze spelers zie ik binnen een paar jaar ook wel de overstap naar het 1e maken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 16 apr 2021, 20:19 Vandaag stond Mees Bakker op goal. Kwam volgens mij maar één keer zijn goal uit en dat ging bijna fout. Verder in eerste helft een knappe reactie op een schot van dichtbij. Maar verder vrij kansloos bij de goals. Kwam inderdaad bijna niet van de lijn af.

Ik weet niet wat dat is bij AZ. Alleen maar lijnkeepers. Verdedigers die zwak zijn in de lucht. Het zijn geen 'beesten' die elke bal opvreten.

Maar ik heb al eerder gezegd onze Jap Yuki stond tweemaal lucht te dekken bij voorzetten waar twee kopgoals op volgden. Yuki is te Yopi aan het worden!
Mees Bakker is net terug van een zware langdurige blessure. Niet het juiste moment om hem te beoordelen, behalve dat hij wel een paar knappe reddingen had.

Onze verdediging is inderdaad echt dramatisch zwak in de lucht. Aan de ene kant omdat ze als jonge jongens tegen volwassen kerels spelen die meer sprongkracht en spiermassa hebben.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik denk ook wel, dat wanneer je sommige jongens laat meespelen met AZ 1, dat zij zichzelf optrekken aan het niveau. Soms, moet je spelers ook gewoon eens in het diepe gooien. Een Sugawara, Wijndal (tijdperk Ouwejan), Aboukhlal, Reijnders en Evjen, hebben ook in AZ 1 echt wel hun kwaliteiten laten zien (de een vaker dan de ander), maar spelen vervolgens vaak genoeg zaadpotten in Jong AZ.

Dus, waarom zou dit niet kunnen voor een Goudmijn of Taabouni, die zie je dan graag toch wat vaker minuten maken bij AZ 1. Ook Velthuis had een sterke invalbeurt, in de EL meen ik. Het zou zonde zijn als een Goudmijn of Taabouni straks vertrekken bij het gebrek aan perspectief. Kijk dan of je ze kunt verhuren, zoals Oosting nu, en Reijnders vorig seizoen.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Het zou wel eens fijn zijn als het 1e elftal halverwege de 2e helft met 4-0 voor staat. Dan kan je eens wat van die jonge gasten wat speeltijd geven. Helaas blijft t te vaak bij een kleine voorsprong.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Metalingus schreef: 17 apr 2021, 14:39 Het zou wel eens fijn zijn als het 1e elftal halverwege de 2e helft met 4-0 voor staat. Dan kan je eens wat van die jonge gasten wat speeltijd geven. Helaas blijft t te vaak bij een kleine voorsprong.
Volgende week dan maar. :wink:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bizar dat je als team zijnde enorm achteruit gaat lopen terwijl je verdediging kwalitatief de zwakste linie is. Communicatief gaat er echt zo veel fout. En combinerend lijken ze altijd wel voor hele moeilijke of onmogelijke opties te kiezen. Tja en al die kopgoals tegen, niet alleen tegen NEC...

Je ziet het ook aan AZ, als je verdedigend je zaakjes niet op orde hebt, wordt het nooit wat. Laat de nieuwe trainer komend seizoen daar eens mee beginnen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Het is weer slap.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sir Robbert schreef: 23 apr 2021, 19:18 Het is weer slap.
21 minuten en al 0-3 😳
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

Wat is dit toch weer slecht, hopeloos zoals er verdedigd wordt. Hele achterhoede is zo slecht, hoe zijn deze jongens aan een contract gekomen. En het is maar goed dat Vonk vertrekt. Zou Brandenberg nu ook opstappen?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Tja wat wil je met dit elftal. Alleen Taabouni en Peer (net terug van een blessure) zijn enigszins van niveau. Gemmel, Jacobs en Margaret hebben het niveau niet en de rest zijn tieners die net komen kijken. Jongens doen hun best maar zijn weerloos.

Selectie van Cambuur heeft pak en beet 400 eredivisie wedstrijden in de benen.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

SimonPoulsen schreef: 23 apr 2021, 19:41 Tja wat wil je met dit elftal. Alleen Taabouni en Peer (net terug van een blessure) zijn enigszins van niveau. Gemmel, Jacobs en Margaret hebben het niveau niet en de rest zijn tieners die net komen kijken. Jongens doen hun best maar zijn weerloos.

Selectie van Cambuur heeft pak en beet 400 eredivisie wedstrijden in de benen.
Niet alleen Gemmel, Jacobs maar ook Berkhout en Gullit hebben het niveau niet.
En Taabouni en Peer zijn inderdaad de enige met potentie om het 1e te halen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

SimonPoulsen schreef: 23 apr 2021, 19:41 Tja wat wil je met dit elftal. Alleen Taabouni en Peer (net terug van een blessure) zijn enigszins van niveau. Gemmel, Jacobs en Margaret hebben het niveau niet en de rest zijn tieners die net komen kijken. Jongens doen hun best maar zijn weerloos.

Selectie van Cambuur heeft pak en beet 400 eredivisie wedstrijden in de benen.
Eens, je kan de meeste weinig verwijten. Al wil ik ook nog Gullit even toevoegen aan je rijtje.

Je kan je wel afvragen wat voor zin dit heeft, nederlaag na nederlaag, tegengoal na tegengoal, dat werkt toch alleen maar demotiverend.

Koopmeiners, Stengs, Wijdal etc.. zij speelden tegen de amateurs, nog steeds het fysieke aspect, maar wel een beetje succesbeleving. Sinds die lichting, is er overigens ook geen één speler vast doorgestroomt naar AZ 1, Wijndal is de laatste.

Edit: en die Berkhout is toch net aan 17? Valt nog weinig zinnigs over te zeggen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Cambuur is verreweg de beste ploeg in de KKD. Dat die minimaal een klasse beter zijn dan opleidingsploeg Jong AZ mag dan ook niet een verrassing zijn.

Cambuur veel volwassener en sterker in de persoonlijke duels. Jong AZ mist kracht. Maar als ze wat ruimte krijgen kunnen ze wel voetballen. Zo somber over alle spelers ben ik niet. Maar een aantal hebben nog wat jaren in Jong AZ te gaan om klaar te zijn voor het eerste. Zou sneller misschien via verhuur kunnen gaan.

Een aantal zullen het eerste zeker niet halen. Maar AZ leidt ook op om deze spelers mogelijk een vervolg bij een andere BVO te geven. Zie het elftal van Cambuur. Schouten, Brey, Hoedemakers, Mühren, Kramer en Jamie Jacobs hebben allemaal een AZ verleden.

Het is wel om moedeloos van te worden hoe makkelijk ze tegengoals incasseren.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

Sir Robbert schreef: 23 apr 2021, 19:56 Eens, je kan de meeste weinig verwijten. Al wil ik ook nog Gullit even toevoegen aan je rijtje.

Je kan je wel afvragen wat voor zin dit heeft, nederlaag na nederlaag, tegengoal na tegengoal, dat werkt toch alleen maar demotiverend.

Koopmeiners, Stengs, Wijdal etc.. zij speelden tegen de amateurs, nog steeds het fysieke aspect, maar wel een beetje succesbeleving. Sinds die lichting, is er overigens ook geen één speler vast doorgestroomt naar AZ 1, Wijndal is de laatste.

Edit: en die Berkhout is toch net aan 17? Valt nog weinig zinnigs over te zeggen.
Gullit gaat het nooit halen, ook al wil de technische staf dat nog zo graag.
Berkhout is al 19, komt echt heel veel te kort, zowel fysiek als technisch. Ziet het spelletje niet. Geldt ook voor Jacobs.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Abe1975 schreef: 23 apr 2021, 20:11 Gullit gaat het nooit halen, ook al wil de technische staf dat nog zo graag.
Berkhout is al 19, komt echt heel veel te kort, zowel fysiek als technisch. Ziet het spelletje niet. Geldt ook voor Jacobs.
Peer Koopmeiners is al 20 die bakt er dan ook vrij weinig van 😉
Gesloten