Jong AZ 2020-2021

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 29 sep 2020, 16:52 Lathouwers viel zo´n tien minuten voor tijd in. Dekkers zul je wel bedoelen, want die stond in de basis en ging bij meerdere doelpunten van NAC in de fout. Maakte een heel zwakke indruk.
Eh ja, die inderdaad. Bedankt voor de correctie.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 01 okt 2020, 04:35 Het lijkt mij heel wijs als AZ, ajax PSV en utrecht/feyenoord wekelijks een wedstrijd tegen elkaar spelen met de spelers die nu buiten de boot vallen.
En misschien nog een paar clubs erbij en een eigen onderlinge competitie spelen om toch dat competitie gevoel te hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 29 sep 2020, 19:22 Dan ga ik dat is bekijken. Bedankt!
Dit werkt inderdaad. Nu is Jong PSV-Telstar op FOX 4, wat je dus niet kunt zien met een FOX-nationaal abonnement. Op de site van FOX staat nu echter een extra zender (FOX 7) waar je de wedstrijd wel kunt zien.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Taabouni maar in de spits a.s. zondag? 😉
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 02 okt 2020, 19:21 Taabouni maar in de spits a.s. zondag? 😉
Hij legt ze er mooi in !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 02 okt 2020, 20:24 Hij legt ze er mooi in !
En hij geeft ze ook mooi aan. 😀
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Maar JAZ zal zichzelf niet verloochenen en gunt z’n tegenstander ook een paar goaltjes 😡
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 02 okt 2020, 20:44 Maar JAZ zal zichzelf niet verloochenen en gunt z’n tegenstander ook een paar goaltjes 😡
Bekend probleem van jong AZ. Maar er is duidelijk een stijgende lijn te zien bij een groot gedeelte van de selectie t.o.v. vorig jaar. Beste voorbeelden zijn natuurlijk Oosting en Tabouni. Het is in tegenstelling tot vorig jaar weer leuk om te kijken naar dit team. Als ze nog wat minder makkelijk goals gaan weggeven, zou het linker rijtje niet eens onrealistisch zijn. Mooi om spelers beter te zien worden, het team bewijst zn nut.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Forza AZ schreef: 02 okt 2020, 17:03 Dit werkt inderdaad. Nu is Jong PSV-Telstar op FOX 4, wat je dus niet kunt zien met een FOX-nationaal abonnement. Op de site van FOX staat nu echter een extra zender (FOX 7) waar je de wedstrijd wel kunt zien.
Goed om te weten, bedankt,
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 02 okt 2020, 22:08 Bekend probleem van jong AZ. Maar er is duidelijk een stijgende lijn te zien bij een groot gedeelte van de selectie t.o.v. vorig jaar. Beste voorbeelden zijn natuurlijk Oosting en Tabouni. Het is in tegenstelling tot vorig jaar weer leuk om te kijken naar dit team. Als ze nog wat minder makkelijk goals gaan weggeven, zou het linker rijtje niet eens onrealistisch zijn. Mooi om spelers beter te zien worden, het team bewijst zn nut.
Ik vond het ook leuk om naar te kijken. De vele tegengoals liggen ook aan de spelopvatting. Oosting en Taabouni jagen vaak enorm hoog maar dat doet niet het hele team waardoor het veld enorm lang wordt en er veel ruimte op het middenveld ontstaat. Daardoor wordt Jong AZ vaak geslacht in de omschakeling. Komt bij dat er soms wel heel naïef verdedigd wordt als AZ er mooi voetballend uit probeert te komen waar een roei naar voren soms gewenst is. Daardoor verloor AZ zelfs nog vlak voor tijd. Maar al met al, 3-3 is toch een stuk leuker dan 0-0.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wedstrijd had weer 2 gezichten.
Vooral in de 1e helft een mooi aanvallend AZ met schitterende combinaties en goals van Taabouni en Oosting, die al echt een dodelijk koppel beginnen te vormen. Qua niveau beginnen ze de keukendivisie al te ontstijgen. Waar Goudmijn vorig seizoen nog meespeelde is hij nu een dragende kracht geworden.

En het 2e gezicht was het slappe verdedigen waardoor we weer 3 tegengoals kregen. Moet toch frustrerend zijn voor de aanvallers dat ze keer op keer de benodigde goals maken, maar toch steeds weer punten verliezen door het zwakke verdedigen.

Waar Taabouni en Oosting zich heel goed ontwikkelen is Goudmijn de 3e persoon die permanent meetraint bij het 1e en hij speelt al circa 3 jaar in Jong AZ. Helaas lijkt hij al een tijd stil te staan in zijn ontwikkeling. Waar Goudmijn eerst het grote talent was komt dat er helaas nog niet uit. Vanwege zijn ervaring zou hij inmiddels het grote rustpunt op het middenveld moeten zijn, maar hij voetbalt nog hetzelfde als een paar jaar geleden. Hopelijk kan hij binnenkort weer stappen zetten.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

multatuli schreef: 03 okt 2020, 09:42 Wedstrijd had weer 2 gezichten.
Vooral in de 1e helft een mooi aanvallend AZ met schitterende combinaties en goals van Taabouni en Oosting, die al echt een dodelijk koppel beginnen te vormen. Qua niveau beginnen ze de keukendivisie al te ontstijgen. Waar Goudmijn vorig seizoen nog meespeelde is hij nu een dragende kracht geworden.

En het 2e gezicht was het slappe verdedigen waardoor we weer 3 tegengoals kregen. Moet toch frustrerend zijn voor de aanvallers dat ze keer op keer de benodigde goals maken, maar toch steeds weer punten verliezen door het zwakke verdedigen.

Waar Taabouni en Oosting zich heel goed ontwikkelen is Goudmijn de 3e persoon die permanent meetraint bij het 1e en hij speelt al circa 3 jaar in Jong AZ. Helaas lijkt hij al een tijd stil te staan in zijn ontwikkeling. Waar Goudmijn eerst het grote talent was komt dat er helaas nog niet uit. Vanwege zijn ervaring zou hij inmiddels het grote rustpunt op het middenveld moeten zijn, maar hij voetbalt nog hetzelfde als een paar jaar geleden. Hopelijk kan hij binnenkort weer stappen zetten.
Taabouni en Oosting zijn wel de twee spelers waar Jong het van moet hebben, en die zie ik zeker wel de stap maken naar AZ 1.

Verdedigend is het nog steeds erg matig, meest gepasseerde verdediging in de KKD met 19 doelpunten tegen in 6 wedstrijden. Jacobs is als rechtsback ook geen succes. En Peer Koopmeiners vind ik toch meer een middenvelder.

Goudmijn lijkt inderdaad wat stil te staan in zijn ontwikkeling, moet zeker nog stappen maken om uit te groeien tot een speler voor AZ 1.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Er worden veel opmerkingen over het niveau van Gullit gemaakt. Maar die kritiek herken ik niet als ik hem in Jong AZ zie spelen. Hij valt mij vaak juist positief op.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Jack schreef: 13 okt 2020, 11:01 Er worden veel opmerkingen over het niveau van Gullit gemaakt. Maar die kritiek herken ik niet als ik hem in Jong AZ zie spelen. Hij valt mij vaak juist positief op.
Sinds hij linksback staat valt hij niet meer negatief op. Centraal was het vrij beroerd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 13 okt 2020, 11:05 Sinds hij linksback staat valt hij niet meer negatief op. Centraal was het vrij beroerd.
Ook op links verdedigt hij nog veel te slap en komen er tegendoelpunten door hem. Maar omdat het aan de zijkant is, kunnen anderen meer corrigeren en aanvallend levert hij wel een goede bijdrage aan het team. Misschien zouden ze hem eens op het middenveld moeten proberen zodat zijn sterke punten meer naar voren komen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

18.15 Jong ajax - Jong AZ. live op fox2. Spannend!
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Mooi. Koopmeiners zet AZ op 0-1 voorsprong.

1-1 geworden. Gullit speelt niet best tot nu toe (25min)

doodergerlijk. Jong ajax is beter. AZ met een man meer.

De klungels komen met 2-1 achter. Tegen 10 man van ajax. GRRRRR

Jong AZ is net zo schijterig als het eerste. Ze durven niks. 2-1 rust.
Hoeveel mogen er gewisseld worden?

Jong AZ met 3-1 achter. Brobbel penalty.
3-2 Margaret.
Laatst gewijzigd door Jack op 16 okt 2020, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Een bizarre schwalbe bij die 3-1. Maar de scheidsrechter is een jochie van 16 dus dan krijg je dat. En dramatisch verdedigd door AZ.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jong AZ verliest. Zeer teleurstellend tegen 10 man van Jong ajax.
Dit zal de laatste wedstrijd van Vonk wel zijn.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jack schreef: 16 okt 2020, 18:44 Jong AZ verliest. Zeer teleurstellend tegen 10 man van Jong ajax.
Dit zal de laatste wedstrijd van Vonk wel zijn.
Ik zou ook geen trainer van jong AZ willen zijn. Iedere week een ander elftal, en als iemand 3 wedstrijden goed speelt ben je hem kwijt.

Maar dat is natuurlijk onderdeel van het (succesvolle) beleid van AZ. En je moet maar net een trainer vinden die dat geen probleem vindt. Overigens is die Brobbey wel echt een beest. Ik had wel te doen met die 2 broekies van 18 die hem moesten afstoppen.
Gesloten