PSV-AZ (za 22 dec, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

leszz schreef: 23 dec 2018, 09:55 Ik ben het niet eens met die totale off-day van PSV. AZ zorgde ervoor dat PSV niet aan voetballen toe kwam en PSV is gewoon niet zo een geweldig voetballende ploeg als een ajax die daar dan nog doorheen zou spelen. PSV staat bovenaan omdat ze constant zijn en er keihard voor werken, maar ze staan daar niet omdat ze zo veel kwaliteit hebben. Bij Feyenoord uit vielen ze ook weer door de mand en AZ heeft genoeg kwaliteit om het PSV in ieder geval moeilijk te maken zoals gisteren zichtbaar was. Nee een offday was het niet.
Dat ben ik helemaal met je eens. Goede post. AZ was sterk op het middenveld en stoorde goed.
Het veroveren van de bal vind ik iets heel moois in voetbal. Het verkwanselen ervan vind ik een indicator voor de kwaliteit van een speler.

Ondanks dat AZ verloor vond ik AZ goed spelen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Bob Ross schreef: 22 dec 2018, 21:05 Goed gespeeld. Eerste schot op doel van PSV gaat er pardoes in.Bij die goal passeert Lozano 4 man en moet Bizot hem achter boxen. Na rust staat de Jong te vrij en krijgt die kabouter hem stomtoevallig tegen zijn standbeen. Die penalty is vervolgens een regelrechte schande. Uiteindelijk verlies je ongelukkig maar was het 85 minuten spannend en had je ook zomaar een punt kunnen pakken (2x lat).

Stengs aanvallend steeds beter, maar wel na een uur leeg zodat Angelino erover heen kon komen. Koopmeiners heeft een veel te trage handelingssnelheid tegen een team als PSV,die speelde echt zwak. Maher is momenteel de beste, Til steeds beter dus Midstjo zou het kind van de rekening moeten worden, maar die gaat ook steeds wat beter. Maarja, om Koopmeiners nou op de bank te zetten...




V/d Brom heeft het goed gedaan. Er komt alweer meer voetbal in.

De hand van Slot. De boys zijn verlost van het Brom-syndroom en gaan na de winterstop jagen op de derde plaats
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

galblazer schreef: 23 dec 2018, 10:18 De hand van Slot. De boys zijn verlost van het Brom-syndroom en gaan na de winterstop jagen op de derde plaats
Ironisch bedoeld neem ik aan?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

leszz schreef: 23 dec 2018, 09:55 We hebben gewoon echt arbitraal nadeel tegen de top 3.
We hebben niet vaak een voordeel. Dat zie ik wel in. Maar ga er maar vanuit dat de top 3 vaker in ons strafschopgebied gevaarlijk is dan andersom. Dan is het niet heel raar dat ie vaker de bal op de stip legt bij hen...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 23 dec 2018, 10:57 We hebben niet vaak een voordeel. Dat zie ik wel in. Maar ga er maar vanuit dat de top 3 vaker in ons strafschopgebied gevaarlijk is dan andersom. Dan is het niet heel raar dat ie vaker de bal op de stip legt bij hen...
Statistisch heb je helemaal gelijk, maar juist tegen de top 3 is het merendeel van de strafschoppen tegen, dubieus of zelfs totaal onterecht gegeven. Het valt me keer op keer op.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 23 dec 2018, 10:18 De hand van Slot. De boys zijn verlost van het Brom-syndroom en gaan na de winterstop jagen op de derde plaats
Het is juist andersom, Brom heeft Slot veel te veel naar voren geschoven, wat voor de spelers onbewust niet duidelijk moet zijn geweest (hiërarchie is belangrijk in een team). Brom is eigenlijk een goedzak die anderen ruimte geeft om zichzelf te ontwikkelen, hij gunt het Slot. Na het uitlekken heeft Brom het leiderschap weer meer naar zich toe getrokken om er nog een mooi einde aan te breien, het is echt te zien dat hij verlost is (van het geheim houden). Het loopt ook meteen beter, de spelers weten wie er de baas is en dat zie je meteen.
Léé vd Béé
Seizoenkaarthouder
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 dec 2004, 18:52
Locatie: Schagen

salmonyappi schreef: 23 dec 2018, 10:04 We hebben al een Gudmundsson-basher, krijgen we nu ook een Bizot-basher? Ik lees zo in diverse topics dat het in jouw ogen allemaal aan Bizot ligt. Daar ben ik het niet mee eens.

Wat ik ook altijd heel irritant vind is dat als AZ een keertje goed speelt het altijd aan de zwakte van de tegenstander ligt. Winnen we met 5-0 is het een uiters zwak PEC, staan we een helft 0-1 tegen PSV is het een ondermaats PSV :? Verliezen we uiteindelijk ligt het toch weer aan aan Brom en de zwakke verdedigers en Bizot.
Goed lezen. Deze wedstrijd geeft Bizot weg, in een heleboel andere wedstrijden zijn er andere schuldigen. Maar vond jij het wel goed gekeept dan bij de 1e 2 goals ?

Verder wijt ik dit matige seizoen aan Huiberts vooral, wat die vooral achterin heeft nagelaten is subtopper onwaardig.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Van Bommel had Maher er graag bij gehad: 'Hij had hier makkelijk kunnen slagen'
Gepubliceerd: Zondag 23 december 2018 om 07:07

Mark van Bommel heeft een hoge pet op van Adam Maher, die tussen 2013 en 2018 nooit echt uit de verf kwam bij PSV. De trainer van de Eindhovenaren had desondanks nog graag de beschikking gehad over de 25-jarige middenvelder.

"Ik heb vaak tegen hem gespeeld. Voor, tijdens en na de wedstrijd hebben we altijd heel goed contact gehad. We appen af en toe met elkaar", liet Van Bommel voorafgaand aan PSV – AZ (3-1) weten aan FOX Sports. "Net nadat ik gestopt was, kwam hij naar PSV. Hij vroeg mij of hij nummer zes mocht hebben."

Van Bommel vindt het jammer dat Maher niet slaagde bij PSV. "Maar het is gewoon een heel goede speler, die één is met de bal." De huidig oefenmeester raadde de technicus in 2013 juist de overstap naar het Philips Stadion aan. "Ik heb veel met hem gesproken, dat dit de goede club voor hem was. Achteraf kun je daarover twijfelen of dit de juiste stap is geweest."

"Maar met zijn kwaliteiten had hij hier makkelijk kunnen slagen. Alleen hij kwam in een elftal dat niet helemaal perfect was voor hem", vervolgt Van Bommel, die aangeeft dat hij Maher er nog graag bij had willen hebben. "Adam is wel een speler die past bij onze speelwijze. Hij had bij ons denk ik niet misstaan."

bron https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... agen-.html

Aangezien het Maher topic nog gesloten is, dan maar even hier. Zie Maher ook graag bij AZ, maar vond hem gister de minste eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Léé vd Béé schreef: 23 dec 2018, 12:09 Goed lezen. Deze wedstrijd geeft Bizot weg, in een heleboel andere wedstrijden zijn er andere schuldigen. Maar vond jij het wel goed gekeept dan bij de 1e 2 goals ?

Verder wijt ik dit matige seizoen aan Huiberts vooral, wat die vooral achterin heeft nagelaten is subtopper onwaardig.
Ik lees goed hoor. Dit zijn jouw teksten:
Verlies te danken aan onze matige keeper die voor de zoveelste keer in een "topper" hopeloos faalt.
Volkomen eens met bovenstaande. Maar ja , niet te kritisch op hem want hij komt na afloop lekker even naar de supporters toe om de zoveelste wanprestatie te verantwoorden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

zeekomkommer schreef: 23 dec 2018, 12:25 Dat is wel een heel stellig verhaal gebaseerd op aannames en eigen uitleg.
Er is soms wat tegen gewicht nodig tegen de stelligheid, eigen uitleg en eigen aannames van de andere kant :lol: .

Ik weet het, ik had moeten eindigen met een emoticon voor enige nuance of om de kwinkslag duidelijk te maken maar het bericht waar ik op reageerde had dat ook niet 8).
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Bob Ross schreef: 23 dec 2018, 10:00 Helemaal niet met je eens. AZ speelde gisteren (eindelijk) gewoon slim. PSV raakte al na een kwartier in paniek omdat ze het nu een keer zelf moesten gaan verzinnen in plaats van te parasiteren op de fouten van de tegenstander. Ze hebben 40 minuten niet op doel geschoten. Van Bommel gaf ook aan dat Pereiro een tactische wissel was en ook De Jong gaf credits aan AZ. Want we wonnen ook bijna alle duels en hadden het middenveld in handen. AZ zorgde ervoor dat PSV slecht speelde, net als die ploegen die zich ingraven tegen ons er ook voor zorgen dat we slecht spelen. De klasse van het geld zorgt voor een doorbaak, in de vorm van Lozano, die passeert drie man en schiet maar een keer op doel, en uit het niets staat het gelijk.

Het is gewoon knap dat je zonder echte spits en twee goede centrale verdedigers het PSV heel moeilijk hebt gemaakt. Ik vond dat we een punt verdiende. Qua kansen verschilde het allemaal weinig. 1e helft voor ons, 2e helft voor hun.
Ik heb ook niet gezegd dat wij per definitie slecht speelden? Het was een heel stuk beter. Maar het gat met de top-3 is gewoon groot en dat is wel degelijk bevestigd.

Hoe goed wij ook speelden (daar is discussie over mogelijk), PSV speelde in ieder geval slecht. Als je op 3 na je spelers tussen de 3 en 5 geeft (de echte pessimisten gaven zelfs nog lager). Dan was het niet geweldig. Het publiek was niet voor niets aan het fluiten.
Bij Alkmaar begint de victorie!
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Last Scout schreef: 23 dec 2018, 13:31 Ik heb ook niet gezegd dat wij per definitie slecht speelden? Het was een heel stuk beter. Maar het gat met de top-3 is gewoon groot en dat is wel degelijk bevestigd.

Hoe goed wij ook speelden (daar is discussie over mogelijk), PSV speelde in ieder geval slecht. Als je op 3 na je spelers tussen de 3 en 5 geeft (de echte pessimisten gaven zelfs nog lager). Dan was het niet geweldig. Het publiek was niet voor niets aan het fluiten.
Kijk even naar Ado-Fey nu, top2 inderdaad veel beter, voetbal van de nr 3-10 verschilt niet veel van elkaar.
Uit het interview van Luuk de Jong, sprak meer van wat heeft AZ het goed vastgezet, dan dat PSV zo slecht speelde.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

adrie1979 schreef: 23 dec 2018, 13:59 Kijk even naar Ado-Fey nu, top2 inderdaad veel beter, voetbal van de nr 3-10 verschilt niet veel van elkaar.
Uit het interview van Luuk de Jong, sprak meer van wat heeft AZ het goed vastgezet, dan dat PSV zo slecht speelde.
Hand in eigen boezem is lastig.
Maar goed dit is een eindeloze discussie.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 23 dec 2018, 10:04 We hebben al een Gudmundsson-basher, krijgen we nu ook een Bizot-basher? Ik lees zo in diverse topics dat het in jouw ogen allemaal aan Bizot ligt. Daar ben ik het niet mee eens.
Het commentaar op Bizot is volledig terecht. Hij verwerkt de bal voor de 1-1 verkeerd en bij de tweede goal staat hij verkeerd waardoor de bal vlak langs zijn voet het doel in rolt. Objectief gezien twee dure fouten, dat ik meneer daarnaast nog steeds een hele stomme uitstraling vind hebben neem ik persoonlijk voor mijn rekening.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Precies, die uitstraling. Van een bal die recht op hem afkomt wil hij iets spectaculairs maken.
AZ is zo kwetsbaar door de lucht 326666 corners voor levert niks op. Elke hoge bal richting AZ doel is billen knijpen.
Ik was aanvankelijk wel blij met Bizot, omdat hij een terugspeelbal normaal kan wegtrappen. Maar denk nu toch steeds vaker,"ga eens een bal vangen".
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 23 dec 2018, 16:37 Het commentaar op Bizot is volledig terecht. Hij verwerkt de bal voor de 1-1 verkeerd en bij de tweede goal staat hij verkeerd waardoor de bal vlak langs zijn voet het doel in rolt. Objectief gezien twee dure fouten, dat ik meneer daarnaast nog steeds een hele stomme uitstraling vind hebben neem ik persoonlijk voor mijn rekening.
Ik zeg niet dat hij geen fouten maakt, maar om nu alle goals op het conto van Bizot te schrijven en hem van wanprestaties te betichten gaat me te ver.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

bk wcm schreef: 23 dec 2018, 19:02 Precies, die uitstraling. Van een bal die recht op hem afkomt wil hij iets spectaculairs maken.
AZ is zo kwetsbaar door de lucht 326666 corners voor levert niks op. Elke hoge bal richting AZ doel is billen knijpen.
Ik was aanvankelijk wel blij met Bizot, omdat hij een terugspeelbal normaal kan wegtrappen. Maar denk nu toch steeds vaker,"ga eens een bal vangen".
Ballen vangen leren ze niet bij AZ. Bizot zijn voorgangers stompten ook alles naar verkeerde kant. Komt omdat AZ al jaren een geweldige keeperstrainer heeft ( not).
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Het is een uniek standpunt voor mij, maar dankzij deze wedstrijd hoop ik dat ajax kampioen wordt.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

pAZcal schreef: 25 dec 2018, 10:45 Het is een uniek standpunt voor mij, maar dankzij deze wedstrijd hoop ik dat ajax kampioen wordt.
Dankzij deze wedstrijd denk ik dat ajax kampioen wordt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 25 dec 2018, 11:10 Dankzij deze wedstrijd denk ik dat ajax kampioen wordt.
Dat moet je even uitleggen, want psv nam “gewoon” 3 punten mee uit deze wedstrijd........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie