PSV-AZ (za 22 dec, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

AZ-Vitesse, in iedergeval thuis.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

bk wcm schreef: 22 dec 2018, 20:37 Koopmeiners zwaar onder de maat, en een kut keeper.
1-0 voor en dan zo weggeven. Wat een kleuterklas.
Doe ff normaal man Bizot heeft er aardig wat ballen uit gehouden. Gewoon een degelijke keeper met heel af en toe een foutje net zoals 99 procent van de keepers. Als hij die niet zou hebben had hij hogerop gekeept.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Bob Ross schreef: 22 dec 2018, 21:05 Goed gespeeld. Eerste schot op doel van PSV gaat er pardoes in.Bij die goal passeert Lozano 4 man en moet Bizot hem achter boxen. Na rust staat de Jong te vrij en krijgt die kabouter hem stomtoevallig tegen zijn standbeen. Die penalty is vervolgens een regelrechte schande. Uiteindelijk verlies je ongelukkig maar was het 85 minuten spannend en had je ook zomaar een punt kunnen pakken (2x lat).

Stengs aanvallend steeds beter, maar wel na een uur leeg zodat Angelino erover heen kon komen. Koopmeiners heeft een veel te trage handelingssnelheid tegen een team als PSV,die speelde echt zwak. Maher is momenteel de beste, Til steeds beter dus Midstjo zou het kind van de rekening moeten worden, maar die gaat ook steeds wat beter. Maarja, om Koopmeiners nou op de bank te zetten...

V/d Brom heeft het goed gedaan. Er komt alweer meer voetbal in.
Koopmeiners hoort dan ook gewoon niet achterin.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Best goed gespeeld voor AZ's doen. Niet volkomen door de mand gevallen maar heel aardig tegenstand geboden. Toch zie je dat die jongens van PSV meestal veel verder in hun ontwikkeling zien dan die van AZ, minus Vlaar en Maher misschien. Als je dan te vaak te makkelijk balverlies leidt, en ook je kansen niet benut (twee keer lat) dan ga je uiteindelijk toch de bietenbrug op. Wel onbegrijpelijk dat de VAR van Boekel niet opriep die situatie nog een keer te bekijken. Was meer dan een twijfelgeval. Vlaar raakte hem niet en stak ook zijn been niet uit.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Last Scout schreef: 22 dec 2018, 21:28 Koopmeiners hoort dan ook gewoon niet achterin.
Zo is het , je zit wel heel simpel in elkaar als je ons in potentie beste middenvelder wegzet als iemand met een te trage handelingssnelheid. Die jongen speelt al een half seizoen door een falend inkoopbeleid op een voor hem onnatuurlijke positie, en over het algemeen doet hij dat naar behoren. Eerste half uur was het genieten met een zeer goede Midtsjo en Stengs die langzaam aan zijn flair en vertrouwen terug krijgt. Maher was vandaag helemaal niet zo goed , regelmatig slordig in de passing en enorm veel duels verloren.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

1keerraken schreef: 22 dec 2018, 22:24 Zo is het , je zit wel heel simpel in elkaar als je ons in potentie beste middenvelder wegzet als iemand met een te trage handelingssnelheid. Die jongen speelt al een half seizoen door een falend inkoopbeleid op een voor hem onnatuurlijke positie, en over het algemeen doet hij dat naar behoren. Eerste half uur was het genieten met een zeer goede Midtsjo en Stengs die langzaam aan zijn flair en vertrouwen terug krijgt. Maher was vandaag helemaal niet zo goed , regelmatig slordig in de passing en enorm veel duels verloren.
Koopmeiners achterin is geen slechte noodoplossing maar vandaag was hij gewoon matig, daar doet het feit dat hij niet op zijn favoriete positie staat niets aan af. Het bedankje hiervoor mag inderdaad naar Huiberts.
Maher vandaag niet super aan de bal maar wel hard gewerkt en duels gewonnen, ook zelfs kopduels van de Jong, dus dat ben ik niet met je eens.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 22 dec 2018, 20:28 Was geen penalty, VAR wakker worden!
Blom was de VAR........hoe kan het ook anders. Zelfs als die eikel níét fluit benadeelt hij AZ nog.......wat heb ik een pesthekel aan de vent!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Je calculeert normaliter in principe verlies in uit tegen PSV, maar toch is dit moeilijk te verkroppen als je eigenlijk delen van de wedstrijd beter bent en mede door zo’n slechte VAR en scheids-beslissing verliest.
Kut-PSV.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Hoewel ik de positiviteit hier wel begrijp, moet ik toch wel de nuance aanbrengen dat PSV voor diens niveau echt flink ondermaats presteerden.

Een rondje langs de voetbalfora toont aardig woeste PSV fans vooral Dumfries moet het her en der flink ontgelden.

Dus je verliest hier met 3-1 van een PSV waarvan de eigen supporters een redelijk aantal spelers na deze wedstrijd uitkotsen (met de uitzondering van Sadilek,Lozano en Viergever). dat plaatst het voor mij toch allemaal wel in een ander perspectief.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

zeekomkommer schreef: 23 dec 2018, 01:41 Jij neemt reacties op voetbalfora als normering. Je zou ook Van Bommel als normering kunnen nemen die stelt dat AZ dit (eredivisie)seizoen de lastigste tegenstander is gebleken tot nu toe. Seuntjens heeft de tweede goal dit jaar van een bezoekende ploeg in het PSV stadion gescoord en Van Bommel is bewogen tot een wissel en omzetting na een half uur spelen.

Blijft dat AZ niet in staat is gebleken op alle vlakken voldoende consistent te zijn over de gehele wedstijd. Met betere verdedigers (Huiberts) hadden twee goals allicht voorkomen kunnen worden en de derde 'danken' we aan Blom/Van Boekel. Met betere spitsen (blessures. Huiberts) hadden de bijna goals en mogelijkheden, allicht goals geweest. Opnieuw net niet dus.
Seuntjens heeft de tweede goal dit jaar bij PSV gescoord als bezoekende ploeg, nou dat klinkt een beetje als de Antti maatstaf, is Seuntjens dan nu gelijk beter dan al die andere spitsen die het niet gelukt is?

Credit where credit is due, maar je verliest nu zelfs als de penalty niet gegeven wordt met 2-1 van een PSV dat gewoon niet op het toppen van zijn kunnen speelde.
Bij Alkmaar begint de victorie!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Last Scout schreef: 23 dec 2018, 02:03 Seuntjens heeft de tweede goal dit jaar bij PSV gescoord als bezoekende ploeg, nou dat klinkt een beetje als de Antti maatstaf, is Seuntjens dan nu gelijk beter dan al die andere spitsen die het niet gelukt is?

Credit where credit is due, maar je verliest nu zelfs als de penalty niet gegeven wordt met 2-1 van een PSV dat gewoon niet op het toppen van zijn kunnen speelde.
Als die penalty niet was gegeven was de kans groter geweest dat AZ nog een keer gescoord had. En dus gelijk had gemaakt. Zo werkt dat nu eenmaal. Die onterechte penalty heeft de deur definitief op slot gegooid. Dat PSV overall sterker is dan AZ weet volgens mij iedereen wel, maar gisteren was er zeker kans op een punt.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De als-dan reacties heb je niet zo veel aan.

Zonder de reacties waar een als-dan inzit blijft er niet veel over.

Terwijl dit een interessante wedstrijd is om te analyseren. De opstelling was weer typisch Brom. Voortbordurend op de voorgaande wedstrijden. Seunjens in de spits, Til aanvoerder etc.

Maar AZ speelde dit keer tactisch zo goed dat het publiek in Eindhoven werd geconfronteerd met onmacht van het eigen team en daarop reageerde. Helaas deed Van Bommel dat ook en geleidelijk aan verbeterde PSV.

Het balbezit percentage van PSV was hoger dan van AZ. Daardoor kon PSV meer initiatieven ontplooien. Dat lijkt mij een verbeterpunt voor AZ. Het moet gewoon nog beter, en het zit er ook wel in volgens mij. Misschien moet je stellen dat het balverlies percentage van PSV lager was. Lijkt me relevanter voor verbetering van het spel van AZ.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Jack schreef: 23 dec 2018, 07:26 De als-dan reacties heb je niet zo veel aan.

Zonder de reacties waar een als-dan inzit blijft er niet veel over.

Terwijl dit een interessante wedstrijd is om te analyseren. De opstelling was weer typisch Brom. Voortbordurend op de voorgaande wedstrijden. Seunjens in de spits, Til aanvoerder etc.

Maar AZ speelde dit keer tactisch zo goed dat het publiek in Eindhoven werd geconfronteerd met onmacht van het eigen team en daarop reageerde. Helaas deed Van Bommel dat ook en geleidelijk aan verbeterde PSV.

Het balbezit percentage van PSV was hoger dan van AZ. Daardoor kon PSV meer initiatieven ontplooien. Dat lijkt mij een verbeterpunt voor AZ. Het moet gewoon nog beter, en het zit er ook wel in volgens mij. Misschien moet je stellen dat het balverlies percentage van PSV lager was. Lijkt me relevanter voor verbetering van het spel van AZ.
Goeie analyse. Positief is dat er nog veel ruimte tot verbetering zichtbaar was. Het spel van Stengs heeft een enorme invloed op de creativiteit van AZ, maar eigenlijk was dit na een half uur over. Niet vreemd na zo'n lange blessure. Ik ben erg benieuwd hoe AZ uit de winterstop gaat komen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Jack schreef: 23 dec 2018, 07:26 De als-dan reacties heb je niet zo veel aan.

Zonder de reacties waar een als-dan inzit blijft er niet veel over.

Terwijl dit een interessante wedstrijd is om te analyseren. De opstelling was weer typisch Brom. Voortbordurend op de voorgaande wedstrijden. Seunjens in de spits, Til aanvoerder etc.

Maar AZ speelde dit keer tactisch zo goed dat het publiek in Eindhoven werd geconfronteerd met onmacht van het eigen team en daarop reageerde. Helaas deed Van Bommel dat ook en geleidelijk aan verbeterde PSV.

Het balbezit percentage van PSV was hoger dan van AZ. Daardoor kon PSV meer initiatieven ontplooien. Dat lijkt mij een verbeterpunt voor AZ. Het moet gewoon nog beter, en het zit er ook wel in volgens mij. Misschien moet je stellen dat het balverlies percentage van PSV lager was. Lijkt me relevanter voor verbetering van het spel van AZ.
Die 'als dan' was niet eens nodig om mijn punt te maken, dat blijft gewoon staan.


Een totale off-day voor je tegenstander maakt jou niet opeens een tactisch meesterbrein. Neem Pereiro die gaat er zo vroeg van af dat kun je niet eens aan AZ toerekenen want Van Bommel was er zelf al heel snel klaar mee.

En terwijl PSV dus gewoon echt een off-day heeft krijg je met 3-1 klop en dat is de waarheid. Die 'als als als' geld juist enkel voor iedereen die denkt dat we hier hadden kunnen winnen.

Het gat is gewoon onoverkomenlijk groot geworden.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Léé vd Béé
Seizoenkaarthouder
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 dec 2004, 18:52
Locatie: Schagen

Verlies te danken aan onze matige keeper die voor de zoveelste keer in een "topper" hopeloos faalt. Daarnaast was de pingel natuurlijk volkomen lachwekkend
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Last Scout schreef: 23 dec 2018, 08:08 Die 'als dan' was niet eens nodig om mijn punt te maken, dat blijft gewoon staan.

Een totale off-day voor je tegenstander maakt jou niet opeens een tactisch meesterbrein. Neem Pereiro die gaat er zo vroeg van af dat kun je niet eens aan AZ toerekenen want Van Bommel was er zelf al heel snel klaar mee.

En terwijl PSV dus gewoon echt een off-day heeft krijg je met 3-1 klop en dat is de waarheid. Die 'als als als' geld juist enkel voor iedereen die denkt dat we hier hadden kunnen winnen.

Het gat is gewoon onoverkomenlijk groot geworden.
Jeetje. Heb je een probleem of zo? Je voelt je kennelijk aangesproken en begint direct te reageren alsof je aangevallen wordt. Ik ga jouw berichten ook maar negeren.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Bob Ross schreef: 22 dec 2018, 21:05 Goed gespeeld. Eerste schot op doel van PSV gaat er pardoes in.Bij die goal passeert Lozano 4 man en moet Bizot hem achter boxen. Na rust staat de Jong te vrij en krijgt die kabouter hem stomtoevallig tegen zijn standbeen. Die penalty is vervolgens een regelrechte schande. Uiteindelijk verlies je ongelukkig maar was het 85 minuten spannend en had je ook zomaar een punt kunnen pakken (2x lat).

Stengs aanvallend steeds beter, maar wel na een uur leeg zodat Angelino erover heen kon komen. Koopmeiners heeft een veel te trage handelingssnelheid tegen een team als PSV,die speelde echt zwak. Maher is momenteel de beste, Til steeds beter dus Midstjo zou het kind van de rekening moeten worden, maar die gaat ook steeds wat beter. Maarja, om Koopmeiners nou op de bank te zetten...

V/d Brom heeft het goed gedaan. Er komt alweer meer voetbal in.
Je gaat Midtsjo er niet uit halen, dat is de fundering van je elftal die overal loopt en overal stoort, duelkracht geeft en de kilometervreter. In potentie nog steeds een van je beste spelers, was gisteren ook gewoon goed, aanvallend ook leuke dingen laten zien. Lekker laten staan zo, Vlaar speelt op rechts centraal veel fijner dan op links.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Last Scout schreef: 23 dec 2018, 08:08 Die 'als dan' was niet eens nodig om mijn punt te maken, dat blijft gewoon staan.


Een totale off-day voor je tegenstander maakt jou niet opeens een tactisch meesterbrein. Neem Pereiro die gaat er zo vroeg van af dat kun je niet eens aan AZ toerekenen want Van Bommel was er zelf al heel snel klaar mee.

En terwijl PSV dus gewoon echt een off-day heeft krijg je met 3-1 klop en dat is de waarheid. Die 'als als als' geld juist enkel voor iedereen die denkt dat we hier hadden kunnen winnen.

Het gat is gewoon onoverkomenlijk groot geworden.
Ik ben het niet eens met die totale off-day van PSV. AZ zorgde ervoor dat PSV niet aan voetballen toe kwam en PSV is gewoon niet zo een geweldig voetballende ploeg als een ajax die daar dan nog doorheen zou spelen. PSV staat bovenaan omdat ze constant zijn en er keihard voor werken, maar ze staan daar niet omdat ze zo veel kwaliteit hebben. Bij Feyenoord uit vielen ze ook weer door de mand en AZ heeft genoeg kwaliteit om het PSV in ieder geval moeilijk te maken zoals gisteren zichtbaar was. Nee een offday was het niet.

Die penalty mag je zeker als een “als” zien, of vond jij hem terecht? In wedstrijden tegen de top 3 krijgen we nagenoeg altijd een makkelijk gegeven penalty tegen. Een penalty mee krijgen tegen een top 3 team lukt ons eigenlijk niet, denk maar eens terug aan vorig jaar uit in de Kuip met die twee gigantisch opvallende handsballen waarvan die eerste echt schandalig was.

We hebben gewoon echt arbitraal nadeel tegen de top 3.
Laatst gewijzigd door leszz op 23 dec 2018, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Last Scout schreef: 23 dec 2018, 08:08 Die 'als dan' was niet eens nodig om mijn punt te maken, dat blijft gewoon staan.


Een totale off-day voor je tegenstander maakt jou niet opeens een tactisch meesterbrein. Neem Pereiro die gaat er zo vroeg van af dat kun je niet eens aan AZ toerekenen want Van Bommel was er zelf al heel snel klaar mee.

En terwijl PSV dus gewoon echt een off-day heeft krijg je met 3-1 klop en dat is de waarheid. Die 'als als als' geld juist enkel voor iedereen die denkt dat we hier hadden kunnen winnen.

Het gat is gewoon onoverkomenlijk groot geworden.
Helemaal niet met je eens. AZ speelde gisteren (eindelijk) gewoon slim. PSV raakte al na een kwartier in paniek omdat ze het nu een keer zelf moesten gaan verzinnen in plaats van te parasiteren op de fouten van de tegenstander. Ze hebben 40 minuten niet op doel geschoten. Van Bommel gaf ook aan dat Pereiro een tactische wissel was en ook De Jong gaf credits aan AZ. Want we wonnen ook bijna alle duels en hadden het middenveld in handen. AZ zorgde ervoor dat PSV slecht speelde, net als die ploegen die zich ingraven tegen ons er ook voor zorgen dat we slecht spelen. De klasse van het geld zorgt voor een doorbaak, in de vorm van Lozano, die passeert drie man en schiet maar een keer op doel, en uit het niets staat het gelijk.

Het is gewoon knap dat je zonder echte spits en twee goede centrale verdedigers het PSV heel moeilijk hebt gemaakt. Ik vond dat we een punt verdiende. Qua kansen verschilde het allemaal weinig. 1e helft voor ons, 2e helft voor hun.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Léé vd Béé schreef: 23 dec 2018, 09:37 Verlies te danken aan onze matige keeper die voor de zoveelste keer in een "topper" hopeloos faalt. Daarnaast was de pingel natuurlijk volkomen lachwekkend
We hebben al een Gudmundsson-basher, krijgen we nu ook een Bizot-basher? Ik lees zo in diverse topics dat het in jouw ogen allemaal aan Bizot ligt. Daar ben ik het niet mee eens.

Wat ik ook altijd heel irritant vind is dat als AZ een keertje goed speelt het altijd aan de zwakte van de tegenstander ligt. Winnen we met 5-0 is het een uiters zwak PEC, staan we een helft 0-1 tegen PSV is het een ondermaats PSV :? Verliezen we uiteindelijk ligt het toch weer aan aan Brom en de zwakke verdedigers en Bizot.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie