AZ-Excelsior (za 15 dec, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

[quote=zeekomkommer post_id=663851 time=1544906906 user_id=14926]
Is het niet erg opportunistisch na een goal en een goede 20 minuten van Johnsen nu zo te reageren?
[/quote]

Als het niet loopt, zoals de laatste maanden, is het goed een jongen er bij te hebben die gewoon wel weet te scoren als hij kansen krijgt. Was niet zo makkelijk om 'm er van die positie in te koppen. Echt een goal van een centrumspits. Vorig jaar 19 bij ADO gemaakt. Bij AZ zou hij topscorer van de eredivisie kunnen worden. Moet er wel beter gespeeld worden en meer afgestemd op het spelen met een lange centrumspits.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

En wellicht hadden we met Johnsen ook wat meer rendement uit de 23 corners kunnen halen. Veel werden er goed genomen maar rendement 0,0
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZA'dam schreef: 16 dec 2018, 00:35 Als het niet loopt, zoals de laatste maanden, is het goed een jongen er bij te hebben die gewoon wel weet te scoren als hij kansen krijgt. Was niet zo makkelijk om 'm er van die positie in te koppen. Echt een goal van een centrumspits. Vorig jaar 19 bij ADO gemaakt. Bij AZ zou hij topscorer van de eredivisie kunnen worden. Moet er wel beter gespeeld worden en meer afgestemd op het spelen met een lange centrumspits.
Je hebt de wedstrijden aan het begin van het seizoen gemist?

Johnsen als een supersub gebruiken lijkt nog altijd de beste optie om de een of andere reden weet hij het dan wel neer te zetten.
Bij Alkmaar begint de victorie!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Last Scout schreef: 16 dec 2018, 01:46 Je hebt de wedstrijden aan het begin van het seizoen gemist?

Johnsen als een supersub gebruiken lijkt nog altijd de beste optie om de een of andere reden weet hij het dan wel neer te zetten.
Ik denk dat AZ ook die bedoeling met hem had. Boadu 1e spits en Johnsen pinchhitter en vooral met trainingen zijn voetballende vermogen opwerken.

Goal Excelsior vond ik Bizot er niet sterk uit zien. Daarvoor ook weer zo'n stompreactie in plaats van vangen. Daarnaast nog een slechte inspeelbal op Koopmeiners. Echt sterk keepen en punten verdienen voor AZ zie ik hem niet veel doen.

Hopelijk dinsdag wat warmer op de tribune. Met name in 2e helft werd het kouder door de toenemende wind. Als de wedstrijd dan ook weer wat beter is en gewonnen wordt kunnen we toch nog met een redelijk gevoel de winterstop in. In Eindhoven valt weinig te halen met dit team verwacht ik.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

zeekomkommer schreef: 15 dec 2018, 23:37 Als de keeper van Excelsior niet zo'n fantastische redding had, dan had Stengs gescoord. Hij leverde ook fraaie corners af en stichte met enkele balletjes gevaar in het 16 metergebied.
Verder meerwaarde qua finesse, positionering en keuzes, niet qua felheid.
Duidelijk beter dan vorige week en ik ben er heel blij om.
Dit dus. En als je het voetbal van Stengs in 1 woord zou moeten omschrijven is het "finesse".
Zijn balaanname, manier van wegdraaien, zijn passing, uit alles spreekt finesse. Prachtige voetballer. En je ziet hem nu echt elke week vooruitgaan. Hij was deze wedstrijd alweer zoveel beter dan vorige wedstrijd. Tegen PSV verwacht ik nog niets van hem, maar na de winterstop is hij er weer helemaal klaar voor.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

multatuli schreef: 16 dec 2018, 09:29 Dit dus. En als je het voetbal van Stengs in 1 woord zou moeten omschrijven is het "finesse".
Zijn balaanname, manier van wegdraaien, zijn passing, uit alles spreekt finesse. Prachtige voetballer. En je ziet hem nu echt elke week vooruitgaan. Hij was deze wedstrijd alweer zoveel beter dan vorige wedstrijd. Tegen PSV verwacht ik nog niets van hem, maar na de winterstop is hij er weer helemaal klaar voor.
Als ie tegen PSV maar niet weer overenthousiast wordt, zoals de vorige keer... Afbeelding
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

zeekomkommer schreef: 15 dec 2018, 23:37 Als de keeper van Excelsior niet zo'n fantastische redding had, dan had Stengs gescoord.
Als een keeper dit soort ballen niet pakt dan kun je het doel beter leeg laten.

Verder gaat het wekelijks beter. Na de winterstop staat hij er weer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

zeekomkommer schreef: 15 dec 2018, 23:37 Als de keeper van Excelsior niet zo'n fantastische redding had, dan had Stengs gescoord. Hij leverde ook fraaie corners af en stichte met enkele balletjes gevaar in het 16 metergebied.
Verder meerwaarde qua finesse, positionering en keuzes, niet qua felheid.
Duidelijk beter dan vorige week en ik ben er heel blij om.
Geweldige redding was het niet, die bal ging vlak naast het middenop de hoogte van de lat en misschien wel net over zelfs. Corners waren helemaal niet goed, allemaal veel te strak voor het doel en waren allemaal in het keepes gebied voor de keeper. Dit was overigens niet alleen bij Stengs maar ook bij de corners van Idrissi/Maher. Het gaat iets beter en we zijn bijna op een schappelijk niveau voor een rechtsbuiten inmiddels, nog een paar weekjes en dan kan hij echt een meerwaarde worden.
Plaats reactie