AZ-Willem II (za 1 dec, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

~AZ~ schreef: 03 dec 2018, 06:47 Ik kreeg even de hoop dat er een echt crisis overleg was, maar als Til, Hatzidiakos en Brom dat overleg voeren dan glooit er weinig hoop aan de horizon.
Ja, inderdaad. Ik was ook blij met de headliner maar dan lees je vervolgens alleen dat de zwakste schakels zaterdag nog een uur in de kleedkamer hebben gezeten. Nou, nou, wat een crisis. Koppen moeten er rollen: Eenhoorn, Brom en Huiberts.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Voetbalprimeur heeft iets meer inzicht in het artikel:
De 0-2 nederlaag tegen Willem II in het eigen AFAS Stadion is hard aangekomen bij AZ. Trainer John van den Brom, assistent Pascal Jansen en de spelers Pantelis Hatzidiakos, Guus Til en Teun Koopmeiners bleven na afloop lange tijd in de kleedkamer hangen voor crisisoverleg, schrijft De Telegraaf.


Na ruim een uur praten ging het licht uit in de kleedkamer. "We moeten zo snel mogelijk de koppen bij elkaar steken en elkaar de waarheid gaan vertellen. We kunnen het wel telkens op 'het team' gooien, maar het houdt ook een keer op", spreekt Til klare taal in gesprek met de ochtendkrant. Volgens de AZ-captain zijn de spelers 'te lief' voor elkaar. Als het aan Til ligt, komt daar verandering in. "De speler die verzaakt, moet daar vanaf nu op worden aangesproken. Zo simpel is het."

Willem II had de wedstrijd na een half uur al naar zich toegetrokken door twee goals van Fran Sol. Til oordeelt hard over de AZ-verdediging. "In minuut drie mag je nóóit een goal uit een standaardsituatie tegen krijgen", stelt de captain. "En als je kijkt wat er allemaal gebeurt bij die 0-2. Dat kan gewoon niet. De rode loper wordt uitgerold. Defensief moeten we echt beter gaan staan."

Zelfkritiek
Til kijkt echter ook naar zichzelf. De middenvelder brak vorig seizoen door, haalde het Nederlands elftal en werd afgelopen zomer tot aanvoerder benoemd. Zijn niveau van vorig seizoen heeft hij echter nog niet aan kunnen tikken, beseft hij. "Omdat ik vorig jaar belangrijk was, wordt er van mij meer verwacht. Dat mag ook. Dat moet ook zelfs", vindt de in Zambia geboren middenvelder. "Ik ben één van de spelers die zou moeten opstaan. Daarom is er kritiek op mij en dat begrijp ik."
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dirk Scheringa schreef: 01 dec 2018, 19:24 Of Anti, die het nimmer in een Jahanbakhsh zag zitten
Dit is wel een enorme simplificatie.

Ik vond/vind hem overschat. Zeker gezien de enorme hype in de media en op dit forum. Terwijl hij geen sleutelwedstrijd scoorde of besliste, geen bekertoernooi thuis gaf en enkel uit zijn slof schoot in niemendalletjes. Vandaar ook mijn prognose dat hij in Engeland niet gaat slagen.

Maar …. met de spelers van nu wil ik hem zelfs wel op de fiets gaan halen. Door de Kanaaltunnel heen. Zelfs als je daar niet mag fietsen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kamikAZe schreef: 02 dec 2018, 14:13 Jij stond gisteren zeker ook de spelers toe te juichen en te applaudisseren om ze "steun" en "vertrouwen" te geven?
Daar heb ik er niet veel van gezien. Ik zat in vak V. Maar de sfeer om me heen bij 'het afscheid' hield het midden tussen apathisch en grimmig. De spelers stonden er ook maar wat bedremmeld bij. Alleen Bizot en Maher deden nog de moeite om de moed er een beetje in te houden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: 01 dec 2018, 23:22 Wat was het slecht he. Alle.aankopen van Huiberts waren weer helemaal kut, behalve Maher. Die zet die IJslander alleen voor de keeper maar die neemt hem weer als een zoutzak aan. Wat is die gozer slecht zeg. In de rust konden er wel 6 man af.. Gudjohnsson,Til, Midjstjo, Hatzidiakos etc. Dat hij Til weer spaart vind ik erg kwalijk. Wat een superslechte aanname heeft onze aanvoerder.... het is godverdomme armoe troef door Dagobert Huiberts. Iedereen levert de bal uit pure angst maar in bij Maher, notabene de gratis aankoop waar Huiberts niet warm voor liep en wel nu de enige die wat toevoegt.

Hoofdverantwoordelijk is Huiberts met zijn 7 miljoen aan amateurs, maar v/d Brom was vanavond ook niet best.
Weer helemaal mee eens.

Bob Ross in topvorm.

Ik had mijn nichtjes voor het eerst mee. En één daarvan viel bijna in slaap. Die zijn voorlopig ook weer even genezen.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

~AZ~ schreef: 03 dec 2018, 06:47 Ik kreeg even de hoop dat er een echt crisis overleg was, maar als Til, Hatzidiakos en Brom dat overleg voeren dan glooit er weinig hoop aan de horizon.
Til, Hadzidiakos en Brom? Hahahahaha, wat een treurnis.
Volgend jaar april weten we meer
Plaats reactie