AZ-PEC Zwolle (di 18 dec, 20.45u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
De Hoer van vak G
Supporter
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:10
Locatie: Highlow

Wat Zwolle liet zien was niet eens KK waardig. Wel heel lekker dat we door zijn. Maher deed ook weer eens van zich spreken. Super fijn.
Maar goed, deze pot leek op “4 op een rij” spelen tegen Vincent Bijlo, PSV zal uiteraard andere koek worden.
Ookal zing je niet, ga je een kwartier voor tijd naar huis en zet je 10x de wave in. Als AZ in je hart zit, zit jij in die van mij!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wow wat een wedstrijd. Wat een klasse hebben Maher, Stengs, Idrissi en Koopmeiners. En wat een klasse heeft Seuntjens als hij gemotiveerd is. Dit was samba voetbal. Natuurlijk tegen een zwak Pec, maar het laat wel weer zien waar dit AZ toe in staat is als men vertrouwn heeft.

Tegen PSV wordt weer verbijten want met onze zwakke verdediging en de klasse van PSV, verwacht ik dat we toch wel rond de 5 tegendoelpunten gaan krijgen. Dan in de winterstop een cv erbij halen, Maher met een mooi aanbod langdurig vastleggen en Boadu terug in de spits (anders maar is het motivatie knopje bij Seuntjens zoeken). En veel trainen/oefenwedstrijden spelen om de patronen er nog beter in te slijpen. Dan kan het nog een leuke 2e helft van het seizoen worden.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Met een enkele uitzondering hebben alle spelers van AZ wel klasse zolang de tegenstander maar net zo slordig is en net zo veel ruimte weg geeft als PEC Zwolle dat gisteren deed. De commentator werd helemaal enthousiast over de tegenstand die AZ dit weekend kon gaan bieden tegen PSV. Die is in voor een teleurstelling.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ gaat met een goed gevoel naar PSV.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 19 dec 2018, 08:24 AZ gaat met een goed gevoel naar PSV.
Als ze maar niet denken dat we PSV even gaan oprollen. Ik zie het interview met Til al voor mij, waarin hij gaat zeggen dat AZ in deze vorm van PSV gaat winnen.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2597
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Winnen we een keertje, krijg je dit:
https://www.nu.nl/voetbal/5639447/slech ... schip.html
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

vriend schreef: 19 dec 2018, 10:10 Winnen we een keertje, krijg je dit:
https://www.nu.nl/voetbal/5639447/slech ... schip.html
Jeetje wat flauw. Alsof AZ niet supergeweldig bezig was maar PEC heel slecht.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 19 dec 2018, 08:55 Als ze maar niet denken dat we PSV even gaan oprollen.
Wie zijn “ze” en wie zijn “we” ? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 19 dec 2018, 10:42 Wie zijn “ze” en wie zijn “we” ? :wink:
geen moeilijke vragen op de vroege ochtend he :D
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Jammer dat het geen 0-1 wordt, zodat Pec even de rug kon rechten en we hadden kunnen zien of AZ echt aan het vooruitgaan is ten opzichte van andere wedstrijden waarin we snel achter kwamen.
Pec brak als een rietje bij de 1-0 wat de spelers van AZ alle tijd gaf om alles te doen wat ze wilden, alsof ze tegen een zesde klasse speelden. Wat het wel jammer maakte dat we nog 40 minuten zonder uitbreiding van de score kwamen te zitten (echt wel een minpuntje).

Heerlijke mooie acties gezien zoals je dat vorig jaar ook zag, alleen weet je nu al dat AZ tegen PSV veel minder tijd krijgt en de druk veel groter is. Ik ben erg benieuwd, maar hou een enorme slag om de arm omdat deze wedstrijd echt niets van het echte kwaliteit van AZ heeft laten zien.

Nou ja behalve dan een winnend gevoel, want vertrouwen hebben is ook belangrijk...
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het viel me op dat Til werd gewisseld ('70) en Svensson de aanvoerdersband kreeg.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2013
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Jack schreef: 19 dec 2018, 13:28 Het viel me op dat Til werd gewisseld ('70) en Svensson de aanvoerdersband kreeg.
Wat was hier opvallend aan?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Perry schreef: 19 dec 2018, 14:30 Wat was hier opvallend aan?
Til speelt altijd. Svensson is nooit aanvoerder.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2013
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Jack schreef: 19 dec 2018, 14:48 Til speelt altijd. Svensson is nooit aanvoerder.
Zin 1 is je antwoord op zin 2.

Daarnaast heeft Svensson die band wel vaker gedragen, dus dat is niet heel opvallend. Het meest opvallende hieraan is dan dat Til zowaar een keer werd gewisseld.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 19 dec 2018, 14:48 Til speelt altijd. Svensson is nooit aanvoerder.
Vlaar was ook al gewisseld. Dus wie had er dan de aanvoerdersband moeten dragen i.p.v. Svensson?
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Perry schreef: 19 dec 2018, 15:00 Zin 1 is je antwoord op zin 2.

Daarnaast heeft Svensson die band wel vaker gedragen, dus dat is niet heel opvallend. Het meest opvallende hieraan is dan dat Til zowaar een keer werd gewisseld.
Tja puur en alleen met de intentie hem te sparen voor zaterdag. Bij 3-0 durfde vd Brom zijn sterspeler met een gerust hart naar de kant te halen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 19 dec 2018, 15:01 Vlaar was ook al gewisseld. Dus wie had er dan de aanvoerdersband moeten dragen i.p.v. Svensson?
Bizot of Koopmeiners. Nu weet ik niet hoe Svensson is in de kleedkamer, maar op het veld heb ik hem nog nooit zien coachen of hem als leider gezien.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 19 dec 2018, 12:23 Jammer dat het geen 0-1 wordt, zodat Pec even de rug kon rechten en we hadden kunnen zien of AZ echt aan het vooruitgaan is ten opzichte van andere wedstrijden waarin we snel achter kwamen.
Pec brak als een rietje bij de 1-0 wat de spelers van AZ alle tijd gaf om alles te doen wat ze wilden, alsof ze tegen een zesde klasse speelden. Wat het wel jammer maakte dat we nog 40 minuten zonder uitbreiding van de score kwamen te zitten (echt wel een minpuntje).

Heerlijke mooie acties gezien zoals je dat vorig jaar ook zag, alleen weet je nu al dat AZ tegen PSV veel minder tijd krijgt en de druk veel groter is. Ik ben erg benieuwd, maar hou een enorme slag om de arm omdat deze wedstrijd echt niets van het echte kwaliteit van AZ heeft laten zien.

Nou ja behalve dan een winnend gevoel, want vertrouwen hebben is ook belangrijk...
De vraag is of de druk nu echt groter is. Niemand verwacht namelijk iets. Als het 4-0 wordt voor PSV haalt iedereen zijn schouders op. 2-0 verliezen zouden velen zien als een acceptabel resultaat. In voorgaande jaren kwam er juist die druk op. We zijn 'the best of the rest', we moesten het laten zien tegen een topclub. Nu hoor je ze zelfs in praatprogrammas al zeggen dat ze niks van ons verwachten. Dat kan ook wel eens lekker zijn.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 19 dec 2018, 15:54 De vraag is of de druk nu echt groter is. Niemand verwacht namelijk iets. Als het 4-0 wordt voor PSV haalt iedereen zijn schouders op. 2-0 verliezen zouden velen zien als een acceptabel resultaat. In voorgaande jaren kwam er juist die druk op. We zijn 'the best of the rest', we moesten het laten zien tegen een topclub. Nu hoor je ze zelfs in praatprogrammas al zeggen dat ze niks van ons verwachten. Dat kan ook wel eens lekker zijn.
Eens qua PSV.

Wat vindt jij is AZ beter aan het draaien of niet? Ze hadden eerst ook veel kansen maar toch verloren ze en nu winnen ze maar is de tegenstander weer prut ik kan het eigenlijk niet echt meten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 19 dec 2018, 15:52 Bizot of Koopmeiners. Nu weet ik niet hoe Svensson is in de kleedkamer, maar op het veld heb ik hem nog nooit zien coachen of hem als leider gezien.
En jij ziet Til wel als leider?
Plaats reactie