AZ-De Graafschap (za 3 nov, 20.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 05 nov 2018, 10:52 Nou. Dan zet ik die plaat wel op:
De keuze om Maher een contract te geven - met zo'n brede selectie - was inderdaad lachwekkend. Dat gaf ik toen ook aan.

Het is wel zo: hij zit op de bank en je basisteam loopt met zand in de machine. Je kunt dan ook een wissel uitvoeren in de hoop dat het wel iets verandert.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 nov 2018, 10:52 Zucht.

Toen ik tegen de komst van Maher was kreeg ik constant de welbekende langspeelplaat te horen:

"Ze hebben hem zien trainen. Ze hebben weken met hem gewerkt. Blijkbaar hebben ze dingen gezien. Jij ziet die dingen niet. Laten we hen vertrouwen."

En nu hij niet speelt - en dat die dezelfde mensen niet uitkomt - gaat diezelfde plaat niet opeens op de pick-up?

Nou. Dan zet ik die plaat wel op:

"Blijkbaar heeft de technische staf dingen gezien die maken dat hij volgens hen niet in de basis thuis hoort."
De rechtvaardiging om Maher vast te leggen is juist afgelopen zaterdag aangetoond. Tegen tegenstanders die de bus parkeren is het voor jongens als Til, Koopmeiners en Midtsjo niet te doen om een opening te vinden. Dan heb je een jongen nodig met creativiteit. Dat zou Seuntjens kunnen zijn, al stond die in de spits, en anders heb je Maher. Veel andere smaken heb je niet als je kijkt naar dat soort type spelers. Probleem is dat diegene die je dan moet slachtofferen toevallig met de aanvoerdersband loopt.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 05 nov 2018, 11:03 De keuze om Maher een contract te geven - met zo'n brede selectie - was inderdaad lachwekkend. Dat gaf ik toen ook aan.

Het is wel zo: hij zit op de bank en je basisteam loopt met zand in de machine. Je kunt dan ook een wissel uitvoeren in de hoop dat het wel iets verandert.
De brede selectie valt wel mee. Er zaten volgens mij maar twee middenvelders op de bank zaterdag, Vejinovic en Maher. Twee totaal andere types dan bijvoorbeeld Midtsjo en Maher. Beide heb je nodig, alleen moet je ze wel inzetten indien nodig. Deze wedstrijd schreeuwde om creativiteit vanaf het middenveld.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef: 05 nov 2018, 10:35 Ja ik vraag me echt af waarom ze Maher en Rotariu hebben gekocht / gecontracteerd. Ook al was Rotariu er eerder dan Gudmundsson. Waarom stelt niemand de vraag aan John van de Brom: Waarom krijgt Maher geen kans?
Vooral Rotariu, dat is belachelijk gebleken. Zeker omdat je Gudmundsson daarna nog eens vastlegt. Het huurcontract van Rotariu kan je inmiddels wel verscheuren, die is derde keuze inmiddels en kwam als tweede keuze al niet aan de bak.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZ 4 Life schreef: 05 nov 2018, 11:36 Vooral Rotariu, dat is belachelijk gebleken. Zeker omdat je Gudmundsson daarna nog eens vastlegt. Het huurcontract van Rotariu kan je inmiddels wel verscheuren, die is derde keuze inmiddels en kwam als tweede keuze al niet aan de bak.
Zeker als je weet dat voor de comeback van Stengs bij afwezigheid van Gudmundsson nog eerder Seuntjens rechtsbuiten werd opgesteld ipv Rotariu.

Max is lekker bezig geweest deze zomer:

- Rotariu dus verkeerd gescout, vlak daarna een andere rechtsbuiten gehaald.
- Geen centrale verdedigers van niveau gehaald.
- Spits in Johnsen die totaal niet aan het niveau voldoet en ook niet bij AZ kan spelen die enkel met naar binnen komende vleugels speelt.
- Maher gecontracteerd terwijl hij 100% van de tijd als centrale middenvelder wordt ingezet ipv aanvallende middenvelder omdat Til nooit gewisseld zal worden. Centrale
middenvelders hebben we al genoeg en dat is niet de positie waar Maher in zijn kwaliteit speelt.

Gaat lekker allemaal, een mix van falen van beide Huiberts en vd Brom.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Antti Opdam schreef: 05 nov 2018, 10:52 Nou. Dan zet ik die plaat wel op:

"Blijkbaar heeft de technische staf dingen gezien die maken dat hij volgens hen niet in de basis thuis hoort."
Haha! Het bijzondere is wel dat AZ dit seizoen een abonnementje heeft op spelers die aangetrokken worden en vrij snel worden er 'dingen gezien'. Toch handig om dat dingen zien net even voor die handtekening te signaleren.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 05 nov 2018, 11:33 De rechtvaardiging om Maher vast te leggen is juist afgelopen zaterdag aangetoond. Tegen tegenstanders die de bus parkeren is het voor jongens als Til, Koopmeiners en Midtsjo niet te doen om een opening te vinden. Dan heb je een jongen nodig met creativiteit. Dat zou Seuntjens kunnen zijn, al stond die in de spits, en anders heb je Maher. Veel andere smaken heb je niet als je kijkt naar dat soort type spelers. Probleem is dat diegene die je dan moet slachtofferen toevallig met de aanvoerdersband loopt.
Tja. Maar als hij goed genoeg is, dan is hij goed genoeg.

Blijkbaar laat hij - afgaand op waarnemingen van een complete technische leiding - niet voldoende zien. Anders had hij er wel gewoon in gestaan.

En die waarnemingen van een complete technische leiding mochten bij het contracteren ook niet in twijfel getrokken worden. Het zou dus gek zijn om dat dan nu wel opeens te doen.

PS. Mijn wat serieuzere mening is ook dat hij in dit soort wedstrijden minuten zou moeten maken. Anders slaat het aantrekken echt helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 nov 2018, 13:20 Tja. Maar als hij goed genoeg is, dan is hij goed genoeg.

Blijkbaar laat hij - afgaand op waarnemingen van een complete technische leiding - niet voldoende zien. Anders had hij er wel gewoon in gestaan.

En die waarnemingen van een complete technische leiding mochten bij het contracteren ook niet in twijfel getrokken worden. Het zou dus gek zijn om dat dan nu wel opeens te doen.

PS. Mijn wat serieuzere mening is ook dat hij in dit soort wedstrijden minuten zou moeten maken. Anders slaat het aantrekken echt helemaal nergens op.
Hij stond ook klaar om de wedstrijd open te breken. Alleen scoorde Seuntjens op dat moment, waardoor de noodzaak er op dat moment niet meer was. Er is later gekozen om de wat meer controlerende Vejinovic te brengen. Wat dat betreft zag de technische staf de noodzaak van het brengen van creatief vermogen op het middenveld. Alleen de vraag is dan waarom ze niet met hem begonnen zijn. Dat antwoord is vrij simpel, ze houden (te) lang vast aan spelers die uit vorm zijn. Bovendien is één ervan je aanvoerder. Die gaat hij echt niet snel passeren.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 05 nov 2018, 13:31 Dat antwoord is vrij simpel, ze houden (te) lang vast aan spelers die uit vorm zijn. Bovendien is één ervan je aanvoerder. Die gaat hij echt niet snel passeren.
Maar die feiten waren voor het aantrekken van Maher ook al bekend.

Til liep er al. En had ook al een aanvoerdersband om.

Waarom heeft Van den Brom dan om Maher gevraagd?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 05 nov 2018, 13:20 PS. Mijn wat serieuzere mening is ook dat hij in dit soort wedstrijden minuten zou moeten maken. Anders slaat het aantrekken echt helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 nov 2018, 13:42 Maar die feiten waren voor het aantrekken van Maher ook al bekend.

Til liep er al. En had ook al een aanvoerdersband om.

Waarom heeft Van den Brom dan om Maher gevraagd?
Daar geef ik in een eerdere post antwoord op, omdat Maher wat extra's brengt en omdat je helemaal niet zo ruim in de middenvelders zit als de meeste denken. En het feit dat Van den Brom Til vaak zolang laat staan was vooraf natuurlijk niet bekend.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 06 nov 2018, 11:49 En het feit dat Van den Brom Til vaak zolang laat staan was vooraf natuurlijk niet bekend.
:?

Bij Van den Brom zelf toch wel neem ik aan?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 06 nov 2018, 12:39 :?

Bij Van den Brom zelf toch wel neem ik aan?
Dat hoeft helemaal niet, je weet niet wat er zich achter de schermen afspeelt en wat de afwegingen zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 06 nov 2018, 13:39 Dat hoeft helemaal niet, je weet niet wat er zich achter de schermen afspeelt en wat de afwegingen zijn.
Maar Van den Brom wilde deze speler toch ook?

Of heb ik dat nu verkeerd in mijn geheugen opgeslagen?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 06 nov 2018, 15:15 Maar Van den Brom wilde deze speler toch ook?

Of heb ik dat nu verkeerd in mijn geheugen opgeslagen?
Ja en? Dat zeg ik dus, wij weten niet exact wat de redenen zijn om Til/Midtsjo te handhaven en Maher relatief weinig minuten te geven. Er kunnen verschillende gedachtes achter zitten. Wil hij dat duo het vertrouwen geven en denkt hij dat dat de remedie is tegen de vormcrisis? Is Maher niet goed op de training? Is Maher niet fit? Tonen Midtsjo en Til op de training verbetering? Er zijn talloze redenen te bedenken die kunnen verklaren waarom hij vasthoudt aan bepaalde namen of sommige spelers negeert.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 08 nov 2018, 13:21 Ja en? Dat zeg ik dus, wij weten niet exact wat de redenen zijn om Til/Midtsjo te handhaven en Maher relatief weinig minuten te geven. Er kunnen verschillende gedachtes achter zitten. Wil hij dat duo het vertrouwen geven en denkt hij dat dat de remedie is tegen de vormcrisis? Is Maher niet goed op de training? Is Maher niet fit? Tonen Midtsjo en Til op de training verbetering? Er zijn talloze redenen te bedenken die kunnen verklaren waarom hij vasthoudt aan bepaalde namen of sommige spelers negeert.
En wat denk jij dat de reden is?

- en alsjeblieft niet zeggen dat je dat niet kan weten; wat is je inschatting? -
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 08 nov 2018, 13:34 En wat denk jij dat de reden is?

- en alsjeblieft niet zeggen dat je dat niet kan weten; wat is je inschatting? -
Toch ga ik dat wel zeggen. Ik weet het namelijk echt niet. Dan kan ik hier wel gaan speculeren maar dat heeft weinig zin. Aan de voetballende kwaliteiten van Adam zal het niet liggen, maar dan nog zijn er een x-aantal scenario's/redenen mogelijk.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZ 4 Life schreef: 08 nov 2018, 13:21 Ja en? Dat zeg ik dus, wij weten niet exact wat de redenen zijn om Til/Midtsjo te handhaven en Maher relatief weinig minuten te geven. Er kunnen verschillende gedachtes achter zitten. Wil hij dat duo het vertrouwen geven en denkt hij dat dat de remedie is tegen de vormcrisis? Is Maher niet goed op de training? Is Maher niet fit? Tonen Midtsjo en Til op de training verbetering? Er zijn talloze redenen te bedenken die kunnen verklaren waarom hij vasthoudt aan bepaalde namen of sommige spelers negeert.
Midtsjo vind ik simpel: Die is zelfs als hij dramatisch speelt nog belangrijk in zijn verdedigende stofzuigwerk, Maher en Veijnovic kunnen dat vuile werk niet opknappen. Laatste twee wedstrijden speelde hij gelukkig alweer wat beter.

Til ben ik vol onbegrip over, we hebben 3 betere alternatieven.
Plaats reactie