AZ-sc Heerenveen (zo 28 okt, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 28 okt 2018, 18:31 Leuk een jaartje degradatievoetbal #-o

Missen jullie Rienstra ook zo erg, gewoon altijd een 6.5. Wij hebben middenvelders die een 9 afwisselen met een 1.
Nee. Altijd een 4,5 bedoel je.

Ik zie juist en “feest” van herkenning als ik de kop van Rienstra weer zie. De parallellen zijn onmiskenbaar. Er staan spelers op het veld met oneindig krediet zoals dat ook met Rienstra was. Rienstra was toen de leider die Til nu is en ze vullen dat ongeveer even goed in. Ook heb je nu net als toen maar één vleugel, omdat er zonodig een middenvelder op de vleugel moet worden gezet. Als Brom dat doet, dan kan je er de klok op gelijk zetten dat de prestaties ondermaats zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 28 okt 2018, 18:31 Leuk een jaartje degradatievoetbal #-o

Missen jullie Rienstra ook zo erg, gewoon altijd een 6.5. Wij hebben middenvelders die een 9 afwisselen met een 1.
Wat ik mis is fanatiek enthousiast leuk aanvallend voetbal met een plan, en dat staat grotendeels los van de spelers. Als ik kijk naar Heracles, VVV e.d. zie ik toch over het algemeen mindere selecties die veel aggressiever en met meer plezier voetballen. Als ik naar AZ kijk zie ik een visieloos onzeker elftal.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Was ook cynisch bedoeld😢

Het probleem zit wat mij betreft voorin, als je de kansen maakt, dan komt er rust in de ploeg en dan kunnen ze echt wel voetballen. Nu druipt de frustratie van de spelers af en gaan ze compenseren met nog meer onnodige arbeid, wat nog meer onrust geeft.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik dacht dat Gudmundsson rechts voorin zou spelen maar die loopt werkelijk overal rond. En de middenvelders in.de weg. Waar is de Til gebleven die altijd achter de defensie opdook in de 16 en zijn goaltjes meepakte. Idrissi was vandaag dramatisch maar dat is wel de enige speler met dreiging. Midtsjo onherkenbaar, Koopmeiners redt het niet alleen en over onze tranentrekkende achterhoede is al genoeg gezegd.

Laat ze alsjeblieft uit de beker vliegen. Dan is het seizoen definitief verloren, kan Van den Brom met pek en veren de stad uit en zijn opvolger (Bosz) alvast de selectie opschonen voor volgend seizoen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 28 okt 2018, 18:54 Is te verklaren natuurlijk. Van de mismatch uitslagen/verwachtingen en het publiek ga je niet zekerder en met meer plezier voetballen.
Klopt. Dus?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 28 okt 2018, 18:47 Was ook cynisch bedoeld😢

Het probleem zit wat mij betreft voorin, als je de kansen maakt, dan komt er rust in de ploeg en dan kunnen ze echt wel voetballen. Nu druipt de frustratie van de spelers af en gaan ze compenseren met nog meer onnodige arbeid, wat nog meer onrust geeft.
Nee hoor. Als de voorhoede er 4 inschiet, laten de cv's de tegenstander er 5 inschieten. Met 2 goede cv's en Stengs en Boadu terug wordt je gewoon 3e.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

zeekomkommer schreef: 28 okt 2018, 18:57 Dus zorgen voor (nu) goede centrale verdedigers en hopen dat Boadu, Stengs en Mihalik snel weer op niveau voetballen.
En als publiek proberen een positieve rol te spelen.
Heb jij Mihalik eigenlijk wel eens zien voetballen voordat we ons rijk rekenen?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Het zegt genoeg over het topsportklimaat in deze selectie dat ze Weghorst eind vorig seizoen zat waren. Die wilde veel te graag winnen en steeds het maximale eisen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Jack schreef: 28 okt 2018, 15:43 Ik heb het gevoel dat Johnsen vier doelpunten gaat maken.
In dit hele seizoen bedoel je? 😉
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Treffend dat de man die o.a. ik als beste vervanger van Weghorst zag vandaag de beste man op het veld was. Helaas speelt hij nu bij Heerenveen met nummer 9...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 28 okt 2018, 18:59 Nee hoor. Als de voorhoede er 4 inschiet, laten de cv's de tegenstander er 5 inschieten. Met 2 goede cv's en Stengs en Boadu terug wordt je gewoon 3e.
Zo simpel dit, we wijzen de CV's als hoofd schuldigen aan. Gelukkig wist de rest altijd de bal naar de juiste kleur te spelen, hadden nooit balverlies op eigen helft, geven geen ziekenhuisballen, brengen nooit de tegenstander in stelling. Echte toppers, ik hoop dat je genoten hebt van hun swingende spel.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als voetbal in kwaliteit minder wordt dan betekent dat dat de spelers niet kunnen leveren wat er gevraagd wordt. Het is te ingewikkeld of te zwaar, whatever. Co Adriaanse zei al dat je dan moet vereenvoudigen. Laat ze dingen doen die ze wel kunnen en zorg dat ze dat wel goed doen. Een soort back to basics. Ook qua speelstijl kan het te ingewikkeld worden. Easy does it. Van Gaal hamerde op balbezit. Mooie dingen, de echt mooie dingen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Afgelopen jaar liep er een aardig spelertje op rechts, nu helemaal niemand. Centraal achterin staan 2 prutsers, wat nu nog meer aan het licht komt doordat het niet draait. Dit is natuurlijk een inschattingsfout van de technische leiding.
vGaal en Adriaanse hadden dat wellicht eerder aangekaart.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik vond het de eerste 15 minuten nog wel leuk maar de eerste de beste aanval van Heerenveen levert een goal op en er is direct weer paniek in de tent. Wat er dan gebeurt is echt tenenkrommend. AZ heeft in de tweede helft twee kansen gehad waarvan er 1 ingaat en de volgende kans 2 minuten later. Verder niets. En dat tegen Heerenveen...

Als Brom het dan bedenkt dat je Seuntjens in de spits zet (met Druijf op de bank) en Vejinovic achterin (met Van Rhijn en Bergsma op de bank) dat is het wel heel triest gesteld als je de vijfde begroting van Nederland hebt en niet in staat bent een knappe vervanger neer te zetten.

Gelukkig doet Brom weer net of er niks aan de hand is. Ze hadden er in het eerste kwartier drie moeten maken dan was verdedigen ook makkelijker geworden. Verbaast me dat Brom niet boos is geworden op Vlap waarom hij zonder overleg zo vrij gaat staan en niet bij de spelers van AZ blijft. 'Dat was een stuk makkelijker geweest'.
Zelfs geen begrip voor supporters die met 'Schaam je kapot' een signaal proberen af te geven. Enige wat Brom daarover zegt is dat dat niet echt helpt om het vertrouwen terug te winnen. Gek word ik van zo'n interview.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

va
leszz schreef: 28 okt 2018, 18:08 Tja door een paar forumgebruikers hier die het grotere plaatje niet zien. Daar moet je je niks van aantrekken, hij stond daar veel beter dan wie tot nu toe dan ook.
Dat heeft niks te maken met het niet zien van het grotere plaatje, het is een keuze. Koopmeiners centraal achterin dat was ook niet geweldig. Tegen ajax leek het zelfs nergens op. Eigenlijk is op alle opties centraal achterin wel iets aan te merken. Dan moet je dus de afweging maken omdat Teun gewoon je beste middenvelder is op dit moment. Gister was hij weer met afstand de beste op het middenveld. Wat dat betreft is dat gewoon een terechte keuze. Er is alleen van de zomer gefaald door geen goede centrale verdediger te halen. Weigelt of Bergsma had gewoon veel dichter tegen het eerste aan moeten zitten. Nu heb je eigenlijk maar twee echte centrale verdedigers met Vlaar en Hatzidiakos. Van Rhijn is namelijk gewoon een rechtsback.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 29 okt 2018, 08:13 Ik vond het de eerste 15 minuten nog wel leuk maar de eerste de beste aanval van Heerenveen levert een goal op en er is direct weer paniek in de tent. Wat er dan gebeurt is echt tenenkrommend. AZ heeft in de tweede helft twee kansen gehad waarvan er 1 ingaat en de volgende kans 2 minuten later. Verder niets. En dat tegen Heerenveen...
Vertrouwen is gewoon de grote sleutel. Dat zag je gister aan alles. Zoals je zegt begonnen we goed en kregen we binnen twintig minuten drie grote mogelijkheden. Je maakt dan goed de 1-0, maar na die 1-1 zie je inderdaad de twijfel weer in de ploeg sluipen. Dat is een mentaal iets, dat heeft niet zo heel veel met een opstelling te maken. Winnen is wat dat betreft het enige medicijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 29 okt 2018, 08:55 Winnen is wat dat betreft het enige medicijn.
Gelukkig spelen we straks tegen de Graafschap. Daar kan je niet eens van verliezen. Zelfs als je het heel hard probeert.

Maar mochten we die wedstrijd - against all odds - wel verliezen dan is het ook meteen volledige crisis. En dat zou ook winst zijn, want dan gebeurt er hopelijk eens iets.

De toekomst is zonnig.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 29 okt 2018, 08:55 Zoals je zegt begonnen we goed en kregen we binnen twintig minuten drie grote mogelijkheden. Je maakt dan goed de 1-0,.
Ook in die eerste twintig minuten werd er al heel matig gevoetbald. Die andere twee kansen kwamen door extreem geschutter bij Heerenveen. Maar in het veldspel van AZ was echt geen lijn te ontdekken.

Hoogstens de lijn: lange bal op Johnsen - balverlies.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Last Scout schreef: 28 okt 2018, 18:09 Ja poeh poeh wat een aanfluiting die Albert met 2 doelpunten en 2 assists in 603 eredivisie minuten.
Je zou hem bijna van het veld af slaan met zijn 21 jaar en eerste eredivisie seizoen bij AZ.
Tja, zo'n kopballetje is moeilijk te missen.
Je moet kijken of het elftal met zo'n speler beter gaat functioneren.
Nogmaals hij loopt overal en kan soms op links zelfs het handje schudden van idrissi.
Dat kan lijkt me niet de bedoeling zijn als vervolgens op rechts geen afspeelmogelijkheden meer zijn.
Laatst gewijzigd door Dirk Scheringa op 29 okt 2018, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

AZ 4 Life schreef: 29 okt 2018, 08:55 Vertrouwen is gewoon de grote sleutel. Dat zag je gister aan alles. Zoals je zegt begonnen we goed en kregen we binnen twintig minuten drie grote mogelijkheden. Je maakt dan goed de 1-0, maar na die 1-1 zie je inderdaad de twijfel weer in de ploeg sluipen. Dat is een mentaal iets, dat heeft niet zo heel veel met een opstelling te maken. Winnen is wat dat betreft het enige medicijn.
AZ heeft al heel erg lang moeite met die twijfels. Als er iets in de stand gebeurt, of dat nu voor of tegen is, maakt niet uit. AZ speelt het hele seizoen al goede fases afgewisseld met hele slechte. Dat is nu na 2x verliezen en 1-1 niet ineens nieuw. Dan heb je in het veld een echte leider nodig die de rest een schop onder de kont geeft en buiten het veld de juiste mensen die dat vertrouwen op zijn minst naar een niveau brengt dat je niet na een doelpunt niet meer weet wat je moet doen.
Dat vertrouwen/twijfel dingetje speelt al veel te lang en dat past niet in een topsportklimaat waar je tot doel hebt europees voetbal te halen en de top 3 aan te vallen.

Die opstelling heeft vooral te maken met het moment dat je iets wilt veranderen en daar kennelijk niet de juiste mensen voor hebt. Dat vind ik kwalijk voor een ploeg als AZ.
Plaats reactie