AZ-VVV Venlo (wo 31 okt, 19.45u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Zondag kwart veur vief weer in de Kuip tegen Feyenoord! Dan is ook Omroep Venlo weer live
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 31 okt 2018, 20:26 Druijff voor Seuntjens.

Scheelt maar een lettertje...anders was het Cruijff... :D
Nee hoor, het scheelt twee letters, want het is met maar één F........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Was dat nou een bewuste actie van de selectie dat ze heel lauw een rondje liepen langs het publiek na afloop van de wedstrijd? Werd niet echt samen gevierd...
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

AZuid-Scharwoude schreef: 31 okt 2018, 21:34 Was dat nou een bewuste actie van de selectie dat ze heel lauw een rondje liepen langs het publiek na afloop van de wedstrijd? Werd niet echt samen gevierd...
Was toch een prima statement? Je hoort je eigen spelers niet uit te fluiten.

Ik zit ook te balen na de zoveelste gemiste grote kans, uitfluiten zal ik nooit doen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

zeekomkommer schreef: 31 okt 2018, 20:34 Wanneer speelt VVV weer tegen AZ? Ik verheug me d'r al op (voorheen nooit)
Over 3,5 week al weer, dan wel in Venlo.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Metalingus schreef: 31 okt 2018, 21:54 Was toch een prima statement? Je hoort je eigen spelers niet uit te fluiten.

Ik zit ook te balen na de zoveelste gemiste grote kans, uitfluiten zal ik nooit doen.
Niet eens, als een speler niet draait maar hard werkt, dan nooit. Als een speler er met de pet naar gooit en geen meter arbeid verricht. Pek met veren. Ik werk er immers ook hard voor en hetzelfde voor de trainer die keer op keer blundert.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ben gisteren uit Amstelveen (was ik voor mijn werk) naar Alkmaar gereden om mijn kluppie weer eens lijf te zien en geen spijt van gehad. Niet alleen door resultaat (helpt wel natuurlijk ;-)), maar gewoon ook omdat het leuk is
Grootste deel van de wedstrijd was AZ de baas, heel erg zelfs. VVV speelt heel compact en erg defensief en AZ had moeite om daardoor heen te voetballen. Wel een paar kansjes maar daar zat iedere keer een voet tussen.
2e helft, geholpen door de snelle goal kwam er meer ruimte werd het spel beter en de kansen groter. Jammer dat het zolang duurde voordat de 2e viel, kansen zat, maar die afronding he.

De wissels van Druijf (wanneer krijgt hij een eigen topic?) en met name Calvin werden met groot enthousiasme begroet.

Kijkend naar spelers paar opmerkingen, verdediging (nauwelijks getest) speelde prima incl ons centrale duo, Koopmeiners: wat een baas op het middenveld!, Midtsjo ook prima en Til was paar keer ongelukkig, met assist op 1-0 wel belangrijk. Mannen voorin prima maar Idrissi moet echt aan afronden werken want had opnieuw een hattrick kunnen (moeten) maken met zulke kansen, Gudmundsson zal voor zijn plaats moeten vrezen nu Calvin weer terugkomt. Niet alleen zwerft Albert veel, wat een van de redenen is dat er tov vorig seizoen nauwelijks over rechts wordt aangevallen. Ook nogal ongelukkig in een aantal acties. Mats prima pot er zat veel meer voetbal in, Bjorn zal voorlopig met een rol als (super) sub moeten doen denk ik
We zijn weer een ronde dichter bij de dennenappel en met een tevreden gevoel weer naar het zuiden gereden :-D
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

AZuid-Scharwoude schreef: 31 okt 2018, 21:34 Was dat nou een bewuste actie van de selectie dat ze heel lauw een rondje liepen langs het publiek na afloop van de wedstrijd? Werd niet echt samen gevierd...
Van Rhijn had er geen zin in omdat hij werd uitgefloten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dit is dan opeens een hele belangrijke overwinning. Thuis tegen VVV dat - naar ik begreep - vijf basisspelers uit de basis had gehouden. En daar moeten / kunnen we ons dan aan vasthouden.

Verlies je zo'n wedstrijd is het ook niet opeens een hele belangrijke nederlaag. Zelfs de uitschakeling tegen Kairat werd klein gemaakt en iets waar je niet te lang op moet terugkijken.

PS. Samenvatting van twee minuten gezien. Zag er behoorlijk uit.

Hoorde in het interview achteraf nog dat Van Rhijn niet meer mee wilde lopen in de ererondje en dat John hem gestuurd heeft.

Zou Van Rhexit thuis een spiegel hebben?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 01 nov 2018, 09:58 Dit is dan opeens een hele belangrijke overwinning. Thuis tegen VVV dat - naar ik begreep - vijf basisspelers uit de basis had gehouden. En daar moeten / kunnen we ons dan aan vasthouden.

Verlies je zo'n wedstrijd is het ook niet opeens een hele belangrijke nederlaag. Zelfs de uitschakeling tegen Kairat werd klein gemaakt en iets waar je niet te lang op moet terugkijken.

PS. Samenvatting van twee minuten gezien. Zag er behoorlijk uit.

Hoorde in het interview achteraf nog dat Van Rhijn niet meer mee wilde lopen in de ererondje en dat John hem gestuurd heeft.

Zou Van Rhexit thuis een spiegel hebben?
Nadeel van enkel de samenvatting kijken, dan zie je niet wat voor bagger het voor de rest was.
AZ had gewoon moeite met dit B elftal van VVV Venlo.
Dat is de harde waarheid, de uitslag zegt niks over het spelbeeld.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Van VVV herkende ik behalve Post en Unnerstahl geen enkele andere speler, het zou dus best kunnen dat er 5 niet basisspelers in stonden.
Als de intentie van trainer Steyn was om uitgeschakeld te worden, dan is dat prima gelukt. Geen enkele kans gecreëerd in 90minuten, zowaar een prestatie van formaat tegen het kwakkelende AZ.
Natuurlijk wilde Steyn wel winnen, met defensief betonvoetbal, zoals al vaker succesvol, AZ in de val laten lopen.
AZ trapte er echter niet in, gedoseerd werd er aangevallen, en kansen kwamen voorbij, de actieve Idrissi speelde een goede wedstrijd maar door het missen van 2 opgelegde kansen door een paar onnozele uitgefloten. ( heel jammer dit laatste)
Voor een leuke wedstrijd heb je 2 ploegen nodig, maar zoals gezegd VVV werkte niet echt mee. Gelukkig is daar vdBrom nog, met nog een paar minuten op de klok, sloop de angst er bij hem flink in. Hij vond het nodig vRhijn in te brengen.Hoezo? werd VVV opeens gevaarlijk dan?
Iedereen zat op Stengs te wachten, en wat gebeurt er! Een aanvaller eruit en (Slot) op de deur vRhijn erin. Toen kwam er wel een beetje emotie los bij een groot deel van het publiek. Met kortstondig maar hevig boegeroep en gefluit bij de wissel tot gevolg.
Maar aan wie is dat nu precies gericht? Velen zullen dit aan het adres van vd Brom hebben gericht, ikzelf wil die stoethaspel nooit meer in een AZ shirt zien.
Feit was dat de wissel ook nog eens verkeerd uitpakte, in de paar minuten die nog te spelen waren, ging AZ achteruit lopen. Echter tekort voor VVV om de defensieve zwakte van AZ bloot te leggen. VdBrom inmiddels bewust van de onnodig negatieve spanning op de tribune, bracht toen
snel "feelgood" moment Stengs, binnen de lijnen, met gewenst resultaat, gejuich echode van de tribunes.
Maar voor de spelers niet echt meer aanleiding om de overwinning met de supporters te vieren, alleen applaus en niet dat kinderachtige hoi hoi hoi.
VRhijn wilde gelijk na het fluitsignaal naar binnen gaan. Wat bezielt vd Brom, en een paar wisselspelers, om hem tegen te houden? Nu stond ie een beetje kneuzig in de middencirkel.
Kortom; gespannen sfeer tussen supporters en spelers (trainer), 2-0 winst, conflict model = topsportklimaat. :wink:
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Kum, Borgman, Van Bruggen en Van Ooijen zijn in ieder geval geen basisspeler, die 5e man.... Samuelsen of Grot geloof ik.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Last Scout schreef: 01 nov 2018, 11:35 Nadeel van enkel de samenvatting kijken, dan zie je niet wat voor bagger het voor de rest was.
AZ had gewoon moeite met dit B elftal van VVV Venlo.
Dat is de harde waarheid, de uitslag zegt niks over het spelbeeld.
Het fantastische soepel voetballende AZ van vorig seizoen kwam ook niet door de muur die VVV in Alkmaar had opgebouwd. Fijn dat het kwakkelende en met minimaal vertrouwen spelende AZ van dit seizoen het wel deed. 1e helft was een drama, de 2e helft was wel aardig.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 01 nov 2018, 11:35 Nadeel van enkel de samenvatting kijken, dan zie je niet wat voor bagger het voor de rest was.
AZ had gewoon moeite met dit B elftal van VVV Venlo.
Dat is de harde waarheid, de uitslag zegt niks over het spelbeeld.
De uitslag doet in dit geval recht aan het spelbeeld. Sterker nog, gezien de kansen had je 3 of 4-0 kunnen/moeten winnen. VVV was heel zwak en heeft geen kans gekregen. Of ze nu met een compleet elftal speelden of niet, dat is niet relevant voor het spelbeeld. Hooguit voor hoeveel waarde je eraan moet hechten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 01 nov 2018, 09:58 Dit is dan opeens een hele belangrijke overwinning. Thuis tegen VVV dat - naar ik begreep - vijf basisspelers uit de basis had gehouden. En daar moeten / kunnen we ons dan aan vasthouden.

Verlies je zo'n wedstrijd is het ook niet opeens een hele belangrijke nederlaag. Zelfs de uitschakeling tegen Kairat werd klein gemaakt en iets waar je niet te lang op moet terugkijken.

PS. Samenvatting van twee minuten gezien. Zag er behoorlijk uit.

Hoorde in het interview achteraf nog dat Van Rhijn niet meer mee wilde lopen in de ererondje en dat John hem gestuurd heeft.

Zou Van Rhexit thuis een spiegel hebben?
Eerste helft saai, heb je niks aan gemist. AZ was sterker, was in de beginfase wel dreigend maar we kregen anderhalve kans in de eerste helft. Na rust was AZ heer en meester en hadden we veel meer afstand moeten nemen. Zijn in het eerste half uur van de tweede helft een keer of vier alleen voor de keeper geweest. Alleen Seuntjens schoot raak. Verder nog enkele goede pogingen van afstand. Van Rhijn werd massaal uitgefloten bij zijn invalbeurt, evenals Idrissi na het missen van een kans. Dat verklaart waarom Van Rhijn en de rest van de spelers weinig zin hadden om het publiek te bedanken.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 01 nov 2018, 14:32 Van Rhijn werd massaal uitgefloten bij zijn invalbeurt, evenals Idrissi na het missen van een kans. Dat verklaart waarom Van Rhijn en de rest van de spelers weinig zin hadden om het publiek te bedanken.
Kinderachtig gedoe allemaal.

Dat uitfluiten van Idrissi is overigens wél belachelijk.

Voor al het overige doet het AZ publiek heel normaal. Misschien is het zelfs nog te beschaafd.

De hele AZ selectie moet in de Bizot - modus: nederig en schuldbewust. Voor gekrenkte ego's bij spelers die gewoon heel slecht presteren en die nog nooit iets wezenlijks hebben toegevoegd is geen plaats.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 01 nov 2018, 15:06 Kinderachtig gedoe allemaal.

Dat uitfluiten van Idrissi is overigens wél belachelijk.

Voor al het overige doet het AZ publiek heel normaal. Misschien is het zelfs nog te beschaafd.

De hele AZ selectie moet in de Bizot - modus: nederig en schuldbewust. Voor gekrenkte ego's bij spelers die gewoon heel slecht presteren en die nog nooit iets wezenlijks hebben toegevoegd is geen plaats.
Deels eens, al geldt dat wel voor beide kanten. Ik vind dat je alleen moet fluiten als spelers ook echt een wanprestatie leveren, gecombineerd met een gebrek aan werklust. Een mindere vorm kan immers, alleen dan moet je er wel alles aan doen. En dat is het nu net, ik heb wel het idee dat Idrissi (je beste aanvaller dit seizoen) sowieso altijd zijn best doet. Van Rhijn ook, al voegt hij voetballend niks toe. Dan vind ik fluiten niet gerechtvaardigd en het helpt ook niet. Het werkt zelfs averechts naar mijn mening.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 01 nov 2018, 14:29 De uitslag doet in dit geval recht aan het spelbeeld. Sterker nog, gezien de kansen had je 3 of 4-0 kunnen/moeten winnen. VVV was heel zwak en heeft geen kans gekregen. Of ze nu met een compleet elftal speelden of niet, dat is niet relevant voor het spelbeeld. Hooguit voor hoeveel waarde je eraan moet hechten.
Ja maar je kan tegen Zeeburgia ook domineren, dat zegt helemaal niks en zo overtuigend vond ik dit absoluut niet zeker de eerste helft niet.
Het is maar zien wat je wil zien denk ik dan.

De Van Rhijn wissel was een aanfluiting, Ferdy en Calvin hadden er wel eerder in gemogen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 01 nov 2018, 15:30 En dat is het nu net, ik heb wel het idee dat Idrissi (je beste aanvaller dit seizoen) sowieso altijd zijn best doet. Van Rhijn ook, al voegt hij voetballend niks toe. Dan vind ik fluiten niet gerechtvaardigd en het helpt ook niet. Het werkt zelfs averechts naar mijn mening.
Of het wel of niet werkt laat ik nu even in het midden. Maar een blijk van ongenoegen mag je wel uiten vind ik. En dat kan ook helpen.

Hoe het ook zij: iedereen doet zogenaamd zijn best. Een placebo sliding hier. Wat gedraaf daar. Maar je hebt nog wel het verschil tussen écht je bést doen en gewoon je best doen. In het geval van Van Rhijn voel je aan alles dat het hem niet echt veel uitmaakt. Of in ieder geval straalt hij dat uit. Iemand beweerde hier - naar ik meen - dat hij (in navolging van Jan Joost van Gangelen) een ajax - hoofd of houding heeft. Dat vind ik niet het meest sterke argument. Maar ik begrijp wel wat er bedoeld wordt. Zo'n sliding tegen Utrecht maak je ook alleen maar als je niet geconcentreerd met je sport bezig bent.

De desinteresse spat er gewoon van af. Zowel voor de club als voor het team.

Dat Van den Brom hem dienaangaand moet corrigeren zegt ook wel heel veel.

Van Rhijn is vooral bezig met de gevoelens van Van Rhijn. De rest is bijzaak.
Plaats reactie