FC Utrecht-AZ (za 20 okt, 20.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 20 okt 2018, 21:16 Dat wordt er wel van gemaakt door alle forummers die hier hun stress en onzekerheid moeten ventileren.
Stress en onzekerheid voortkomend uit een fanatiek supporterschap van AZ.
Forummers die te pas en te onpas therapeutje willen spelen vind ik net zo erg........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dirk Scheringa schreef: 20 okt 2018, 21:18 Dat zou kunnen maar AZ is op dit moment door het vertrek van jahanbakhsh en de blessure van Stengs gebaat bij iemand op rechts.
Gudmundsson is overal te vinden maar op rechts zie je hem zelden waardoor het veld erg smal wordt.
Met Jahanbaksh kon Svensson zijn acies maken door er over heen te gaan, kon Til zijn loopacties maken omdat tegenstanders op rechts de boel dicht moesten houden en kreeg Weghorst zijn voorzetten.
Zoals het nu gaat zet het echt geen zoden aan de dijk, zet er maar een mindere speler neer die wel het veld breed houdt en wat meer dynamiek heeft.
Wat mij betreft speelt Gudmundsson achter de spits en zet Rotariu op rechts totdat Stengs weer helemaal terug is.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

[quote="bk wcm" post_id=659675 time=1540069633 user_id=967]
vRijn en hatzidiakos spelen behoudens balletjes breed, verder alles naar de verkeerde kleur, verliezen alle duels.
Het middenveld is gewoon prima, maar die jongens worden ook nerveus met die prutsers achter zich.
[/quote]

En zij waren niet de enigen die alles naar de verkeerde kleur speelden. Ook die balletjes breed naar elkaar, zat ik me aan te ergeren. Dat waren namelijk te slappe rollertjes, net effe te traag en kenmerkend voor jongens die zonder vertrouwen en zonder overtuiging in het veld staan. Anders speel je elkaar strak en hard aan.
Niemand die het voortouw neemt, niemand die ooit eens boos wordt op z'n teamgenoten, niemand die de leiding neemt. En de speler die er met kop en schouders bovenuit steekt qua voetbalkwaliteiten, die wel zelfvertrouwen, durf en initiatief toont, die mag niet meedoen van v.d. Brom. Maher zou het verschil kunnen maken. Onbegrijpelijk dat hij er niet in staat. Vast houden aan een 'visie' als doel op zich. Uit het verleden weten we nog hoe lang Brom daar koppig en halsstarrig mee door kan gaan, denk aan dos Santos die er elke week weer in stond. Vast houden aan zijn visie zal ook wel de reden zijn geweest dat hij niet wisselde, tot de 81e minuut.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik vind Johnsen een heerlijke spits. Helaas is er nog niks op hem afgesteld in het veld. Ze doen maar wat lijkt het wel. Af en toe heeft hij nu een goaltje, maar hij is absoluut doelgericht.

Overigens bevestigde Van den Brom voor deze wedstrijd nogmaals alles wat ik al dacht over hem. Hij zit al 35 jaar in het vak, heeft alle trainingsvormen al wel gezien. Slot kwam met nieuwe ideeen met vakken om een vrije man te vinden. Maar in de kern weet hij het allemaal al wel.

Hij ziet het trainen zelf niet als een middel om een doel te bereiken. Omdat hij geen voetbaldoel heeft. Er is geen visie die tot iets leidt op voetbalgebied. Daarom ziet Van den Brom dat wat Slot meebracht als 'iets interessants', niet als nuttig. Van den Brom is een doodlopende weg. Ik vraag me af of Slot daarin meegezogen is.

Die begon bij AZ op de manier zoals het hoort. Door trainingsvormen wordt de spelers iets geleerd wat van belang is in een wedstrijd om een bepaald voetbal te produceren. Het einddoel is een team dat op een bepaalde manier speelt.

Alles hoort te draaien om wat je produceert, je product. Het voetbal. Van den Brom zoekt het in mentale kwesties.

Eindelijk weer eens wat communicatie van Van den Brom, Huiberts en Eenhoorn. Huiberts over Garcia, zelfkritiek, bevestigt mij dat hij denkbeelden van Van den Brom overneemt en zelf geen duidelijke visie heeft. Garcia heeft het bij AZ niet gered. En Huiberts heeft lang gedacht dat het goed zou komen.

Maar kan het zo zijn dat Garcia eigenlijk zich niet goed heeft ontwikkeld door Van den Brom ? Of dat hij door Broms voorkeur voor Dos Santos eigenlijk helemaal geen kans heeft gekregen ?

De drive en doelgerichtheid van Garcia was altijd al beter dan die van Dos Santos. Het is de keuze van Van den Brom geweest.
Laatst gewijzigd door Jack op 21 okt 2018, 04:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De operationeel manager krijgt te maken met een organisatie die iets produceert van wisselende kwaliteit. Er is geen quality control en geen bijsturing op basis van feedback.

En dat is ook het geval tussen verschillende afdelingen.
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

bk wcm schreef: 20 okt 2018, 21:07 vRijn en hatzidiakos spelen behoudens balletjes breed, verder alles naar de verkeerde kleur, verliezen alle duels.
Het middenveld is gewoon prima, maar die jongens worden ook nerveus met die prutsers achter zich.
2x wordt de bal meegegeven aan de opkomende back, 1x een goal en 1x had dat moeten zijn met de kans voor Til.
Van Idrissi kan ik het nog wel hebben, maar die Gudmundsson is echt vreselijk slecht, werd er 2 weken terug door notabene Blind al uitgelopen,vandaag gaf hij zijn mannetje ook alle vrijheid. Die gast speelt alleen voor zichzelf.
Anyway vdBrom snapt het niet, dus gauw die ballon weer oplaten maar dan met West 5 of meer.
We (behalve VDB) weten al lang dat vR en H een zwak centraal centrum is. Bergsma valt ook tegen, zelfs bij Jong. Dan hopelijk toch maar weer Vlaar en Wuytens snel terug.
Middenveld haalt bij lange na niet het niveau van vorig seizoen. Met name Til en Midtsjo presteren ondermaats.
Voorin onvoldoende scorend vermogen met Idrissi, Gudmundsson en Johnsen.
De doelstelling om het de traditionele top 3 lastig te maken moeten we dit seizoen echt laten varen.
Een plek bij de beste 8, de nacompetitie halen zou al heel mooi zijn.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

The day after...
  • Ik hoop dat AZ wel een signaal geeft dat ze na twee beschamende nederlagen er iets mee aan willen doen. Straftraining, evaluatie, etc. Het zijn nu allemaal van die blije eikels...zie het interview met Til na afloop.
  • Utrecht zet in de laatste tien minuten een beetje druk onder 'alles of niets' en drie minuten later ligt die bal er al in.
  • We moeten ons geen zand in de ogen laten strooien door woorden als 'we hadden recht op meer'. AZ was behoorlijk in de aanval in de tweede helft, maar door een gebrek aan kwaliteit leverde dit geen goals/overwinning op. Hoeveel balverlies is er wel niet geleden door foutieve passing?
  • Misschien moet AZ zijn spelers maar eens minder salaris geven. Op dit moment hebben we te grote salarislasten voor de positie die we innemen op de ranglijst.
  • Als AZ de lijn van deze eerste negen wedstrijden doortrekken, eindigen we op 45 punten. Goed voor plek 9 op basis van de eindstand van de competitie in 2018.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Vrees dat dat niks gaat helpen.
Het probleem staat niet op het veld, maar ernaast.

Een trainer die zijn club door verkeerde keuzes anderhalve helft laat ploeteren en pas in de fokking 80e minuut ingrijpt.
En nog met een compleet onlogische wissel ook.
En dan ook nog even Rotariu schofferen door hem in de 89e minuut in te brengen.
Wat ging er gisteren in Godsnaam in zijn kop om?

Zijn houdbaarheidsdatum is wat mij betreft overschreden.
Als mijnheer zo graag trainer van Utrecht wil worden mogen ze hem van mij hebben.
Ik kan mij niet voorstellen dat er niks beters voor AZ te krijgen is dan deze prutser.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kingpin1966 schreef: 21 okt 2018, 07:36 Vrees dat dat niks gaat helpen.
Het probleem staat niet op het veld, maar ernaast.

Een trainer die zijn club door verkeerde keuzes anderhalve helft laat ploeteren en pas in de fokking 80e minuut ingrijpt.
En nog met een compleet onlogische wissel ook.
En dan ook nog even Rotariu schofferen door hem in de 89e minuut in te brengen.
Wat ging er gisteren in Godsnaam in zijn kop om?

Zijn houdbaarheidsdatum is wat mij betreft overschreden.
Als mijnheer zo graag trainer van Utrecht wil worden mogen ze hem van mij hebben.
Ik kan mij niet voorstellen dat er niks beters voor AZ te krijgen is dan deze prutser.
Precies. Als je nog iets wilt “forceren” gooi je er 2 of 3 spelers in de laatste periode en niet 1 minuut voor tijd. Volstrekt belachelijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Ik mag aannemen dat de spelersbus bij het AFAS stadion is opgewacht door een woedende menigte supporters die het vertrek van vd Brom hebben geëist?
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

De spelersbus kan hier ook niets aan doen
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

Kingpin1966 schreef: 21 okt 2018, 08:13 Ik mag aannemen dat de spelersbus bij het AFAS stadion is opgewacht door een woedende menigte supporters die het vertrek van vd Brom hebben geëist?
:lol:
Waarschijnlijk wel door een groep supporters die ze na wederom een wanprestatie gingen toejuichen en zingen..Net als tegen ajax...
Kijk ons eens achter onze club staan...
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 21 okt 2018, 08:43 De spelersbus kan hier ook niets aan doen
De spelersbus niet nee, maar wel diegene die er in zitten en met name diegene die helemaal vooraan in de bus zit.
En dan doel ik niet op de chauffeur.
Ik denk dat hij die trouwe aanhang wel enige uitleg verschuldigd is, en ik denk zelfs dat Eenhoorn en Huiberts ons wel enige uitleg verschuldigd zijn.
Kan mij nauwelijks voorstellen dat Eenhoorn nog prettig op de tribune naar de wedstrijden van AZ zit te kijken, sportman als hij is geweest.
De weinige keren dat hij door een televisiecamera gespot werd droop het chagrijn van zijn gezicht af.
En die malloten die stonden te zingen na de 5-0 oorwassing tegen ajax mogen van mij linea recta door naar het Sint Willibrord, stelletje koekwauzen.
Die snappen echt geen ene hol van het hele spelletje.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

“Goed gespeeld”, “gedomineerd”, “we waren de betere partij”. Dat valt allemaal nogal tegen gegeven de kansenverhouding.

Afbeelding
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 21 okt 2018, 09:51 “Goed gespeeld”, “gedomineerd”, “we waren de betere partij”. Dat valt allemaal nogal tegen gegeven de kansenverhouding.

Afbeelding
Schijt aan “goed gespeeld” : helemaal niet goed gespeeld! Ik heb er geen zin in, maar al zou je de wedstrijd helemaal terugkijken en het balverlies gaan turven schrik je je dood......
Schijt aan “gedomineerd”: hoe dan? Iets meer balbezit misschien en één kansje meer.
“De betere partij” hebben we ook niks aan als je niet wint.
Stel ze spelen alle wedstrijden vanaf nu perfect attractief voetbal, weinig balverlies, balbezit 80-20% maar verliezen wel elke pot.....
Daar heb je toch niks aan, dit soort statistisch gewouwel.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kingpin1966 schreef: 21 okt 2018, 09:23 De spelersbus niet nee, maar wel diegene die er in zitten en met name diegene die helemaal vooraan in de bus zit.
En dan doel ik niet op de chauffeur.
Ik denk dat hij die trouwe aanhang wel enige uitleg verschuldigd is, en ik denk zelfs dat Eenhoorn en Huiberts ons wel enige uitleg verschuldigd zijn.
Kan mij nauwelijks voorstellen dat Eenhoorn nog prettig op de tribune naar de wedstrijden van AZ zit te kijken, sportman als hij is geweest.
De weinige keren dat hij door een televisiecamera gespot werd droop het chagrijn van zijn gezicht af.
En die malloten die stonden te zingen na de 5-0 oorwassing tegen ajax mogen van mij linea recta door naar het Sint Willibrord, stelletje koekwauzen.
Die snappen echt geen ene hol van het hele spelletje.
Waarom kunnen wij het niet aan jou vragen hoeveel mensen de bus hebben opgewacht. Mooi makkelijk om die verantwoordelijkheid neer te leggen bij andere supporters en dan nog een grote bek hebben over door jou benoemde koekwauzen die wel de moeite nemen om een statement te doen richting de spelers.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Het voetbal is het hele seizoen al niet goed genoeg. Huiberts, Brom en de spelers laten de supporters volledig in de steek en doen niet aan zelfkritiek.

We mogen in het stadion ook weleens laten horen dat we er klaar mee zijn. Het is tijd voor een bommetje om de boel wakker te schudden.
Heerenveen en VVV moeten gewonnen worden anders mag van mij de pleuris uitbreken.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef: 21 okt 2018, 10:23 Waarom kunnen wij het niet aan jou vragen hoeveel mensen de bus hebben opgewacht. Mooi makkelijk om die verantwoordelijkheid neer te leggen bij andere supporters en dan nog een grote bek hebben over door jou benoemde koekwauzen die wel de moeite nemen om een statement te doen richting de spelers.
Oh, dus jij hebt gisteren zitten te genieten van de wedstrijd?
Ik kan mijn centen wel beter besteden dan aan het elke week kijken naar een wanprestatie.
Of was jij toevallig een van die malloten die stonden te zingen na de 5-0 nederlaag?
Een statement maken? EEN STATEMENT?
Ze belonen voor een wanprestatie noem ik dat, het heeft geen ene flikker met een statement maken van doen man pleur effe een eind op joh!
Moeten ze bij andere eredivisieclubs eens proberen, de spelers toezingen na zo'n wanprestatie.
Pek en veren.
Laatst gewijzigd door The Friar op 21 okt 2018, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Gelukkig nog maar 25 eredivisiewedstrijden te gaan. Dan is dit seizoen tenminste voorbij.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lecompte schreef: 21 okt 2018, 10:23 Waarom kunnen wij het niet aan jou vragen hoeveel mensen de bus hebben opgewacht. Mooi makkelijk om die verantwoordelijkheid neer te leggen bij andere supporters en dan nog een grote bek hebben over door jou benoemde koekwauzen die wel de moeite nemen om een statement te doen richting de spelers.
Wat was het statement dan?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie