FC Utrecht-AZ (za 20 okt, 20.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

~AZ~ schreef: 21 okt 2018, 14:29 Ik zou bijna medelijden met je krijgen.
Voorheen was het forum veel groter omdat iedereen elkaar ook buiten het forum bij AZ zag. Nu hebben whatsapp en facebook dat overgenomen.
Toch vind ik dit een interessante opmerking. Bob Ross denkt zeer benepen. De fanatieke supporters vormen de club. Een kleine kern waar het forum eigenlijk voor bedoeld is. En in het verleden was het natuurlijk veel beter. En hij heeft recht van spreken omdat hij elke wedstrijd op de tribune zit.
Glory Hunter
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 21 okt 2018, 15:09 Toch vind ik dit een interessante opmerking. Bob Ross denkt zeer benepen. De fanatieke supporters vormen de club. Een kleine kern waar het forum eigenlijk voor bedoeld is. En in het verleden was het natuurlijk veel beter. En hij heeft recht van spreken omdat hij elke wedstrijd op de tribune zit.
Ik ben blij dat je het eindelijk begint te begrijpen. Dit is het AZ Supportersforum. Supporten betekent ondersteunen en je club aanmoedigen. Probeer het eens zou ik zeggen.

Iedereen moet lekker zelf weten hoe hij AZ volgt, maar als mensen hier medesupporters afvallen omdat ze niet na een nederlaag hun steun zouden mogen laten horen, kom ik voor die mensen op ook al ken ik ze niet. Die nemen wel de moeite om heen te gaan en voor hun betekent het meer.

Ik hoef verder helemaal niet iedereen te vriend te houden zoals salmonyappi wil. Er zijn wel degelijk waardeloze en waardevolle supporters(letterlijk en figuurlijk zelfs). Ik heb groot respect voor mensen die trouw alle uitwedstrijden heengaan en niet wegrennen als het een keer wat minder gaat, of jonge jongens die sfeer proberen te maken en al hun geld in de club steken. Geweldig. Met het kopen van een scc en het bestellen van een biertje in het stadion helpen we allemaal de club indirect aan die nieuwe goede centrale verdediger. En des te meer supporters en sfeer des te leuker onze hobby wordt en des te gemotiveerder de spelers worden.

Aan de andere kant heb je mensen die 10 minuten eerder naar huis gaan, internetfans die alleen maar altijd alles slecht vinden, gasten die komen om te matten in het stadion etc. , en daar heb je als club en medesupporter weinig aan. Waar ik weinig zei bedoel ik eigenlijk helemaal niets.

Laten we het hier verder maar bij laten, deze verschillen in beleving zijn zo groot dat we er toch niet uit gaan komen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Voorheen was het forum veel groter omdat iedereen elkaar ook buiten het forum bij AZ zag. Nu hebben whatsapp en facebook dat overgenomen.
Dit vind ik het interessante stuk. Je hebt een totaal andere uitleg van de ontwikkeling van het forum dan ik zelf heb. In het topic waarbij het contracteren van Maher werd besproken heb ik het aantal verschillende forumleden die meededen aan de discussie geteld en ik kwam op zo'n 25. Dat verbaasde me eerlijk gezegd, het waren er meer dan ik dacht. Johannes noemt het forum zelfs nagenoeg dood. En eigenlijk hoort een discussie erover in een ander topic. Maar dat terzijde.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Sinds wanneer staat "Kritisch zijn" gelijk aan "Wegrennen als het wat minder gaat?"
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Iemand nog iets over de wedstrijd?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 21 okt 2018, 18:02 Iemand nog iets over de wedstrijd?
Verloren.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef: 21 okt 2018, 17:17 Ik ben blij dat je het eindelijk begint te begrijpen. Dit is het AZ Supportersforum. Supporten betekent ondersteunen en je club aanmoedigen. Probeer het eens zou ik zeggen.

Iedereen moet lekker zelf weten hoe hij AZ volgt, maar als mensen hier medesupporters afvallen omdat ze niet na een nederlaag hun steun zouden mogen laten horen, kom ik voor die mensen op ook al ken ik ze niet. Die nemen wel de moeite om heen te gaan en voor hun betekent het meer.

Ik hoef verder helemaal niet iedereen te vriend te houden zoals salmonyappi wil. Er zijn wel degelijk waardeloze en waardevolle supporters(letterlijk en figuurlijk zelfs). Ik heb groot respect voor mensen die trouw alle uitwedstrijden heengaan en niet wegrennen als het een keer wat minder gaat, of jonge jongens die sfeer proberen te maken en al hun geld in de club steken. Geweldig. Met het kopen van een scc en het bestellen van een biertje in het stadion helpen we allemaal de club indirect aan die nieuwe goede centrale verdediger. En des te meer supporters en sfeer des te leuker onze hobby wordt en des te gemotiveerder de spelers worden.
Iedereen te vriend houden? Waar zeg ik dat?

Dit is wat ik zei:
Laat iedereen lekker mopperen, schelden, er het zijne van vinden, er op reageren, het er niet mee eens zijn, af en toe lekker op elkaar mopperen
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 21 okt 2018, 17:56 Gecombineerd met een zwakke geest.
Hier ga ik dan maar even niet op in :?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 21 okt 2018, 18:28 Iedereen te vriend houden? Waar zeg ik dat?

Dit is wat ik zei:
Je zei ook dat je mensen geen gloryhunter kan noemen en dat je mensen niet af kan rekenen op hun gedrag als supporter. Ik ben dat niet met je eens en vind dat dat prima kan.

Maar MO7 gaf aan dat hij er klaar mee is, en ik eigenlijk ook, dus laten we het over de wedstrijd hebben.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef: 21 okt 2018, 18:38 Je zei ook dat je mensen geen gloryhunter kan noemen en dat je mensen niet af kan rekenen op hun gedrag als supporter. Ik ben dat niet met je eens en vind dat dat prima kan.

Maar MO7 gaf aan dat hij er klaar mee is, en ik eigenlijk ook, dus laten we het over de wedstrijd hebben.
Je hebt de context niet begrepen, maar inderdaad: het wordt gezever.

Over de wedstrijd wil ik het niet meer hebben inmiddels :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dirk Scheringa schreef: 20 okt 2018, 20:32 Van Rhijn was ook al bij de eerste tegengoal betrokken
Dat was ongeveer 95% zijn fout.

#VanRhexit.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

leszz schreef: 20 okt 2018, 20:47 Wat heeft Maher misdaan trouwens, laatste twee potten geen minuut meer mogen spelen.
Tja .... En Vlaar ook al niet.

En dat terwijl AZ 4 Life deze twee spelers maar met hand en tand blijft verdedigen.

Zou er een verband tussen zitten?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 20 okt 2018, 20:57 Gudmundsson durft tenminste lekker te voetballen en laat zien dat hij het kan. Als hij een betere spits (Janssen/Weghorst) voor zich heeft, dan had hij nu al meer assists op zijn naam gehad. Hij is beter dan Jahanbaksh was het 1e seizoen bij AZ. Als straks Stengs en Boadu terug zijn en Gudmundsson erachter speelt, zul je zien hoe goed hij is.
Helemaal mee eens.

Juweeltje die jongen.

Naast Idrissi de enige die iets fatsoenlijks met een bal kan op dit moment.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 21 okt 2018, 09:51 “Goed gespeeld”, “gedomineerd”, “we waren de betere partij”. Dat valt allemaal nogal tegen gegeven de kansenverhouding.

Afbeelding
Precies wat ik al dacht.

Nog even afgezien van de kansen leek het voetbal ook echt helemaal nergens op. Echt schandalig slecht.

Ondanks wat AZ en de AZfanpage ons wil doen laten geloven.

Zo veel onnodig balverlies. Het was echt afschuwelijk.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: 21 okt 2018, 12:42 Dit lijkt meer een algemeen VI-forum geworden met voetballiefhebbers die een lichte voorkeur voor AZ hebben terwijl het een AZ-supportersforum zou moeten zijn. Voorheen was het forum veel groter omdat iedereen elkaar ook buiten het forum bij AZ zag. Nu hebben whatsapp en facebook dat overgenomen.

Niemand zit te wachten op quasi-intellectuele betogen van 3 kantjes of iemand die eindeloos op zichzelf reageert in een eigen topic. En dat dan geschreven door mensen die nooit in het stadion komen en keer op keer alleen maar hun eigen gelijk zitten te halen.

Ik wil helemaal niemand bannen, vermaak jezelf vooral lekker ,maar erg representatief voor fanatieke AZ-supporters is het hier allang niet meer. Fijne zondag.
Helemaal mee eens.

Toch vermaak ik me opperbest hier. Van mij hoeft een forum ook helemaal niet representatief te zijn. Dit zijn de gewoon de oude mannetjes die in de 'bushalte' naast het trainingsveld staan.
Swami
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2007, 07:34
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 okt 2018, 08:35 Helemaal mee eens.

Toch vermaak ik me opperbest hier. Van mij hoeft een forum ook helemaal niet representatief te zijn. Dit zijn de gewoon de oude mannetjes die in de 'bushalte' naast het trainingsveld staan.
De Statler en Waldorf van de AZ aanhang! :D
Je staat ermee op ......
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 22 okt 2018, 08:23 Helemaal mee eens.

Juweeltje die jongen.

Naast Idrissi de enige die iets fatsoenlijks met een bal kan op dit moment.
Antti Opdam schreef: 22 okt 2018, 08:28 Zo veel onnodig balverlies. Het was echt afschuwelijk.
Ja en dat balverlies kwam mijn inziens voor 50% door Gudmundsson. Ja hij kan wat met een bal, draait af en toe leuk weg kan een mannetje passeren maar dat kan Roy Beerens ook en we weten wat jij van hem vindt. Potentie heeft Gudmundsson maar hij moet duels gaan winnen en veel minder balverlies gaan leiden. Ik heb me gisteren behoorlijk lopen ergeren aan hem. Daarnaast moet hij meer als rechtsbuiten gaan spelen. Dat hoeft niet zijn schuld te zijn maar kan een opdracht van John zijn. Ik heb nu het idee dat hij Til (die gisteren mijn inziens minder slecht speelde dan voorheen) in de weg loopt. Daarnaast komen er geen voorzetten en is Svensson minder aan het dartelen op rechts en gebruiken we zijn kracht niet.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ Twello schreef: 22 okt 2018, 10:40 Ja en dat balverlies kwam mijn inziens voor 50% door Gudmundsson. Ja hij kan wat met een bal, draait af en toe leuk weg kan een mannetje passeren maar dat kan Roy Beerens ook en we weten wat jij van hem vindt.
het probleem van Beerens was nou net dat hij juist niet langs zijn man kwam, dubbele schaar en tegen de verdediger schoppen maar.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ Twello schreef: 22 okt 2018, 10:40 Ja en dat balverlies kwam mijn inziens voor 50% door Gudmundsson. Ja hij kan wat met een bal, draait af en toe leuk weg kan een mannetje passeren maar dat kan Roy Beerens ook en we weten wat jij van hem vindt. Potentie heeft Gudmundsson maar hij moet duels gaan winnen en veel minder balverlies gaan leiden. Ik heb me gisteren behoorlijk lopen ergeren aan hem.
Beerens kon echt helemaal niks.

Maar ik zie zijn fouten ook wel, maar ook dat hij dingen met een bal kan die ik anderen niet zie doen ...
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Antti Opdam schreef: 22 okt 2018, 08:28 Precies wat ik al dacht.

Nog even afgezien van de kansen leek het voetbal ook echt helemaal nergens op. Echt schandalig slecht.

Ondanks wat AZ en de AZfanpage ons wil doen laten geloven.

Zo veel onnodig balverlies. Het was echt afschuwelijk.
Neemt niet weg dat Advocaat gisteren bij de C.L wederom zegt dat AZ afgelopen weekend wel de betere partij was en dat ze met alle mazzel van de wereld hebben gewonnen van de Alkmaarders. Waarbij zo'n club als PSV het vaak erg mee zit en de resultaten nogal eens vaak iets verbloemen, is dat bij AZ toch vaak net andersom.
Het geluk is niet vaak met ons.
Plaats reactie