ajax-AZ (zo 7 okt, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 07 okt 2018, 17:04 Jammer van die bekerloting. Straks komen we weer ver en verbloemt dat de ellende.
Hoezo? VVV kan ons hebben hoor.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 07 okt 2018, 16:42 Maar wij kunnen ook niet verdedigen. We spelen nu met een rechtsachter en een linkermiddenvelder centraal achterin. Ongeacht hoe slecht of hoe goed ze het doen, dit zegt toch alles?
Oorzaak Huiberts met zijn slechte aankoopbeleid!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Zing allemaal mee:

Oooooh wat is het toch fijn om een aaazetter te zijn. lalalalalalaaa lalalalalala.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Hoofdverantwoordelijke: Huiberts. Wegens het arrogante, gierige aankoopbeleid is er amper een knappe verdediger op te stellen. Johnsen maakt het ook niet waar, zelfs niet voor Ado-begrippen. We hebben louter mooiweer-voetballers en ontberen iedere duelkracht op elke linie. De selectie is volledig uit balans. V/d Brom heeft echt bijna alles geprobeerd maar de ene speelt nog slechter dan de ander. Tegen PSV en ajax kan je dan beter gewoon thuisblijven.

Medeverantwoordelijk: v/d Brom. Als je weet dat je slechte verdedigers hebt en heel matig draait kan je maar 1 ding doen en dat is de ruimtes klein houden en via de counter iets proberen te forceren. Dan is het eventueel mogelijk dat ajax de boel gaat onderschatten en een traag tempo gaat hanteren en het lang 0-0 blijft en dan weet je het nooit. Het aantal ballen dat op eigen helft op de as van het veld in de voeten van een tegenstander werd gespeeld is niet op 1 hand te tellen. Wat een naïef zootje zeg. Tegen dit miljoenenajax denken dat je ze wel even weg combineert...

Medeverantwoordelijk2: de spelers. Ze laten elkaar in de steek en ondergaan het allemaal zonder slag of stoot. Niemand die een keer uitvalt tegen medespeler of tijdens de wedstrijd het e.e.a. corrigeert door even te overleggen. Ook de spelers snappen blijkbaar niet dat als je slecht in vorm bent je het spel gewoon simpel moet houden totdat je de bal voorin hebt, dan kan je misschien eens een actie proberen.
Enige excuus is dat sommige spelers echt niet beter kunnen. Ze proberen wel wat maar komen gewoon zwaar kwaliteit te kort.
Hup AZ.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

De werklust van Ouwejan was wel prijzenswaardig. Het is lang niet onze beste voetballer, maar zet zich in ieder geval altijd 100% in.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

kuifje schreef: 07 okt 2018, 16:55 Klopt

Wie zou de laatste fatsoenlijke verdediger zijn die gekocht is geweest. Moreno? Viergever?
Nouja verdediger in het algemeen Svensson natuurlijk en de terugkeer van Poulsen.

Maar centraal? Gouweleeuw tenzij je die niet fatsoenlijk vond?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

[quote="Geest van Dirk" post_id=658398 time=1538928440 user_id=12137]
AZ wil veels te veel laten zien dat ze ook een team is dat de voetballende oplossing zoekt.
[/quote]

Dat zeiden ze bij Fox ook al, maar AZ in goede doen is ook een team met spelers die de kwaliteiten hebben om er voetballend uit te komen. Als je echter consequent elke bal direct inlevert, en daardoor na 2 minuten er al eentje om de oren krijgt, het balbezit 85-15% is, dan werkt de voetballende oplossing niet. Dat werkt alleen als je je eigen medespelers weet te bereiken. En ajax was helemaal niet zo geweldig, zeker de eerste helft niet. Als je eenmaal 3-0 voor staat dan wordt het makkelijk voetballen. Vrees toch dat het het knikkende knieën syndroom weer was. Angst=gebrek aan (zelf)vertrouwen. Neem nou Guus Til, een geweldig seizoen 17-18 gedraaid, behalve in de grote wedstrijden. Koopmeiners idem dito. En voor AZ als geheel geldt eigenlijk hetzelfde.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het had serieus 10-0 kunnen worden vandaag.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

MO7 schreef: 07 okt 2018, 18:28 Het had serieus 10-0 kunnen worden vandaag.
Jouw held Bizot heeft misschien enkele blunders gemaakt, maar ook een totale afstraffing voorkomen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Per saldo dus niets opgeschoten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

Er zijn nu 10 wedstrijden gespeeld.
Tegen NAC leek het een goed seizoen te worden.
Maar NAC staat niet voor niets onderaan.
Per saldo er is nog geen goede partij afgewerkt.
Nu moet de sub-top worden aangevallen. Dat wordt een hele klus.
Misschien zijn besloten trainingen een goed idee zoals in de voorbereiding voor de wedstrijd tegen ajax.
AZ is overigens geen club voor vechters, meer voor watjes met v.d.Brom voorop, en een chronisch gebrek aan professionele instelling.
Ik lees vaak dat Weigelt en Bergsma er niets van kunnen.
Zijn die dan zoveel slechter dan wat er vandaag stond?
Nou ja, positief blijven; volgend jaar beter.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

MO7 schreef: 07 okt 2018, 18:37 Per saldo dus niets opgeschoten.
Met onze voorgaande keepers was dit wel 9-0 geworden.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ga maar weer terug naar 4-3-3. Al dat geëxperimenteer van eind vorig jaar en begin dit jaar met de verdediging versterken omdat je verliest is het dus duidelijk ook niet. Doordat er extra op de verdediging is gefocust sta je nu helemaal voor lul met nul eigen kansen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Noorderling schreef: 07 okt 2018, 18:53 Er zijn nu 10 wedstrijden gespeeld.
...
Volgens mij zijn er pas 8 Eredivisie rondes geweest.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Met een verlies had ik gisteren rekening gehouden. Dat werd er niet beter op toen ik zag dat we Marko zijn rentree gunden in de zwaarste wedstrijd van het jaar. Na zijn slechte wedstrijd tegen PEC werd Ron geofferd maar dit zijn juist de wedstrijden waar je hem wel moet opstellen.
Dan hadden we direct Teun weer op het middenveld kunnen opstellen want bij ajax heb je wel 2 verdedigende middenvelders nodig.
Als je dan ook nog eens vasthoudt aan systeem met idrissie en Gudmundson dan is de kansloze nederlaag gemaakt. Het idee dat we uit in de Arena mee zouden moeten voetballen is blijkbaar niet uit de hoofden van onze technische staf te branden.
Met van Gaal deden we notabene toen we al kampioen waren meer aanpassingen aan de tegenstander dan nu. Nu lieten we Zijech en Tadic gewoon hun gang gaan. Prachtig hoor die zoneverdediging maar zorg er dan tenminste voor dat de zones waarin verdedigd worden een meter of 10 kleiner worden. Ongelofelijke onderschatting die door ajax nog uiterst mager is afgestraft.

John heeft zijn record maar dat hoeft wat mij betreft niet nog scherper te worden gezet. Naar mijn mening is Frank de Boer veel beter in staat om ons weer trots te maken op ons team.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Lecompte schreef: 08 okt 2018, 04:48
John heeft zijn record maar dat hoeft wat mij betreft niet nog scherper te worden gezet. Naar mijn mening is Frank de Boer veel beter in staat om ons weer trots te maken op ons team.
De Boer is precies hetzelfde type als v/d Brom. Hij is bij twee clubs afgeserveerd omdat hij lekker wilde opbouwen en aanvallen tegen sterkere teams.

Voor mij is hij overigens wel het enige serieuze alternatief voor v/d Brom.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Wat had Kenneth Perez gelijk!!! In 1 analyse van 2 minuten waar John in 5 seizoenen in zin geheel niet opkomt.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Bob Ross schreef: 08 okt 2018, 06:28 De Boer is precies hetzelfde type als v/d Brom. Hij is bij twee clubs afgeserveerd omdat hij lekker wilde opbouwen en aanvallen tegen sterkere teams.

Voor mij is hij overigens wel het enige serieuze alternatief voor v/d Brom.
Ik denk dat Frank wel wat meer werklust uit die jongens kan krijgen dan John.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voordat er weer discussie over ontstaat: ik zal maar gelijk bekennen dat ik een Kees Vooijsje heb gedaan en door een bos ben gaan rennen.

Ik anticipeerde al op een verschrikkelijke middag, maar dit slaat toch weer werkelijk alles ...

Uiteindelijk heb ik de samenvatting van 11 minuten bestudeerd. En ook dat was verschrikkelijk. Alle hoogtepunten van de AZ defensie op een rijtje ...

Ik heb echt groot respect voor de mensen die heen zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Nog een 'leuk' weetje:

ajax heeft zondag de vloer aangeveegd met AZ. De ploeg van Erik ten Hag gaf de knappe remise tegen Bayern München een uitstekend gevolg in de Eredivisie, door met 5-0 te winnen. Voor AZ was het de grootste competitienederlaag sinds 13 januari 2008, toen het met 6-1 verloor van ajax. De Amsterdammers komen weer op vijf punten afstand van koploper PSV, terwijl AZ zakt naar de zesde plek. Een mogelijke domper op de zege vormde een hamstringblessure van Hakim Ziyech in de blessuretijd.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=338939
Plaats reactie