AZ-PEC Zwolle (zo 30 sep, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 30 sep 2018, 13:14 Jij staat sinds kort op mijn vijandenlijst.
Hoe lang sta ik er al op :mrgreen:

Wat een klote wedstrijd weer:
Vlaar toffe gast maar mag zo langzamerhand toch wel uit dw basisopstelling. Fout van Svensson die terug mag naar back. Til gaat helaas ook steeds slechter spelen, een tijdje op de bank begint noodzaak te worden. Midtsjo vandaag ook weer slechter dan anders.
Johnsen weer bijna onzichtbaar, maar dat begint al bijna normaal te worden.

Positief
Maher viel weer goed in. Idrissi speelde weer sterk. Gudmundsson geen topwedstrijd maar zeker een voldoende.

Jammer dat vd Brom Rotariu en Druijf niet liet invallen.
Laatst gewijzigd door multatuli op 30 sep 2018, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

leszz schreef: 30 sep 2018, 15:56 Hou aub eens op met het zeggen:”Til werkt zo lekker hard”. Die gozer doet niks meer dan een ander, heb goed op hem gelet en dat harde werken valt reuze mee. Die jongen heeft 60% balverlies terwijl al zijn passes achteruit of breed zijn ook nog, hard werken compenseert daar niks voor. Gudmundsson heeft amper een bal verloren terwijl hij altijd de oplossing vooruit zoekt.
Hard werken is meer dan een sliding maken. Til loopt heel vaak de diepte in en jaagt vaak de tegenstander af. Maar zoals gezegd speelde ook hij niet goed. Ik raad je aan om nog even de samenvatting te bekijken,want die IJslander heeft echt helemaal niets goed gedaan vanmiddag.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

multatuli schreef: 30 sep 2018, 16:20 Hoe lang sta ik er al op :mrgreen:
Je staat niet op mijn vijandenlijst. Ik heb natuurlijk ook een vriendenlijst. Langedijk staat daar bij.

Maar ik geloof niet dat er forumfunctionaliteit aan een vriendenlijst is gekoppeld.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16018
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

“Vijandenlijst”, bestaat die echt?
Wat een kinderachtig gedoe zeg.
Je kan het met elkaar eens zijn of niet, maar een “vijand” is voor kinderen die cowboytje of Donaldje Trump spelen.

Je mag elkaar de waarheid zeggen. Zolang het maar normaal blijft.

On topic: we zijn het vandaag waarschijnlijk wel allemaal eens dat het een slechte wedstrijd was, overigens niet alleen van AZ.
De Scandinaviërs strooiden met passes naar de tegenstander met 2 goals tot gevolg. AZ had de wedstrijd al na een halfuur in het slot moeten en kunnen gooien. Verder voelde ik hetzelfde als twee jaar terug toen we ook geen thuiswedstrijd wisten te winnen: slap, ongeconcentreerd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Bob Ross schreef: 30 sep 2018, 16:39 Hard werken is meer dan een sliding maken. Til loopt heel vaak de diepte in en jaagt vaak de tegenstander af. Maar zoals gezegd speelde ook hij niet goed. Ik raad je aan om nog even de samenvatting te bekijken,want die IJslander heeft echt helemaal niets goed gedaan vanmiddag.
Ik zat in het stadion en heb ieder balcontact van hem gezien. Ga jij maar even de samenvatting kijken.
Heb het vermoeden dat jij geen fijn oog hebt voor goede voetballers als ik je reactie lees, positief over Til en negatief over Gudmundsson.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Langedijk schreef: 30 sep 2018, 15:36 :lol:

Denk om je hart.

Ik zit nog steeds te genieten van de Ryder Cup. Wat een sfeer, met golfers die onder zware druk optimaal presteren. Onder leiding van een kundige captain die de juiste opstelling neerzet en de poppetjes weet te motiveren. Precies het tegenovergestelde zoals bij AZ zeg maar.

Dan het wielrennen. Wat een klasbak die Valverde, en wat een topprestatie van Dumoulin. Echte topsporters. Kijk jij maar lekker naar overbetaalde gasten die niet eens recht tegen een bal kunnen trappen en geen greintje mentaliteit hebben.

Welke ‘poot’ moet ik trouwens uitsteken?
Dat is lekker makkelijk. In een andere tak van sport winnaars uitkiezen en presenteren als het ultieme. Je zal dan wel genoten hebben van PSV dit weekend :roll:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Glory Hunter
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1411
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

O,oh. Johnny is blij dat Guus zijn eerste goal heeft gemaakt. Til zal nog een heel jaar in de basis staan.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1411
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Johnny vindt het geen mentaliteitskwestie.
Door dit soort uitspraken maak ik mijn zorgen. Hij ziet het nog steeds niet. Mentaal zit het niet goed. De coach vindt van niet.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10972
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Geest van Dirk schreef: 30 sep 2018, 17:11 Dat is lekker makkelijk. In een andere tak van sport winnaars uitkiezen en presenteren als het ultieme. Je zal dan wel genoten hebben van PSV dit weekend :roll:
Ik ben inderdaad blij dat PSV gewonnen heeft.

Verder valt het wel mee hoor. Ik heb tussen 4 sporten gezapt en het minste genoten van AZ, dat is alles. Alleen begint dat wel bijna structureel te worden. En dan lees ik ook nog dat John van den Brom recordhouder is geworden terwijl hij 2 jaar geleden al een schop had moeten krijgen.

Of vandaag...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dit was weer een flink potje klantenontbinding vandaag.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Treurige wedstrijd. Lamlendige instelling. En dat begint met de opstelling die de taktische onbenul ons voorschotelt. Ik was er al bang voor toen ik las dat Vlaar fit was. Wedstrijdfit was hij zeker niet, want hij verdedigde erg matig door zijn gebrek aan wendbaarheid. Het is mij een raadsel waarom Maher niet in de basis stond en waarom Svensson niet op zijn vertrouwde backpositie stond. Het zou jammer zijn als dit de laatste wedstrijd zou zijn van Vlaar want dat verdient hij niet. Waarom niet gewoon begonnen met Koopmeiners en van Rijn in het centrum, Svensson rechtsback en Maher op het middenveld? We missen Weghorst heel erg, dat is wel duidelijk.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Bob Ross schreef: 30 sep 2018, 15:07 Nep AZ'er. Blijf dan gewoon lekker weg en neem teleteksthelden Jack en ~AZ~ ook meteen mee. Allemaal het hoogste woord maar zelf geen poot uitsteken en alleen maar consumeren aan de wal. En dan nog trots vermelden dat je weinig hebt gezien en dat het een heerlijke middag was terwijl je club gelijkspeelt.

Over de wedstrijd: het was slecht. Vlaar stond te schutteren, de zo opgehemelde Midstjo schoot weer alle ballen in de voeten van de tegenstander, de 'verlosser' Gudmondsson speelde als een jeugdspeler en Johnsen speelde als een spits van Den Haag. Velen waren dolblij dat vd Brom voor dit elftal koos, maar zoals te verwachten zijn de aankopen niet op niveau. Dat krijg je ervan als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten Max.

Til speelde ook niet goed maar werkt wel heel hard. Svensson moet weg van het middenveld. Ouwejan liep weer 20 keer voor niets naar voren(toen hij eindelijk de bal een keer kreeg kwam er ook meteen een grote kans). Ook v/d Brom een onvoldoende, krijgt zijn spelers niet naar voren en roept daarmee het onheil over zichzelf af.
Helemaal mee eens, wil ik nog aan toevoegen dat Johnsen geen enkele voorzet krijgt. Op rechts loopt niemand, en Idrissi trekt alleen maar naar binnen en geeft de bal zelden mee aan Ouwejan.
het gat dat Jahanbaks heeft achtergelaten moet nog wel opgevuld worden.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3131
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Bob Ross schreef: 30 sep 2018, 16:39 Hard werken is meer dan een sliding maken. Til loopt heel vaak de diepte in en jaagt vaak de tegenstander af. Maar zoals gezegd speelde ook hij niet goed. Ik raad je aan om nog even de samenvatting te bekijken,want die IJslander heeft echt helemaal niets goed gedaan vanmiddag.
Til begon pas met afjagen op het moment dat Seuntjens in de spits ging spelen, en Maher op Til zijn plek. Ik kwam tot de conclusie dat dat ook dan pas mocht omdat Seuntjens eventueel wel Til zijn plek over kan nemen, waar Johnsen dat totaal niet kan.

In dit systeem heb je niets aan Johnsen. Werkt niet heel hard, is geen kapstok, en heeft voorzetten nodig. Tsja.


Waarom kan je eigenlijk 20 minuten leuk voetballen, en gaat het daarna faliekant mis? Dat is toch raar? En niet voor het eerst dit seizoen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1997
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Vanaf mijn vakantieadres alleen het laatste half uur kunnen zien, maar ik was blij dat het voorbij was. Op één mooie steekpass van Maher na heb ik oprecht niets gezien dat op knap voetbal leek. Daarnaast was er blijkbaar iemand met rugnummer 30 overleden want het laatste halve uur was er een doodse stilte in het stadion.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

zeekomkommer schreef: 30 sep 2018, 18:24 Hij heeft wel een punt als het gaat om het verschil in niveau van sport bedrijven. Omdat voetbal zo breed gevolg wordt, krijgen zelfs de spelers van AZ redelijk veel aandacht in de media, terwijl ze op wereldwijde schaal natuurlijk weinig voorstellen. Het is alsof sporters uitkomend op ITF (tennis) of het UCI Continentale circuit (wielrennen) intensief gevolgd worden. Meer een hype dan topsport.
Grote onzin, vind ik. Voetballers zijn elke dag bezig met hun sport en moeten daar heel veel voor laten. Straks ga je nog beweren dat Darters zo'n goed voorbeeld zijn omdat de top 10 zo goed presteerd. Ben je ook zo onder de indruk van de nummer laatst van het wielrennen, golf en weet ik allemaal voor sport? Nou, ik niet. Behalve dan dat het topsporters zijn dan :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 30 sep 2018, 15:36 :lol:

Denk om je hart.

Ik zit nog steeds te genieten van de Ryder Cup. Wat een sfeer, met golfers die onder zware druk optimaal presteren. Onder leiding van een kundige captain die de juiste opstelling neerzet en de poppetjes weet te motiveren. Precies het tegenovergestelde zoals bij AZ zeg maar.

Dan het wielrennen. Wat een klasbak die Valverde, en wat een topprestatie van Dumoulin. Echte topsporters. Kijk jij maar lekker naar overbetaalde gasten die niet eens recht tegen een bal kunnen trappen en geen greintje mentaliteit hebben.

Welke ‘poot’ moet ik trouwens uitsteken?
Dit is een forum voor AZ supporters. Jij haalt er trots uit dat je liever naar golf kijkt. Kritisch zijn is prima maar als je niet eens de moeite doet om op de bank de wedstrijden te bekijken, dan weet ik niet zo goed wat je hier aan het doen bent. Zeker als je ook nog eens een grote waffel hebt over spelers, wedstrijden en beleid. We weten in ieder geval wel dat we je nu niet meer serieus hoeven te nemen.

On-topic: slechte wedstrijd. Had met 6 minuten op de klok professioneel uitgespeeld kunnen en moeten worden. Het moment dat Idrissi weigerde door te lopen op een hoge voorzet en na het fluiten van publiek ineens begon te rennen was tekenend. Na de 2-1 gedisciplineerd de deur op slot gooien en loeren op de counter. Dat is ook tactiek vind ik waar afspraken over gemaakt hadden moeten worden. Dat plan lag er namelijk niet. Ergens ben ik blij dat ajax toch won van fortuna want anders waren ze nog meer gemotiveerd om het in eigen huis recht te zetten. Ik verwacht het nu andersom.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13901
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

bk wcm schreef: 30 sep 2018, 22:38 Helemaal mee eens, wil ik nog aan toevoegen dat Johnsen geen enkele voorzet krijgt. Op rechts loopt niemand, en Idrissi trekt alleen maar naar binnen en geeft de bal zelden mee aan Ouwejan.
het gat dat Jahanbaks heeft achtergelaten moet nog wel opgevuld worden.
Eens. Daarom heeft Johnsen in dit systeem ook niks te zoeken. Of je moet 4-3-3 gaan spelen met hem, of het huidige systeem handhaven zonder hem.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13901
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Matige pot, maar toch eentje die je had kunnen winnen. Buiten het laatste kwartier van de eerste helft zijn we nooit in grote problemen geweest, ondanks dat het niveau zeker niet hoog was. Dat zegt ook veel over PEC trouwens. Het eerste half uur heb ik een prima AZ gezien dat terecht op voorsprong kwam. Daarna tien minuten heel slecht en chaotisch na die goal. Hoe die goal ook valt is ook weer totaal onnodig. Ik hoor dan mensen meteen zeiken op Vlaar, dat het niet meer kan, maar dit was een communicatiefout. Dat mag uiteraard niet gebeuren, maar daarvoor speelde hij verdedigend juist prima.

Na de pauze is AZ wel sterker, maar blijven echt grote kansen uit. Aan de andere kant is Zwolle nauwelijks over de middenlijn geweest volgens mij. Als het dan 2-1 wordt moet je die gewoon over de streep trekken. Voorin hebben we trouwens wel een probleem. Zoals ik elders al aangaf kan je niet met Johnsen blijven spelen in dit systeem. Of je moet het systeem wijzigen naar 4-3-3 met Johnsen, of zo blijven spelen zonder Johnsen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10047
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 01 okt 2018, 08:05 Ik hoor dan mensen meteen zeiken op Vlaar, dat het niet meer kan, maar dit was een communicatiefout. Dat mag uiteraard niet gebeuren, maar daarvoor speelde hij verdedigend juist prima.
Thuis tegen een zeer matig Zwolle verdedigen is ook geen echte kunst natuurlijk.

Alleen voor een Ron Vlaar is zoiets weer amper te behappen. Als die goal nu zijn enige fout was geweest .... Maar die actie daarna waarbij hij wordt 'uitgekapt' door Mike van Duinen was (en ik citeer de analisten op tv maar) echt pijnlijk om te zien.

Verder vond ik het een draak van de wedstrijd. Maar dat is ook niet zo heel vreemd als een derde van het team op de verkeerde positie staat (Til, Svensson, Koopmeiners) en de as van je elftal vorm mist (Vlaar, Midtsjo en Johnson). Waarbij we van Vlaar weten dat die ook niet heel veel beter kan.
Plaats reactie