FC Groningen-AZ (zo 23 sep, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

ze leggen overigens ook vaak blind terug, dat is nog wat vreemds.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Mooie overwinning, maar na de tweede rood van Groningen had het nog fout kunnen lopen, onnodig. Zomaar werd er niets meer ondernomen en obligaat rond getikt. De wissel van Maher en Seuntjes waren wel goed. Lekker dat Adam gelijk een goaltje meepakt :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

zeekomkommer schreef: 23 sep 2018, 14:37 In de statistieken komt er een wedstrijd achter zijn naam, daar zal hij later misschien mee geholpen zijn bij transfers.
Ik zag het dubbel positief, voor Rotariu en voor AZ (extra tijd)
Brom had hem ook eerder mogen brengen hoor.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Heeft iedereen een liter azijn op ofzo? We waren de hele wedstrijd beter en zijn twee keer genaaid door van Boekel (buitenspel had volgens de regels niet geVARd mogen worden en Chabot maakt de eerste overtreding op Til). Groningen is alleen gevaarlijk geweest door standaardsituaties en daar kan v/d Brom niets aan doen omdat Huiberts heeft verzuimd een knappe verdediger te kopen. Reken er maar op dat dat de rest van het seizen zal blijven.

Maher brengt wat meer afwisseling in het aanvalsspel, en van Rhijn mag basis ipv Hatzidiakos die weer lekker onzeker was. Dan kan Svensson ook weer gewoon aan de zijlijn opstomen in plaats van te zwemmen in de as.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Maar hoe lastig kun je het voor jezelf maken tegen de nummer laatst?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 22 sep 2018, 13:11 Het is mij werkelijk onduidelijk waarom Maher een basisplaats moet krijgen. Maar ik kan het gemist hebben. Vanwege het 'glorieuze' optreden vorige week?
Vandaag heb je kunnen zien waarom hij wel een basisplaats verdient (hoeft niet perse in plaats van Til, er zijn meer opties mogelijk).
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Bob Ross schreef: 23 sep 2018, 14:52 Groningen is alleen gevaarlijk geweest door standaardsituaties
Ik weet dat Breij weggestuurd is uit onze jeugdopleiding en dat Doan klein en snel is....
Maar hoe heb je over die twee heengekeken?

Doan heeft een aantal gevaarlijke uitbraken gehad, dat het niet altijd perse tot een schot komt omdat bijvoorbeeld een Koopmeiners nog goed ingrijpt nadat 3 anderen op hun snufferd zijn gegaan, betekend niet dat het vantevoren allemaal soepeltjes ging.

Daarnaast speel je tegen eerst 10 en dan 9 man van de hekkensluiter en gaat het moeizaam als maar kan, veel misplaatste passes, terugleggen in niemandsland. spelers die zichzelf gewoon stuk lopen op de tegenstander...

Tja..
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Tsja, als het niet lekker loopt en Padt staat ook nog in de weg.....

AZ werkt zich volledig onnodig in de nesten, je staat al tegen 9 tegenstanders en het dan nog niet kunnen uitspelen.
Daar jaag je je tegenstanders echt geen schrik mee aan.
Laatst gewijzigd door The Friar op 23 sep 2018, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 23 sep 2018, 12:53 Zelfs met var zie ik het niet
Was wel buitenspel, maar was heel minimaal.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

zeekomkommer schreef: 23 sep 2018, 15:04 Het liep heel lekker, totdat ze besloten bij de 2e rode kaart het uit proberen te spelen met rondtikken.
Daar was het m.i. absoluut niet het moment voor.
Als je dik voor staat mag je dat doen.
Laatst gewijzigd door The Friar op 23 sep 2018, 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

zeekomkommer schreef: 23 sep 2018, 15:10 Mits je met 11 tegen 9 staat, dat zal de redenatie zijn geweest. Feit is wel dat het alsnog gevaarlijk werd door het verschil in instelling.
Het is weer het oude liedje, de club met 11 spelers gaat relaxt achteruit voetballen onder het credo "wij zijn toch met meer" en de club met 9 spelers schakelt juist een tandje bij.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Last Scout schreef: 23 sep 2018, 13:27 Het helpt wel als je met meer cameras werkt... dat is het huidige manco van de VAR.


Ik stoor mij overigens enorm aan Van Rhijn, maar zal wel weer alleen zijn daarin zeker.
Ik heb vorig jaar veel kritiek op hen gehad maar vond hem vandaag sterk spelen. Weinig fouten, lekker aanvallend.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Last Scout schreef: 23 sep 2018, 14:27 Zie je, die wissel van Maher was een goed idee.

Ondanks dat ik niet in hem geloof voor de rest zag ik wel dat het hier de juiste keuze was ;)

wow John. Rotariu even in de 92e minuut brengen. dan ben je ook echt een lul.
Als je je best op de training doet krijg je speeltijd van John :mrgreen:

Ik roep al jaren dat ze wisselen in de laatste 5 min moeten verbieden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Leuke spannende wedstrijd met weinig hoogstaand voetbal.

Bizot houdt ons in de wedstrijd
Koopmeiners kan prima achterin spelen
Van Rhijn speelde solide en lekker aanvallend
Svensson kan overal op rechts spelen
Til viel helaas tegen
Gudmundsson goede wedstrijd, wordt echt vaste basis
Johnsen viel helaas weer tegen
Idrissi sterk optreden
Maher viel goed in en heel mooi doelpunt
Rotariu mag wel wat meer speeltijd krijgen
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 23 sep 2018, 15:32 Rotariu mag wel wat meer speeltijd krijgen
55 seconden volgende keer? 😉
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

zeekomkommer schreef: 23 sep 2018, 15:35 Waarschijnlijk een kwestie van verwachtingen, maar ik vond Johnsen niet zo tegenvallen en Gudmundsson (vooral in de eerste helft) niet echt een goede wedstrijd spelen.
Voor de rest mee eens.
Ik ben ontzettend benieuwd naar wat Johnsen volgens jou allemaal goed gedaan heeft dan.
Bij Alkmaar begint de victorie!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

zeekomkommer schreef: 23 sep 2018, 15:35 Waarschijnlijk een kwestie van verwachtingen, maar ik vond Johnsen niet zo tegenvallen en Gudmundsson (vooral in de eerste helft) niet echt een goede wedstrijd spelen.
Voor de rest mee eens.
Johnsen neemt minder deel aan het spel als Weghorst vorig jaar of Boadu. Het lijkt erop dat hij het vooral moet hebben van ballen van de zijkant. Naar mijn mening wel een verzwakking tov Boadu die veelzijdiger is. Ook had ik verwacht (ook naar aanleiding van zijn interviews aan het begin vh seizoen) dat hij wat meer strijd in het spel zou brengen.

Gudmundsson is veel aanspeelbaar is balvaardig en zoekt creatief de weg naar voren. Mooie assist ook.

Imho is AZ er met Gudmundsson en Maher er echt sterker op geworden. Als we na de winterstop Boadu en Stengs er weer bij hebben we weer een topselectie die niet veel onder hoeft te doen voor ajax en Psv.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

multatuli schreef: 23 sep 2018, 15:11 Ik heb vorig jaar veel kritiek op hen gehad maar vond hem vandaag sterk spelen. Weinig fouten, lekker aanvallend.
Van Rhijn speelde inderdaad sterk, net als tegen Feyenoord. Ik denk trouwens dat dit systeem nog wel even gehandhaafd blijft en dus met hem in de basis. Johnson vulde het ook prima in en speelde goed mee, dus op zijn manier laat hij het ook werken. De criticasters lijken toch wat voorbarig te zijn geweest. Maar laat ik niet hetzelfde doen en dus maar even afwachten de komende wedstrijden.
...... and that's what we mean by honey \:D/
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 23 sep 2018, 15:37 55 seconden volgende keer? 😉
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Minimaal half uur per wedstrijd komende tijd. Hij is net nieuw en heeft het niet slecht gedaan. Geef hem maar de kans om zich te bewijzen, dan kan Til wat meer rust krijgen totdat hij zijn oude vorm weer terug heeft.

Kortom Til paar wedstrijden rust en Maher en Rotariu meer speeltijd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Briljant interview met trainer van groningen:

Buijs: vind wel dat we 2 hele domme rooie kaarten pakken

Interviewer: ja daar wou ik nog even op doorgaan, die 2 rooie kaarten wat vond je daarvan?

Buijs: ja vind ik dom
Plaats reactie