AZ-Feyenoord (zo 16 sep, 12.15u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 16 sep 2018, 20:00 Met zijn rechterbovenbeen belandt Botteghin bovenop de rechtervoet van Boadu. Hij zet die voet als het ware muurvast terwijl hij met zijn rechtervoet de bal probeert te raken. Hij glijdt als het ware over de voet van Boadu heen waardoor die vast staat. Met zijn linkerbeen verdraait hij de benen van Boadu waardoor hij de voet van Boadu tordeert. Lijkt mij een bewuste overtreding.
Kom op nou zeg. Zoiets doe je niet expres. Heb je die houtenklaas zien spelen? Pure onkunde.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Eerlijk gezegd voel ik woede in me opkomen nu ik de beweging begrijp. Botteghin draait op zijn zij door het bijsluiten van zijn linkerbeen naar het rechterbeen. Het is gewoon de enkel van Boadu eraf draaien.

Als ik AZ was zou ik alle beelden rond deze actie opvragen. De schade is enorm.

Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

zowiezo is dit dieprood. Wordt tijd dat ze de regel invoeren dat als je iemand op zo'n manier blesseert, dat je net zolang geschorst bent als dat het herstel van je tegenstander duurt. Je zult zien dat niemand dan meer dit soort belachelijke overtredingen maakt.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

multatuli schreef: 16 sep 2018, 20:11 zowiezo is dit dieprood. Wordt tijd dat ze de regel invoeren dat als je iemand op zo'n manier blesseert, dat je net zolang geschorst bent als dat het herstel van je tegenstander duurt. Je zult zien dat niemand dan meer dit soort belachelijke overtredingen maakt.
Dat vind ik een uitstekende suggestie. Had 'm al vaker gehoord, maar waarschijnlijk is dit super effectief.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Boadu had de kruisband in zijn rechterknie ook kunnen scheuren. Misschien is die ook beschadigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

zeekomkommer schreef: 16 sep 2018, 10:57 Berghuis vader?
Oud wijf
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ik heb niet alle reacties gelezen, ben gestopt bij de man die zich afvroeg of Berghuis vader werd (treurige reactie) maar ik heb toch wel weer genoten van AZ. Midtsjo en Til komen weer in vorm en Koopmeiners oogde erg solide. Gudmondsson soms fenomenaal. Tsja, op deze manier voetballend is de derde plaats weer binnen handbereik. Als Johnsen het niet waar maakt in de spits (erg voorbarig) zou Gudmondsson op die plek een optie kunnen zijn?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Ik begrijp het ook niet helemaal, waarom een treurige reactie? Was het niet als serieuze vraag bedoeld? Het is toch een oud AZ speler dus leuk om te weten als hij vader wordt.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 16 sep 2018, 20:03 Kom op nou zeg. Zoiets doe je niet expres. Heb je die houtenklaas zien spelen? Pure onkunde.
Ze noemen Botteghin toch wel vaker een slager?
Ik snap 'm wel hoor.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 17 sep 2018, 05:51 Ze noemen Botteghin toch wel vaker een slager?
Ik snap 'm wel hoor.
Ik geloof niet in opzet, maar lomp was het wel. Wat ik eigenlijk het ergste vind is dat hij niet ging kijken bij Boadu. Je hoorde die schreeuw en die ging door merg en been. Als je dan gewoon omdraait en wegloopt dan ben je gewoon een lul.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 16 sep 2018, 15:46 Van Rhijn heeft mij positief verrast. Waar hij vorig jaar veruit de slechtste speler was en belangrijke fouten maakte, speelde hij vandaag solide.
Allemaal prima, maar wat ging hij nu in godsnaam bij die tegengoal doen?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

zeekomkommer schreef: 16 sep 2018, 20:35 Botteghin speelt de bal en Boadu's voet wordt bij deze actie ongelukkigerwijze geblokkeerd terwijl de rest van zijn lijf in volle vaart door gaat.
De manier waarop hij de tackle ingaat, waarbij hij de speler met beide benen insluit zorgt ervoor dat een blessure als dit bijna onvermijdelijk is. Als een dergelijke tackle gevolgen heeft voor jezelf (lange schorsing) maak je dit soort tackles echt niet. Het probleem is dat Botteghin volgende week weer meespeelt en Boadu er misschien wel een jaar uit ligt (als hij überhaupt ooit weer kan spelen).

Misschien sta ik hier wat harder in dan gemiddeld omdat ik zelf door zo'n idioot mijn voetbalcarrière vroegtijdig heb moeten beëindigen, terwijl ik voor die tijd 20 a 30 uur per week aan het voetballen was en dit had willen doen tot aan mijn 80ste.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

leszz schreef: 16 sep 2018, 12:44 Wat een stel negatieve droefjes zijn jullie ook. Eerste keer in 2,5 jaar jaar dan je een punt pakt tegen de top drie en er kan geen positief woord gerept worden.

Positief
Gudmundsson - Topspeler voor AZ, zoveel voetbalgogme en denkt erg aanvallend.
Koopmeiners op CV - Hele goede wedstrijd gespeeld alsof hij daar al jaren staat.
Van Rhijn - Prima wedstrijd gespeeld, beide op rechtsback en als Centrale verdediger zeer solide.
Til - Verrassend goed tegen een topclub voor de verandering.
Svensson op middenveld - Lekker geknokt, Feyenoord het leven zuur gemaakt.
Midtsjo - Prima zoals meestal.
Ouwejan - Vooral verdedigend goed zijn mannetje gestaan, zat er (eindelijk eens) kort op.
Bizot - Heel sterk gekeept

Neutraal
Maher - Stak Johnsen gelijk weg met een slimme steekpasse bij zijn tweede balcontact. Daarna weinig bijzonders, leverde een enkele keer een balletje in, won wat duels. Je zag dat hij zijn draai in het team even moet vinden, maar wel dat het zeker geen slechte speler is.
Idrissi - Best oke, maar ook weer niks bijzonders of noemenswaardigs.


Negatief
Hatzidiakos - Flaterfestijn. Misschien wel zijn slechtste wedstrijd tot nu toe, alles ging fout.
Seuntjens - Waardeloze invalbeurt, loopt te sjokken over het veld alsof hij met zijn vriendin over de braderie loopt. Totaal geen winnaarsmentaliteit en werklust, leverde iedere bal in.
Johnsen - Liet toch wel een aantal keer zien een hele houterige speler te zijn en te traag te handelen op cruciale momenten.
Ben het hier wel mee eens. Goede analyse.

Al zou ik Van Rhijn doorschuiven naar neutraal en Maher naar negatief (goh, verrassend).

Maar uiteindelijk wordt deze hele wedstrijd natuurlijk overschaduwd door de blessure van Boadu (die heel positief speelde).

Je hoorde - ook op tv - meteen die schreeuw al boven het gewone geluid uit. Dat ging al door merg en been. En toen ik de herhaling zag werd ik misselijk. Echt verschrikkelijk sneu. Ik had ook meteen geen zin meer in de rest van de wedstrijd.

- hoewel niet helemaal objectief ... -

Zo'n Botteghin mag van mij ook wel 15 wedstrijden krijgen. Mensen die dit 'normaal' of 'ongelukkig' vinden hebben in de jeugd niet gevoetbald. Een sliding maak je met één been onder je lichaam. Had hij dat gedaan was dit allemaal niet gebeurd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 17 sep 2018, 08:37 De manier waarop hij de tackle ingaat, waarbij hij de speler met beide benen insluit zorgt ervoor dat een blessure als dit bijna onvermijdelijk is. Als een dergelijke tackle gevolgen heeft voor jezelf (lange schorsing) maak je dit soort tackles echt niet.
Precies.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Jack schreef: 16 sep 2018, 11:59 Met een 1-1 zijn ajax en PSV lachende derden. 4 verliespunten bij AZ-FEY.
PSV en ajax maken zich echt niet druk om deze wedstrijd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 17 sep 2018, 08:31 Allemaal prima, maar wat ging hij nu in godsnaam bij die tegengoal doen?
Hij gleed weg. misschien verkeerde noppen ofzo, maar op zich niet slecht verdedigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 17 sep 2018, 09:10 Hij maakt de sliding op de bal met één been en het andere sluit noodzakelijkerwijze daarna bij (hij kan het niet even achterlaten om het daarna er weer aan te zetten).
Jawel. Bij een normale sliding blijft de andere been onder het lichaam. Dit is gewoon een lompe kamikaze tackle.

(Maar nogmaals: ik ben niet objectief. Het is één van de ergste blessures die ik de afgelopen jaren heb gezien bij een talent waarvan ik de ontwikkeling graag wilde volgen. Ik denk dat ik zo maar even een kaartje ga sturen. Misschien dat ik er daarna objectiever naar kan kijken.)
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

De foto bij dit artikel laat xien dat de snoeiharde tackle van Bottegin Myron kansloos maakte om te "ontsnappen":
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/84 ... oken-.html

KNVB aanklager doe je werk!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

zeekomkommer schreef: 17 sep 2018, 13:14 Zijn bovenbeen schuift over Boadu's voet, waardoor deze gefixeerd raakt.
De foto laat exact het moment zien waarop Myron's enkel wordt gesloopt, niks verkeerde landing, niks bal spelen: schandalige tackle!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

zeekomkommer schreef: 17 sep 2018, 13:52 juist

onjuist
Onjuist, ik neem aan dat dit een typo is???
Ik heb ter beoordeling de foto geplaatst, Myron is kansloos en als een tackle het risico meebrengt dat je iemand ernstig blesseert, dan is dat ernstig gemeen spel = rood.
Gezien wat er met Myron gebeurt is hoeven we over ernstig blesseren sowieso niet niet te discussieren lijkt mij

Bottegin moet zelfs gevoeld hebben dat hij de enkel brak.

https://files.voetbalprimeur.nl/news/20 ... b7dade.jpg
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie