Heracles Almelo-AZ (zo 2 sep, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

FugAZi schreef: 02 sep 2018, 15:17 Het enige positieve is dat we tegen Feyenoord tenminste niet de ilusie hebben.
Echt hopen dat Feyenoord niet van NAC wint..
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Smit260 schreef: 02 sep 2018, 15:30 Echt hopen dat Feyenoord niet van NAC wint..
Ik hoop van wel, AZ helpt altijd kneusjes die de vorige wedstrijd hebben verloren in het zadel. Niet dat we kans hebben hoor, maar dat kneusjes helpen scenario kunnen we dan in ieder geval uitsluiten
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Verbazend dat roadman nog geen reactie heeft geplaatst trouwens.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Toch was er nog wel 'n lichtpuntje deze wedstrijd..


dj-Dabs.png
dj-Dabs.png (238.59 KiB) 3777 keer bekeken
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Tim schreef: 02 sep 2018, 15:48 Verbazend dat roadman nog geen reactie heeft geplaatst trouwens.
Wie?
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

AZRickGrimesAZ schreef: 02 sep 2018, 17:02Wie?
De forummer die er heilig van overtuigd was dat we met 2-0 ten onder gingen tegen Emmen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07


Hij heeft wel eens minder inhoudelijke reacties gegeven dan deze.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi: We haken nu al af.......psv en ajax veel te sterk.

het verschil is inderdaad groot. het gat zal dit seizoen na 34 wedstrijden aanmerkelijk groter zijn dan vorig seizoen.

MO7: Ah, de man die gewoon in de basis had moeten staan scoort.

Als je een jongen van 17 hebt, hoe talentvol ook, van wie je meent dat hij het geen 90 minuten vol houdt op topniveau, dan moet je daar niet mee beginnen.

Smit260: Til niet meer in zijn spel door de band en niet meer de diepte zoeken. Geen meerwaarde meer.

Las op dit forum dat Til wellicht beter tot zijn recht komt achter Johnsen dan achter Boadu. Vond het een interessante observatie waar ik me wel wat bij voor kan stellen.

MO7: Een trainer moet het team motiveren. Dit team liep rond alsof ze een werkstraf moesten uitvoeren na een avondje stappen.

We missen wat meer Svenssons of Hapsen of Wernblooms of van Galens of zelfs de bezieling van Weghorst. Als ze denken dat het vanzelf gaat verliezen ze de scherpte en felheid/agrassie/strijdlust. Dat is moeilijk nog om te keren in een wedstrijd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik stond lekker buiten aan een goudgele rakker te lurken dus grootste gedeelte godzijdank niet gezien. Maar Koopmeiners is serieus de enige constante factor en Til is aanvoerder-onwaardig. En dan heb je 4 minuten blessuretijd waarvan Hatzidiakos er 3 verkloot omdat hij een simpele bal niet kan aannemen. Een compleet verloren seizoen. Maar gelukkig meer tijd voor andere, leukere hobby’s.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

Waar is mister positivo Geest van Dirk?
Dit AZ stelt geen reet voor.
Tegen een heel slecht NAC en Emmen hebben ze zich kunnen uitleven,al was het tegen Emmen al niet best.
Tegen een beetje tegenstand van Vitesse en Heracles is deze ploeg niet opgewassen.
Hoe lang blijft Brom nog aan deze basis vasthouden?
Ouwejan, Hatzidiakos, Seuntjes en Til maar even banken.
De zwakste schakels op dit moment in deze ploeg..
Til de band afnemen,misschien dat dat helpt om de Til van vorig seizoen weer te zien...
Top 3 aanvallen, :lol: :lol:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

handelaar schreef: 02 sep 2018, 14:56 Je moet kijken of Brom ergens nog de wedstrijd kon kantelen door in te grijpen.
Naar mijn inziens heeft hij alles gedaan wat we hier op het forum allemaal wilde.
Behalve Vlaar eruit halen. Ik had liever Hatzidiakos eruit gehaald zien worden op dat moment (behalve als Vlaar niet langer door kon op dat kunstgras of zo).
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

kamikAZe schreef: 02 sep 2018, 18:20 Waar is mister positivo Geest van Dirk?
Dit AZ stelt geen reet voor.
Tegen een heel slecht NAC en Emmen hebben ze zich kunnen uitleven,al was het tegen Emmen al niet best.
Tegen een beetje tegenstand van Vitesse en Heracles is deze ploeg niet opgewassen.
Hoe lang blijft Brom nog aan deze basis vasthouden?
Ouwejan, Hatzidiakos, Seuntjes en Til maar even banken.
De zwakste schakels op dit moment in deze ploeg..
Til de band afnemen,misschien dat dat helpt om de Til van vorig seizoen weer te zien...
Top 3 aanvallen, :lol: :lol:
Til speelt totaal niet meer in de rol die hij vorig seizoen had, dat komt denk ik ook wel door het gekloot met Seuntjens en Gudmundsson om hem heen.
Je moet met Koopmeiners,Midtsjo en Til/Gudmundsson spelen. maar niet opeens met Midtsjo, Seuntjens/Gudmundsson en Til. (of Koopmeiners Seuntjens/Gudmundsson en Til).
Als je Gudmundsson al als middenvelder wilt gebruiken moet je hem dus voor Til brengen, aanvallende middenvelder daar komt hij tot zijn recht met zijn techniek en passing.
Men zorgt opzettelijk voor een disbalans op het middenveld en dat is niet goed voor het elftal.

Wanneer is de laatste keer dat Til opeens op de spits positie opdook om een schot te lossen?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

FugAZi schreef: 02 sep 2018, 15:05 Bizot 7.5 Goede reddingen, kansloos
Svensson 4 Waardeloos, laat alles en iedereen in de steek achterin en voorin
Hatzidiakos 5 weer slordigheden, weinig opbouw
Vlaar 7.5 mooie ingrepen
Ouwejan 5.5 onzichtbaar
Midtsjo 3.5 de reden dat we verloren hebben, werd helemaal weg gespeeld alle schoten tweede lijn liet hij toe
Koopmeiners 4.5 werd ook weg gespeeld wat een kansen uit de tweede lijn voor Heracles
Til 5.5 slordig, gaat wel goed door
Rotariu 5 viel toch wel tegen
Idrissi 3.5 waardeloos
Johnsen 6 goeie inval beurt
Seuntjes 5 mooie pass bij 0-1 wat een waardeloze afstandsschoten
Boadu 5 wat een balverlies, als hele elftal aansluit verliest hij de bal, maar ook goede acties in combinatie met Til
Gudmundson 6 zag wel zijn drive en techniek
Ben het absoluut oneens met je rating voor Koopmeiners, maar goed veel mensen lijken de waarde van Koopmeiners te onderschatten.
Het is verder ook wel oneerlijk als Brom opeens achter je verdedigers gaat weghalen en jou in die rol begint te schuiven.

Koopmeiners was ook vandaag gewoon weer belangrijk stond ook mede aan de basis van de 0-1 van Boadu. komt goed in en toont wat lef.
Het is dat Midtsjo zo inkakt, maar ik zou de aanvoerdersband aan Midtsjo of Koopmeiners geven (Bizot en Svensson heb ik ook overwogen maar denk dat zij daar niet helemaal geschikt voor zijn, doelman aanvoerders zie je sowieso niet zo vaak meer).

Voor de rest ben ik het wel met je cijfers eens.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Organisatorisch klopt het gewoon niet bij AZ achterin. Kan ook met de spelopvatting te maken hebben maar zelfs bij Heracles zie ik zodra een speler van AZ de bal heeft in de 16 er 3 Heraclieden omheen staan, bij AZ krijgen ze alle ruimte en komt er uiteindelijk eentje naar toe. Het bekritiseren van Svensson op strijdlust en inzet is waanzin. Hij moest de hele rechterkant bestrijken. Vorig jaar deed hij dat samen met Alireza die ook bergen verdedigend werk verzette. Seuntjes staat een beetje in de spits en op 10 ballen te verspelen. Hierdoor is het hele gevaar van de rechterkant, de simpele driehoekjes verdwenen. De optie dat Til achter Johnsen beter zou kunnen functioneren vind ik wel een interessante en te proberen waard maar ondertussen zou ik wel Maher een contract aanbieden. Boadu vanaf links laten komen en Gudmundsson op rechts positioneren. En waarom kan niemand fatsoenlijk schieten van afstand bij AZ. Die Heraclieden staan daar lekker te knallen vanaf afstand alsof het een trainingsoefening is. Veel keurig tussen de palen en lekker hard. Wel een leuke corner variant gezien van AZ. Verdedigend zijn er eigenlijk geen alternatieven. Bij Bergsma, Weigelt of van Rhijn betwijfel ik of het een verbetering is. Kan Bizot of die ballen klem pakken of ze eens fatsoenlijk wegstompen? Oké hij heeft de meeste wel maar is het overtuigend? Vlaar krijgt wedstrijdritme en zie je toch wel wekelijks beter worden, al blijft hij moeite hebben tegen wendbare snelle spelers. Het wachten is op de terugkeer van Wuytens. En man wat duurt het lang met al die blessures bij AZ. Wuytens, Vejinovic en Stengs zijn gewoon potentiële basisspelers en moet je al zo lang missen. Benieuwd waar van de Brom tegen Feyenoord mee aankomt.
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

AZ Twello schreef: 03 sep 2018, 06:16 Benieuwd waar van de Brom tegen Feyenoord mee aankomt.
Waarschijnlijk met dezelfde 11,je moet ze wel vertrouwen blijven geven,want tegen NAC deden ze het toch ook goed... :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 02 sep 2018, 21:29 Wanneer is de laatste keer dat Til opeens op de spits positie opdook om een schot te lossen?
Thuis tegen Vitesse twee keer.

Gisteren dook hij ook opeens in de punt op, maar nam hij de bal niet goed aan.

Maar het is inderdaad een stuk minder dan vorig jaar. Maar, als gezegd, toen werd hij ook meer gezocht door de rechtsbuiten en spits.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 02 sep 2018, 21:33 Ben het absoluut oneens met je rating voor Koopmeiners
Dat kan toch niet zijn, hij geeft meerdere keren zoveel ruimte weg, dat hij mazzel heeft dat Bizot er meerdere uitgehaald heeft. Net als met Hatzidiakos (als ik een groot deel van het forum en social media mag geloven) tellen alle goede dingen niet meer mee als je zulke blunders maakt.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

FugAZi schreef: 03 sep 2018, 16:08 Dat kan toch niet zijn, hij geeft meerdere keren zoveel ruimte weg, dat hij mazzel heeft dat Bizot er meerdere uitgehaald heeft. Net als met Hatzidiakos (als ik een groot deel van het forum en social media mag geloven) tellen alle goede dingen niet meer mee als je zulke blunders maakt.
Ik vind dat Koopmeiners zich anderszins juist positief heeft onderscheiden en ik vraag mij af of die ruimtes nou aan hem liggen, overigens staat hij op een gegeven moment ook totaal in een situatie die ik hem niet aanreken (ik reken hem die niet aan omdat ik altijd al gezegd heb dat ik het een dom idee vond).

Als Brom tactische onzin uithaalt en de centrumverdedigers het laten afweten dan is dat niet per definitie opeens de schuld van Koopmeiners.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 03 sep 2018, 16:23 Als Brom tactische onzin uithaalt en de centrumverdedigers het laten afweten dan is dat niet per definitie opeens de schuld van Koopmeiners.
Bedoel je hiermee het naar achter halen van Koopmeiners? Ik doel namelijk vooral hoe hij op zijn eigen positie de ruimtes weg gaf.
Plaats reactie