AZ-Vitesse (zo 26 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Ik snap dat de kwaliteiten van van den Brom meer in het coachen liggen dan in het tactische, maar ik wordt steeds pissiger van die interviews van hem na de wedstrijd. ‘Het publiek heeft zich niet verveeld en dat we hier niet winnen is het enige negatieve aan deze wedstrijd’. (AZ.nl) Pardon??? Het is gewoon minachting naar de supporter. Het was gewoon vreselijk om naar te kijken. Hoeveel ballen hebben we wel niet ingeleverd zien worden naar Vitesse of over de lijn? Zeg gewoon waar het op staat en leg de lat eens wat hoger. Die jongens mogen echt wel wat meer op scherp gesteld worden als we hetzelfde seizoen als vorig jaar willen draaien. Ik denk dat het goed is om Brom te vervangen ongeacht de eindklassering dit jaar. Iemand die AZ écht verder kan brengen in het definitief aansluiten bij de top 3 a la van Gaal.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Wat ik dan jammer vind is dat Vitesse min of meer als gelijkwaardig werd gezien terwijl het toch wel duidelijk is dat AZ nog steeds meer kwaliteit heeft. Vitesse heeft naar hun kwaliteiten gespeeld en het slim aangepakt, uit hoe zij de wedstrijd speelde kan je zien dat zij er ook enigzins vanuit gingen dat zij het spel niet zouden kunnen maken in Alkmaar. AZ had het balbezit en kon hier en daar de bal lekker rond laten gaan met bewegende mensen tussen de linies, Vitesse heeft weinig balbezit gehad en had moeite met de bal meerdere keren van voet naar voet te laten gaan voordat AZ de bal weer overnam. Vitesse heeft prima op uitvallen gespeeld veelal veroorzaakt door indivduele fouten bij AZ, maar ik ben nog steeds tevreden over hoe AZ de balbezittende en meer voetballende ploeg kan zijn tegen een ploeg als Vitesse.

Voorin zullen nog stappen gemaakt moeten worden, we hebben de juiste spelers al in huis maar die moet onze John nog wel even opstellen, achterin zouden we wat meer kwaliteit moeten halen. (al verwacht ik helaas niet dat dit nog gaat gebeuren).
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Toch wel erg saai vandaag. Een foutloze keeper, die alleen opviel omdat hij de bal niet snel weer in het spel kon krijgen, Midtsjo die gaandeweg de eerste helft slecht werd, maar een zeer goede tweede helft speelde. Een dramatische Til en een Idrissi die steeds slechter wordt. Ruim voldoende Koopmeiners, Vlaar prima, onze linksback die niet durft en zeker de eerste helft een slaapverwerkend tempo. Ik zeg onze Roemeen naar rechts, Boadu linksbuiten, Johnsen centraal en Gudmundsson op plek Til en Maher op de bank. Maar dat duurt John nooit. De wissel en n het tijdstip is het sportster dat ik hem ooit bij AZ heb zien
doen:)
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Last Scout schreef: 26 aug 2018, 20:19 Johansson? ;)
het eindigd in iedergeval op ..sson :)
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 26 aug 2018, 15:58 goede strijdvaardigheid nu.
Je berichten zijn doorgaans erg vermakelijk, maar persoonlijk vind ik livechat gedurende een wedstrijd niet heel veel toevoegen.

Vroeger hadden we daar zelfs nog aparte topics voor.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZRickGrimesAZ schreef: 26 aug 2018, 18:16 Zei het toch, Antti? :cry: :wink:
Wilde 'm zelf al uppen.

Goed gezien.

Mijn prognose sloot aan bij het spel van AZ. Matig.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 27 aug 2018, 06:14 Toch wel erg saai vandaag. Een foutloze keeper, die alleen opviel omdat hij de bal niet snel weer in het spel kon krijgen, Midtsjo die gaandeweg de eerste helft slecht werd, maar een zeer goede tweede helft speelde. Een dramatische Til en een Idrissi die steeds slechter wordt. Ruim voldoende Koopmeiners, Vlaar prima, onze linksback die niet durft en zeker de eerste helft een slaapverwerkend tempo. Ik zeg onze Roemeen naar rechts, Boadu linksbuiten, Johnsen centraal en Gudmundsson op plek Til en Maher op de bank. Maar dat duurt John nooit. De wissel en n het tijdstip is het sportster dat ik hem ooit bij AZ heb zien
doen:)
We hebben enorm veel mazzel gehad. Linssen heeft 2 bijna 100% kansen weten te verprutsen. Dat van de Brom met deze basiself begint kan ik wel begrijpen maar als je een topsport klimaat wil creeeren moet je eerder wisselen. Seuntjes had in de eerste helft al gewisseld moeten worden of minimaal in de kleedkamer kunnen achterblijven. Ouwejan was verdedigend ook niet best en Svensson liep te snel tegen een gele kaart aan. Het gehele middenveld heeft nog niet de vorm van afgelopen jaar waardoor het voetballend minder is maar ze leggen wel veel strijd in het spel. Dat was ook nodig tegen Vitesse. Bij Idrissi gaat wel het één en ander fout maar er gebeurd wel iets als hij aan de bal is. Boadu vond ik helemaal niet zo slecht spelen. Van de Brom wisselde juist maar had eerder moeten wisselen. Rotariu viel goed in, Gudmundsson ook maar is denk ik te licht om op de plek van Til te spelen. Ik zou echt Maher wel eens op die plek willen zien, maar zal van de Brom ooit zijn aanvoerder wisselen? Vlaar en Hatzidiakos waren dit duel een betrouwbaar duo en hebben veel fouten hersteld. Komend duel in ieder geval geen Seuntjes.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 26 aug 2018, 21:32 Dan zet je Vitesse neer als speelballetje waar je alles mee kan doen wat je wil. Ik schat ze hoger in, het was overal op het veld een gevecht. Pas aan het einde zag je dat er breuken kwamen in hun weerstand.
Mee eens. Je moet ook Vitesse wel wat credits geven. Daar loopt best veel kwaliteit en ze kwamen met het mes tussen de tanden naar Alkmaar.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ Twello schreef: 27 aug 2018, 07:56 Ik zou echt Maher wel eens op die plek willen zien, maar zal van de Brom ooit zijn aanvoerder wisselen?
Pas als de nood echt aan de man is.

En zo slecht was Til nu ook weer niet. Hij kwam wel vaak goed en dreigend voor het doel. Vaak zagen zijn medespelers hem alleen niet. Die zijn allemaal teveel bezig met zichzelf. Jahanbakhsh en Weghorst keken meer naar Til.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Van Hanegem in het AD vandaag:

"“De mensen vinden het prachtig, maar Matthijs de Ligt, Carel Eiting, Frenkie de Jong en Donny van de Beek worden beter van voetballen onder druk. Niet van een apathisch Emmen. Daarom moest ik ook een beetje lachen om de mensen die AZ en Vitesse gisteren zo slecht vonden. Want juist in die wedstrijd, vooral in de eerste helft, zat van alles om beter te worden. Ik heb Guus Til deze keer in de wedstrijd niet gezien, maar na afloop sprak hij voor de zoveelste keer de juiste woorden. Beide ploegen hadden volgens hem dezelfde intenties, ze gaven elkaar geen tijd en ruimte. En dat was zo. Dan kan het een keer 0-0 worden, maar daar hebben talenten meer aan dan die duels waarin ze geen strobreed in de weg wordt gelegd."

"Vitesse zette de poort in Alkmaar niet wagenwijd open, zoals ik toch al even zie dat die Russische trainer Leonid Sloetski jarenlang op topniveau heeft gewerkt. AZ deed gisteren tactisch eigenlijk hetzelfde, beide ploegen schakelden snel om van aanval naar verdediging en andersom. Dan zie je opeens dat spelers ballen verliezen die ze normaal lekker overal neer kunnen leggen. Gewoon omdat ze minder tijd hebben. Dat zal bij ajax en PSV in de Champions League net zo zijn en dat brengt onze talenten verder."
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

De constatering van van Hanegem dat jonge spelers vooral weerstand nodig hebben maakt de uitschakeling tegen Kairat weer eens extra pijnlijk.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dario Hubner schreef: 27 aug 2018, 08:26 De constatering van van Hanegem dat jonge spelers vooral weerstand nodig hebben maakt de uitschakeling tegen Kairat weer eens extra pijnlijk.
No use crying over spilled milk......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

zeekomkommer schreef: 27 aug 2018, 06:29 Boeien wat vd Brom zegt of niet zegt, als hij maar goed traint/coacht.
Het is juist wel interessant wat hij zegt, want dat zegt alles over zijn geestelijke toestand.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

galblazer schreef: 27 aug 2018, 09:45 Het is juist wel interessant wat hij zegt, want dat zegt alles over zijn geestelijke toestand.
Dat valt toch ook wel mee. De dingen die je zegt staan doorgaans niet volledig in één lijn met je gevoel. Met name bij Van den Brom lopen deze zaken totaal niet parallel. Die heeft het bijvoorbeeld altijd over "genieten van dat soort wedstrijden" als de toppers er aan komen. Terwijl hij (non verbaal) volledig onder hoogspanning staat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 27 aug 2018, 08:40 No use crying over spilled milk......
Ja wel hoor. Ik heb nog steeds niet door dat AZ beseft hoeveel melk er verknoeid is. We zullen pas de volgende transferperiode zien of er iets geleerd is. Tot die tijd lijkt het me verstandig om het bestuur en elke supporter hier constant aan te herinneren.

Anders denken we straks dat we het met een derde plek nog heel goed gedaan hebben ook.

En dat terwijl het seizoen (prijs uitgezonderd) al afgelopen is.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

zeekomkommer schreef: 27 aug 2018, 08:22 Zo is het. Mensen die teleurgesteld zijn omdat ze zoiets als tegen Emmen en NAC verwachten, kijken toch verkeerd.
Deze wedstrijd vond ik Bizot, Vlaar en Idrissi sterk en Til beter dan in de vorige wedstrijden.
Misschien kijken mensen die heel blij zijn met een 1-4 tegen Emmen wel verkeerd. Het is maar net wat je referentiekader is. Van Hanegem heeft desondanks wel gelijk. Ik was niet teleurgesteld over de inzet en het feit dat het vooral een tactisch schaakspel was. Dat kwam ook vooral door Vitesse. Ik vond alleen de uitvoering van AZ best heel matig, met (heel) veel slordig balverlies. Het vleugelspel vind ik ook echt nog slecht op elkaar afgestemd allemaal.

Ik vind dat je AZ moet beoordelen op wedstrijden tegen de top 6. AZ loopt op kleinere schaal namelijk ook steeds verder weg van het rechterrijtje van de eredivisie op financieel gebied, waardoor het in principe steeds moeilijker wordt voor clubs om tegen AZ te stunten.
Laatst gewijzigd door Bob Ross op 27 aug 2018, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 27 aug 2018, 08:01 Pas als de nood echt aan de man is.

En zo slecht was Til nu ook weer niet. Hij kwam wel vaak goed en dreigend voor het doel. Vaak zagen zijn medespelers hem alleen niet. Die zijn allemaal teveel bezig met zichzelf. Jahanbakhsh en Weghorst keken meer naar Til.
Til lijkt de stijgende lijn te pakken te hebben. Wellicht dat het komende wedstrijd, met hopelijk Rotariu in de basis, het nog beter gaat.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Boeiende pot. Vond onze eigen jongens erg goed. Je ziet progressie in het spel van Koopmeiners, Til en Ouwejan. Midsjo ook weer sterk. Ook Vitesse speelde met twee controleurs. Dan is moeilijk scoren bij twee goede ploegen. Boadu is een enorm talent, toch ga ik voor Johnsen. Boadu mist de rust, het overzicht. Johnsen is verder en in mijn ogen een topspits in Nederland. Met meer creativiteit op het middenveld had je deze wedstrijd gewonnen. Maher zou dat kunnen brengen, maar ik snap het dilemma van de leiding. Gudmundsson, Stengs, Reijnders en mn Helmer zijn ook creatieve spelers uit de tweede lijn. Toch heeft Maher iets extra's. Dat hij niet geslaagd is bij PSV zegt mij niet zo veel. Verkeerde positie en verkeerd gebruikt.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Antti Opdam schreef: 27 aug 2018, 09:49 Dat valt toch ook wel mee. De dingen die je zegt staan doorgaans niet volledig in één lijn met je gevoel. Met name bij Van den Brom lopen deze zaken totaal niet parallel. Die heeft het bijvoorbeeld altijd over "genieten van dat soort wedstrijden" als de toppers er aan komen. Terwijl hij (non verbaal) volledig onder hoogspanning staat.
Maar dat bedoel ik juist. Hij debiteert een aantal algemeenheden en gaat nooit dieper op zaken in. Dat bedoel ik met te zeggen dat het wel interessant is wat hij zegt. Door wat hij zegt weet je dat je met een warhoofd te maken hebt. De botte boer Verbeek deed dat aspect toch veel beter om maar te zwijgen over van Gaal en Adriaanse. Of ze nou gelijk hadden of niet, er zat altijd een gedachte achter. Dat mis ik bij Brom.
Volgend jaar april weten we meer
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Bob Ross schreef: 27 aug 2018, 10:20 Misschien kijken mensen die heel blij zijn met een 1-4 tegen Emmen wel verkeerd. Het is maar net wat je referentiekader is. Van Hanegem heeft desondanks wel gelijk. Ik was niet teleurgesteld over de inzet en het feit dat het vooral een tactisch schaakspel was. Dat kwam ook vooral door Vitesse. Ik vond alleen de uitvoering van AZ best heel matig, met (heel) veel slordig balverlies. Het vleugelspel vind ik ook echt nog slecht op elkaar afgestemd allemaal.

Ik vind dat je AZ moet beoordelen op wedstrijden tegen de top 6. AZ loopt op kleinere schaal namelijk ook steeds verder weg van het rechterrijtje van de eredivisie op financieel gebied, waardoor het in principe steeds moeilijker wordt voor clubs om tegen AZ te stunten.
Het is natuurlijk gewoon de vraag of je de interpretatie van Van Hanegem overneemt.

verloren we de bal omdat we slordig waren of omdat we onder druk stonden? ik denk het eerste, Van Hanegem het tweede.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Plaats reactie