AZ-Vitesse (zo 26 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Last Scout schreef: 27 aug 2018, 16:35 Het is natuurlijk gewoon de vraag of je de interpretatie van Van Hanegem overneemt.

verloren we de bal omdat we slordig waren of omdat we onder druk stonden? ik denk het eerste, Van Hanegem het tweede.
We waren slordig omdat we onder druk stonden. Dat zie je toch ook terug in alle wedstrijden tegen de top 3? Vitesse heeft een trainer die het heel goed georganiseerd neer zet en een behoorlijke selectie tot zijn beschikking heeft.
Van Hanegem heeft gelijk.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hou op hè, Willem van Hanegem. Als er nou één iemand is die je gewoon moet negeren is hij het wel. Iemand beweerde hier ook dat Vitesse goed speelde. Laten we blij zijn dat dat ook niet het geval was.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Metalingus schreef: 27 aug 2018, 19:42 We waren slordig omdat we onder druk stonden. Dat zie je toch ook terug in alle wedstrijden tegen de top 3? Vitesse heeft een trainer die het heel goed georganiseerd neer zet en een behoorlijke selectie tot zijn beschikking heeft.
Van Hanegem heeft gelijk.
Nou nee, dan gebeuren er hele andere dingen. gekke passes en vreemd balverlies gebeurd ons van tijd tot tijd wel eens, wanneer nieuwe spelers worden ingepast (denk aan de eerste minuten van Idrissi en Mihalik vorig seizoen bijvoorbeeld of de eerste minuten van Midtsjo) dat komt omdat spelers elkaar niet goed begrijpen/niet volledig op elkaar ingespeeld zijn.

Als de tegenstander veel druk zet dan beginnen wij vooral veel duels te verliezen en paniekerig naar voren te voetballen, dat was tegen Vitesse niet zo, van tijd tot tijd zaten er aardige combinaties tussen, maar dan was de eindpass bijvoorbeeld compleet scheef, te hard, te hoog of onhaalbaar.

Nee als er een team onder druk stond dan was het Vitesse, daarom schopte Eduardo op een gegeven moment ook de bal keihard tegen Johnsen aan. paniekerige uittrap omdat Johnsen er de hele tijd dicht op ging zitten. Koopmeiners en zelfs Vlaar knalden er een paar keer goed doorheen bij de Vitessenaren.

een AZ onder druk doet andere dingen dan wat men tegen vitesse liet zien.
Bij Alkmaar begint de victorie!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

FugAZi schreef: 26 aug 2018, 21:32 Dan zet je Vitesse neer als speelballetje waar je alles mee kan doen wat je wil. Ik schat ze hoger in, het was overal op het veld een gevecht. Pas aan het einde zag je dat er breuken kwamen in hun weerstand.
Ik zie Vitesse niet als speelballetje van AZ hoor. Vitesse is gewoon een bovengemiddelde eredivisieploeg. Maar dag neemt niet weg dat je met meer tempo / beweging kunt zorgen dag ze meer meters moeten maken en ze daarmee wellicht net wat eerder tot 'breuken in de weerstand' kunt dwingen.

Ik vind echt dat er op dag gebied bij AZ verbetering mogelijk is. Zeker nu ze zo graag de volgende stap willen zetten. Er waren wat dat betreft naar mijn mening afgelopen zondag teveel momenten dat er veel spelers stil stonden of wandelden.

Voorbeeld was in de wedstrijd rond de 15e minuut een bal die ik Ouwejan zag inleveren (naar voren peren) terwijl hij wel tijd had om er iets beters mee te doen, maar geen van z'n ploeggenoten bood zich heel actief aan. Idrissi stond toen bijvoorbeeld stil, terwijl die zich langs de zijlijn makkelijk aanspeelbaar had kunnen maken door een paar passen opzij te bewegen. Doordat de bal nu simpel ingeleverd werd, werd het op dat moment Vitesse makkelijker gemaakt i.p.v. moeilijker.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 27 aug 2018, 20:38 Ik zie Vitesse niet als speelballetje van AZ hoor. Vitesse is gewoon een bovengemiddelde eredivisieploeg. Maar dag neemt niet weg dat je met meer tempo / beweging kunt zorgen dag ze meer meters moeten maken en ze daarmee wellicht net wat eerder tot 'breuken in de weerstand' kunt dwingen.

Ik vind echt dat er op dag gebied bij AZ verbetering mogelijk is. Zeker nu ze zo graag de volgende stap willen zetten. Er waren wat dat betreft naar mijn mening afgelopen zondag teveel momenten dat er veel spelers stil stonden of wandelden.

Voorbeeld was in de wedstrijd rond de 15e minuut een bal die ik Ouwejan zag inleveren (naar voren peren) terwijl hij wel tijd had om er iets beters mee te doen, maar geen van z'n ploeggenoten bood zich heel actief aan. Idrissi stond toen bijvoorbeeld stil, terwijl die zich langs de zijlijn makkelijk aanspeelbaar had kunnen maken door een paar passen opzij te bewegen. Doordat de bal nu simpel ingeleverd werd, werd het op dat moment Vitesse makkelijker gemaakt i.p.v. moeilijker.
Tuurlijk hoop je dat AZ die stap kan maken, de tweede helft ging al iets beter, maar theorie en praktijk ligt soms ver uiteen. Dit was een gevecht en Vitesse ontregelde heel goed. AZ kreeg steeds meer en meer de overhand omdat Vitesse leeg begon te raken aan het eind (en dus hun speelwijze niet vol konden houden(, AZ heeft dat geduldig uitgespeeld, jammer dat ie niet valt aan het einde.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 27 aug 2018, 20:57 Tuurlijk hoop je dat AZ die stap kan maken, de tweede helft ging al iets beter, maar theorie en praktijk ligt soms ver uiteen. Dit was een gevecht en Vitesse ontregelde heel goed. AZ kreeg steeds meer en meer de overhand omdat Vitesse leeg begon te raken aan het eind (en dus hun speelwijze niet vol konden houden(, AZ heeft dat geduldig uitgespeeld, jammer dat ie niet valt aan het einde.
Waren we nog een kwartier doorgegaan had AZ gewonnen......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 27 aug 2018, 21:02 Waren we nog een kwartier doorgegaan had AZ gewonnen......
:lol: Ja dat was mijn hele punt in mijn eerste post.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Witzer schreef: 27 aug 2018, 12:28 Boadu is een enorm talent, toch ga ik voor Johnsen. Boadu mist de rust, het overzicht. Johnsen is verder en in mijn ogen een topspits in Nederland.
Naar aanleiding van deze wedstrijd ben ik ook wel geneigd dit te zeggen. Ik vind dat gedoe voor en rond de goal van Boadu allemaal erg wild. Op het moment dat Johnsen er in komt ontstaat er een oase van rust aan de bal en gevoelsmatige dreiging voor de goal. Ik heb Johnsen al twee ballen uit de lucht zien plukken die ik een hele matige voetballer niet zomaar zie verwerken. Het valt mij voetballend alleszins mee.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Er zit in twee invalbeurten Johnsen meer verfijning dan in twee seizoenen Weghorst. Nu nog leren naar beneden koppen :wink:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 28 aug 2018, 09:47 Er zit in twee invalbeurten Johnsen meer verfijning dan in twee seizoenen Weghorst.
Zonder de door mij zo geliefde Wout af te willen vallen: bij Johnsen dacht ik inderdaad een iets fijnere snaar te zien.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 28 aug 2018, 11:23 Zonder de door mij zo geliefde Wout af te willen vallen: bij Johnsen dacht ik inderdaad een iets fijnere snaar te zien.
WAT HEB JIJ TEGEN MIJN WOUTJE?! :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie