FC Emmen-AZ (zo 19 aug, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Spoenk schreef: 19 aug 2018, 17:45 Steevast de naam van die jongen verkeerd schrijven. Vreselijk irritant.
Dat is gewoon iemand die het totaal geen reet interesseert hoe je alle namen schrijft. Ik heb het al opgegeven.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ won vorig seizoen de meeste wedstrijden ook al. Nu wordt er meer gescoord. Dat is de stap die AZ moet maken om voor het kampioenschap te spelen. Het gaat erg goed nu. Het lijkt erop dat AZ voldoende scorend vermogen heeft om mee te gaan doen. De eerste wedstrijden zijn vaak indicatief. Het doelsaldo is positief en twee mooie klinkende overwinningen. Doorgaan op deze weg.

Minder gelijke spelen en zo veel mogelijk doelpunten maken. AZ is goed begonnen aan de eredivisie.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Goede overwinning en volwassen uitgespeeld. Wel een enigszins geflatteerde uitslag maar dat maakt me geen reet uit. Koploper en een doelsaldo waar je u tegen zegt. Heel fijn dat AZ in de eerste twee wedstrijden tot nu toe effectiever omgaat met de kansen dan in menig wedstrijd vorig jaar. Afgezien van een sterk keepende Bizot was er niemand die er bovenuit stak.

Boadu is atletisch, snel en niet onzeker in het zestienmetergebied maar nog geen basismateriaal. Hij draagt nog niet bij aan het aanvalsspel zoals Weghorst dat deed die bijna altijd in de dekking aangespeeld kon worden. Tegen NAC en Emmen kan dit nog maar tegen clubs uit het linkerrijtje verzwakt hij het aanvalsspel aanzienlijk en speel je met een man minder.

Overigens liet die Glenn Bijl weer zien een enorme randdebiel te zijn met z'n opgefokte gedrag. Hij was ook die idioot die Stengs bijna de wedstrijd uitschopte in de play-off wedstrijd thuis tegen Groningen twee jaar geleden.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Sja NAC thuis en Emmen uit winnen poe poe.
Volgende week wordt pas een echte krachtmeting.
Om nu meteen al de polonaise te gaan lopen vind ik erg voorbarig.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAuluZ schreef: 19 aug 2018, 20:35 Sja NAC thuis en Emmen uit winnen. Hoera.
Volgende week wordt pas een echte krachtmeting.
Om nu meteen al de polonaise te gaan lopen vind ik er voorbarig.
Weer zo’n Bromsnor.......blij zijn om een overwinning is nog geen polonaise, maar een uiting van vreugde.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik ga gewoon vrolijk naar bed. Hiep hoi!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

pAuluZ schreef: 19 aug 2018, 20:35 Sja NAC thuis en Emmen uit winnen poe poe.
Volgende week wordt pas een echte krachtmeting.
Om nu meteen al de polonaise te gaan lopen vind ik erg voorbarig.
En als we punten hadden verloren dan was alles en iedereen weer slecht. We winnen in ieder geval, een beetje vreugde mag wel.

Als we volgende week van Vitesse winnen, dan is de eerste krachtmeting zeker pas 16 september? :roll:
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 19 aug 2018, 20:35

Boadu is atletisch, snel en niet onzeker in het zestienmetergebied maar nog geen basismateriaal. Hij draagt nog niet bij aan het aanvalsspel zoals Weghorst dat deed die bijna altijd in de dekking aangespeeld kon worden. Tegen NAC en Emmen kan dit nog maar tegen clubs uit het linkerrijtje verzwakt hij het aanvalsspel aanzienlijk en speel je met een man minder.
Denk/vind je niet dat Boadu door zijn versnelling en het vele doorjagen voor ruimte zorgt?

Ik bedoel dat je Boadu voorlopig niet in dekking kan aanspelen ben ik het volledig mee eens, als hij de bal moet aannemen/duel moet winnen dan is ie 'm kwijt. maar als hij zelf met de bal aan de voet bezig is, dan snijd hij zo door de verdediging heen en houd hij toch echt wel 1-3 man bezig waardoor er ruimte naast hem ontstaat, volgens mij is dat ook waarom hij zelf aflegt zelfs als hij zichzelf vrij voor het doel loopt en ook gewoon kan schieten.
Als je onze flanken qua combinaties als driehoekjes ziet. (zoals vaak de combinatie gezocht wordt dus bijv Idrissi-Ouwejan- X(Midtsjo/Til/Koopmeiners) en Rotariu/Seuntjens-Svensson-(Midtsjo/Til/Koopmeiners). dan kunnen Til en Boadu met hun loopacties en positiespel hele andere dingen aanrichten.

Er zullen vast tegenstanders zijn die daar tegen beducht zijn of gewoon fysiek te sterk voor Boadu(en Til) dan heb je meer aan Johnsen (hoewel die vandaag ook niet veel gewonnen heeft).

Ik denk dat Boadu een andere dimensie aan onze aanval geeft, misschien is het daarmee ook wel oneerlijk om hem met een spits als Weghorst te vergelijken omdat hij gewoon wezenlijk wat anders doet in het veld.

tot nog toe loopt Boadu 1 op 1 , dat is wel aardig voor een 17- jarige niet?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Jack schreef: 19 aug 2018, 19:12 AZ won vorig seizoen de meeste wedstrijden ook al. Nu wordt er meer gescoord. Dat is de stap die AZ moet maken om voor het kampioenschap te spelen. Het gaat erg goed nu. Het lijkt erop dat AZ voldoende scorend vermogen heeft om mee te gaan doen. De eerste wedstrijden zijn vaak indicatief. Het doelsaldo is positief en twee mooie klinkende overwinningen. Doorgaan op deze weg.

Minder gelijke spelen en zo veel mogelijk doelpunten maken. AZ is goed begonnen aan de eredivisie.
Klopt allemaal. Als Huiberts er nog in slaagt twee sterke verdedigers te halen, doen we mee voort het kampioenschap. Zo goed , yappie?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Spoenk schreef: 19 aug 2018, 17:45 Steevast de naam van die jongen verkeerd schrijven. Vreselijk irritant.
Die jongen is er net vier dagen en heeft een vrij lastige naam, als het nou na twee jaar nog zo zou zijn of na vier maanden mag je wat zeggen.
Als je je daar al zo aan gaat ergeren dan zal jij het behoorlijk lastig krijgen in je dagelijks leven.

Guðmundsson, zo goed?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Last Scout schreef: 19 aug 2018, 21:18 Denk/vind je niet dat Boadu door zijn versnelling en het vele doorjagen voor ruimte zorgt?

Ik bedoel dat je Boadu voorlopig niet in dekking kan aanspelen ben ik het volledig mee eens, als hij de bal moet aannemen/duel moet winnen dan is ie 'm kwijt. maar als hij zelf met de bal aan de voet bezig is, dan snijd hij zo door de verdediging heen en houd hij toch echt wel 1-3 man bezig waardoor er ruimte naast hem ontstaat, volgens mij is dat ook waarom hij zelf aflegt zelfs als hij zichzelf vrij voor het doel loopt en ook gewoon kan schieten.
Als je onze flanken qua combinaties als driehoekjes ziet. (zoals vaak de combinatie gezocht wordt dus bijv Idrissi-Ouwejan- X(Midtsjo/Til/Koopmeiners) en Rotariu/Seuntjens-Svensson-(Midtsjo/Til/Koopmeiners). dan kunnen Til en Boadu met hun loopacties en positiespel hele andere dingen aanrichten.

Er zullen vast tegenstanders zijn die daar tegen beducht zijn of gewoon fysiek te sterk voor Boadu(en Til) dan heb je meer aan Johnsen (hoewel die vandaag ook niet veel gewonnen heeft).

Ik denk dat Boadu een andere dimensie aan onze aanval geeft, misschien is het daarmee ook wel oneerlijk om hem met een spits als Weghorst te vergelijken omdat hij gewoon wezenlijk wat anders doet in het veld.

tot nog toe loopt Boadu 1 op 1 , dat is wel aardig voor een 17- jarige niet?
Til en Seuntjens spelen beiden zeer dicht op Myron. Met zijn drieën houden ze het centrum van de tegenstander goed onder druk waardoor er nauwelijks uitverdedigd kan worden.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Bovenaan staan is altijd leuk, winnen is altijd goed voor het vertrouwen. Spelers gaven zelf aan dat het allemaal niet zo best was dus er is nog veel werk aan de winkel. Fysiek leggen we het toch wel vaak af.Idrissi geeft ook aan dat fysieke is niets voor ons. Als ik dan de eerste helft van Heerenveen - Vitesse zie zie ik een erg fysieke pot. Verder een AZ gezien waarin veel spelers nog niet in vorm zijn. Het lijkt dus alleen maar (nog) beter te kunnen gaan worden. Wereldgoal van Ouwejan, Boadu draait voor zijn 17 (of 18 inmiddels?) jaar leuk mee maar ik zie nog niet die fenomenale klasse waar de kenners het over hebben. Vlaar speelde verdienstelijk, 1e bal Hatzidiakos ging direct mis, ongelooflijk. Op naar Vitesse en naar wederom een vol uitvak in Almelo
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef: 19 aug 2018, 21:27 Klopt allemaal. Als Huiberts er nog in slaagt twee sterke verdedigers te halen, doen we mee voort het kampioenschap. Zo goed , yappie?
Polonaise, kampioenschap e.d. hoeft helemaal nog niet, maar gewoon even niet áltijd mopperen...........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Roadman schreef: 17 aug 2018, 10:36 Het is bij AZ gewoonte dat, na een redelijk aardige pot, er een " draak van een wedstrijd" volgt en bij voorkeur tegen een team wat niet niet zo sterk geacht wordt te zijn, maar waar tegen v.d.Brom zijn team, als de veelgenoemde "people's manager", weer uitstekend heeft voorbereid (NOT).

Gevoegd bij een entourage in Emmen die op die plek nog niet eerder is getoond en waargenomen bij hun eerste thuiswedstrijd in de eredivisie, verwacht ik dat de thuis spelende ploeg frank en vrij gaat lopen ballen en gaat winnen.

Een 2 - 0 overwinning voor Emmen minimaal. We mogen onze handen dicht knijpen als je met een gelijkspelletje daar weg komt. "maar daar moeten we niet moeilijk over doen toch".
:?

UP!

Ik zat met mijn 1-3 toch weer aardig goed....

:wink:
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

AZ Twello schreef: 20 aug 2018, 06:15 Bovenaan staan is altijd leuk, winnen is altijd goed voor het vertrouwen. Spelers gaven zelf aan dat het allemaal niet zo best was dus er is nog veel werk aan de winkel. Fysiek leggen we het toch wel vaak af.Idrissi geeft ook aan dat fysieke is niets voor ons. Als ik dan de eerste helft van Heerenveen - Vitesse zie zie ik een erg fysieke pot. Verder een AZ gezien waarin veel spelers nog niet in vorm zijn. Het lijkt dus alleen maar (nog) beter te kunnen gaan worden. Wereldgoal van Ouwejan, Boadu draait voor zijn 17 (of 18 inmiddels?) jaar leuk mee maar ik zie nog niet die fenomenale klasse waar de kenners het over hebben. Vlaar speelde verdienstelijk, 1e bal Hatzidiakos ging direct mis, ongelooflijk. Op naar Vitesse en naar wederom een vol uitvak in Almelo
Fenomenale klasse? Hij heeft in twee wedstrijden twee doelpunten en een assist gemaakt. Dat is voor een 17 jarige spelers gewoon heel erg goed. Maar blijkbaar had jij verwacht dat we de nieuwe Messi in huis hadden? Of leg dat eens uit.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 20 aug 2018, 07:59 Het is maar hoe je het wilt bekijken. Je zou ook kunnen zeggen dat je fout zat. ;-)
Ik vond het warm genoeg.

Enige mildheid voor jezelf betrachten kan soms geen kwaad.

Ik begrijp de kritiek rond Boadu wel enigszins. Je verwacht er door de verhalen gewoon heel veel van en vervolgens zie je een paar echt belabberde aannames. Dat is toch schrikken. Maar ik ben wel van de leer dat je bij twee goals en een assist niet teveel mag klagen bij een jongen van 17 jaar. Gun het de tijd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

PS. Mooie sfeer in het uitvak. Zag er heel gezellig uit.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Roadman schreef: 17 aug 2018, 12:14 We zullen zien. Kairat was ook niet door "het gepeupel"verwacht toch ? Niets is onwaarschijnlijker als dit AZ met ene v.d.Brom. En.....ik voorspel. Hij wijzigt geen enkele speler t.o.v. de wedstrijd van afgelopen zondag. Geen Johnsen, Rotarieu in de basis. Gewoon met Seuntjes weer op rechts b.v.

Alleen dat al sterkt mij in mijn visie. Een verliespot in Emmen
En hoeveel vertrouwen heb je nu in je eigen visie?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dario Hubner schreef: 20 aug 2018, 08:31 En hoeveel vertrouwen heb je nu in je eigen visie?
Dat vroeg ik me ook af :lol:
De stelligheid en aan zekerheid grenzende waarschijnlijk van zijn uitspraken lieten niets aan de verbeelding over.
Maar blijkbaar is de bal toch rond :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

De visie en uitspraken van Roadman moet je met een korreltje zout nemen.
Plaats reactie