AZ-NAC Breda (zo 12 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Antti Opdam schreef: 13 aug 2018, 07:17 Ook Idrissi blijft belangrijk omdat die altijd twee man bezig houdt.
Heerlijke voetballer. Niet alles gaat goed maar hij blijft de actie opzoeken en voor paniek zorgen bij de verdedigers.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

MO7 schreef: 13 aug 2018, 10:33 Zo sterk was AZ nou ook niet. De eerste 10 minuten waren prima. Het begin van de tweede helft heel slecht en verdedigend hadden we NAC niet eens nodig om bijna een eigen goal te maken. Het verbaasde mij echt dat Van der Gaag niets deed om het ons lastig te maken. Vorig jaar wist hij AZ namelijk wel onschadelijk te maken (0-2) met ook vrij beperkte middelen.
Wat een gezeur dit. “Heel slecht”, er is altijd wel een mindere periode in een wedstrijd en dan nog creëert NAC nagenoeg niets. Waar hebben we het over.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Nou, daarover. Aanvallend gaat het wel aardig, maar verdedigend zag het weinige werk dat ze hadden er niet solide uit. Dat gaat trouwens ook nooit gebeuren zolang Hatzidiakos meedoet.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

MO7 schreef: 13 aug 2018, 11:34 Nou, daarover. Aanvallend gaat het wel aardig, maar verdedigend zag het weinige werk dat ze hadden er niet solide uit. Dat gaat trouwens ook nooit gebeuren zolang Hatzidiakos meedoet.
Hatzidiakos kan er niets van, maar deze wedstrijd was daar niet exemplarisch voor. Ze maakten één rare fout met zijn tweeën, maar dat kon ook met pech worden uitgelegd en was niet exemplarisch voor deze wedstrijd. Er komen weer zat wedstrijden aan waar ze echt door de mand gaan vallen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 13 aug 2018, 12:31 Er komen weer zat wedstrijden aan waar ze echt door de mand gaan vallen.
Gelukkig maar.

:lol:
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Hoeven we ook niet lang op te wachten om onze Nederlandse Griek te zien blunderen en wat ons punten gaat kosten. Zondag uit tegen Emmen voorspel ik nu al dat hij er persoonlijk voor gaat zorgen dat we de puntjes in Drente moeten laten.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Roadman schreef: 13 aug 2018, 13:24 Hoeven we ook niet lang op te wachten om onze Nederlandse Griek te zien blunderen en wat ons punten gaat kosten. Zondag uit tegen Emmen voorspel ik nu al dat hij er persoonlijk voor gaat zorgen dat we de puntjes in Drente moeten laten.
Want vorig seizoen heeft hij er ook altijd voor gezorgd dat we punten lieten liggen in makkelijke wedstrijden #-o :roll:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Tim schreef: 13 aug 2018, 16:44 Want vorig seizoen heeft hij er ook altijd voor gezorgd dat we punten lieten liggen in makkelijke wedstrijden #-o :roll:
Ik weet niet of dit ironisch bedoeld is, maar hier een mooi rijtje met punten die we zijn verloren door Hatzidiakos vorig seizoen:
- 17 oktober Groningen uit, 1-1, Hatzidiakos Doan verliest Doan uit het oog en geeft een penalty weg.
- 17 december, ajax thuis, 1-2, Hatzidiakos veroorzaakt een penalty door Huntelaar te omhelzen (was een onterechte penalty maar evengoed dom).
- 4 februari, Roda thuis, 2-2, Hatzidiakos maait over een super simpele hoge bal heen en zijn tegenstander loopt rustig door en poeiert de bal in de kruising. Vervolgens komt een vrije trap vanaf de zijlijn op zijn hoofd om weg te koppen maar kopt hij er onbegrijpelijkerwijs onderdoor, waardoor Roda uit de kluts kan scoren.
- 11 maart, Feyenoord uit, 2-1, Hatzidiakos levert de bal op onbegrijpelijke wijze in bij een pass terwijl hij niet onder druk staat waarna Feyenoord scoort. In de rust wordt hij eind-de-lijk gewisseld door Brom.

Dus van de 7 potten waarin Hatzidiakos meespeelde waarin puntverlies werd geleden, was hij daar 4(!) keer zelf voor verantwoordelijk. En nu heb ik nog niet eens de keren geteld waarin we wel hebben gewonnen en hij evengoed een “foutje” maakte.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 13 aug 2018, 17:37iets met inzoomen op een speler die in teamverband speelt
Betrekkelijk weinig dus voor zijn debuut jaar. Prima zo, laten staan dus.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 13 aug 2018, 17:59 Totale bullshit
Moet je zelf weten.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

~AZ~ schreef: 13 aug 2018, 17:37 Ik weet niet of dit ironisch bedoeld is, maar hier een mooi rijtje met punten die we zijn verloren door Hatzidiakos vorig seizoen:
- 17 oktober Groningen uit, 1-1, Hatzidiakos Doan verliest Doan uit het oog en geeft een penalty weg.
- 17 december, ajax thuis, 1-2, Hatzidiakos veroorzaakt een penalty door Huntelaar te omhelzen (was een onterechte penalty maar evengoed dom).
- 4 februari, Roda thuis, 2-2, Hatzidiakos maait over een super simpele hoge bal heen en zijn tegenstander loopt rustig door en poeiert de bal in de kruising. Vervolgens komt een vrije trap vanaf de zijlijn op zijn hoofd om weg te koppen maar kopt hij er onbegrijpelijkerwijs onderdoor, waardoor Roda uit de kluts kan scoren.
- 11 maart, Feyenoord uit, 2-1, Hatzidiakos levert de bal op onbegrijpelijke wijze in bij een pass terwijl hij niet onder druk staat waarna Feyenoord scoort. In de rust wordt hij eind-de-lijk gewisseld door Brom.

Dus van de 7 potten waarin Hatzidiakos meespeelde waarin puntverlies werd geleden, was hij daar 4(!) keer zelf voor verantwoordelijk. En nu heb ik nog niet eens de keren geteld waarin we wel hebben gewonnen en hij evengoed een “foutje” maakte.
Statistieken zijn de grootste leugens:

Pantelis heeft vorig jaar 24 * meegedaan. 11* daarvan waren een clean sheets.
In de overige wedstrijden 2 clean sheets.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Lecompte schreef: 13 aug 2018, 18:14 Statistieken zijn de grootste leugens:

Pantelis heeft vorig jaar 24 * meegedaan. 11* daarvan waren een clean sheets.
In de overige wedstrijden 2 clean sheets.
”Statistieken zijn de grootste leugens” ➡️ *plaatst statistieken*

Mijn post bestaat toch vooral uit kwalitatieve informatie. Als je vind dat dat rijtje acceptabel is dan mag je best aan mij uitleggen waarom je dat vindt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 13 aug 2018, 18:03 Moet je zelf weten.
Thx

Mijn bullshit komt tenminste op voor (eigen) jeugdspelers. Ja ze vallen door de mand en staan af en toe te schutteren. Kan ik zeer chagrijnig van zijn, maar ik zie echt iedereen fouten maken, eigen spelers, verdedigers van andere clubs etc. Statistiek kan heel misleidend zijn als je een groot gedeelte weglaat.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

~AZ~ schreef: 13 aug 2018, 18:20 ”Statistieken zijn de grootste leugens” ➡️ *plaatst statistieken*

Mijn post bestaat toch vooral uit kwalitatieve informatie. Als je vind dat dat rijtje acceptabel is dan mag je best aan mij uitleggen waarom je dat vindt.
Pantelis wordt hier vaak weggezet als een waardeloze verdediger. Zijn statistieken spreken echter in zijn "Moneyball" voordeel.
Je noemt 4 voorbeelden (waarvan je de penalty tegen Huntelaar nuanceert). Met name de fout tegen Feyenoord heb ik hem fors aangerekend. Hij is echter naar mijn mening niet zo slecht als sommigen hier keer op keer ons willen doen laten geloven. Mijn statistiek is een klein beetje tegenwicht op het keer op keer bashen van een jonge verdediger.

Vandaag weer een aantal negatieve stukjes over hem op deze site. Hij kreeg gisteren van de pers gemiddeld een kleine 7 (AD VI en Telegraaf)

Voordat Roadman weer met zijn pinochioneusje komt (waarschijnlijk het enige wat hij kan produceren). Ik ben geen grote fan van deze verdediger.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hatzidiakos in wedstrijden die wel werden gewonnen:
- 29 oktober, Heerenveen uit, 1-2, Svensson wordt omver gelopen en Hatzidiakos staat als een lantaarnpaal te kijken naar en een-tweetje die om hem heen wordt gespeeld waarna de Heerenvener vrij kan inschieten.
- 4 november, Willem II thuis, 3-2, een totaal ongevaarlijke voorzet wordt ingekopt omdat Hatzidiakos als een zoutzak blijft staan te wachten tot de bal op zijn hoofd komt en Ben Rienstra (!) voor hem komt. Vervolgens wordt Hatzidiakos gedold alsof hij er niet staat, voorbij gespeeld aan de kant waar dat absoluut niet mocht en wordt de bal met een schuiver de hoek ik gelegd.
- 23 december, Heerenveen thuis, 3-1, Hatzidiakos krijgt de bal op zijn voet maar zit niet op te letten en geeft daardoor een assist op maat op van Amersfoort die makkelijk afmaakt.
- 24 maart, Sparta thuis, 2-1, simpel kopduel bij een corner waar Hatzidiakos niet de moeite neemt om te springen en zijn directe tegenstander gemakkelijk inkopt.
- 18 april, Vitesse thuis, 4-3, voorzet van de zijkant, Hatzidiakos sjokt achter Matavz aan die rustig inkopt.

Beker:
- 19 september, MVV uit, 2-3, ik kan niet helemaal goed zien of hij hem zelf in de winkelhaak legt of dat zijn tegenstander dat doet, maar hij stond weer te slapen bij een ogenschijnlijk onschuldige vrije trap.
- 31 januari, PEC thuis, 4-1, met een gelukje komt hij op het hoofd van de directe tegenstander van Hatzidiakos die hij volledig vrij heeft gelaten nadat de bal afketste.

Zelfs ik ben verbaasd terwijl ik dit verzamel over hoe erg het is.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Lecompte schreef: 13 aug 2018, 18:44 Zijn statistieken spreken echter in zijn "Moneyball" voordeel.
Hier begrijp ik helemaal niets van, deze mag je aan me uitleggen.
Lecompte schreef: 13 aug 2018, 18:44Je noemt 4 voorbeelden (waarvan je de penalty tegen Huntelaar nuanceert). Met name de fout tegen Feyenoord heb ik hem fors aangerekend. Hij is echter naar mijn mening niet zo slecht als sommigen hier keer op keer ons willen doen laten geloven. Mijn statistiek is een klein beetje tegenwicht op het keer op keer bashen van een jonge verdediger.
Zie mijn post zojuist. Ook hier kan je af en toe een nuance bij zetten, maar dan kijk je allesbehalve kritisch naar hem en dan vraag ik me sterk af waarom je dat zou doen. Als bijv. Moreno of Gouweleeuw (zo ver moet ik terug) dit hadden gedaan dan had je ze met de grond gelijk gemaakt. De vloek van de lage verwachtingen.
Lecompte schreef: 13 aug 2018, 18:44Vandaag weer een aantal negatieve stukjes over hem op deze site. Hij kreeg gisteren van de pers gemiddeld een kleine 7 (AD VI en Telegraaf)
Hatzidiakos haalt wel eens voldoendes is wedstrijden waarin er 0 druk op de verdediging staat. Gisteren heeft hij die 7 verdiend door zijn toevallige goal, dat lijkt me voor deze discussie niet erg relevant.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Statistiek alert: van de 25 tegengoals die we hebben gekregen toen Hatzidiakos in het veld stond heb ik er zojuist 13 beschreven.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 13 aug 2018, 18:34 Thx

Mijn bullshit komt tenminste op voor (eigen) jeugdspelers. Ja ze vallen door de mand en staan af en toe te schutteren. Kan ik zeer chagrijnig van zijn, maar ik zie echt iedereen fouten maken, eigen spelers, verdedigers van andere clubs etc. Statistiek kan heel misleidend zijn als je een groot gedeelte weglaat.
Je gaat me nu zeker nepsupporter noemen?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 13 aug 2018, 19:05 Je gaat me nu zeker nepsupporter noemen?
Nee joh, je vindt hem gewoon niks, dat is je goed recht.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 13 aug 2018, 18:52 Hatzidiakos in wedstrijden die wel werden gewonnen:
- 29 oktober, Heerenveen uit, 1-2, Svensson wordt omver gelopen en Hatzidiakos staat als een lantaarnpaal te kijken naar en een-tweetje die om hem heen wordt gespeeld waarna de Heerenvener vrij kan inschieten.
- 4 november, Willem II thuis, 3-2, een totaal ongevaarlijke voorzet wordt ingekopt omdat Hatzidiakos als een zoutzak blijft staan te wachten tot de bal op zijn hoofd komt en Ben Rienstra (!) voor hem komt. Vervolgens wordt Hatzidiakos gedold alsof hij er niet staat, voorbij gespeeld aan de kant waar dat absoluut niet mocht en wordt de bal met een schuiver de hoek ik gelegd.
- 23 december, Heerenveen thuis, 3-1, Hatzidiakos krijgt de bal op zijn voet maar zit niet op te letten en geeft daardoor een assist op maat op van Amersfoort die makkelijk afmaakt.
- 24 maart, Sparta thuis, 2-1, simpel kopduel bij een corner waar Hatzidiakos niet de moeite neemt om te springen en zijn directe tegenstander gemakkelijk inkopt.
- 18 april, Vitesse thuis, 4-3, voorzet van de zijkant, Hatzidiakos sjokt achter Matavz aan die rustig inkopt.

Beker:
- 19 september, MVV uit, 2-3, ik kan niet helemaal goed zien of hij hem zelf in de winkelhaak legt of dat zijn tegenstander dat doet, maar hij stond weer te slapen bij een ogenschijnlijk onschuldige vrije trap.
- 31 januari, PEC thuis, 4-1, met een gelukje komt hij op het hoofd van de directe tegenstander van Hatzidiakos die hij volledig vrij heeft gelaten nadat de bal afketste.

Zelfs ik ben verbaasd terwijl ik dit verzamel over hoe erg het is.
Maar even serieus: houd je dit echt allemaal bij? En heb je dit van elke speler?

Ik vind het altijd lastig om 1 bepaald moment uit een wedstrijd beslissend te noemen voor de uitslag; dat nu net die ene “fout” van die speler de oorzaak van puntverlies was lijkt me moeilijk aan te tonen. Het kan namelijk ook best zijn dat onze spitsen in die bepaalde wedstrijd 5 opgelegde kansen hebben gemist. Hoezo is dan die ene fout van Hatzidiakos net de belangrijkste fout?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie