AZ-NAC Breda (zo 12 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ja, en wat is er nou over van het vorige seizoen.. behalve die 35 miljoen euro .. ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 12 aug 2018, 17:28 Zelfs de selectie moest in de breedte worden versterkt in verband met het te verwachten Europese programma. Is meer dan eens opgemerkt door anderen op het forum.
Ja joh, dat weet ik. Ben het ook helemaal met je eens, maar ik vind het jammer dat je niet van de koppositie kan genieten! Het is weliswaar een heel, heel klein goedmakertje, maar toch leuk om te zien.

Volgende week tegen mede-koploper Emmen :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 12 aug 2018, 17:28 Klopt. In de paar minuten die hij speelde heeft hij een goede indruk gemaakt.
Hij heeft een prima gemiddelde voor AZ in de eredivisie van 1 goal per 9 minuten ! :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 12 aug 2018, 17:35 Ja joh, dat weet ik. Ben het ook helemaal met je eens, maar ik vind het jammer dat je niet van de koppositie kan genieten! Het is weliswaar een heel, heel klein goedmakertje, maar toch leuk om te zien.

Volgende week tegen mede-koploper Emmen :wink:
Maar ik geniet er wel van. Hoewel ik het idee heb dat vooral NAC zwak was. Verdedigend komt AZ af en toe nog paniekerig over. Het was al beter als tegen Kairat.
Glory Hunter
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ze hebben gewonnen, en dik.
Nu komen vast alle mensen weer uit de kasten gekropen om 'zie je nou wel' en 'haha jullie met je kritiek' te roepen.
Dit is gewoon typisch het Brom patroon.
Eerst de belangrijke zaken verpesten en dan een tegenstander die je sowieso al zou moeten wegblazen, wegblazen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Last Scout schreef: 12 aug 2018, 19:41 Ze hebben gewonnen, en dik.
Nu komen vast alle mensen weer uit de kasten gekropen om 'zie je nou wel' en 'haha jullie met je kritiek' te roepen.
Dit is gewoon typisch het Brom patroon.
Eerst de belangrijke zaken verpesten en dan een tegenstander die je sowieso al zou moeten wegblazen, wegblazen.
Vorig seizoen werd op slechts een paar potjes thuis na werkelijk alles weggeblazen wat weggeblazen moest worden. En dat is wel weer heel knap.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ook de Nac fans hebben zich prima vermaakt:

https://www.bsiderats.nl/liveblog-AZ-nac-2/
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Ik denk dat we gewoon lekker positief mogen zijn met wat we vandaag gezien hebben, als je kijkt naar de drie officiele wedstrijden heeft het team zich tussen iedere wedstrijd flink verbeterd.
Ik vind het dan ook zeer onterecht dat sommige forumleden nog steeds het negatieve uit zo een goede wedstrijd weten te halen, AZ heeft gewoon weer het goede voetbal van vorig jaar doorgetrokken naar deze competitiestart.

Ook hebben we gezien dat we zonder Weghorst en Jahanbahksh gewoon nog over veel kwaliteit beschikken en hebben we hints gezien van wat we van onze nieuwe aanwinsten en alternatieven uit de jeugd kunnen verwachten. Als ik Boadu in de spits zie spelen dan mist niks in mij Weghorst, daarbij lijkt het erop dat Johnssen gewoon een hele waardige vervanger van Weghorst gaat zijn. Ook Rotariu laat in de weinige minuten al zien dat we heel veel plezier aan hem gaan beleven. Dat gezegd te hebben weten we dat Stengs er weer aan komt en gaan er berichten dat Gino Dekker in Jong AZ klasse laat zien. Kan zomaar zo zijn dat we straks vier zeer fijne buitenspelers hebben en twee meer dan prima spitsen.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Last Scout schreef: 12 aug 2018, 19:41 Ze hebben gewonnen, en dik.
Nu komen vast alle mensen weer uit de kasten gekropen om 'zie je nou wel' en 'haha jullie met je kritiek' te roepen.
Dit is gewoon typisch het Brom patroon.
Eerst de belangrijke zaken verpesten en dan een tegenstander die je sowieso al zou moeten wegblazen, wegblazen.
Als je het woordje Brom voor AZ vervangt ben ik het geheel met je eens. Overigens winnen we niet zo gek veel met deze verschillen. Iets meer vreugde zou op zijn plaats zijn.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

leszz schreef: 12 aug 2018, 20:45 Ook Rotariu laat in de weinige minuten al zien dat we heel veel plezier aan hem gaan beleven. Dat gezegd te hebben weten we dat Stengs er weer aan komt en gaan er berichten dat Gino Dekker in Jong AZ klasse laat zien. Kan zomaar zo zijn dat we straks vier zeer fijne buitenspelers hebben en twee meer dan prima spitsen.
Vier van de zes spelers komen ook in aanmerking voor Jong AZ. Ook dit elftal krijgt dit jaar een enorme kwaliteitsimpuls.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

galblazer schreef: 09 aug 2018, 20:04 O ja en aanstaande zondag wordt het ook niks met AZ. Het team is los zand en als er iemand is die er niet in slaagt om het team op te peppen, is het de lamme zoutzak Brom wel.
8)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

leszz schreef: 12 aug 2018, 20:45 Ook hebben we gezien dat we zonder Weghorst en Jahanbahksh gewoon nog over veel kwaliteit beschikken en hebben we hints gezien van wat we van onze nieuwe aanwinsten en alternatieven uit de jeugd kunnen verwachten. Als ik Boadu in de spits zie spelen dan mist niks in mij Weghorst, daarbij lijkt het erop dat Johnssen gewoon een hele waardige vervanger van Weghorst gaat zijn. Ook Rotariu laat in de weinige minuten al zien dat we heel veel plezier aan hem gaan beleven. Dat gezegd te hebben weten we dat Stengs er weer aan komt en gaan er berichten dat Gino Dekker in Jong AZ klasse laat zien. Kan zomaar zo zijn dat we straks vier zeer fijne buitenspelers hebben en twee meer dan prima spitsen.
Heb al eerder aangegeven dat het elftal niet draaide op of door Jahanbakhsh (of Weghorst), maar door de eindeloos ingeslepen patronen en de nieuwe tandem Midtsjo - Koopmeiners. Met daarachter een - voor dit niveau - geniale Svensson. Ook Idrissi blijft belangrijk omdat die altijd twee man bezig houdt. Eerlijk gezegd had ik op 8-0 gerekend. Maar dit vind ik ook prima. Ik neem het allemaal ter kennisname aan.

De eerst volgende kraker is pas 16 september.

Tot die tijd verwacht ik simpele en klinkende overwinningen.

PS. Vond Boadu redelijk onopvallend. Goede invalbeurt Johnsen.

PS2. NAC Breda belachelijk slecht.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Antti Opdam schreef: 13 aug 2018, 07:17 Heb al eerder aangegeven dat het elftal niet draaide op of door Jahanbakhsh (of Weghorst), maar door de eindeloos ingeslepen patronen en de nieuwe tandem Midtsjo - Koopmeiners. Met daarachter een - voor dit niveau - geniale Svensson. Ook Idrissi blijft belangrijk omdat die altijd twee man bezig houdt. Eerlijk gezegd had ik op 8-0 gerekend. Maar dit vind ik ook prima. Ik neem het allemaal ter kennisname aan.

De eerst volgende kraker is pas 16 september.

Tot die tijd verwacht ik simpele en klinkende overwinningen.

PS. Vond Boadu redelijk onopvallend. Goede invalbeurt Johnsen.

PS2. NAC Breda belachelijk slecht.
26 Augustus Vitesse is er ook al eentje om te zien waar we staan. Al met al vind ik dat we een betere selectie hebben dan de afgelopen seizoenen en weer dicht tegen de top 3 aan zitten. Als Rotariu en Johnssen straks helemaal ingespeeld zijn dan heb je echt een heerlijk team staan met een erg goede en talentvolle bank wat ook weer een goede fundering voor de komende jaren zal zijn. Idrissi kreeg gisteren in het stadion veel kritiek maar ik ben het met je eens, zijn tegentanders hebben totaal geen grip op hem en er komt ontzettend veel dreiging vanuit hem. Ook zoekt hij altijd de aanval ipv het tikje terug. Enige wat probleem wat hij heeft is dat hij soms oogkleppen op heeft en iets te veel voor eigen succes gaat, maar hij is zich momenteel goed aan het doorontwikkelen tov vorig seizoen.
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

Is het allemaal hossana omdat ze ruim winnen van een onthutsend zwak NAC?
Mijn hemel,alsof AZ in de voorbereiding tegen het polderelftal stond te spelen..

Aan de hand van deze wedstrijd kun je niet zien waar AZ staat,daar was de tegenstander te slecht voor..
Als ze dit spel ook tegen Vitesse en op 16 september tegen Feyenoord laten zien, dan pas kun je je conclusies trekken...
De enige conclusie die je nu kan trekken,is dat NAC degradatiekandidaat nummer 1 is...
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

kamikAZe schreef: 13 aug 2018, 07:50 Is het allemaal hossana omdat ze ruim winnen van een onthutsend zwak NAC?
Mijn hemel,alsof AZ in de voorbereiding tegen het polderelftal stond te spelen..

Aan de hand van deze wedstrijd kun je niet zien waar AZ staat,daar was de tegenstander te slecht voor..
Als ze dit spel ook tegen Vitesse en op 16 september tegen Feyenoord laten zien, dan pas kun je je conclusies trekken...
De enige conclusie die je nu kan trekken,is dat NAC degradatiekandidaat nummer 1 is...

NAC was heel erg slecht, maar AZ speelde ook gewoon goed. Wij mogen niet blij zijn dat AZ in tegenstelling tot een andere Nederlandse club wel een goede prestatie levert na een Europees debacle, maar jij mag wel na één wedstrijd concluderen dat NAC degradatiekandidaat nummer een is?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

kamikAZe schreef: 13 aug 2018, 07:50 Is het allemaal hossana omdat ze ruim winnen van een onthutsend zwak NAC?
Mijn hemel,alsof AZ in de voorbereiding tegen het polderelftal stond te spelen..

Aan de hand van deze wedstrijd kun je niet zien waar AZ staat,daar was de tegenstander te slecht voor..
Als ze dit spel ook tegen Vitesse en op 16 september tegen Feyenoord laten zien, dan pas kun je je conclusies trekken...
De enige conclusie die je nu kan trekken,is dat NAC degradatiekandidaat nummer 1 is...
Dat mes snijd twee kanten op, de grote depressie na Kairat was ook te veel van het goede.
Ik vind overigens dat je hiermee de wedstrijd tegen NAC tekort doet, voor hetzelfde geld speel je een klotewedstrijd en verlies je punten. Het feit dat daar absoluut geen sprake van was, is de verdienste van het team.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

kamikAZe schreef: 13 aug 2018, 07:50 Is het allemaal hossana omdat ze ruim winnen van een onthutsend zwak NAC?
Mijn hemel,alsof AZ in de voorbereiding tegen het polderelftal stond te spelen..

Aan de hand van deze wedstrijd kun je niet zien waar AZ staat,daar was de tegenstander te slecht voor..
Als ze dit spel ook tegen Vitesse en op 16 september tegen Feyenoord laten zien, dan pas kun je je conclusies trekken...
De enige conclusie die je nu kan trekken,is dat NAC degradatiekandidaat nummer 1 is...
Elke week kun je precies zien waar AZ staat. Daar is de ranglijst namelijk voor. NAC is een eredivisie club waar we ook punten tegen verloren hebben en het verschil in kwaliteit was gisteren groot en zoals we het wel graag zien bij AZ. Waar we staan t.o.v. Vitesse kunnen we over twee weken zien. Hoewel dat een club is die AZ over het algemeen wel licht en waartegen AZ meestal, ook vaak in mindere tijden, goed zijn eigen spel kan spelen en positieve resultaten boekt. Dus dan zou het echter weer niet zoveel hoeven te zeggen over waar AZ staat. En vorig seizoen kregen we een pak slaag van Feyenoord, maar eindigden we met een ruime punten voorsprong boven hun in de competitie, dus mocht AZ verliezen van Feyenoord dan zou dat dus ook niet perse iets hoeven te zeggen.

Het spel was gisteren bij AZ prima verzorgt, goede intentie met veel passie, goed kansen creërend en veel rendement uiteindelijk. Dat is het niveau waar AZ op dit moment staat.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ondanks dat NAC het vooral liet afweten vond ik AZ vooral in de eerste helft erg sterk spelen. Hadden ze dat maar tegen Almaty gedaan... Veel druk op de tegenstander, fel erop, vond dat opvallend. Zie ik lang niet altijd bij AZ :-).
Als je dat een seizoen lang kunt opbrengen gaat AZ weer ver komen.

Overigens vond ik de invalbeurt van Bergsma ook veelbelovend! Heeft met de bal weinig kunnen laten zien maar wat mij opviel is dat hij zijn mond opentrekt, aanwijzingen geeft, continu aan het coachen is. Mooi om te zien! Volgend seizoen aanvoerder lijkt me voor hem een mooie ambitie voor dit seizoen :-)
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zo sterk was AZ nou ook niet. De eerste 10 minuten waren prima. Het begin van de tweede helft heel slecht en verdedigend hadden we NAC niet eens nodig om bijna een eigen goal te maken. Het verbaasde mij echt dat Van der Gaag niets deed om het ons lastig te maken. Vorig jaar wist hij AZ namelijk wel onschadelijk te maken (0-2) met ook vrij beperkte middelen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

MO7 schreef: 13 aug 2018, 10:33 Vorig jaar wist hij AZ namelijk wel onschadelijk te maken (0-2) met ook vrij beperkte middelen.
Hij had inderdaad alleen maar Kevin Blom nodig...........
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Plaats reactie