AZ-NAC Breda (zo 12 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

salmonyappi schreef: 14 aug 2018, 05:53 Maar even serieus: houd je dit echt allemaal bij? En heb je dit van elke speler?

Ik vind het altijd lastig om 1 bepaald moment uit een wedstrijd beslissend te noemen voor de uitslag; dat nu net die ene “fout” van die speler de oorzaak van puntverlies was lijkt me moeilijk aan te tonen. Het kan namelijk ook best zijn dat onze spitsen in die bepaalde wedstrijd 5 opgelegde kansen hebben gemist. Hoezo is dan die ene fout van Hatzidiakos net de belangrijkste fout?
Welnee, ik had gewoon in mijn hoofd dat hij veel fouten maakt en ben eens de samenvattingen doorgelopen. Het feit dat ik zo veel kon vinden is de verdienste van Hatzidiakos, dat had ik eigenlijk ook niet verwacht.

https://www.transfermarkt.nl/pantelis-c ... aison=2017

Beslissend voor de uitslag betekent gewoon: hebben we puntverlies geleden door het doelpunt waar Hatzidiakos bij betrokken was, feitelijk gezien. Of de aanvallers meer hadden kunnen scoren interesseert me eigenlijk niet, hun prestaties hebben niets te maken met die van Hatzidiakos. De eerste reactie was specifiek op iemand die beweerde dat Hatzidiakos ons geen punten heeft gekost, dat is gewoon feitelijk onjuist.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 07:00 Welnee, ik had gewoon in mijn hoofd dat hij veel fouten maakt en ben eens de samenvattingen doorgelopen. Het feit dat ik zo veel kon vinden is de verdienste van Hatzidiakos, dat had ik eigenlijk ook niet verwacht.
Dat zien we graag. Mensen die hun huiswerk doen.

Waar kijk je al die samenvattingen na?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Als je googled op bijv. “AZ Groningen samenvatting” dan krijg je eigenlijk zonder uitzondering of een goede YouTube link, of een goede Foxsports link.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 07:00 Welnee, ik had gewoon in mijn hoofd dat hij veel fouten maakt en ben eens de samenvattingen doorgelopen. Het feit dat ik zo veel kon vinden is de verdienste van Hatzidiakos, dat had ik eigenlijk ook niet verwacht.

https://www.transfermarkt.nl/pantelis-c ... aison=2017

Beslissend voor de uitslag betekent gewoon: hebben we puntverlies geleden door het doelpunt waar Hatzidiakos bij betrokken was, feitelijk gezien. Of de aanvallers meer hadden kunnen scoren interesseert me eigenlijk niet, hun prestaties hebben niets te maken met die van Hatzidiakos. De eerste reactie was specifiek op iemand die beweerde dat Hatzidiakos ons geen punten heeft gekost, dat is gewoon feitelijk onjuist.
Dat eerste ben ik het niet mee eens. Je bent nl. een team; de (goede of slechte) prestaties van de één beïnvloeden wel degelijk de ander!
Dat tweede, dat ie ons punten heeft gekost, neem ik even van je aan, ik heb nl. geen huiswerk gemaakt :wink: , echter blijf ik bij mijn eerdere opmerking dat het moeilijk te bepalen is welk moment in een wedstrijd nu bepalend is of nieh.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dit seizoen hebben we drie tegengoals gehad, waarvan twee met een dubieuze rol voor Hatzidiakos:
- Kairat uit, 2-0: bal kets in de kluts af en net als vorig seizoen thuis tegen Roda loopt Hatzidiakos rustig weg van zijn man naar de drukte om de bal toe. De bal wordt simpel naar zijn man gespeeld die helemaal vrij staat en hem rustig intikt.
- Kairat thuis, 2-1: bij een simpele hoge bal zonder enige druk mist Hatzidiakos alle gevoel voor zijn omgeving en kopt dan maar terug op Bizot. Bal is te kort, die spits raakt hem niet lekker en botst met Bizot waarvoor die scheids een belachelijke pingel geeft.

Je gaat wel patronen zien als je dit zo doet. Hatzidiakos heeft een bijzonder slecht gevoel voor wat er om zich heen gebeurt als hij niet om zich heen kan kijken (hij heeft niet goed van tevoren gezien waar iedereen staat), staat bij kopduels regelmatig aan de grond genageld en heeft een natuurlijk instinct om naar de bal te lopen i.p.v. zijn man of zone te blijven dekken.

Dit verhaal blijft gewoon doorgaan tot hij uit het team verdwijnt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 08:24 Dit seizoen hebben we drie tegengoals gehad, waarvan twee met een dubieuze rol voor Hatzidiakos:
- Kairat uit, 2-0: bal kets in de kluts af en net als vorig seizoen thuis tegen Roda loopt Hatzidiakos rustig weg van zijn man naar de drukte om de bal toe. De bal wordt simpel naar zijn man gespeeld die helemaal vrij staat en hem rustig intikt.
- Kairat thuis, 2-1: bij een simpele hoge bal zonder enige druk mist Hatzidiakos alle gevoel voor zijn omgeving en kopt dan maar terug op Bizot. Bal is te kort, die spits raakt hem niet lekker en botst met Bizot waarvoor die scheids een belachelijke pingel geeft.

Je gaat wel patronen zien als je dit zo doet. Hatzidiakos heeft een bijzonder slecht gevoel voor wat er om zich heen gebeurt als hij niet om zich heen kan kijken (hij heeft niet goed van tevoren gezien waar iedereen staat), staat bij kopduels regelmatig aan de grond genageld en heeft een natuurlijk instinct om naar de bal te kijken i.p.v. zijn man of zone te blijven dekken.

Dit verhaal blijft gewoon doorgaan tot hij uit het team verdwijnt.
En dan komt er een ander in te staan die ook weer foutjes gaat maken. :wink:

Nee, ik zie ook wel zijn fouten uiteraard. Maar hij doet ook goede dingen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Welk topic ben ik nu aan het lezen?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 07:00 hun prestaties hebben niets te maken met die van Hatzidiakos.
Dit is het punt waar ik het echt met je oneens ben. Dit noem ik inzoomen en het geheel (het teamverband) uit het oog verliezen.

Ik, jij, fans, zijn teamgenoten en coaches hebben allemaal gezien dat hij individuele fouten heeft gemaakt en hebben hem daar de huid voor vol gescholden. Hij heeft zelf ook genoeg reflectie om al zijn fouten te herkennen.

Hoe je er vervolgens naar kijk en het interpreteer heeft zoveel variabelen dat de data die nodig zou zijn om het echt statistisch te duiden haast onmogelijk is. (ook de mooie statistische bijdrage die jij laatst hebt gepost zouden met een duizendvoud vermenigvuldigt moeten worden) AZ is nu bezig met camera's die bijvoorbeeld de afstand tussen de onderlinge spelers op het veld kan meten maar alleen een computer kan daar worst van maken want een mens gaat het boven zijn pet.

Nu heb jij je eigen onderzoekje gedaan aan de hand van samenvattingen. Bij AZ doen ze dat ook in de na analyse maar daar hoor je toch heel vaak zeggen dat de fout voor de individuele fout ergens anders is gemaakt. Neem bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Feyenoord, zijn fout is onuitwisbaar van mijn netvlies maar ik zie ook nog steeds drie anderen direct bij hem in de buurt die ongelooflijk door het ijs zakten.
Uiteindelijk gaat het om een doelpunt meer maken en als dat zo is zijn we veel vergevingsgezinder dus ja als je die niet maakt wie zijn fout is het dan?

Nog even voor de goede orde, als Bergsma of een ander hem uit de basis speelt heb ik daar vrede mee, maar hem helemaal afbranden omdat ook het team niet draait vindt ik niet kloppen (ook eigen jeugd en debuut jaar neem ik daar in mee). Ja daar ga ik dan wel is met gestrekt been tegenin (ook soms niet helemaal handig) ik ben ook maar een voetbalsupporter.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 14 aug 2018, 09:59 Dit is het punt waar ik het echt met je oneens ben. Dit noem ik inzoomen en het geheel (het teamverband) uit het oog verliezen.

Ik, jij, fans, zijn teamgenoten en coaches hebben allemaal gezien dat hij individuele fouten heeft gemaakt en hebben hem daar de huid voor vol gescholden. Hij heeft zelf ook genoeg reflectie om al zijn fouten te herkennen.
Het aantal doelpunten dat AZ zelf scoort heeft geen directe relatie met het aantal individuele fouten die een verdediger maakt. Ik tel het aantal individuele fouten die tot doelpunten hebben geleid, omdat ik dat relevante informatie vind voor de beslissing of deze speler in de toekomst nogmaals in de opstelling moet staan. Voor het aantal individuele fouten van een keeper geldt precies hetzelfde, Rochet en Esteban hebben AZ legio tegendoelpunten bezorgd en hadden veel eerder gewisseld moeten worden.
FugAZi schreef: 14 aug 2018, 09:59Hoe je er vervolgens naar kijk en het interpreteer heeft zoveel variabelen dat de data die nodig zou zijn om het echt statistisch te duiden haast onmogelijk is. (ook de mooie statistische bijdrage die jij laatst hebt gepost zouden met een duizendvoud vermenigvuldigt moeten worden) AZ is nu bezig met camera's die bijvoorbeeld de afstand tussen de onderlinge spelers op het veld kan meten maar alleen een computer kan daar worst van maken want een mens gaat het boven zijn pet.
Ik begrijp niet waarom dit relevant is voor deze discussie. Ik maak een overzicht van persoonlijke fouten van een verdediger en jij komt me vervolgens vertellen dat statistieken in bepaalde gevallen niet altijd het volledige verhaal vertellen. Ik kan het er niet mee oneens zijn, maar ik zie de relevantie niet. De vraag is in hoeverre mijn verhaal WEL bijdraagt aan de vraag hoe Hatzidiakos presteert, niet een totaaloverzicht van de nuance die er nog wordt gemist. Die mag je van mij op een inhoudelijke manier inbrengen in deze discussie, maar dit is daar geen onderdeel van.
FugAZi schreef: 14 aug 2018, 09:59Nu heb jij je eigen onderzoekje gedaan aan de hand van samenvattingen. Bij AZ doen ze dat ook in de na analyse maar daar hoor je toch heel vaak zeggen dat de fout voor de individuele fout ergens anders is gemaakt. Neem bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Feyenoord, zijn fout is onuitwisbaar van mijn netvlies maar ik zie ook nog steeds drie anderen direct bij hem in de buurt die ongelooflijk door het ijs zakten.
Ik had het ook aan de hand van alle wedstrijdbeelden kunnen doen, maar dan had het een stuk meer effort gekost om de tegengoals waar ik naar zocht eruit te filteren. Lijkt me erg inefficient. Ik had ook kunnen kijken naar ALLE persoonlijke fouten van Hatzidiakos, maar dan was ik nu nog steeds bezig geweest. Het aantal persoonlijke fouten die ik er nu uithaal door alleen naar tegengoals te kijken, geeft mij reden om met redelijk veel vertrouwen te zeggen dat hij heel veel persoonlijke fouten maakt. Dit waren alleen degene (15) die tot een doelpunt hebben geleid in 28 wedstrijden. Het feit dat AZ zelf meer middelen heeft om dit te onderzoeken is een leuk feitje, maar wat verwacht je nou van iemand die dat een beetje voor zijn hobby doet op een forum. Ik vind het leuk om naar AZ te kijken, goed op het spelletje te letten en een mening te vormen over datgeen ik zie en hou zelfs nog wat statistieken bij omdat naast AZ ook data een hobby is. Als klap op de vuurpijl ben ik ook nog zo aardig om die hier af en toe te delen met jullie. Hartstikke leuk, maar het heeft inderdaad zijn beperkingen. Die beperkingen gebruiken om de waarde hiervan tot nul te reduceren kan ik niet serieus nemen.
FugAZi schreef: 14 aug 2018, 09:59 Uiteindelijk gaat het om een doelpunt meer maken en als dat zo is zijn we veel vergevingsgezinder dus ja als je die niet maakt wie zijn fout is het dan?
Nogmaals, dit is niet de vraag die ik probeer te beantwoorden en bovendien is dit een manier van analyseren waar je geen enkele waarde uit gaat halen. Deze teamsport bestaat uit 11 individuen en wie je opstelt bepaalt het verloop van de wedstrijd. Daarom is er gegronde reden op kritisch te kijken naar de prestaties van individuen.
FugAZi schreef: 14 aug 2018, 09:59Nog even voor de goede orde, als Bergsma of een ander hem uit de basis speelt heb ik daar vrede mee, maar hem helemaal afbranden omdat ook het team niet draait vindt ik niet kloppen (ook eigen jeugd en debuut jaar neem ik daar in mee). Ja daar ga ik dan wel is met gestrekt been tegenin (ook soms niet helemaal handig) ik ben ook maar een voetbalsupporter.
Ik maak een opsomming van zijn persoonlijke fouten. Een vrij schrijnende opsomming als je het mij - en hoop ik toch ook - een heleboel andere forummers vraagt. De teamprestatie was alleen relevant omdat de initiële vraag ging over puntverlies. Het was overigens ook niet het debuutjaar van Hatzidiakos, zijn debuut was op 10 december 2015 en hij heeft 11 wedstrijden gespeeld in het eerste voordat het seizoen 2017-2018 van start ging.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 11:25
Ik snap precies wat je bedoelt hoor, hij staat er qua fouten echt niet zo heel erg goed op.
Maar ik snap niet dat je niet de fouten van anderen meetelt of de -situaties in- of de wedstrijd als geheel meetelt. Hoeveel druk er op de verdediging staat omdat het voorin en of op het middenveld een foutenfestival is. Een beoogde vervanger zal in die situaties ook zijn mogelijkheid op fouten met 200% zien toenemen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 14 aug 2018, 12:45 Ik snap precies wat je bedoelt hoor, hij staat er qua fouten echt niet zo heel erg goed op.
Maar ik snap niet dat je niet de fouten van anderen meetelt of de -situaties in- of de wedstrijd als geheel meetelt. Hoeveel druk er op de verdediging staat omdat het voorin en of op het middenveld een foutenfestival is. Een beoogde vervanger zal in die situaties ook zijn mogelijkheid op fouten met 200% zien toenemen.
Hoe moet ik de fouten van anderen meetellen dan? Ik vind dat die los staan van de fouten van Hatzidiakos. Een fout in deze context is wanneer je gegeven de situatie (en gegeven de druk en de fouten van anderen) alsnog een onnodige kans biedt aan de tegenstander om te scoren. Het staat je vrij om een zelfde analyse van een andere speler te maken om dit in context te plaatsen, maar ik zie daar geen reden toe.

Het argument dat hij het zo moeilijk (veel druk/extra veel mogelijkheden om fouten te maken) heeft strookt totaal niet met mijn waarnemingen. Dan zou Vlaar, van Eijden en daarvoor Luckassen, Gouweleeuw etc. ook fout na fout moeten maken en geen van hen komt ook maar in de buurt van Hatzidiakos. Zelfs de huidige Vlaar niet.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 13:04 Hoe moet ik de fouten van anderen meetellen dan?
Ik denk dat dit de kern is van onze discussie. Dit is ook heel erg moeilijk te boordelen en dus heel verleidelijk en begrijpelijk dat we het in een simpelere context plaatsen om dingen te duiden.

Vorig jaar speelden we 3 keer tegen Feyenoord ons lijdend voorwerp speelde 1 keer mee en drie keer zijn we weggespeeld, dan is er toch meer aan de hand?


Of neem de 1-0 Kairat uit. Op ons netvlies staan fouten van Vlaar, Seuntjes en Bizot. Maar weet jij nog zonder terug te kijken te herinneren wie de bal verloor? Was dat bijvoorbeeld een pass over drie meter die lullig verloren ging of was het gewoon oerdom dat je met 7 man voor de bal probeert te spelen in een Europese wedstrijd, was de spits van de tegenpartij gewoon te goed of is het gewoon Max zijn schuld. Te veel variabele dus, die wij allen in onze eigen context plaatsen en beoordelen /veroordelen.

Ik probeer alleen te zeggen dat afbranden en inzoomen te ver gaat, want het team draait heel vaak heel goed en er worden overal fouten gemaakt.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 14 aug 2018, 14:26 Ik denk dat dit de kern is van onze discussie. Dit is ook heel erg moeilijk te boordelen en dus heel verleidelijk en begrijpelijk dat we het in een simpelere context plaatsen om dingen te duiden.

Vorig jaar speelden we 3 keer tegen Feyenoord ons lijdend voorwerp speelde 1 keer mee en drie keer zijn we weggespeeld, dan is er toch meer aan de hand?

Of neem de 1-0 Kairat uit. Op ons netvlies staan fouten van Vlaar, Seuntjes en Bizot. Maar weet jij nog zonder terug te kijken te herinneren wie de bal verloor? Was dat bijvoorbeeld een pass over drie meter die lullig verloren ging of was het gewoon oerdom dat je met 7 man voor de bal probeert te spelen in een Europese wedstrijd, was de spits van de tegenpartij gewoon te goed of is het gewoon Max zijn schuld. Te veel variabele dus, die wij allen in onze eigen context plaatsen en beoordelen /veroordelen.

Ik probeer alleen te zeggen dat afbranden en inzoomen te ver gaat, want het team draait heel vaak heel goed en er worden overal fouten gemaakt.
Je blijft dingen erbij halen die niet relevant zijn. Who cares wie de bal verliest tegen Kairat, als hetgeen je wilt beoordelen is of Vlaar daar een fout maakt? Vlaar glijdt uit en is zo traag als dikke stront bij het opstaan waardoor zijn directe tegenstander die eveneens uit was gegleden alsnog op zijn gemak langs hem heen loopt. Dat noem je een persoonlijke fout, net als alle persoonlijke fouten die ik in dit topic van Hatzidiakos heb geplaatst.

Er spelen te veel variabelen mee om over het geheel de vinger op de zere plek te leggen van de gehele wedstrijd / de hele Europese campagne / het inkoopbeleid van de technisch directeur. Maar dat is ook niet de vraag. Het zijn namelijk niet te veel variabelen om te bepalen of de speler op zichzelf een significante fout heeft gemaakt. Dan speelt alleen de specifieke situatie en hoe de speler daarin heeft geacteerd mee.

Van mijn part mag je bij die informatie vervolgens alle verzachtende omstandigheden halen die je wilt en mag je het bedekken met de mantel der liefde. Maar feit blijft dat die fouten zijn gemaakt en dat het capitale fouten zijn geweest.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 14:41 Je blijft dingen erbij halen die niet relevant zijn.
Dat vindt jij en waarschijnlijk vele anderen. We zien het anders, prima toch, niks mis mee. Thx voor de discussie.

Gelukkig was 5-0 tegen NAC best lekker te noemen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

FugAZi schreef: 14 aug 2018, 14:56 Dat vindt jij en waarschijnlijk vele anderen. We zien het anders, prima toch, niks mis mee. Thx voor de discussie.

Gelukkig was 5-0 tegen NAC best lekker te noemen.
Zo is het
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

~AZ~ schreef: 13 aug 2018, 17:37 Ik weet niet of dit ironisch bedoeld is, maar hier een mooi rijtje met punten die we zijn verloren door Hatzidiakos vorig seizoen:
- 17 oktober Groningen uit, 1-1, Hatzidiakos Doan verliest Doan uit het oog en geeft een penalty weg.
- 17 december, ajax thuis, 1-2, Hatzidiakos veroorzaakt een penalty door Huntelaar te omhelzen (was een onterechte penalty maar evengoed dom).
- 4 februari, Roda thuis, 2-2, Hatzidiakos maait over een super simpele hoge bal heen en zijn tegenstander loopt rustig door en poeiert de bal in de kruising. Vervolgens komt een vrije trap vanaf de zijlijn op zijn hoofd om weg te koppen maar kopt hij er onbegrijpelijkerwijs onderdoor, waardoor Roda uit de kluts kan scoren.
- 11 maart, Feyenoord uit, 2-1, Hatzidiakos levert de bal op onbegrijpelijke wijze in bij een pass terwijl hij niet onder druk staat waarna Feyenoord scoort. In de rust wordt hij eind-de-lijk gewisseld door Brom.
IK heb deze post er uitgelicht, inzoomend op de wedstrijd tegen 020, omdat (als ik het me goed herinner) Pantelis meerdere ballen van de lijn haalde.

Al je posts lezende lijk je een soort van heksenjacht (Hatzidiakosjacht :wink: ) op Pantelis los te laten waarbij je alle situaties / tegen doelpunten waar hij bij betrokken benoemt (en soms aandikt), zonder ook te kijken naar situaties waar hij wel goed optreed.Waarom? Om jouw stelling / mening te onderbouwen dat hij er helemaal, totaal niks van kan? Die mening is overduidelijk als je al jouw posts over Pantelis leest
Prima. Jouw mening, maar ik mis elke nuance in jouw posts over hem.

Pantelis is geen supertalent a la Mathijs de Ligt, maar hij is wel een behoorlijke eredivisie verdediger, zeker voor zijn leeftijd.
Hij is snel, heeft goed inzicht (bal veroveren bijvoorbeeld), maar is ook af en toe te druistig / onrustig en soms aan de bal te nonchalant. Dat zijn punten waaraan gewerkt moet worden en ik weet zeker dat hij, de staf en zijn medespelers daar iedere dag aan werken.

Zou ik het toejuichen als AZ een nog veel betere verdediger aantrok? Absoluut, je moet altijd kijken hoe je het team beter kunt maken. En het centrum vind ik ook een relatief zwak deel van het team.

Maar Pantelis is zeker niet zo slecht als jij ons hier wijs probeert te maken. [-X [-X
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Daar waar ik zelf Hatzidiakos af en toe te lichtzinnig noemde bedenk ik me nu dat dit misschien niet meer een juiste omschrijving is. Waarschijnlijk heeft hij zich wel ontwikkeld in die zin dat hij gedecideerder lijkt op te treden. Maar voor mijn gevoel ontbreekt het nu nog aan een bepaalde mate van verantwoordelijkheid nemen in het veld. Als hijzelf een verdedigende actie niet of niet goed uit kan voeren, dan vertrouwt hij gemakkelijk op de inzet van een ander. Als dan blijkt dat er een doelpunt valt, dan merk je niet dat hij zich dat persoonlijk aantrekt. Als je jezelf verantwoordelijk voelt voor meer dan alleen jouw positie en taak, bijvoorbeeld de rol in het geheel van verdediging, dan trek je je elke tegengoal aan. Dat gevoel brengt hij, in ieder geval bij mij, nog niet over.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZ-073 schreef: 14 aug 2018, 15:24 IK heb deze post er uitgelicht, inzoomend op de wedstrijd tegen 020, omdat (als ik het me goed herinner) Pantelis meerdere ballen van de lijn haalde.

Al je posts lezende lijk je een soort van heksenjacht (Hatzidiakosjacht :wink: ) op Pantelis los te laten waarbij je alle situaties / tegen doelpunten waar hij bij betrokken benoemt (en soms aandikt), zonder ook te kijken naar situaties waar hij wel goed optreed.Waarom? Om jouw stelling / mening te onderbouwen dat hij er helemaal, totaal niks van kan? Die mening is overduidelijk als je al jouw posts over Pantelis leest
Prima. Jouw mening, maar ik mis elke nuance in jouw posts over hem.

Pantelis is geen supertalent a la Mathijs de Ligt, maar hij is wel een behoorlijke eredivisie verdediger, zeker voor zijn leeftijd.
Hij is snel, heeft goed inzicht (bal veroveren bijvoorbeeld), maar is ook af en toe te druistig / onrustig en soms aan de bal te nonchalant. Dat zijn punten waaraan gewerkt moet worden en ik weet zeker dat hij, de staf en zijn medespelers daar iedere dag aan werken.

Zou ik het toejuichen als AZ een nog veel betere verdediger aantrok? Absoluut, je moet altijd kijken hoe je het team beter kunt maken. En het centrum vind ik ook een relatief zwak deel van het team.

Maar Pantelis is zeker niet zo slecht als jij ons hier wijs probeert te maken. [-X [-X
Die wedstrijd tegen ajax was één van zijn beste wedstrijden in een AZ shirt en hij hield die ballen er heel erg goed uit. Maar je kan er niet omheen dat hij fout op fout stapelt en dat heb ik vrij uitgebreid en onderbouwd uiteengezet in dit topic. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de mate van tegengas, ik was me rot geschrokken toen ik dit verzamelde. "Hij doet ook af en toe wat goeds" vind ik in deze discussie een heel zwak tegenargument, dat heb ik mensen ook horen zeggen toen het over Rochet en Esteban ging. "Hij hield ook wel eens bal tegen". Ja het is hem geraden, daarvoor staat hij er. Een goede verdediger maakt nul van de 13 fouten die ik heb opgesomd. Vooruit, misschien 1 of 2 en een jonge verdediger krijgt ruimte om er 3 te maken. Maar daar houdt het wel op.

Hatzidiakos is letterlijk verantwoordelijk voor meer dan 10 tegengoals vorig seizoen. Tenzij ik dat verkeerd zie, zou dat direct einde discussie moeten betekenen. Ik sta open voor je nuance, maar "oh het is zo zielig voor hem dat je kritiek levert" noem ik geen nuance. Ik heb hier zat figuren hier tegenover me gehad toen ik een zelfde verhaal over Dos Santos ophield die ik nu niet meer hoor.

"ik weet zeker dat hij, de staf en zijn medespelers daar iedere dag aan werken." Dit is lege retoriek zonder betekenins. Ik heb Hatzidiakos overigens weinig sprintduels zien winnen en je definitie van inzicht is wel heel ruim en in je voordeel, er zitten een paar schrijnende voorbeelden in mijn posts van een totaal gebrek aan inzicht.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 15:44 Die wedstrijd tegen ajax was één van zijn beste wedstrijden in een AZ shirt en hij hield die ballen er heel erg goed uit. Maar je kan er niet omheen dat hij fout op fout stapelt en dat heb ik vrij uitgebreid en onderbouwd uiteengezet in dit topic. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de mate van tegengas, ik was me rot geschrokken toen ik dit verzamelde. "Hij doet ook af en toe wat goeds" vind ik in deze discussie een heel zwak tegenargument, dat heb ik mensen ook horen zeggen toen het over Rochet en Esteban ging. "Hij hield ook wel eens bal tegen". Ja het is hem geraden, daarvoor staat hij er. Een goede verdediger maakt nul van de 13 fouten die ik heb opgesomd. Vooruit, misschien 1 of 2 en een jonge verdediger krijgt ruimte om er 3 te maken. Maar daar houdt het wel op.

Hatzidiakos is letterlijk verantwoordelijk voor meer dan 10 tegengoals vorig seizoen. Tenzij ik dat verkeerd zie, zou dat direct einde discussie moeten betekenen. Ik sta open voor je nuance, maar "oh het is zo zielig voor hem dat je kritiek levert" noem ik geen nuance. Ik heb hier zat figuren hier tegenover me gehad toen ik een zelfde verhaal over Dos Santos ophield die ik nu niet meer hoor.

"ik weet zeker dat hij, de staf en zijn medespelers daar iedere dag aan werken." Dit is lege retoriek zonder betekenins. Ik heb Hatzidiakos overigens weinig sprintduels zien winnen en je definitie van inzicht is wel heel ruim en in je voordeel, er zitten een paar schrijnende voorbeelden in mijn posts van een totaal gebrek aan inzicht.
Ik ben het helemaal met je eens. Je onderbouwing klopt 100%. Vergeten wordt ook wel eens dat het zijn vak is. Dan mag je, inderdaad na elke dag er mee bezig zijn, wel eens progressie zien. Het punt is oa. dat dat niet gebeurt. Zijn werk wordt niet beter en, nog altijd, maakt hij dezelfde fouten. Ondanks, nogmaals, dat er blijkbaar aan gewerkt wordt. Of dat gebeurt onvoldoende of hij kan niet beter. En dat is wat ik, en meerderen, beweren. Hij is soms wat druistig. Laat me niet lachen. Het is geen junior. Het is een selectie speler.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

~AZ~ schreef: 14 aug 2018, 15:44 Die wedstrijd tegen ajax was één van zijn beste wedstrijden in een AZ shirt en hij hield die ballen er heel erg goed uit. Maar je kan er niet omheen dat hij fout op fout stapelt en dat heb ik vrij uitgebreid en onderbouwd uiteengezet in dit topic. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de mate van tegengas, ik was me rot geschrokken toen ik dit verzamelde. "Hij doet ook af en toe wat goeds" vind ik in deze discussie een heel zwak tegenargument, dat heb ik mensen ook horen zeggen toen het over Rochet en Esteban ging. "Hij hield ook wel eens bal tegen". Ja het is hem geraden, daarvoor staat hij er. Een goede verdediger maakt nul van de 13 fouten die ik heb opgesomd. Vooruit, misschien 1 of 2 en een jonge verdediger krijgt ruimte om er 3 te maken. Maar daar houdt het wel op.

Hatzidiakos is letterlijk verantwoordelijk voor meer dan 10 tegengoals vorig seizoen. Tenzij ik dat verkeerd zie, zou dat direct einde discussie moeten betekenen. Ik sta open voor je nuance, maar "oh het is zo zielig voor hem dat je kritiek levert" noem ik geen nuance. Ik heb hier zat figuren hier tegenover me gehad toen ik een zelfde verhaal over Dos Santos ophield die ik nu niet meer hoor.

"ik weet zeker dat hij, de staf en zijn medespelers daar iedere dag aan werken." Dit is lege retoriek zonder betekenins. Ik heb Hatzidiakos overigens weinig sprintduels zien winnen en je definitie van inzicht is wel heel ruim en in je voordeel, er zitten een paar schrijnende voorbeelden in mijn posts van een totaal gebrek aan inzicht.
Ik vind hem niet zielig omdat hij kritiek krijgt, hoort beetje bij het vak en de ruime vergoeding die hij ervoor krijgt. Maar iemand zo afbranden als jij in jouw posts doet is wel zwaar overtrokken. Ik gun sowieso spelers uit de eigen jeugd het voordeel van de twijfel, die twijfel is bij mij nog niet weg, maar wel minder geworden (ondanks die kopbal tegen Kairat)
Ik ga niet in discussie over die tegengoals, maar heeft hij er dus ook genoeg voorkomen. En beetje flauw van "hij hield wel eens een bal tegen of won wel eens een duel".
Behalve zijn verbeter punten en fouten, zie ik dus een stijgende lijn (het werken aan die fouten waar ik aan refereerde) en ik hoop dat hij die snel doortrekt voor zichzelf en AZ. Zoniet dan mag (moet) Max wat mij betreft alsnog de poeplap trekken.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie