Oefenwedstrijden 2018/19

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 29 dec 2018, 12:20 Het is best vaak slecht weer in deze tijd van het jaar in Turkije. Kennelijk goedkoper dan naar Spanje of Portugal.
Ligt er natuurlijk ook aan waar je in Turkije zit. Belek ligt aan de zuidkust en daar is het toch zelden slecht weer volgens mij.
Al zie ik net dat er van 6 t/m 12 januari iedere dag regen is voorspeld in Belek bij ongeveer 12 graden.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Feyenoord is er niet zo lang geleden ook compleet weggespoeld.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

MO7 schreef: 29 dec 2018, 19:56 Feyenoord is er niet zo lang geleden ook compleet weggespoeld.
Nou laten we hopen dat er toch een nuttig trainingskamp gehouden kan worden dit jaar.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Trainingskamp is niet verkeerd. De extra kilootjes van Kerst er weer af trainen, de blik op de tweede seizoenshelft gericht, een aantal gerichte trainingen en een juiste teambuilding! Er staan een paar belangrijke potten in januari op de agenda dus belangrijk dat je goed begint
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

zojuist grootste deel van de livestream gekeken van AZ 2 tegen FC Slovácko.

opstelling:
Velthuizen; Svensson, Weigelt, Hatzidiakos, Wijndal; Vejinovic, Reijnders, Helmer; Gudmundsson, Johnsen, Rotariu.

Wissels:
Mihalik (voor Reijnders)
Bergsma (voor Weigelt)
Goudmijn (voor Johnsen)
Kian Fitz-Jim (voor Rotariu)


De wedstrijd viel mij niet mee...
Paar dingen die opvielen:
Van de basisspelers deed alleen Svensson mee. Dus ik vraag mij af, waarom deed hij bij de reserves mee? en ik ben benieuwd wie er straks bij de 2e wedstrijd (de basisspelers dus) op de plaats van rechtsback speelt. Svensson trouwens wel gewoon goed en gedreven. Zijn gedrevenheid tov de rest laat ook wel zien waar het bij veel spelers aan schort. [edit: Van Rhijn is ook mee op kamp, dus die zal wel in de basis mogen beginnen tegen Fenerbahce ipv Svensson].

Bij de 1-0 ging er een mooie solo van Rotariu aan vooraf die een man of 3 uitspeelde en vervolgens een zeer goede pass gaf op Johnsen. Johnsen schoot de bal er beheerst in. Allebei prima gedaan dus.

Rotariu had nog een keer een dribbel, waarbij hij getackeld werd en er dus een strafschop uithaalde. Vejinovic miste helaas.

En nog een mooie solo van Rotariu, waardoor Gudmundsson een kans kreeg maar helaas miste.

Ook Mihalik heeft een paar kansen gehad, maar 1 keer gaf hij een slap schot op de keeper en een andere keer ging hij liggen in het strafschopgebied (geen penalty).

De laatste 10 min toen Kian Fitz-Jim was ingevallen had de rest er geen zin meer in en werd er maar een beetje aangekloot. Kian kreeg praktisch geen bal. Toch zonde voor zo'n jonge jongen als hij een keer mee mag doen. Daar mag John die anderen wel op aanspreken.

Tegendoelpunt was trouwens ook een matig geschoten bal die zeker houdbaar was. In dat opzicht te hopen dat Bizot dit seizoen niet geblesseerd raakt.

Overall slechte wedstrijd met als lichtpuntje Rotariu en als groot minpunt Mihalik. Voor de rest hebben veel spelers laten zien, waarom ze bij het 1e niet (meer) in de basis staan.
Laatst gewijzigd door multatuli op 11 jan 2019, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Volgende wedstrijd is tegen Fenerbahce. Livestream is te vinden op AZ twitter account, dus zeker kijken!

Gelet op welke spelers de 1e wedstrijd hebben gespeeld, verwacht ik de volgende opstelling.

Basis:
Marco Bizot
Ricardo van Rhijn
Ron Vlaar
Teun Koopmeiners
Thomas Ouwejan
Fredrik Midtsjo
Adam Maher
Guus Til
Calvin Stengs
Mats Seuntjens
Oussama Idrissi

Dan zijn er als wissels nog over:
Rio Hillen
Mo Taabouni
Fedde de Jong
Yusuf Barasi
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

zeekomkommer schreef: 11 jan 2019, 14:04 Omdat het een trainingswedstrijd was, was er geen publiek langs het veld en dat verdient dit niveau ook niet. Profvoetbal heeft zeer uiteenlopende gedaantes. :|
Sorry maar dit vind ik onzin. Dit is een belangrijk trainingskamp met oefenwedstrijd in aanloop van het nieuwe seizoen. Dit is het moment dat die profs die vinden dat ze allemaal in het 1e thuishoren zich kunnen bewijzen dat ze er in horen. Naar mijn mening hebben alleen Svensson (maar die hoort al bij het 1e) en Rotariu dat bewezen.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Rommelig potje gezien , op Svenson( gewoon altijd basisklant ) helemaal niemand die liet zien aanspraak te willen maken op een basisplaats. Mihalik echt heel matig, ik snap er ook helemaal niets van dat ze vier 15 jarige jongens meenemen op zo een trainingskamp.

Om 16.00 hopen op iets meer beleving.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

zeekomkommer schreef: 11 jan 2019, 14:16 Ik weet niet hoe je mijn post opvat, maar ik vond het niveau net als jou erg treurig (geen urgentie en weinig klasse), profvoetbal onwaardig.
Oh ok, dan begreep ik je verkeerd, ik dacht dat jij bedoelde dat het normaal was dat de spelers slecht presteerden vanwege de slechte entourage.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

1keerraken schreef: 11 jan 2019, 14:26 Rommelig potje gezien , op Svenson( gewoon altijd basisklant ) helemaal niemand die liet zien aanspraak te willen maken op een basisplaats. Mihalik echt heel matig, ik snap er ook helemaal niets van dat ze vier 15 jarige jongens meenemen op zo een trainingskamp.

Om 16.00 hopen op iets meer beleving.

die vier 15 jarigen gaan mee, omdat het grote talenten zijn die AZ graag langer aan zich wil binden. Dus je kunt het zien als een beloning vanwege doe goede prestaties van afgelopen periode, een extra motivatie omdat ze aan het 1e geroken hebben en een soort klantenbinding.

Overigens lag het niet aan die 15 jarigen dat het niveau bedroevend laag was, dat lag aan bijna alle andere spelers. Ik vond dat Rotariu wel liet zien, dat hij bij het 1e wil horen, de overigen (behalve Svensson) niet.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

En het klopt dus inderdaad dat Svensson bij de reserves mocht meedoen, terwijl Van Rhijn bij de basisspelers mee doet. Persoonlijk vind ik het schokkend dat de slechtste van al onze verdedigers opeens bij de basisspelers hoort.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

multatuli schreef: 11 jan 2019, 14:43 En het klopt dus inderdaad dat Svensson bij de reserves mocht meedoen, terwijl Van Rhijn bij de basisspelers mee doet. Persoonlijk vind ik het schokkend dat de slechtste van al onze verdedigers opeens bij de basisspelers hoort.
Svensson is geschorst tegen Utrecht, vandaar dat Van Rhijn mag spelen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

zeekomkommer schreef: 11 jan 2019, 14:54 Brom noemde Vejinovic eerder als één van de leiders in de selectie. Zou hij zijn drive inmiddels hebben verloren en nu rustig zijn contract tot de zomer van 2022 uit gaan dienen?
Hij eiste wel de penalty op, maar schoot deze buitenkant paal.
Dat hij een penalty mist vind ik tot daar aan toe, maar hij maakte ook verder niet het verschil.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZ Twello schreef: 11 jan 2019, 14:48 Svensson is geschorst tegen Utrecht, vandaar dat Van Rhijn mag spelen.
Scherp. Dat was ik al weer vergeten.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Schakelde na 20 minuten bij Fenerbahce-AZ,maar daar word ik ook niet erg vrolijk van. Stengs levert alle ballen weer netjes in en AZ heeft geen kans gehad tegen de nummer enalaatst van Turkije.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Nou lekker dan. Ze staan in de rust met 1-0 achter tegen Fehnerbahce. Nog maar een weekje doortrekken dat trainingskamp.

1-1 Seuntjens. De eer is al gered.

2-1 Turkije.

Midtsjo dramatisch. Maher ook niet al te snugger aan het voetballen.
Mooie doelpoging van Stengs. Anderhalf meter van de cornervlag af.
Van Rhijn met 34, een persoonlijke ergernis.

Seuntjens in de spits, Til aanvoerder. Bizot met heel erg langdurende uittrappen. De gewone ergernissen.
Dit is een signaal dat er niks verandert in de 2e seizoenshelft. Gewoon doorkloten zoals de 1e seizoenshelft. Van den Brom bepaalt de opstelling en zit gewoon de 2e seizoenshelft uit. Intern is men namelijk tevreden.

Van den Brom heeft grijze muizenschoenen aan.
Laatst gewijzigd door Jack op 11 jan 2019, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

zeekomkommer schreef: 11 jan 2019, 15:12 Nog geen Wuytens (ook niet op de bank) tegen Fenerbahce.
Hij is in de rust ingevallen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

zeekomkommer schreef: 11 jan 2019, 15:12 Nog geen Wuytens (ook niet op de bank) tegen Fenerbahce.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Spelen ze nou op kunstgras? En daarvoor vlieg je bijna 4 uur #-o
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gesloten