Jong AZ 2018-2019

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Prettig dat De Boer een prima wedstrijd speelt. In ieder geval één aankoop die wel uit de verf komt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Bob Ross schreef: 11 mar 2019, 20:45 Kramer niet helemaal mee eens. Geeft door nonchalance een 100% kans weg. Helmer niet heel bijzonder tot die goal wat hij heel mooi deed. Mihailik erg matig weer. Pareltje van Huiberts.
Tot aan de 1-1 vond ik Kramer sterk. Wellicht had het ook wel te maken met de onopvallendheid van Bergsma. Die heeft nog niet kunnen overtuigen. En ik ben het met je eens voor wat betreft Mihalik. Wat die hier doet is me een groot raadsel.

Zonde dat die Noa Lang trouwens het tegendoelpunt maakt. Typisch zo'n speler met een persoonlijkheid waardoor je hekel aan die club nou niet bepaald minder wordt.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

Savastano wel weer degelijk, ik zie hem wel als een goede stand-in voor Svensson.
I did not choose myself, I was chosen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Sinds lange tijd weer eens een wedstrijd van de beloftes gezien. Redelijk stand gehouden met goede optredens van De Boer, Goudmijn en Kramer (behoudens zijn blunder die de 1-0 had moeten opleveren). Dissidenten Hoedemakers en vooral Mihalik, waar hebben ze die toch in godsnaam opgedoken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Jandeman
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2018, 13:45

Robin schreef: 11 mar 2019, 21:04 Savastano wel weer degelijk, ik zie hem wel als een goede stand-in voor Svensson.
Vind het knap hoe hij, als linksback zijnde, de rechtervlank oppakt. Zie je niet vaak gebeuren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jandeman schreef: 11 mar 2019, 21:24 Vind het knap hoe hij, als linksback zijnde, de rechtervlank oppakt. Zie je niet vaak gebeuren.
Had Wijndal waarschijnlijk ook wel gekund tegen Willem II. Maar AZ 1 heeft helaas een onbenul als trainer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Boer is leuk om te zien, waar is Weigelt eigenlijk?
Dat punt doet ook in ieder geval wat voor het vertrouwen, staan nu in ieder op doelsaldo boven Dordrecht.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Bombaman schreef: 11 mar 2019, 21:00 Tot aan de 1-1 vond ik Kramer sterk. Wellicht had het ook wel te maken met de onopvallendheid van Bergsma. Die heeft nog niet kunnen overtuigen. En ik ben het met je eens voor wat betreft Mihalik. Wat die hier doet is me een groot raadsel.

Zonde dat die Noa Lang trouwens het tegendoelpunt maakt. Typisch zo'n speler met een persoonlijkheid waardoor je hekel aan die club nou niet bepaald minder wordt.
Goudmijn , de Boer en onopvallend Koopmeiners speelde een goede partij, Helmer had goede momenten. Die Noa Lang inderdaad niet de meest sympathieke uitstraling maar wel een goede speler.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Van dit Jong AZ lijkt alleen Goudmijn mij een potentiele aanwinst voor het eerste elftal. Buiten die goal ging bij Helmer werkelijk alles fout. Het zou een heel snelle conclusie zijn om De Boer meteen al als groot talent te kwalificeren. De rest van Jong AZ is toch wel bijzondere middelmaat. Daar ga je de top-3 van de eredivisie niet mee aanvallen.

Jong ajax was overigens ook pure middelmaat. Die Per Schuurs had voor z’n ontwikkeling toch beter bij Fortuna kunnen blijven om elke week onder druk eredivisie te spelen dan van die zouteloze potjes op een bijveld.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Na comments hier gelezen te hebben en de samenvatting te hebben gezien ben ik zojuist gaan zitten om de hele wedstrijd te kijken die ik opgenomen had.

Ik zag een prima jong AZ, heel gedisciplineerd spelend en goed druk zettend, waardoor met name de samenvatting een zeer vertekend beeld gaf van een zwaar dominerend jong ajax tegen een constant teruggedrongen jong AZ. In werkelijkheid was het een jong ajax met iets meer balbezit, maar tegen een gelijkwaardig Jong AZ.

Een Jong AZ dat wel meer had moeten kunnen halen uit verscheidene mogelijkheden, maar waar net in de laatste pass de uitvoering niet goed was, door een slechte uitvoering of verkeerde keuze, maar waar aan de andere kant Jong AZ toch ook een handvol echt kansen creëerde om te scoren.

Het duel was evenwichtig Jong AZ was prima in de combinatie en wist elkaar goed te vinden, waardoor er steeds goed door gevoetbalt kon worden.

Een kniesoor die dissidenten gaat opnoemen na deze wedstrijd. Ja Kramer verslikte zich één keer bijna fataal, maar hij speelde verder de hele wedstrijd vrij sterk. Dat de aanvallers van Jong ajax nauwelijks in beeld kwamen kwam omdat het centrum Bergsma en Kramer goed stond. Het vizier van Mihalik stond een aantal keer niet op scherp, maar geef hem wat tijd. De arbeid die hij in zijn spel legt is prima en in de duels was hij ook goed.

Hopelijk is Goudmijn volgend seizoen al klaar om 90 minuten te vlammen, want voetbaltechnisch is hij uitstekend, zeg maar echt goed gewoon. Ook in de duel staat hij in de KK divisie al zijn mannetje. Hij mag wat mij betreft op termijn Midstjö vervangen, die ik te vaak slordig vind op de verkeerde momenten. Kenzo moet wel de inhoud hebben om mee te kunnen op eredivisie niveau, maar een middenveld Goudmijn, Maher Til laat mij al watertanden.

Al met al, geen slechte pot van Jong AZ gisteren en er is echt nog groei potentie voor dit seizoen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

1keerraken schreef: 11 mar 2019, 22:38 Goudmijn , de Boer en onopvallend Koopmeiners speelde een goede partij, Helmer had goede momenten. Die Noa Lang inderdaad niet de meest sympathieke uitstraling maar wel een goede speler.
Daarom speel je bij 020
Jandeman
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2018, 13:45

Langedijk schreef: 11 mar 2019, 21:47 Had Wijndal waarschijnlijk ook wel gekund tegen Willem II. Maar AZ 1 heeft helaas een onbenul als trainer.
Daar ben ik niet zo zeker van. Vind Wijndal in dat opzicht wel stijf links. Geeft liever een bal met buitenkant links dan met zn rechtervoet
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jandeman schreef: 12 mar 2019, 12:06 Daar ben ik niet zo zeker van. Vind Wijndal in dat opzicht wel stijf links. Geeft liever een bal met buitenkant links dan met zn rechtervoet
Dan kan die ook niet rechtsbuiten ;)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Geest van Dirk schreef: 12 mar 2019, 10:19 Na comments hier gelezen te hebben en de samenvatting te hebben gezien ben ik zojuist gaan zitten om de hele wedstrijd te kijken die ik opgenomen had.

Ik zag een prima jong AZ, heel gedisciplineerd spelend en goed druk zettend, waardoor met name de samenvatting een zeer vertekend beeld gaf van een zwaar dominerend jong ajax tegen een constant teruggedrongen jong AZ. In werkelijkheid was het een jong ajax met iets meer balbezit, maar tegen een gelijkwaardig Jong AZ.

Een Jong AZ dat wel meer had moeten kunnen halen uit verscheidene mogelijkheden, maar waar net in de laatste pass de uitvoering niet goed was, door een slechte uitvoering of verkeerde keuze, maar waar aan de andere kant Jong AZ toch ook een handvol echt kansen creëerde om te scoren.

Het duel was evenwichtig Jong AZ was prima in de combinatie en wist elkaar goed te vinden, waardoor er steeds goed door gevoetbalt kon worden.

Een kniesoor die dissidenten gaat opnoemen na deze wedstrijd. Ja Kramer verslikte zich één keer bijna fataal, maar hij speelde verder de hele wedstrijd vrij sterk. Dat de aanvallers van Jong ajax nauwelijks in beeld kwamen kwam omdat het centrum Bergsma en Kramer goed stond. Het vizier van Mihalik stond een aantal keer niet op scherp, maar geef hem wat tijd. De arbeid die hij in zijn spel legt is prima en in de duels was hij ook goed.

Hopelijk is Goudmijn volgend seizoen al klaar om 90 minuten te vlammen, want voetbaltechnisch is hij uitstekend, zeg maar echt goed gewoon. Ook in de duel staat hij in de KK divisie al zijn mannetje. Hij mag wat mij betreft op termijn Midstjö vervangen, die ik te vaak slordig vind op de verkeerde momenten. Kenzo moet wel de inhoud hebben om mee te kunnen op eredivisie niveau, maar een middenveld Goudmijn, Maher Til laat mij al watertanden.

Al met al, geen slechte pot van Jong AZ gisteren en er is echt nog groei potentie voor dit seizoen.
Eens. Laat Goudmijn maar eens invallen in het eerste. Aan hem kunnen we veel plezier gaan beleven. Voor een debuut maakte Rody ook een prima indruk.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Geest van Dirk schreef: 12 mar 2019, 10:19 Na comments hier gelezen te hebben en de samenvatting te hebben gezien ben ik zojuist gaan zitten om de hele wedstrijd te kijken die ik opgenomen had.

Ik zag een prima jong AZ, heel gedisciplineerd spelend en goed druk zettend, waardoor met name de samenvatting een zeer vertekend beeld gaf van een zwaar dominerend jong ajax tegen een constant teruggedrongen jong AZ. In werkelijkheid was het een jong ajax met iets meer balbezit, maar tegen een gelijkwaardig Jong AZ.

Een Jong AZ dat wel meer had moeten kunnen halen uit verscheidene mogelijkheden, maar waar net in de laatste pass de uitvoering niet goed was, door een slechte uitvoering of verkeerde keuze, maar waar aan de andere kant Jong AZ toch ook een handvol echt kansen creëerde om te scoren.

Het duel was evenwichtig Jong AZ was prima in de combinatie en wist elkaar goed te vinden, waardoor er steeds goed door gevoetbalt kon worden.

Een kniesoor die dissidenten gaat opnoemen na deze wedstrijd. Ja Kramer verslikte zich één keer bijna fataal, maar hij speelde verder de hele wedstrijd vrij sterk. Dat de aanvallers van Jong ajax nauwelijks in beeld kwamen kwam omdat het centrum Bergsma en Kramer goed stond. Het vizier van Mihalik stond een aantal keer niet op scherp, maar geef hem wat tijd. De arbeid die hij in zijn spel legt is prima en in de duels was hij ook goed.

Hopelijk is Goudmijn volgend seizoen al klaar om 90 minuten te vlammen, want voetbaltechnisch is hij uitstekend, zeg maar echt goed gewoon. Ook in de duel staat hij in de KK divisie al zijn mannetje. Hij mag wat mij betreft op termijn Midstjö vervangen, die ik te vaak slordig vind op de verkeerde momenten. Kenzo moet wel de inhoud hebben om mee te kunnen op eredivisie niveau, maar een middenveld Goudmijn, Maher Til laat mij al watertanden.

Al met al, geen slechte pot van Jong AZ gisteren en er is echt nog groei potentie voor dit seizoen.
Grotendeels wel met je eens op 1 ding na:
Mihalik speelde wederom een zwakke wedstrijd als spits.
Druijf is 3 klassen better en zelfs Duin is echt al beter dan Mihalik.
De zwakke punten van Mihalik zijn:
- werklust. Werkt lang zo hard niet als Druijf en zelfs Duin. HIj is meer vergelijkbaar met Johnson.
- stelt zich regelmatig niet goed op.
- balcontrole moet ook echt beter.
- afmaken op goal ook meestal zwak.
De wedstrijd hiervoor ging het echt beter toen Duin in de spits kwam voor Mihalik en Mihalik rechtsbuiten ging spelen. Op die positie vind ik hem dan nog nuttiger, maar dan wordt hij wel backup voor Stengs.

Ik zou heel graag willen weten welke spits, Mihalik, Weigelt, Friday en Johnsen gescout heeft. De 1e 3 komen niet een beetje tekort, maar veel tekort, terwijl Johnsen wel heeft bewezen doelpunten te kunnen maken, maar totaal niet in het systeem van AZ past.
Jandeman
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2018, 13:45

DeZuivelDuivel schreef: 12 mar 2019, 13:09 Dan kan die ook niet rechtsbuiten ;)
Was inderdaad een opmerkelijke wissel, maar of hier baat bij heeft gezeten tijdens de wedstrijd betwijfel ik ;). Al met al is het een goede speler die zeker de potentie heeft om de 1e te halen, als linksback zijnde.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

vriend schreef: 12 mar 2019, 09:48 Van dit Jong AZ lijkt alleen Goudmijn mij een potentiele aanwinst voor het eerste elftal. Buiten die goal ging bij Helmer werkelijk alles fout. Het zou een heel snelle conclusie zijn om De Boer meteen al als groot talent te kwalificeren. De rest van Jong AZ is toch wel bijzondere middelmaat. Daar ga je de top-3 van de eredivisie niet mee aanvallen.

Jong ajax was overigens ook pure middelmaat. Die Per Schuurs had voor z’n ontwikkeling toch beter bij Fortuna kunnen blijven om elke week onder druk eredivisie te spelen dan van die zouteloze potjes op een bijveld.
De Boer is niet voor niets gehaald he? Hij heeft er een half jaar uitgelegen en bij zijn eerste wedstrijd sinds zijn debuut keept hij gelijk weer heel goed. Ik zie De Boer zeker het eerste elftal halen, ik denk zelfs dat Bizot zich volgend jaar zorgen moet gaan maken.

Daarnaast denk ik dat ook Wijndal en Koopmeiners het eerste kunnen halen. En de tegenstand in de KKD is goed voor sommige jongens, niemand had ook kunnen voorspellen dat Til nu aanvoerder zou zijn en volgens mij was ook Stengs nooit als een toptalent aangeschreven. Het is altijd een beetje afwachten hoe spelers zich ontwikkelen, dus om nu ongeveer heel Jong AZ af te schrijven is een negativiteit die zelfs Josje niet zou kunnen benaderen.

Aan de manier hoe je ook Jong ajax afschildert verwacht jij waarschijnlijk een wedstrijd van Eredivisie niveau, maar het blijven gewoon twee teams met jonge spelers die in de KKD spelen, dus een beetje nuance zou wel op zijn plaats zijn.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Tim schreef: 12 mar 2019, 22:43 ik denk zelfs dat Bizot zich volgend jaar zorgen moet gaan maken.
Iedereen maakt zich zorgen over Bizot. Dus ook Bizot zelf.
Tim schreef: 12 mar 2019, 22:43Aan de manier hoe je ook Jong ajax afschildert verwacht jij waarschijnlijk een wedstrijd van Eredivisie niveau, maar het blijven gewoon twee teams met jonge spelers die in de KKD spelen, dus een beetje nuance zou wel op zijn plaats zijn.
Zowel bij Jong AZ als bij Jong ajax zijn het in theorie spelers die dicht tegen het eerste elftal aan zouden moeten zitten. Ik zie het echter niet. Toen Jong AZ in de tweede divisie speelde sprongen Stengs en Boadu er al bovenuit. Muv Goudmijn zie ik niet van dergelijke briljantjes.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tim schreef: 12 mar 2019, 22:43 De Boer is niet voor niets gehaald he? Hij heeft er een half jaar uitgelegen en bij zijn eerste wedstrijd sinds zijn debuut keept hij gelijk weer heel goed. Ik zie De Boer zeker het eerste elftal halen, ik denk zelfs dat Bizot zich volgend jaar zorgen moet gaan maken.

Daarnaast denk ik dat ook Wijndal en Koopmeiners het eerste kunnen halen. En de tegenstand in de KKD is goed voor sommige jongens, niemand had ook kunnen voorspellen dat Til nu aanvoerder zou zijn en volgens mij was ook Stengs nooit als een toptalent aangeschreven. Het is altijd een beetje afwachten hoe spelers zich ontwikkelen, dus om nu ongeveer heel Jong AZ af te schrijven is een negativiteit die zelfs Josje niet zou kunnen benaderen.

Aan de manier hoe je ook Jong ajax afschildert verwacht jij waarschijnlijk een wedstrijd van Eredivisie niveau, maar het blijven gewoon twee teams met jonge spelers die in de KKD spelen, dus een beetje nuance zou wel op zijn plaats zijn.
Met spelers als Danilo, Kuhn, Kotarski, Solomons, Schuurs ,Cerny en Jensen speel je toch tegen een team dat bij elkaar tegen de 10 miljoen gekost zal moeten hebben.
Dat mag je toch wel enigzins als eredivisie niveau rekenen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 11 mar 2019, 21:47 Had Wijndal waarschijnlijk ook wel gekund tegen Willem II. Maar AZ 1 heeft helaas een onbenul als trainer.
Nee dat kan Wijndal niet. Dat is een echte linksback. Backs kunnen zelden op de andere vleugel staan. Zie jij Svensson al op linksback staan, of Ouwejan op rechtsback? Dat slaat toch helemaal nergens op dat soort opmerkingen. Of zie jij Real Madrid Marcelo al opstellen als rechtsback? De kracht van de moderne backs liggen meestal op het punt van opkomen en dan een voorzet afleveren. Ze kunnen de ruimtes induiken die de buitenspelers dan creëren. Dat gaat niet als je iemand daar met zijn verkeerde been opstelt.
Plaats reactie