Competitieprogramma 2018/19

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 19 apr 2019, 22:16 Alleen De Graafschap-ajax verplaatsen, dus één wedstrijd ipv 9 en de rest van de rompslomp.
Naar welke datum dan?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 19 apr 2019, 22:16 Alleen De Graafschap-ajax verplaatsen, dus één wedstrijd ipv 9 en de rest van de rompslomp.
En wanneer had je die willen laten spelen dan? Er was namelijk geen datum meer beschikbaar voor het einde van de competitie.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Joostess schreef: 18 apr 2019, 18:25 Ik ben nu wel benieuwd hoe de KNVB hier in de toekomst mee omgaat.
Dat heb ik precies hetzelfde. Ik snap de overweging van de KNVB heus wel. Maar door 1 club nu (en eerdere speelrondes) extra rust te gunnen schept een raar precedent. Doen we dat straks ook als clubs kunnen overwinteren in de EL? Maar aanhikken tegen drie wedstrijden in de week?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 20 apr 2019, 07:58 Dat heb ik precies hetzelfde. Ik snap de overweging van de KNVB heus wel. Maar door 1 club nu (en eerdere speelrondes) extra rust te gunnen schept een raar precedent. Doen we dat straks ook als clubs kunnen overwinteren in de EL? Maar aanhikken tegen drie wedstrijden in de week?
Die clubs moeten blij zijn dat ze op alle fronten nog meedoen. Als een club dat wil maar het vervolgens niet aan zou kunnen drie keer in een week te spelen is óf de selectie te klein óf ze zijn er niet aan toe of toe in staat.
De bekerfinale zit tussen twee CL duels in. Dan kan je zeggen “shit nóg een wedstrijd” of “joepie, we kunnen óók nog de beker winnen. Maar het hele programma omgooien voor 1 club, 1 wedstrijd, schept “jurisprudentie” voor de komende jaren met nog meer geschuif tot gevolg. Schuif dan de wedstrijd van ajax tegen de Graafschap als enige naar achter.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 20 apr 2019, 09:31 Schuif dan de wedstrijd van ajax tegen de Graafschap als enige naar achter.
Nogmaals, naar welke datum dan?

ajax speelt op deze dagen tot het eind van het seizoen:
-20 april Groningen-uit
-23 april Vitesse-thuis
-30 april Tottenham-uit (CL)
-5 mei Willem II (beker)
-8 mei Tottenham-thuis (CL)
-12 mei Utrecht-thuis

Enige beschikbare dagen zijn 26/27 april, maar dat kan dus niet vanwege Koningsnacht/dag.

En alleen De Graafschap-ajax op 15 mei levert competitievervalsing op omdat ze dan precies weten wat nodig is in de strijd tegen degradatie en voor het kampioenschap. Dan benadeel je Emmen, Excelsior, NAC en PSV.

En de KNVB zorgt er altijd voor dat clubs minimaal 2 volle dagen hebben tussen competitie en CL/EL. OK, voor ajax en PSV hebben ze dit seizoen een aantal keer wedstrijden verzet om ze meer dan 2 dagen rust te geven, maar dat is niet de reden waarom nu de hele speelronde verzet moet worden. Want dat was niet gebeurd als ajax op 1 mei tegen Tottenham had gespeeld, of als 27 april beschikbaar was voor De Graafschap-ajax.

Alle Eredivisie clubs hebben in dit uitzonderlijke geval aan het begin van het seizoen gegokt en nu verloren. Door te kiezen voor een midweekse ronde eind april in plaats van in de winter, omdat ze dachten dat ajax en PSV toch niet de halve finale CL zouden halen. Was de midweekse speelronde in de winter gespeeld, dan had De Graafschap-ajax komende midweek gespeeld kunnen worden en de overige 8 wedstrijden op 28 april.

Pas in 2024 valt Koningsdag weer in het weekend, dus komende 4 seizoenen kan dit probleem zich zo ie zo niet weer voordoen.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Ferry schreef: 20 apr 2019, 07:58 Dat heb ik precies hetzelfde. Ik snap de overweging van de KNVB heus wel. Maar door 1 club nu (en eerdere speelrondes) extra rust te gunnen schept een raar precedent.
Het gaat niet om extra rust. Je kan gewoon niet clubs twee wedstrijden in drie dagen laten spelen.
Ferry schreef: 20 apr 2019, 07:58 Doen we dat straks ook als clubs kunnen overwinteren in de EL? Maar aanhikken tegen drie wedstrijden in de week?
Het is te hopen van wel. Ik vind dat clubs in de EL, met name bij verre uitwedstrijden, al in het nadeel zijn als ze de zondag daarop moeten spelen voor de competitie (https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/f ... n~aa38cff2):
Verheijen onderzocht de afgelopen 4 jaar meer dan 27.000 wedstrijden. Hij concludeerde dat clubs met twee hersteldagen 40 procent minder kans op een zege hebben tegen een club die een dag langer heeft kunnen herstellen.
Sowieso is dit geschuif rond ajax de uitkomst van een beleidswijziging van de KNVB die dit seizoen is ingegaan.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Ik snap dat het helemaal verplaatst wordt nu enzo, maar die onzin van "goed voor het Nederlands voetbal" gaat er bij mij niet in. ajax krijgt ruim 70 miljoen in de Champions League, dat is ongeveer de begroting van het hele rechterrijtje. Dit is juist funest voor de spanning in de competitie, er wordt door de UEFA een soort machtspositie gecreëerd voor ajax die zelfs door PSV niet meer in te halen zal zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Verheijen onderzocht de afgelopen 4 jaar meer dan 27.000 wedstrijden. Hij concludeerde dat clubs met twee hersteldagen 40 procent minder kans op een zege hebben tegen een club die een dag langer heeft kunnen herstellen.
Twee hersteldagen; dat wil zeggen dat als je donderdag speelt je zondag 40% minder kans hebt op winst.
Dus speel je EL en het weekend erna tegen ajax of psv, die di/wo hebben gespeeld, ze sowieso (los van alle andere voordelen die ze al hebben) 40% meer kans hebben om te winnen. Oftewel: de EL naar de woensdag, óf de zondagwedstrijd naar de maandag verschuiven, óf dan maar geen EL, want het is oneerlijk als de CL-clubs meer rust hebben.
Als ze, de KNVB, dit principe van “rust” hanteren is er bijna geen competitieschema meer te maken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Tim schreef: 20 apr 2019, 12:24 Ik snap dat het helemaal verplaatst wordt nu enzo, maar die onzin van "goed voor het Nederlands voetbal" gaat er bij mij niet in. ajax krijgt ruim 70 miljoen in de Champions League, dat is ongeveer de begroting van het hele rechterrijtje. Dit is juist funest voor de spanning in de competitie, er wordt door de UEFA een soort machtspositie gecreëerd voor ajax die zelfs door PSV niet meer in te halen zal zijn.
Het zorgt voor zowel groei van de competitie als voor een groter verschil tussen wel- en niet deelnemers aan de CL. Het ligt er aan wat je belangrijker vind.

Het is inderdaad zo dat de competities op deze manier behoorlijk uit elkaar worden getrokken en dat de UEFA daar direct schuldig aan is. Daar ga je alleen weinig aan veranderen vanuit hier. Des te belangrijker is het daarom om het nationaal beter in te richten. Waarom kan ajax, of welke club dan ook, nog steeds gratis jeugdspelers bij de concurrentie ophalen? Waarom krijgen clubs die hun bestaansrecht aan de competitie te danken hebben alle baten van Europese campagnes? Eenhoorn gaf dit al een keer aan in de VI en zo zou het ook moeten zijn: beredeneer altijd vanuit het doel om het Nederlands elftal succes te brengen. De weg daar naartoe is niet via 1 of 2 clubs die als een zwart gat door het land razen en alles van waarde opslokken op hun pad.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Tim schreef: 20 apr 2019, 12:24 Ik snap dat het helemaal verplaatst wordt nu enzo, maar die onzin van "goed voor het Nederlands voetbal" gaat er bij mij niet in. ajax krijgt ruim 70 miljoen in de Champions League, dat is ongeveer de begroting van het hele rechterrijtje. Dit is juist funest voor de spanning in de competitie, er wordt door de UEFA een soort machtspositie gecreëerd voor ajax die zelfs door PSV niet meer in te halen zal zijn.
De coëfficiënten voor de ranglijst van de UEFA zijn erg belangrijk. We waren wel heel erg weggezakt de afgelopen jaren. Stel dat AZ volgend jaar Europees de plek inneemt van bekerwinnaar (ofwel door de beker te winnen, ofwel door derde te worden) dan is het rechtstreeks geplaatst voor de poulefase EL.Dat is grotendeels te danken aan de punten die ajax dit jaar bij elkaar heeft gespeeld. Vroeger was die poulefase EL voor AZ een vanzelfsprekendheid, maar voor mij is het inmiddels een wensdroom....
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Dario Hubner schreef: 20 apr 2019, 12:45 De coëfficiënten voor de ranglijst van de UEFA zijn erg belangrijk. We waren wel heel erg weggezakt de afgelopen jaren. Stel dat AZ volgend jaar Europees de plek inneemt van bekerwinnaar (ofwel door de beker te winnen, ofwel door derde te worden) dan is het rechtstreeks geplaatst voor de poulefase EL.Dat is grotendeels te danken aan de punten die ajax dit jaar bij elkaar heeft gespeeld. Vroeger was die poulefase EL voor AZ een vanzelfsprekendheid, maar voor mij is het inmiddels een wensdroom....
Ala ajax jaarlijks onze grootste talenten uit de jeugdopleiding gratis blijft ophalen is de toekomstige kans op plek 3 vrijwel helemaal weg.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Lecompte schreef: 20 apr 2019, 12:57 Ala ajax jaarlijks onze grootste talenten uit de jeugdopleiding gratis blijft ophalen is de toekomstige kans op plek 3 vrijwel helemaal weg.
Die uitspraak komt niet overeen met je onderschrift...
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Dario Hubner schreef: 20 apr 2019, 13:23 Die uitspraak komt niet overeen met je onderschrift...
AZ besteedt bijna 20% van haar begroting aan de jeugdopleiding. De afgelopen 4 jaar zijn de volgende toptalenten gratis weggehaald door jouw hoop voor het nederlandse voetbal.:
Van Gelderen
Sala Edinne
Bijleveld
Schouten
Hillen

We dreigen dit jaar nog Fitz Jim kwijt te raken aan Rovermars..

Hiernaast zijn we alleen Pherai aan Dortmund kwijtgeraakt. Uit een publicatie deze week bleek dat onze Amsterdamse " vrienden" ook volle bak achter hem aan zaten.

Als je niet inziet dat ajax de grootste bedreiging is voor een succesvol AZ ligt dat aan jou. Ik ben zeer niet negatief maar gewoon realistisch.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Lecompte schreef: 20 apr 2019, 14:52 AZ besteedt bijna 20% van haar begroting aan de jeugdopleiding. De afgelopen 4 jaar zijn de volgende toptalenten gratis weggehaald door jouw hoop voor het nederlandse voetbal.:
Van Gelderen
Sala Edinne
Bijleveld
Schouten
Hillen

We dreigen dit jaar nog Fitz Jim kwijt te raken aan Rovermars..

Hiernaast zijn we alleen Pherai aan Dortmund kwijtgeraakt. Uit een publicatie deze week bleek dat onze Amsterdamse " vrienden" ook volle bak achter hem aan zaten.

Als je niet inziet dat ajax de grootste bedreiging is voor een succesvol AZ ligt dat aan jou. Ik ben zeer niet negatief maar gewoon realistisch.
Ach, je zal mij niet horen ontkennen dat ajax veel van onze beste talenten benadert. Ik denk alleen dat ze niet allemaal die kant op gaan. Twee jaar terug slechts een van de zestien (https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=309220). Als AZ dat ratio kan vasthouden valt het mee. Maar leuk is anders natuurlijk
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Dario Hubner schreef: 20 apr 2019, 12:17 Het gaat niet om extra rust. Je kan gewoon niet clubs twee wedstrijden in drie dagen laten spelen.
Nu niet. Maar eerder wel. Toen werd er extra rust voor ajax gecreëerd.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

~AZ~ schreef: 20 apr 2019, 12:33 Het zorgt voor zowel groei van de competitie als voor een groter verschil tussen wel- en niet deelnemers aan de CL. Het ligt er aan wat je belangrijker vind.

Het is inderdaad zo dat de competities op deze manier behoorlijk uit elkaar worden getrokken en dat de UEFA daar direct schuldig aan is. Daar ga je alleen weinig aan veranderen vanuit hier. Des te belangrijker is het daarom om het nationaal beter in te richten. Waarom kan ajax, of welke club dan ook, nog steeds gratis jeugdspelers bij de concurrentie ophalen? Waarom krijgen clubs die hun bestaansrecht aan de competitie te danken hebben alle baten van Europese campagnes? Eenhoorn gaf dit al een keer aan in de VI en zo zou het ook moeten zijn: beredeneer altijd vanuit het doel om het Nederlands elftal succes te brengen. De weg daar naartoe is niet via 1 of 2 clubs die als een zwart gat door het land razen en alles van waarde opslokken op hun pad.
Met de arrogantie waar ajax vooral mee bezig is, voorzie ik vooral een monolopie a la BATE Borisov.
Ik vind het heel knap wat ajax doet in de CL maat dat die fans dan vinden dat we voor ajax moeten zijn omdat het “beter is voor het Nederlands voetbal is”, vind ik echt belachelijk. Ik denk dat niemand, behalve Ajacieden, zit te wachten op een competitie zit te wachten als Italië of Wit-Rusland.

Ik zal hier wel een van de enigen zijn maar ik vind het heel vervelend dat ajax zo ver komt, want de komende tien jaar kan je de kampioen al invullen en clubs als AZ en Vitesse zullen niks meer te zeggen hebben met deze onevenredigheid. Maar volgens de media moet Nederland moet zó blij zijn met de prestaties van ajax... nee de competitie wordt nu eenzijdig en voorspelbaar, zelfs PSV kan een gat van 50 miljoen niet inhalen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dit zijn de nieuwe data voor de play-offs:

za 18 mei 1e ronde heen
di 21 mei 1e ronde return
vr 24 mei, 20.45u 2e ronde heen
di 28 mei, 20.45u 2e ronde return
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 29 apr 2019, 15:08 Dit zijn de nieuwe data voor de play-offs:

za 18 mei 1e ronde heen
di 21 mei 1e ronde return
vr 24 mei, 20.45u 2e ronde heen
di 28 mei, 20.45u 2e ronde return
Maar daar doen we gelukkig niet aan mee 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Hup Aj.....Z!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 29 apr 2019, 16:17 Maar daar doen we gelukkig niet aan mee 😉
Hopelijk niet nee. Dus hup 020 komende zondag. ;)
Gesloten