AZ-PEC Zwolle (zo 6 mei, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZ was top, mooie afsluiting van het seizoen, met veel doelpunten en aankomend talent.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Prachtige afsluiter van een top seizoen. Afgezien van het gros van de toppers, waren nagenoeg alle wedstrijden een genot om naar te kijken door het goede spel én de geleverde strijd.

Ik heb me wel kapot geërgerd aan het gedrag van Jahanbakhsh en met name Weghorst tijdens de wedstrijd. De hele teamgeest was weg en de individuele belangetjes stonden op nummer één. Weghorst heeft volgens mij bij geen enkele goal van Jahanbakhsh gejuicht en stortte bij elke gemiste kans hopeloos ter aarde. Doe normaal man!
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Ik irriteer mij al het gehele seizoen aan de onnodige overacting en aanstellerij van Weghorst , ik ben dan ook blij met Jahanbakhsh als winnaar van de onderlinge strijd. Koopmeiners in mijn optiek met afstand de beste man op het veld vandaag, hard werkend , coachend en genoten van zijn passing.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

AZRickGrimesAZ schreef: 05 mei 2018, 18:17 Nu afsluiten met een knaller! 7-0!
6-0 is ook prima :D
1keerraken schreef: 06 mei 2018, 18:35 Ik irriteer mij al het gehele seizoen aan de onnodige overacting en aanstellerij van Weghorst , ik ben dan ook blij met Jahanbakhsh als winnaar van de onderlinge strijd. Koopmeiners in mijn optiek met afstand de beste man op het veld vandaag, hard werkend , coachend en genoten van zijn passing.
Anders ga je als AZfan ook ff die neus van een Derksen napraten. Weghorst is onze aanvoerder dus die mag best wat nadrukkelijker zijn emotie uiten als het niet gaat zoals hij wil.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DiepeMast schreef: 03 mei 2018, 09:39 Inderdaad een leuke laatste wedstrijd: Alireza/Weghorst MVP en topscorer maken,
Check!
DiepeMast schreef:
talenten laten debuteren/minuten maken (Boadu? Hoedemakers?),
Dubbelcheck!
DiepeMast schreef:
geblesseerden laten terugkeren (Vejinovic? Stengs?), 70 puntengrens doorbreken, 70 doelpuntengrens doorbreken.
Check en check!
DiepeMast schreef:
Het wordt bovendien mooi weer. Ik heb er zin in! 8-)
Final Check!!! 8-)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

AZRickGrimesAZ schreef: 06 mei 2018, 18:56 6-0 is ook prima :D


Anders ga je als AZfan ook ff die neus van een Derksen napraten. Weghorst is onze aanvoerder dus die mag best wat nadrukkelijker zijn emotie uiten als het niet gaat zoals hij wil.
Derksen is onze grote roerganger, onze waarheidsgids. Kom op man, alsof mensen niet zelf Weghorst kunnen beoordelen op zijn gedrag. Ik heb het dit seizoen getolereerd omdat hij gewoon elke wedstrijd 100% gaf voor de club, de supporters, het team en zichzelf. Daar heb ik respect voor. Deze wedstrijd draaide het voor Weghorst alleen maar om zijn eigen persoontje en leek hij gewoon gefrustreerd als Jahanbakhsh scoorde. Dan laat je je wel kennen hoor.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

AZRickGrimesAZ schreef: 06 mei 2018, 18:56 Weghorst is onze aanvoerder dus die mag best wat nadrukkelijker zijn emotie uiten als het niet gaat zoals hij wil.
Je moet emotie uiten en overacting niet met elkaar verwarren, hij blijft met regelmaat zo lang hangen in zijn emotie dat het lachwekkend word. Aanvoerder onwaardig gedrag als je het mij vraagt , maar een ieder zijn eigen mening en smaak.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Het is duidelijk dat jullie AZ alleen maar via FoxSports kijken. Die twee jongens geven alles voor AZ en op de laatste wedstrijd willen ze graag zoveel mogelijk scoren. Jahanbaksh kijkt naar Weghorst alsof er net iemand gestorven is en Weghorst trekt een hoofd alsof hij iemand gaat vermoorden.

Althans, dat is wat ze bij FoxSports alleen maar laten zien. Verder zie je ze vaak genoeg samen lachen en feest vieren (laten ze alleen niet zien op tv). Stemmingsmakerij door Foxsports en lui als Voetbal Inside.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

AZRickGrimesAZ schreef: 06 mei 2018, 19:16 Het is duidelijk dat jullie AZ alleen maar via FoxSports kijken.
Zeldzaam onzinnige reactie ... knap
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

[quote=Alkmaar/Zaanstreek post_id=645860 time=1525630854 user_id=12091]
Prachtige afsluiter van een top seizoen. Afgezien van het gros van de toppers, waren nagenoeg alle wedstrijden een genot om naar te kijken door het goede spel én de geleverde strijd.

Ik heb me wel kapot geërgerd aan het gedrag van Jahanbakhsh en met name Weghorst tijdens de wedstrijd. De hele teamgeest was weg en de individuele belangetjes stonden op nummer één. Weghorst heeft volgens mij bij geen enkele goal van Jahanbakhsh gejuicht en stortte bij elke gemiste kans hopeloos ter aarde. Doe normaal man!
[/quote]

Cashen voor die twee en volgend seizoen verschijnen er weer nieuwe sterren aan het firmament. Wel 39 doelpunten gemaakt, met z'n tweeën plus nog een aantal assists.
Het meest blij ben ik dat we 71 punten hebben gehaald [b]met mooi en vermakelijk voetbal[/b]. Hopelijk gaat Calvin Stengs komend seizoen de belofte inlossen en gaat Boadu ook doorbreken.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

AZRickGrimesAZ schreef: 06 mei 2018, 19:16 Het is duidelijk dat jullie AZ alleen maar via FoxSports kijken. Die twee jongens geven alles voor AZ en op de laatste wedstrijd willen ze graag zoveel mogelijk scoren. Jahanbaksh kijkt naar Weghorst alsof er net iemand gestorven is en Weghorst trekt een hoofd alsof hij iemand gaat vermoorden.

Althans, dat is wat ze bij FoxSports alleen maar laten zien. Verder zie je ze vaak genoeg samen lachen en feest vieren (laten ze alleen niet zien op tv). Stemmingsmakerij door Foxsports en lui als Voetbal Inside.
Hoe weet je dan dat FoxSports dit vandaag alleen maar liet zien als jij in het stadion zat?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AZA'dam schreef: 06 mei 2018, 20:55 Cashen voor die twee en volgend seizoen verschijnen er weer nieuwe sterren aan het firmament. Wel 39 doelpunten gemaakt, met z'n tweeën plus nog een aantal assists.
Het meest blij ben ik dat we 71 punten hebben gehaald met mooi en vermakelijk voetbal. Hopelijk gaat Calvin Stengs komend seizoen de belofte inlossen en gaat Boadu ook doorbreken.

Volgend jaar gewoon 4e worden met Calvin op rechts en Myron in de spits en 25 miljoen op de bank!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 06 mei 2018, 21:51 Hoe weet je dan dat FoxSports dit vandaag alleen maar liet zien als jij in het stadion zat?
Enige verklaring voor dat gezeik over Wout van jullie.

En het werd best wel zichtbaar in de samenvatting.
https://www.foxsports.nl/video/2873126/ ... -mei-2018/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Er was ook te zien dat Weghorst na de wedstrijd de camerman - sportief - naar Jahanbakhsh stuurde. Het 'gezeur' was overigens over en weer. Maar volgens mij ook omdat de kansen niet goed afgemaakt werden.

Dat Weghorst niet echt juichte voor de goals van Jahanbakhsh vond ik ook wat storend. Dat was inderdaad aanvoerder onwaardig.

Verder echt genoten van de strijd en inzet.

Eigenlijk was het hele seizoen - met uitzondering van de welbekende wedstrijden - grandioos.

Applaus!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Als PEC Sandler bewust weg van AZ heeft willen houden, dan smaakt deze overwinning voor o.a. Max best zoet en extra zuur voor PEC door de invalbeurt van Reijnders.
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

We eindigden gisteren met zeven spelers uit eigen jeugd. Wie kan ons dat navertellen?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ik ben die over het paard getilde van t Schip zo dankbaar dat hij ons Sandler niet gunde. Hoe is het mogelijk dat Manchester City zo n gozer koopt.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

MO7 schreef: 07 mei 2018, 11:06 We eindigden gisteren met zeven spelers uit eigen jeugd. Wie kan ons dat navertellen?
Zes he. Het is een beetje des Ouderkerks om Reijnders ook tot "eigen jeugd" te rekenen.

Maar dat doet niets af aan de prestatie. Klasse.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 07 mei 2018, 21:31 Ik ben die over het paard getilde van t Schip zo dankbaar dat hij ons Sandler niet gunde. Hoe is het mogelijk dat Manchester City zo n gozer koopt.
Heerlijk, zwaar overschat. Zei het in de winterstop al dat ik het veel te veel geld vond voor een gehypte speler die net drie maanden in de basis stond.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

galblazer schreef: 07 mei 2018, 21:31 Ik ben die over het paard getilde van t Schip zo dankbaar dat hij ons Sandler niet gunde. Hoe is het mogelijk dat Manchester City zo n gozer koopt.
Nadat de interesse van AZ in Sandler bekend werd ben ik wat meer op hem gaan letten en kon ik me wel voorstellen dat ze bij hem uitkwamen.

Wel vond ik dat AZ nogal machteloos tegenover grootkapitaal (MC) staat. Naar aanleiding daarvan heb ik denk ik op het forum wel enige frustratie geuit (jegens Sandler).
Glory Hunter
Plaats reactie