Heracles Almelo-AZ (vr 13 apr, 20.00u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Lecompte schreef: 14 apr 2018, 16:42 Volgens mij staat onze goede spits al op 23 doelpunten.
24 volgens transfermarkt
we can come an end
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

differentcook schreef: 14 apr 2018, 17:44 24 volgens transfermarkt
Inderdaad, 15 in de Eredivisie + 9 in de KNVB-beker.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Waarom scoort AZ duidelijk zo veel minder als ajax en PSV ? Zijn onze spelers dommer ? Het verschil ik gewoon 20 doelpunten over 31 wedstrijden. Of zit het nog steeds in de tactiek, alles door het midden, in de 16 pielen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZA'dam schreef: 13 apr 2018, 23:14 Genoten van het snelle combinatievoetbal. Mooi dat Bizot meteen na zijn blunder van vorige week een heldenrol kon spelen met die penalty. Had zo maar heel anders kunnen lopen als die, en een eventuele tweede n.a.v. die handsbal van Wuytens even later, er in waren gegaan. Later werd AZ een penalty onthouden bij het vasthouden van de doorgebroken Til. Het meest positieve vond ik nog dat ze lekker fel en energiek door bleven gaan ook nadat de buit al binnen was. Dat was tegen ADO (en nog een aantal teams) wel anders. Idrissi deed helaas niet echt lekker mee met het snelle, swingende, één-keer-raken combinatievoetbal. Eigenlijk had ik van Rhijn nog wel verwacht. Zou hij ritme op hebben kunnen doen voor woensdag en eventueel volgende week zondag. Vlaar zit duidelijk ook weer lekker in zijn vel. Misschien dat Utrecht zondag kan zorgen dat we de derde plaats al binnen hebben.
Met betrekking tot Idrissi vind ik dat je het zeer mooi verwoord. Positieve context.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

'Het voelde alsof we in een grote AZ-rondo zaten'

"John Stegeman" | Arne Slot genoot tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo met volle teugen op de bank bij AZ.

Niet alleen omdat hij vanwege de schorsing van hoofdtrainer John van den Brom als eindverantwoordelijke mocht fungeren, maar vooral omdat AZ er weer een flitsende show van maakte (0-3).

In het eerste kwartier hadden we het moeilijk, maar daarna heb ik 75 minuten een heel goed AZ gezien'', zei de assistent-trainer. ,,Het hele seizoen spelen we al met regelmaat dit soort voetbal. Daar geniet je als trainer van. Het geeft ook veel vertrouwen voor de rest van de week, richting de bekerfinale toe.''

AZ ontsnapte nog wel aan een vroege achterstand. ,,We hadden blijkbaar die strafschop nodig om wakker te worden'', zei Slot.

rondo_.jpg
rondo_.jpg (69.12 KiB) 2146 keer bekeken

,,Voor Marco Bizot is het lekker dat hij die bal pakte, na zijn fout vorige week tegen PSV. Daarna speelden we hartstikke goed. Het is alleen jammer dat we niet meer goals hebben gemaakt.''

Kansen kreeg AZ genoeg, maar het bleef 'slechts' bij 0-3. ,,We hebben vooral achter AZ aan gelopen'', erkende trainer John Stegeman van Heracles. ,,Het voelde alsof we in een grote rondo zaten.''

Dit was een geweldige wedstrijd. Schitterend voetbal.
Glory Hunter
Plaats reactie