AZ-PSV (za 7 apr, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Wat me ook mateloos irriteert is dat zodra een PSVer de bal verspeelt of een duel verliest, ze meteen het been van de tegenstander zoeken en er overheen duiken. En iedere keer tuinen die scheidsrechters er in en krijgen ze een vrije trap mee. Feyenoord heeft hier ook een handje van. Het zal wel modern voetbalgogme zijn.
Vroeger hadden we Wernbloom, die kon dat ook heel goed. Daar had ik soms ook wel een gevoel van plaatsvervangende schaamte.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

salmonyappi schreef: 08 apr 2018, 19:12 Geen idee wat het is, maar ik ben het sowieso met je eens! :wink:
:shock:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Tim schreef: 08 apr 2018, 19:21:shock:
Lees nog eens terug :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Hoe voorspelbaar Blom is.....Dit is wat ik in een AZ-vriendengroepsapp zei een dag voor de wedstrijd:
Vergeet het maar. Hij fluit altijd hele hele slechte 2e helften in Alkmaar. Die gaat rood geven aan AZ of een onterechte penalty aan huilebalk De Jong.
:cry:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

salmonyappi schreef: 08 apr 2018, 20:14 Lees nog eens terug :wink:
Ik zag mijn fout en ik was beschaamd. :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 08 apr 2018, 09:12 Volgens de regels wel want dat handje hoort daar niet. Ik weet ook wel dat je zo 10 strafschoppen per wedstrijd kunt geven en 9 van de 10 keer wordt hier niet voor gefloten. Maar dit past precies in de tendens van dit seizoen; genaaid in 4 van de 5 toppers.
Welk handje?

Voetbal is een contactsport.

Het waren twee schwalbes: van Lozano en De Jong. Als ik iemand op zaterdagavond in de kroeg zo aanraak valt die persoon ook niet zo om. Het is allemaal theater en twee keer geel was serieus op de plaats geweest.

Over die afgekeurde goal kan je nog discussiëren. Verder niet.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De scheidsrechter was bagger, maar laten we niet alles op hem afschuiven. Op het moment dat we een 2-0 voorsprong hebben geven we die zelf weg door twee kinderlijke fouten. Een gigantische dekkingsfout en een blunder van Bizot. Zo maken we elke topwedstrijd grove persoonlijke fouten. In Eindhoven stond Bizot te schutteren, thuis tegen ajax was het een belabberde pass van Wuytens die de gelijkmaker opleverde en uit tegen Feyenoord ging Hatzidiakos in de fout. Dan kan je terecht wijzen op arbitrale dwalingen, maar laten we vooral ook in de spiegel blijven kijken. Van Hooijdonk had zondag trouwens gelijk over die pingel. Het was niet Vlaar die De Jong ten val bracht maar Koopmeiners. Alleen was het geen overtreding omdat De Jong ineens stopt met lopen en Koopmeiners daardoor tegen hem aan loopt.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 10 apr 2018, 13:56 De scheidsrechter was bagger, maar laten we niet alles op hem afschuiven. Op het moment dat we een 2-0 voorsprong hebben geven we die zelf weg door twee kinderlijke fouten.
Dat ontkent ook niemand volgens mij. Tot de 2-2 was er weinig aan te merken op de scheidsrechter. En ook zonder de strafschop had PSV nog best kunnen winnen.
Maar de kans om zich te herstellen werd AZ niet gegeven door de fouten van Blom.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Forza AZ schreef: 10 apr 2018, 14:04 Dat ontkent ook niemand volgens mij. Tot de 2-2 was er weinig aan te merken op de scheidsrechter. En ook zonder de strafschop had PSV nog best kunnen winnen.
Maar de kans om zich te herstellen werd AZ niet gegeven door de fouten van Blom.
Ik hoor om mij heen heel veel geluiden dat de vrije trap van waaruit de 2-1 gescoord werd een lachertje was.
Voor mijn humeur is het beter dat ik deze wedstrijd niet meer zie dus ik ga dat zelf niet checken.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 10 apr 2018, 14:04 Dat ontkent ook niemand volgens mij. Tot de 2-2 was er weinig aan te merken op de scheidsrechter. En ook zonder de strafschop had PSV nog best kunnen winnen.
Maar de kans om zich te herstellen werd AZ niet gegeven door de fouten van Blom.
Eens. Alleen hoor ik iedereen overal vooral afgeven op de scheidsrechter, natuurlijk terecht, maar ik hoor ons eigen falen telkens in een bijzin. Terwijl wij gewoon een comfortabele voorsprong door twee zeer knullige fouten helemaal zelf uit handen geven.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

precies.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Maar: het blijft irritant dat Blom fout op fout mag stapelen waardoor Vlaar onterecht rood krijgt (is geseponeerd), Brom wordt geschorst als ie er iets van zegt, maar Blom vrijuit gaat; ze zouden die knuppel eens een paar wedstrijden moeten schorsen !
Je zal zien dat ze hem straks de bekerfinale nog gunnen ook...... :shock:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 13 apr 2018, 13:44 Maar: het blijft irritant dat Blom fout op fout mag stapelen waardoor Vlaar onterecht rood krijgt (is geseponeerd), Brom wordt geschorst als ie er iets van zegt, maar Blom vrijuit gaat; ze zouden die knuppel eens een paar wedstrijden moeten schorsen !
Je zal zien dat ze hem straks de bekerfinale nog gunnen ook...... :shock:
Dat zou een statement zijn van de KNVB
we can come an end
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

differentcook schreef: 13 apr 2018, 13:59 Dat zou een statement zijn van de KNVB
Ik geloof niet dat scheidsrechters "geen straf" krijgen. De bond is echter wel zo verstandig om een en ander niet te communiceren met de buitenwereld om het gezag van de man met de fluit niet te ondermijnen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lecompte schreef: 13 apr 2018, 14:44 Ik geloof niet dat scheidsrechters "geen straf" krijgen. De bond is echter wel zo verstandig om een en ander niet te communiceren met de buitenwereld om het gezag van de man met de fluit niet te ondermijnen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is natuurlijk ook beter, maar in het geval Blom valt er weinig te ondermijnen: die fluit altijd slecht.......
Soms zou zo’n ouderwetse schandpaal wel even lekker zijn.....😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie