AZ-Feyenoord (zo 22 apr, 18.00u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Bekerhistorie tussen AZ en Feyenoord
30-01-2000: Feyenoord-AZ 1-3 (1/8e finale)
26-01-2005: AZ-Feyenoord 1-3 (1/8e finale)
22-12-2009: Feyenoord-AZ 1-0 (1/8e finale)
03-03-2016: Feyenoord-AZ 3-1 (halve finale)

W 1
G 0
V 3
DS 5-8

Historie 22 april
1970: GVAV-AZ 1-0 (KNVB-beker)
1981: AZ-FC Sochaux 3-2 (UEFA-cup)
1995: AZ-ADO Den Haag 2-2
2007: AZ-sc Heerenveen 3-1
2012: AZ-VVV Venlo 2-1
2017: AZ-FC Twente 2-1

Kaartverkoop

Informatie volgt later.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Sexy!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Mijn favoriete Suske en Wiske album was altijd nummer 100, "Het gouden paard".

De KNVB beker is deze keer ook van goud vanwege het 100-jarig jubileum. Het zou wel extra extra mooi zijn als AZ die in de prijzenkast weet te krijgen. Het voetbal is er goed genoeg voor in ieder geval.

Op de foto met het Gouden paard van AZ.
Dat lijkt me wel wat.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Ik hoop dat ze geleerd hebben van vorig jaar en de seizoenskaarthouders een week voorrang geven bij de aankoop van kaarten. Vorig jaar zaten er te veel snelle internetters op de tribune en trouwe fans thuis.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Lecompte schreef: 01 mar 2018, 05:42 Ik hoop dat ze geleerd hebben van vorig jaar en de seizoenskaarthouders een week voorrang geven bij de aankoop van kaarten. Vorig jaar zaten er te veel snelle internetters op de tribune en trouwe fans thuis.
Bij de verkoop voor de halve finale stond al een lijst met verschillende voorrangsgroepen voor de finale. Seizoenkaarthouders zijn de bovenste groepen met eerst 1 kaart per seizoenkaart.
Dus die komen zeker eerst aan de beurt. Of ze een week de tijd hebben weet ik niet, maar zal toch zeker 1 of meerdere dagen zijn.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ is als team verder t.o.v. Feyenoord. Alleen figuren als Berghuis en Van Persie hebben zoveel individuele klasse, dat ze het gewoon in hun eentje kunnen beslissen. Ik schat de kansverhouding 40-60 in (ook omdat Feyenoord wéér thuis speelt). Maar goed, tegen PSV in 2013 zag ik het al helemaal niet gebeuren, maar lukte het ook. Het is één wedstrijd. Alles kan.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Heb een slecht gevoel bij deze wedstrijd, mede ook door mijn Vitesse collega... toen de wedstrijd om de JC-schaal werd gespeeld had Vitesse recht op de helft van de kaartjes... net zoals bij ons nu, maar toen werd “ingegrepen” gezien Feijenoord speelde waren er dusdanige risico’s ontstaan dat Vitesse nog maar enkel in het uitvak (correct me if I’m wrong) mochten staan en alle kaarten werden vervolgens aan Feijenoord supporters verkocht :-(. De Vitesse supporters waren boos en vooral teleurgesteld, maar ook roepende in de woestijn. Het resulteerde in dat Vitesse supporters deze wedstrijd boycotten. Er was geen sfeer, de schaal (ging helemaal nergens om) ging geruisloos naar Feyenoord en de bobo’s waren tevreden.

Nu al zie je dat artikel 6 in de regelementen zegt dat als Feijenoord de uitspelende club is, zij toch recht hebben om de thuiskleedkamer. What’s next? Tenue? De kaartjes?

Ik hoop serieus dat ik het fout heb, en dat ik weer es veel te zwart kijk, maar heb toch echt dit gevoel.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Denniz schreef: 01 mar 2018, 09:35
Nu al zie je dat artikel 6 in de regelementen zegt dat als Feijenoord de uitspelende club is, zij toch recht hebben om de thuiskleedkamer. What’s next? Tenue? De kaartjes?

Ik hoop serieus dat ik het fout heb, en dat ik weer es veel te zwart kijk, maar heb toch echt dit gevoel.
Die regel bestaat al jaren. De vorige keer dat Feyenoord 'uit' speelde in de bekerfinale was jaren geleden tegen Utrecht. Feyenoord kreeg ook toen gewoon de thuiskleedkamer en Utrecht won met 4-1.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Als we net zo spelen als gisteravond en we krijgen een scheidsrechter die zich niet laat intimideren , dan winnen we gewoon de beker.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Denniz schreef: 01 mar 2018, 09:35 Heb een slecht gevoel bij deze wedstrijd, mede ook door mijn Vitesse collega... toen de wedstrijd om de JC-schaal werd gespeeld had Vitesse recht op de helft van de kaartjes...
Dat was niet de bekerfinale maar de Supercup.

Daar had de KNVB vorig seizoen ineens beslist om daar een thuiswedstrijd van de kampioen van te maken, en "vergeten" de gemeente Rotterdam in te lichten dat er dan wel eens 10.000 supporters van de bekerwinnaar mee zouden komen. De gemeente ging daarmee niet akkoord, ook vanwege te weinig politie in de vakantieperiode.

Voor de bekerfinale is dat allemaal niet van toepassing, omdat Rotterdam wel op de hoogte is van een wedstrijd met 2 clubs die 17.000 supporters mee nemen. Zie ook de finale van 2016 waar Utrecht gewoon met 17.000 supporters aanwezig was tegen Feyenoord.

Voor de Supercup op 4 augustus tussen waarschijnlijk PSV en de bekerwinnaar is dat misschien beter geregeld, omdat nu langer van te voren duidelijk is dat het een thuiswedstrijd van de kampioen is.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ-073 schreef: 01 mar 2018, 12:24 Maar als Feyenoord dan weer met bijvoorbeeld Toornstra speelt is het weer een heel ander verhaal.
Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat V Bronkhorst wel met v Persie gaat spelen op een 3 mans middenveld, omdat hij weet dat RvP dat gewoon niet kan belopen
Verschil kon met name wel eens gemaakt worden in de hardheid (of gemeenheid) die El Ahmadi en ook Vilhena meer in hun spel hebben zitten. Veel zal dan ook afhangen hoe daar door de scheids tegen wordt opgetreden.
Toornstra kan ook linksbuiten worden gezet en/of Van Persie. Dan staan ze alle twee op het veld. Persoonlijk kan ik het me niet voorstellen als Gio z'n in potentie beste speler (Van Persie) in de finale er níet in zet. Als je Toornstra/El Ahmadi/Vilhena tegenover Til/Koopmeiners/Midtsjo zet, dan ontloopt het elkaar niet veel. Het Feyenoord-trio heeft meer ervaring. Het AZ-trio meer chemie. Vorm van de dag kan dan inderdaad bepalend zijn. Hetzelfde geldt een beetje voor een voorhoede Van Persie/Jörgensen/Berghuis vs Idrissi/Weghorst/Jahanbakhsh.

Overall denk ik dat je mag zeggen dat Feyenoord betere spelers heeft, maar AZ een beter team/spelconcept.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Duidelijk uitgelegd op de VI-site. Zie hier:
Feyenoord en AZ strijden op 22 april om de eindzege in het KNVB-bekertoernooi. Vanzelfsprekend heeft deze finale grote gevolgen voor de verdeling van Europese tickets. We schetsen een aantal scenario's.
1. AZ wordt tweede en wint de beker
Als AZ er nog in slaagt om ajax te passeren, mag het deelnemen aan de tweede voorronde van de Champions League. Bij een mogelijke bekerwinst van AZ schuift dat ticket (derde voorronde Europa League, van de in totaal vier voorrondes) niet door naar verliezend finalist Feyenoord, maar naar de nummer drie van de competitie. De nummer vier van de competitie neemt het ticket voor de tweede voorronde van de Europa League dan over van de nummer drie. Als Feyenoord niet derde of vierde wordt, moet de ploeg van Giovanni van Bronckhorst de play-offs winnen om Europees voetbal te bereiken.
2. Feyenoord wint de beker en AZ wordt derde
In dit geval neemt Feyenoord deel aan de derde voorronde van de Europa League en stroomt AZ in de tweede voorronde in. Aan de play-offs hoeft Feyenoord niet deel te nemen, waardoor ook de nummer acht van de Eredivisie aanschuift bij het toetje.
3. AZ wint de beker en wordt derde, Feyenoord wordt vierde
In dit scenario hoeven de Rotterdammers niet deel te nemen aan de play-offs: ze nemen het competitieticket over van AZ. Feyenoord stroomt in dan in de tweede voorronde.
4. AZ wint de beker en wordt derde, Feyenoord eindigt als vijfde of lager
Feyenoord is in dit geval wél veroordeeld tot de play-offs, die dan zullen gaan tussen de nummer vijf, zes, zeven en acht in de Eredivisie.
Voor de duidelijkheid nog even de instroommomenten van de Nederlandse clubs. Alle deelnemers beginnen al in de zomer aan hun Europese campagne. In het cursief staat de eerste speeldatum weergegeven.
Landskampioen: derde voorronde Champions League (kampioenenroute) 7/8 augustus
Nummer twee: tweede voorronde Champions League (competitieroute) 24/25 juli
Bekerwinnaar: derde voorronde Europa League 9 augustus
Nummer drie: tweede voorronde Europa League 26 juli
Winnaar play-offs: tweede voorronde Europa League 26 juli
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

xxl3.jpg
xxl3.jpg (59.91 KiB) 6883 keer bekeken

De beker is extra extra mooi deze keer. Die moet AZ gewoon winnen !!
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Feyenoord is de enige ploeg die AZ volledig heeft weggespeeld dit jaar, notabene in een thuiswedstrijd. Een wedstrijd waarbij AZ nog niet in de huidige samenstelling speelde. Wijndal stond op linksback, van Eijden stond centraal en Vejinovic speelde centraal maar viel na 38 minuten geblesseerd uit (dos Santos viel in). Van Overeem en Seuntjes speelden ook in de basis. We kunnen dus wel zeggen dat er inmiddels een ander AZ staat. De komende wedstrijd op 11 maart in de Kuip zal iets meer zeggen over de huidige krachtverdeling tussen beide ploegen. Een mooie wedstrijd voor de jongelingen om nogmaals te wennen aan de Kuip. Laten we hopen dat iedereen bij AZ heel blijft de komende maanden, blessures hebben we genoeg gehad dit seizoen.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Omdat plaatjes het vaak duidelijker maken. Het is inderdaad een groot verschil met de huidige opstelling, van de 10 veldspelers is de helft nu anders in vergelijking met de huidige basisopstelling. Echter is dat bij Feyenoord wellicht ook wel zo.
2018-03-02 12_34_13-Map1 - Excel.jpg
2018-03-02 12_34_13-Map1 - Excel.jpg (46.83 KiB) 6738 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Vergeet ook niet dat AZ eigenlijk met 1-0 voor kwam in die wedstrijd. Dan loopt het misschien heel anders.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 02 mar 2018, 12:57 Vergeet ook niet dat AZ eigenlijk met 1-0 voor kwam in die wedstrijd. Dan loopt het misschien heel anders.
As is verbrande turf. Uiteindelijk draait het om resultaat.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Duurt best lang informatie over de kaartverkoop...
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZ Twello schreef: 09 mar 2018, 11:29 Duurt best lang informatie over de kaartverkoop...
Ik zag (dacht ik) gisteren een reactie van AZ op social media waarin iets stond als: Nog een weekje geduld!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Benodigde ingrediënten voor de finale:

1. Objectieve arbiter die sterk in zijn schoenen staat
2. Geen Hatzidiakos
3. Ouwejan en Van Overeem die eens wat meer laten zien
4. Opportunisme
5. Op doel schieten!

Verder zijn we voetballend gewoon beter dan Feyenoord
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie