AZ-Feyenoord (zo 22 apr, 18.00u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 24 apr 2018, 14:03 Wordt warrig zo, ik focus me op een bepaalde trend en de mechanismen.
Ontwikkelen heeft grenzen, regelmatig is een kwaliteitsgebrek een harde grens.
Eens. Maar daarom is het denk ik ook moeilijk om de vinger echt op de zere plek te leggen, in de zin van één oorzaak aanwijzen. Als die persoonlijke fouten eruit gaan dan had je de wedstrijden tegen PSV en ajax kunnen winnen. Dat is naar mijn mening een kwestie van ervaring. Blijft de vraag hoe je offdays als tegen Feyenoord kan voorkomen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2018, 12:19 Maar wie liet El Ahmadi lopen, was dat Til? En wat te denken van die 0-2, daar laat Midtsjo zo zijn man lopen. Diezelfde Midtsjo heeft ook werkelijk geen bal geraakt. Als je dan toch de troffee slechtste man zou willen uitreiken dan gaat die deze wedstrijd met stip naar Midtsjo. Die speelt de rest van het seizoen fantastisch hoor, alleen zondag was hij gewoon heel slecht.
Antwoord op je vraag: vanaf de middenlijn Til en dichter bij het strafschopgebied Koopmeiners. Maar eigenlijk is het een collectieve fout met een dubbele rol voor Van Rhijn en Wuytens. Van Rhijn met zijn slechte crosspass en het niet dekken van de inkoppende Berghuis. Wuytens had aan de zijlijn Berghuis moeten afstoppen en de voorzet van El Ahmadi moeten blokken. Bizot duikelt bij de kopbal achterover en weet de bal slechts met twee handen tegen te houden. Vlaar en Ouwejan anticiperen niet op de lopende Jörgensen die de rebound intikt. Van den Brom heeft natuurlijk de grote fout gemaakt om de zeer weinig spelende Van Rhijn op te stellen. En Huiberts heeft de fout gemaakt om Van Rhijn een seizoen te huren van Club Brugge, die hem naar waarde inschattend niet meer wilden gebruiken. De naam Van Rhijn komt in dit foutenfestival het vaakst voor, dus daarom is hem de eerste goal aan te rekenen :!:

Midstjo liep inderdaad niet mee met Van Persie. Wuytens en Vlaar hadden met hun ervaring en spelinzicht het gat echter moeten sluiten.
Midstjo was inderdaad niet de Midstjo die we kennen. Hij is één van de slachtoffers van de gekozen taktiek en opstelling. Hij liep met de bal maar leek hem niet kwijt te kunnen. Feyenoord sloot hem in en Midstjo liep zich vast. Is dit de fout van Midstjo? Zeker in het moderne voetbal bepalen de lopende spelers het spel. Maar als Midstjo de bal had waren er weinig lopende spelers die hij kon aanspelen. Waar normaal bij AZ meerdere afspeelmogelijkheden er zijn, waren er die zondag in de bekerfinale slechts weinig. Makkelijk te verdedigen dus voor de compact spelende Rotterdammers en de reden voor het stroperige spel.

Vandaag lees ik een krantenbericht waarin onze technische baas na Brom ook met de beschuldigende vinger naar de falende spelers wijst. Vreemd. Huiberts wijst er op dat de inzet en felheid ontbrak. Maar zoveel van die knokkers hebben wij niet in onze selectie. Wij hebben geen El Ahmadi, Vilhena, Van Beek, Toornstra, Haps. Wij hebben lieve en technische jongens die volgens de clubcultuur zich netjes gedragen in en rond het voetbalveld. Dus Brom en Huiberts kijk in de spiegel, want jullie zijn ten eerste verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie waarin vuurvreters (op de Noren na) ontbreken en ten tweede is Brom met zijn technische staf verantwoordelijk voor het loslaten van het dit seizoen goed lopende 4-3-3-systeem!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 24 apr 2018, 18:32 Antwoord op je vraag: vanaf de middenlijn Til en dichter bij het strafschopgebied Koopmeiners. Maar eigenlijk is het een collectieve fout met een dubbele rol voor Van Rhijn en Wuytens. Van Rhijn met zijn slechte crosspass en het niet dekken van de inkoppende Berghuis. Wuytens had aan de zijlijn Berghuis moeten afstoppen en de voorzet van El Ahmadi moeten blokken. Bizot duikelt bij de kopbal achterover en weet de bal slechts met twee handen tegen te houden. Vlaar en Ouwejan anticiperen niet op de lopende Jörgensen die de rebound intikt. Van den Brom heeft natuurlijk de grote fout gemaakt om de zeer weinig spelende Van Rhijn op te stellen. En Huiberts heeft de fout gemaakt om Van Rhijn een seizoen te huren van Club Brugge, die hem naar waarde inschattend niet meer wilden gebruiken. De naam Van Rhijn komt in dit foutenfestival het vaakst voor, dus daarom is hem de eerste goal aan te rekenen :!:

Midstjo liep inderdaad niet mee met Van Persie. Wuytens en Vlaar hadden met hun ervaring en spelinzicht het gat echter moeten sluiten.
Midstjo was inderdaad niet de Midstjo die we kennen. Hij is één van de slachtoffers van de gekozen taktiek en opstelling. Hij liep met de bal maar leek hem niet kwijt te kunnen. Feyenoord sloot hem in en Midstjo liep zich vast. Is dit de fout van Midstjo? Zeker in het moderne voetbal bepalen de lopende spelers het spel. Maar als Midstjo de bal had waren er weinig lopende spelers die hij kon aanspelen. Waar normaal bij AZ meerdere afspeelmogelijkheden er zijn, waren er die zondag in de bekerfinale slechts weinig. Makkelijk te verdedigen dus voor de compact spelende Rotterdammers en de reden voor het stroperige spel.

Vandaag lees ik een krantenbericht waarin onze technische baas na Brom ook met de beschuldigende vinger naar de falende spelers wijst. Vreemd. Huiberts wijst er op dat de inzet en felheid ontbrak. Maar zoveel van die knokkers hebben wij niet in onze selectie. Wij hebben geen El Ahmadi, Vilhena, Van Beek, Toornstra, Haps. Wij hebben lieve en technische jongens die volgens de clubcultuur zich netjes gedragen in en rond het voetbalveld. Dus Brom en Huiberts kijk in de spiegel, want jullie zijn ten eerste verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie waarin vuurvreters (op de Noren na) ontbreken en ten tweede is Brom met zijn technische staf verantwoordelijk voor het loslaten van het dit seizoen goed lopende 4-3-3-systeem!
Waar gaat dit over?!? #-o
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 24 apr 2018, 18:43 Waar gaat dit over?!? #-o
Domme vraag. Maar jij blinkt de laatste tijd alleen maar uit om andere tegen te spreken en zelf geen moer inhoudelijk bij te dragen!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 24 apr 2018, 18:49 Domme vraag. Maar jij blinkt de laatste tijd alleen maar uit om andere tegen te spreken en zelf geen moer inhoudelijk bij te dragen!
Moet je beter lezen. Ik gebruik alleen minder tekens om iets zinnigs te zeggen en als ik een berg tekens met alleen maar onzin lees, lijkt me dit de beste reactie. Ik ga me niet vermoeien nog wat structuur en inhoud aan jouw post proberen te geven.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 24 apr 2018, 19:36 Moet je beter lezen. Ik gebruik alleen minder tekens om iets zinnigs te zeggen en als ik een berg tekens met alleen maar onzin lees, lijkt me dit de beste reactie.
Dat bedoel ik hoe jij tegenwoordig op alles en nog wat reageert. Als dit je beste reactie is. Who the fuck are you!?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 24 apr 2018, 19:38 Dat bedoel ik hoe jij tegenwoordig op alles en nog wat reageert. Als dit je beste reactie is. Who the fuck are you!?
Dit is niet mijn beste.
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wel je laatste deze week. Geen zin in dit gezeik, ban voor een week.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 23 apr 2018, 19:43 Woensdag deed Seuntjes het verrassend goed als RCV. Die had ik dan nog liever gezien om het voetbal van achteruit te leiden.
Dat lees ik nu ook al twee keer.

Tegen Vitesse leek die hele verdediging toch helemaal nergens op?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 24 apr 2018, 18:32 Midstjo liep inderdaad niet mee met Van Persie. Wuytens en Vlaar hadden met hun ervaring en spelinzicht het gat echter moeten sluiten.
Inderdaad.

Zelden heb ik een vijfmans verdediging slechter zien verdedigen. Van Persie was een half uur onderweg.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 27 apr 2018, 15:16 Inderdaad.

Zelden heb ik een vijfmans verdediging slechter zien verdedigen. Van Persie was een half uur onderweg.
We Zijn het eens Antti. Hoe onsamenhangend er gespeeld werd achterin. Veel te lief en te naïef! Na PSV was ik enigszins positief. Na de bekerfinale zeg ik nooit meer doen bij AZ. Het past gewoon niet met deze spelers!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MO7 schreef: 24 apr 2018, 19:44 Wel je laatste deze week. Geen zin in dit gezeik, ban voor een week.
Dit was feitelijk de laatste vorige week:
differentcook schreef: 24 apr 2018, 19:42 Tegen PSV beheersten ze het behoorlijk goed, maar ik denk dat ze het iets vaker moeten spelen om er echt goed in te worden, ook onder diverse omstandigheden.
we can come an end
Plaats reactie