AZ-FC Groningen (zo 18 maa, 12.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Langedijk schreef: 18 mar 2018, 13:01 Het is een iets betere versie van Klaassen en die kan er voetballend niks van. Til is positioneel goed en heeft loopvermogen.
Klaassen was technisch in zijn goede tijd bij ajax vele malen beter dan Til.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 18 mar 2018, 13:21 Ben jij de tekstschrijver voor de interviews na afloop?
AZ had de wedstrijd eerder op slot moeten gooien maar werden nonchalant na de 2-0.
Dat heeft AZ er nog steeds niet uitgekregen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Daar had onze wisselkoning bijna zijn gewenste resultaat. Het is wel een broos elftal hoor. Alle Oranje-debutanten bijzonder matig en vooral Weghorst laat weer even zien waarom zijn selectie bizar is. Wat een kansen. Maar goed, plek 2 blijft in zicht en dat is leuk. Anders speel je tot de bekerfinale alleen maar veredelde oefenpotjes.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kingpin1966 schreef: 18 mar 2018, 13:23 AZ had de wedstrijd eerder op slot moeten gooien maar werden nonchalant na de 2-0.
Dat heeft AZ er nog steeds niet uitgekregen.
Het was weg, maar is weer terug.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Alireza.jpg
Alireza.jpg (51.13 KiB) 4503 keer bekeken
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

differentcook schreef: 18 mar 2018, 13:09 wie was het die deze wedstrijd in zijn optelsom al als winst had gerekend?
Ik.

AZ is na Feyenoord ook vandaag weer redelijk onstabiel. Het is werkelijk een schande dat je een 2-0 voorsprong uit handen geeft tegen een tactiekloze FC Groningen.
Enfin, 3-2 winst.

Alleen gaat AZ nu wel punten laten liggen. AZ heeft het drie kwart seizoen volgehouden met fris en aanvallend voetbal en mentaal opgewassen maar gaat nu op haar teentjes lopen en dus punten laten liggen.

Plek 3 nog lang niet veilig!
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Wat een gelul, 11 punten voorsprong met nog 18 te behalen, die 3e plaats is binnen.

Een wedstrijd per week moet die gasten makkelijk kunnen opbrengen fysiek. Mentaal geprikkeld worden, juiste tactiek, dat moet nu een goede coach managen.
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

adrie1979 schreef: 18 mar 2018, 13:43 Wat een gelul, 11 punten voorsprong met nog 18 te behalen, die 3e plaats is binnen.

Een wedstrijd per week moet die gasten makkelijk kunnen opbrengen fysiek. Mentaal geprikkeld worden, juiste tactiek, dat moet nu een goede coach managen.
Ik zeg ook niet dat we geen derde worden, ik suggereer alleen dat het veilig stellen van plek 3 niet in speelronde 29/30 zal gebeuren maar helaas pas in speelronde 33/34. Het blijft lang spannend dus!
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Ah oke, Ado - PSV - Heracles, speelronde 31 kan het binnen zijn.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De vraag is ook wanneer de strijd om de 2e plek beslist wordt
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef: 18 mar 2018, 13:21 Nou Sparta nog winnen van ajax.
1-0 Sparta. Het gaat goed.

oh. 1-1 :(
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Weer een matige invalbeurt van ‘speler van het jaar’ van Overeem. Gelukkig een terechte overwinning. In deze fase is er geen ploeg meer in de eredivisie die zijn wedstrijden makkelijk binnenharkt dus gewoon blij met de punten.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Langedijk schreef: 18 mar 2018, 13:24 Daar had onze wisselkoning bijna zijn gewenste resultaat. Het is wel een broos elftal hoor. Alle Oranje-debutanten bijzonder matig en vooral Weghorst laat weer even zien waarom zijn selectie bizar is. Wat een kansen. Maar goed, plek 2 blijft in zicht en dat is leuk. Anders speel je tot de bekerfinale alleen maar veredelde oefenpotjes.
Wat een adijnzeikers, volgens mij speelde bizot foutloos
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Smit260 schreef: 18 mar 2018, 13:37 Ik.

AZ is na Feyenoord ook vandaag weer redelijk onstabiel. Het is werkelijk een schande dat je een 2-0 voorsprong uit handen geeft tegen een tactiekloze FC Groningen.
Enfin, 3-2 winst.

Alleen gaat AZ nu wel punten laten liggen. AZ heeft het drie kwart seizoen volgehouden met fris en aanvallend voetbal en mentaal opgewassen maar gaat nu op haar teentjes lopen en dus punten laten liggen.

Plek 3 nog lang niet veilig!
Wat een negatief gezwets. Vorig seizoen had je dit soort wedstrijden uiteindelijk niet gewonnen. Nu wel, dat is gewoon klasse. Het werd vandaag onnodig spannend want AZ heeft 80 minuten gedomineerd, maar je pakt gewoon 3 punten. Dat soort wedstrijden heb je er tussen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Bombaman schreef: 18 mar 2018, 15:03 Wat een negatief gezwets. Vorig seizoen had je dit soort wedstrijden uiteindelijk niet gewonnen. Nu wel, dat is gewoon klasse. Het werd vandaag onnodig spannend want AZ heeft 80 minuten gedomineerd, maar je pakt gewoon 3 punten. Dat soort wedstrijden heb je er tussen.
Negatief gezwets? Het is realiteit en realisme. Niet door een rood-witte bril.
Vorig seizoen was een zeer wisselvallig seizoen met een algemeen cijfer 6.
Dit jaar doen we het aanzienlijk beter.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Alleen gaat AZ nu wel punten laten liggen. AZ heeft het drie kwart seizoen volgehouden met fris en aanvallend voetbal en mentaal opgewassen maar gaat nu op haar teentjes lopen en dus punten laten liggen.
Vertel mij dan maar eens hoeveel realiteit en realisme hieruit spreekt.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Rare wedstrijd. Ging heel veel mis aan beide kanten. Even over de randzaken: In het uitvak stond er iemand capo'tje te spelen. Ik blijf dat toch iets belachelijks vinden. De hele wedstrijd met je rug naar het veld staan omdat je druk bent om het uitvak ritmisch te laten klappen...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Bombaman schreef: 18 mar 2018, 15:13 Vertel mij dan maar eens hoeveel realiteit en realisme hieruit spreekt.
Driekwart seizoen is tot begin februari.
augustus, september, oktober, november, december, januari = 6 van de 9 maanden in het voetbalseizoen.
Seizoen is tot de tweede week van mei, we zitten nu halverwege maart.

Roda JC-thuis 2-2.
VVV-thuis 0-0.
Feyenoord-uit 2-1.
Volgens mij was de uitwedstrijd tegen FC Twente ook niet groots. Excelsior uit wankelde AZ ook. En vandaag tegen FC Groningen ook.
Het spel is in grote lijnen wel goed, alleen zie je dat de spelers vermoeider worden zowel mentaal als voetballend.

ADO-uit, Heracles-uit zijn mooie graadmeters om mijn gelijk ongelijk te maken. We willen toch Top-3 ploeg zijn? Dan mag 1 á 2 slippertjes voldoende zijn en niet al nu geteld eigenlijk al 3.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Smit260 schreef: 18 mar 2018, 15:31 Driekwart seizoen is tot begin februari.
augustus, september, oktober, november, december, januari = 6 van de 9 maanden in het voetbalseizoen.
Seizoen is tot de tweede week van mei, we zitten nu halverwege maart.

Roda JC-thuis 2-2.
VVV-thuis 0-0.
Feyenoord-uit 2-1.
Volgens mij was de uitwedstrijd tegen FC Twente ook niet groots. Excelsior uit wankelde AZ ook. En vandaag tegen FC Groningen ook.
Het spel is in grote lijnen wel goed, alleen zie je dat de spelers vermoeider worden zowel mentaal als voetballend.

ADO-uit, Heracles-uit zijn mooie graadmeters om mijn gelijk ongelijk te maken. We willen toch Top-3 ploeg zijn? Dan mag 1 á 2 slippertjes voldoende zijn en niet al nu geteld eigenlijk al 3.
g

Vind het ook negatief. AZ speelt dit seizoen prima, mooi voetbal en ook vandaag weer, met massa kansen om 3 of 4 nul te winnen. Strak op plek 3 en volop kans om ajax in de arena te pakken. Verder verliezen alle clubs in deze fase punten. Dus stop even geniet, o ja er komt ook nog een beker finale
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Waarom kwam Van Overeem er eigenlijk in?

Ik knipperde even met mijn ogen en opeens stond hij er weer.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Plaats reactie