Feyenoord-AZ (zo 11 maa, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Langedijk schreef: 12 mar 2018, 10:41 Dat vind ik niet. Het is een wereld van verschil of het 0-1 wordt of 1-0. Bij een voorsprong komt er meer ruimte, gaat het publiek morren en kan AZ lekker combineren. Nu raakt men gefrustreerd en wordt er lange tijd vergeten om te voetballen. Die lul met die fluit bepaalde gewoon het wedstrijdverloop.
Vandaar dat ik zeg "maar om hem nu volledig de schuld te geven gaat me wat ver". Daarmee zeg ik niet dat de scheidsrechter totaal geen schuld heeft.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

AZ is een goede subtopper, maar gezakt voor de stresstest.
Het spel, wat ten opzichte van andere jaren wel een verbetering is, met veel energie en druk zetten, werkt in heel veel wedstrijden, en is leuk om te kijken. Voor het vertoonde spel is de productiviteit eigenlijk niet bijster hoog. De verdedigende kwetsbaarheid is met uitzondering van de keeper hetzelfde gebleven. Ploegen die AZ de bal laten, spelen AZ over het algemeen alleen maar in de kaart.
Zo niet tegen feyenoord ,misverstandjes, veel balverlies en onrustig spel.
Ik vindt het het commentaar van vd Brom na afloop wel terecht.
Er was logischer wijs geen andere optie, dan met de taktiek waarmee je 3e staat in de competitie, deze wedstrijd in te gaan.
Mits goed uitgevoerd, heb je tegen Feyenoord ook een kans.
Of toch niet!? Is dit team nog niet volwassen genoeg om ook uit een ander vaatje te tappen? Ik heb geen internationals gezien bij AZ .
We willen graag meer, maar dit is voor nu wel het maximale .
Nog 2 wedstrijden, tegen ajax en psv, om het tegendeel te bewijzen, en dan klaar te zijn voor de belangrijkste wedstrijd dit seizoen, de bekerfinale.
En feyenoord mag zich schamen dat ze zo'n straatlengte achter staan bij AZ.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Jack schreef: 12 mar 2018, 05:39 Om dit soort wedstrijden te winnen moet je geconcentreerd voetballen. Door onnauwkeurigheden leid je gemakkelijk balverlies waar het hele team telkens de dupe van is en voortdurend snel moet omschakelen.

De 2-1 nederlaag past wel in het patroon van een sterker wordend AZ, maar het is dus gewoon niet goed genoeg.

Tactische plannen, hoe doordacht ook, kunnen in de prullenbak als de uitvoering ruk is.

En dat was het geval volgens mij. De technische staf moet een goede uitvoering eisen die de rest overheerst. En met de rest bedoel ik elke andere mogelijke psychologische invloed.
Ja dit dus. :)
De crux zit hem dus, of er op elke positie een speler staat die op dat nivo meekan cq doorgroeien.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

bk wcm schreef: 12 mar 2018, 11:01 Nog 2 wedstrijden, tegen ajax en psv, om het tegendeel te bewijzen, en dan klaar te zijn voor de belangrijkste wedstrijd dit seizoen, de bekerfinale.
Tegen ajax het tegendeel bewijzen is te laat, want dat is een week na de bekerfinale. ;)
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Rjansen17 schreef: 12 mar 2018, 06:50 Bizot erg goed, Wuijtens prima. Panta, duidelijk dun door de broek, mag in zijn eerste partij. Zo heb ik de Clerc ook eens in de Arena gezien.
Svensson voldoende. Mitsjo minder dan normaal, net als Til. Koopmeijers ruim voldoende. Onze buitenspelers zeer matig en Weghorst optimaal. Twee prima wissels, waarvan Seuntjes zo meedeed en Overheem wederom zeer zwak inviel. Zonder vleugels geen druk naar voren en geen AZ spel. Ik geloof wel dat een aantal debutanten stonden te shaken en dat kan en mag. Volgend jaar in Europa gaat dat ook gebeuren. Al met al jammer, maar AZ is hierdoor weer sterker. Liever nu dan in april. Wel Groningen pakken.
Vergeet Ouwejan niet.. erg slecht.

Van de drie middenvelders was Midtsjo nog steeds verreweg de beste.. Koopmeiners was juist veel minder dan normaal. En Til gaf helemaal geen thuis.

Slechtste aan AZ-zijde:

1. Jahanbahsk
2. Hatzidiakos
3. Ouwejan
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

differentcook schreef: 11 mar 2018, 22:20 Rens heeft lang niet meer in het eerste gespeeld, de laatste keren dat ik hem zag vond ik hem zwak (zwakker dan Panta en Wuytens) en als er een redelijk bod was gedaan was hij al weg geweest omdat hij door de staf te licht is bevonden.

Ron deed het vandaag aardig, maar zoveel moeilijke situaties had hij niet op te lossen. De vorige invalbeurt blunderde hij opzichtig wat leidde tot een tegengoal. Algemeen beschouwd is hij traag en onwendbaar. Maar aangezien Panta ook regelmatig zijn foutjes heeft is hij te overwegen naast Wuytens bij een flink mindere periode van Panta (aangezien je een speler ook wat vertrouwen moet geven om te kunnen groeien).
Kijk alleen al naar alle kopduels en fysieke duels waarmee Vlaar Jorgensen aftroefde, dat maakte een enorm verschil, stond erg goed gepositioneerd en haalde vrijwel alle pogingen om Jorgensen te bereiken er uit. Was echt een groot verschil voor mij
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Vergeet niet dat Jörgensen dramatisch speelde. Hij scoort dan wel maar was verder onzichtbaar. Hoe vaak ik om me heen wel niet hoorde "had hem maar verkocht" is niet op één hand te tellen. Zo moeilijk was het dus niet als verdediger om hem uit te schakelen. Feyenoord zocht veel diepgang over links, juist bij ons een zwakkere positie omdat Idrissi minder meeverdedigt dan Jahanbaksh en Ouwejan beduidend minder is dan Svensson. Dit was de eerste wedstrijd dat ik echt terugverlangde naar Haps op linksback. Zou Wijndal een betere optie zijn?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ Twello schreef: 12 mar 2018, 12:08 Zou Wijndal een betere optie zijn?
Had denk ik een betere wissel geweest dan Van Overeem.
we can come an end
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ is niet weggespeeld, heeft lang uitzicht gehad op een gelijkspel. We helpen feyenoord in het zadel door een fout van Hadzidiakos. We hadden bij 0-0 een penalty moeten krijgen. Als je dat allemaal bij elkaar optelt zijn we beslist niet kansloos in de bekerfinale en daar dacht ik vorige week nog anders over. Ondanks de nederlaag hoeven we echt niet te gaan somberen.Alles wat we nodig hebben is een eerlijke scheids. Maar ja
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

galblazer schreef: 12 mar 2018, 13:15 AZ is niet weggespeeld, heeft lang uitzicht gehad op een gelijkspel. We helpen feyenoord in het zadel door een fout van Hadzidiakos. We hadden bij 0-0 een penalty moeten krijgen. Als je dat allemaal bij elkaar optelt zijn we beslist niet kansloos in de bekerfinale en daar dacht ik vorige week nog anders over. Ondanks de nederlaag hoeven we echt niet te gaan somberen.Alles wat we nodig hebben is een eerlijke scheids. Maar ja
Erkende zwartgallen als Langedijk en Galblazer zijn positief over de bekerfinale!
Wat is er aan de hand?
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Rjansen17 schreef: 12 mar 2018, 06:50 Bizot erg goed, Wuijtens prima. Panta, duidelijk dun door de broek, mag in zijn eerste partij. Zo heb ik de Clerc ook eens in de Arena gezien.
Svensson voldoende. Mitsjo minder dan normaal, net als Til. Koopmeijers ruim voldoende. Onze buitenspelers zeer matig en Weghorst optimaal. Twee prima wissels, waarvan Seuntjes zo meedeed en Overheem wederom zeer zwak inviel. Zonder vleugels geen druk naar voren en geen AZ spel. Ik geloof wel dat een aantal debutanten stonden te shaken en dat kan en mag. Volgend jaar in Europa gaat dat ook gebeuren. Al met al jammer, maar AZ is hierdoor weer sterker. Liever nu dan in april. Wel Groningen pakken.
Heb je hem weer. :shock: #-o

Het is Van Overeem.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

pAZcal schreef: 12 mar 2018, 16:41 Heb je hem weer. :shock: #-o

Het is Van Overeem.
Haha je geeft niet op he ;) Ik vond de Clerc ook weer creatief gevonden. En Seuntjes, Koopmeijers en Mitsjo zijn ook nog steeds van de partij...
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Overheem, daar viel mijn oog als eerste op. Toen heb ik de rest niet eens meer gelezen. Dat neem ik dan toch niet serieus. ;)
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 12 mar 2018, 10:41 Het is een wereld van verschil of het 0-1 wordt of 1-0. Bij een voorsprong komt er meer ruimte, gaat het publiek morren en kan AZ lekker combineren. Nu raakt men gefrustreerd en wordt er lange tijd vergeten om te voetballen. Die lul met die fluit bepaalde gewoon het wedstrijdverloop.
Helemaal mee eens. Dus al die wijze beschouwingen van al die kenners in de media en hier op het forum zouden er wellicht helemaal anders hebben uitgezien als je gewoon op 0-1 komt, ondanks de aanvankelijke schroom van enkele jongens. Bovendien werd Alireza door de blunder van Higler helemaal uit zijn spel gehaald. Hij ging over de rooie over het aangedane onrecht en kreeg toen nog geel ook. Het is een gevoelige jongen en daarna hebben we nauwelijks nog iets van hem gezien.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AZ Twello schreef: 12 mar 2018, 12:08 Zou Wijndal een betere optie zijn?
Met Wijndal komt er wel meer voetbal in. Ouwejan is wat dat betreft toch één van de minderen. Maar dan heb je wel twee backs die niet erg lang zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZA'dam schreef: 12 mar 2018, 17:56 Ouwejan is wat dat betreft toch één van de minderen.
Ik vind Ouwejan over het algemeen prima spelen in zijn eerste seizoen als vervanger van Haps.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

leszz schreef: 12 mar 2018, 11:30 Vergeet Ouwejan niet.. erg slecht.

Van de drie middenvelders was Midsjo nog steeds verreweg de beste.. Koopmeiners was juist veel minder dan normaal. En Til gaf helemaal geen thuis.

Slechtste aan AZ-zijde:

1. Jahanbahsk
2. Hatzidiakos
3. Ouwejan
Ouwejan vond ik zeker niet slecht. Vergeet niet dat ook hij net komt kijken en Berghuis in de Kuip aardig onder de duim had. Koopmeijers vond ik stevig en zeker niet slecht. Maar goed ieder zijn mening. Ik vond met name Mitsjo slordig, voor het eerst eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Rjansen17 op 13 mar 2018, 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 12 mar 2018, 19:15 Ik vind Ouwejan over het algemeen prima spelen in zijn eerste seizoen als vervanger van Haps.
Prima ja, maar niet bijzonder. Ik vond Haps de beste Feyenoorder. Ouwejan mist de nodige lef en is positioneel vrij zwak in verdedigend opzicht. Ik zie Wijndal alleen te weinig spelen voor een goede vergelijking.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Rjansen17 schreef: 12 mar 2018, 20:39 Ouwejan vond ik zeker niet slecht. Vergeet niet dat ook hij net komt kijken en Berghuis in de Kuip aardig onder de duim had. Koopmeijers vond ik stevig en zeker niet slecht. Maar goed ieder zijn mening. Ik vond met name Mitsjo slordig, voor het eerst eigenlijk.
Het gaat al beter met je: 2 namen goed en 2 fout! Maar die goede zijn ook wel makkelijk...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 12 mar 2018, 19:15 Ik vind Ouwejan over het algemeen prima spelen in zijn eerste seizoen als vervanger van Haps.
Ja, hij voert meestal goed zijn verdedigende taken uit en komt ook af en toe mee op, ofschoon dat vaak op niets uit loopt. Maar iets extra weet hij meestal niet te brengen. Denk dat Wijndal meer voetballende kwaliteiten heeft.
Plaats reactie