Feyenoord-AZ (zo 11 maa, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12101
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 11 mar 2018, 20:56 Volgens Van den Brom had AZ "Kuipvrees". Maar Guus Til vertelt dat hij enige angst bij Feyenoord spelers meende te bespeuren.

Van den Brom verzint maar wat om het verlies te verklaren kennelijk.
Het één sluit het ander niet uit en bovendien is het de perceptie van twee personen (die beide overeenkomen met mijn perceptie).
Jouw perceptie (of hetgeen je hier post) gaat uit van anti-Brom sentimenten, wat daardoor mogelijk je zicht op de realiteit vertroebelt.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12101
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Josje schreef: 11 mar 2018, 20:27 Waarom niet spelen met Vlaar en Van Eijden in het centrum ipv Hatzidiakos en Wuijtens?
Wat denk je?
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12101
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 11 mar 2018, 20:30 Guus Til werd min of meer afgestopt door Karim el Ahmadi. Zijn loopacties kwamen daardoor nauwelijks uit de verf.

John van den Brom moet voor de finale hier een antwoord op vinden. Laat Til meer naar rechts gaan en daardoor El Ahmadi wegtrekken voor diens verdediging. Midstjo of Koopmeiners zouden dan meer via het centrum moeten op duiken.

Tactisch moet je met de wedstrijd van vandaag iets doen. De volgende keer Feyenoord verrassen. En vanaf begin veel overtuigender spelen. Anders ben ik bang dat er snel niets meer te halen is.
Dat is nog een positief aspect van deze wedstrijd; spelers en trainers doen kostbare ervaring op en hopelijk komt men bij de bekerfinale hierdoor beter voor de dag.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12101
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 11 mar 2018, 18:37 Het wordt in ieder geval niet uit zichzelf beter.
Laten we dit maar beschouwen als compliment voor de spelers en staf voor hun harde werk en progressie dit seizoen!
we can come an end
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

differentcook schreef: 11 mar 2018, 22:02 Wat denk je?
Dat R & R als centraal duo beter zijn dan onze Griek en Belg.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12101
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Josje schreef: 11 mar 2018, 22:12 Dat R & R als centraal duo beter zijn dan onze Griek en Belg.
Rens heeft lang niet meer in het eerste gespeeld, de laatste keren dat ik hem zag vond ik hem zwak (zwakker dan Panta en Wuytens) en als er een redelijk bod was gedaan was hij al weg geweest omdat hij door de staf te licht is bevonden.

Ron deed het vandaag aardig, maar zoveel moeilijke situaties had hij niet op te lossen. De vorige invalbeurt blunderde hij opzichtig wat leidde tot een tegengoal. Algemeen beschouwd is hij traag en onwendbaar. Maar aangezien Panta ook regelmatig zijn foutjes heeft is hij te overwegen naast Wuytens bij een flink mindere periode van Panta (aangezien je een speler ook wat vertrouwen moet geven om te kunnen groeien).
we can come an end
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 239
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Het fluiten van Higler geeft dus exact mijn angst weer voor 22 April,niet alleen spelers hebben Kuip vrees(angst) ook de arbiters in Nederland.
Vakkie P
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16060
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZA'dam schreef: 11 mar 2018, 18:47 eh... 11 punten bedoelde ik natuurlijk
Nee, 9 bedoelde je, en dat was goed.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Om dit soort wedstrijden te winnen moet je geconcentreerd voetballen. Door onnauwkeurigheden leid je gemakkelijk balverlies waar het hele team telkens de dupe van is en voortdurend snel moet omschakelen.

De 2-1 nederlaag past wel in het patroon van een sterker wordend AZ, maar het is dus gewoon niet goed genoeg.

Tactische plannen, hoe doordacht ook, kunnen in de prullenbak als de uitvoering ruk is.

En dat was het geval volgens mij. De technische staf moet een goede uitvoering eisen die de rest overheerst. En met de rest bedoel ik elke andere mogelijke psychologische invloed.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Uiteindelijk kom je uit op voetbal zoals Van Gaal het voor ogen had hoewel ik denk dat de amusementswaarde van de zich ontwikkelende speelstijl van dit AZ veel hoger ligt. Ook hoger dan het voetbal onder Frank de Boer.

AZ moet nog bewijzen dat aantrekkelijk spel en voetballen onder druk succesvol uitgevoerd kan worden.

AZ is nog lang niet goed genoeg in de uitvoering.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Argh, ik loop sinds gisteravond met de gedachte dat de komende weken of Utrecht of Feyenoord ons voorbij komt voor de derde plek, dat de beker natuurlijk naar Feyenoord wordt gefloten en dat we in de play offs of Utrecht of Feijenoord tegenkomen en we volledig met lege handen staan en ... en dan Brom ook nog eens heeft bijgetekend... shit....
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Bizot erg goed, Wuijtens prima. Panta, duidelijk dun door de broek, mag in zijn eerste partij. Zo heb ik de Clerc ook eens in de Arena gezien.
Svensson voldoende. Midtsjo minder dan normaal, net als Til. Koopmeiners ruim voldoende. Onze buitenspelers zeer matig en Weghorst optimaal. Twee prima wissels, waarvan Seuntjes zo meedeed en Overeem wederom zeer zwak inviel. Zonder vleugels geen druk naar voren en geen AZ spel. Ik geloof wel dat een aantal debutanten stonden te shaken en dat kan en mag. Volgend jaar in Europa gaat dat ook gebeuren. Al met al jammer, maar AZ is hierdoor weer sterker. Liever nu dan in april. Wel Groningen pakken.
Laatst gewijzigd door Rjansen17 op 13 mar 2018, 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

ForzAZ schreef: 11 mar 2018, 20:24 Wat punten uit deze wedstrijd:
- Veel te slap begin en daardoor Feyenoord hoop geven op goed resultaat. Waarom niet meteen Feyenoord bij de keel grijpen;
- Wie gaat er over de schoenen? Veel teveel glijpartijen heb ik gezien! Dieptepunt laatste bal Ouwejan in plaats van in de box gooien;
- Minpunt het vele balverlies. Vaak onnodig. Nervositeit? Angst?
- De KNVB had weer een thuisfluiter naar De Kuip gestuurd in de persoon van Higler, die zelfs de tweemaal hands schreeuwende assistent negeert. Penalty, natrappen, terugspeelbal, allemaal niet voor gefloten. AZ mag natuurlijk niet een bedreiging worden in de competitie voor onze zuiderburen;
- Bizot red geweldig op kopbal Jörgensen. Maar loopt als een dwaas tien meter het doel uit bij eerste goal Feyenoord na kinderfout Panta en ligt te laat gestrekt om het schot van Boëtius te keren;
- Zowel onze rechterkant as linkerkant marcheerde vandaag niet. Ouwejan en Idrissi te licht? Svensson en Jahanbakhsh te onrustig aan de bal;
- De invalbeurt van de al afgeschreven Ron Vlaar geeft enigszins hoop, want daardoor werd onze verdediging 'steviger'. In de finale Ron Beton op Jörgensen?
- Wout Weghorst maakt een schitterende en technisch perfecte goal, maar sneeuwt onder in de teleurstelling over het verlies;
- John van den Brom wijst weer naar zijn spelers na dit verlies en steekt niet de hand in eigen boezem!
- Geen paniek na dit verlies. De derde plaats kan ons nauwelijks nog ontgaan. Dit was een goede leerschool voor de finale. Feyenoord zand in de ogen gestrooid!
- Herkansing op 22 april!
Slap begin? Ja klopt, maar AZ begint altijd rustig. Wacht af, kijkt en pas na ongeveer 20 minuten komt de machine op stoom. MIsschien moet de technische staf eens kijken naar een paar videobanden van het tijdperk Co Adriaanse. Higler een thuisfluiter? Het publiek in de Kuip dacht daar anders over en waren eveneens absoluut niet blij met de niet consequente Higler. Higler miste inderdaad wel een paar cruciale momenten die in het voordeel van AZ hadden moeten zijn. Alireza had natuurlijk Haps tegenover zich staan, mijn inziens toch één van de betere Feyenoorders. Ondanks mijn eerdere lofuitingen aan het adres van Ouwejan mis je na deze wedstrijd wel weer de drive en de rushes van Haps op de linkerflank. Ging Vlaar niet in de fout bij de 2-0 van Jörgensen? Het wegglijden van spelers valt mij de laatste tijd vaker op, waar is de tijd van de lange noppen gebleven? Waarom glijden de AZ spelers wel weg en de Feyenoorders niet of nauwelijks? Dit vraagt analyse inderdaad. Door de mand gevallen deze wedstrijd voor mij voornamelijk Til. Jammer dat een van Overeem niet in vorm is en hem op zo'n moment niet kan vervangen. Misschien had van de Brom moeten kiezen voor Bel Hassani op zijn plek. Positief vond ik Koopmeiners, hij hield zich prima staande en was de beste AZ-er.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 11 mar 2018, 23:37 Nee, 9 bedoelde je, en dat was goed.
Hij bedoelde 11 punten voor op één van traditionele top 3.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Denniz schreef: 12 mar 2018, 06:06 Argh, ik loop sinds gisteravond met de gedachte dat de komende weken of Utrecht of Feyenoord ons voorbij komt voor de derde plek, dat de beker natuurlijk naar Feyenoord wordt gefloten en dat we in de play offs of Utrecht of Feijenoord tegenkomen en we volledig met lege handen staan en ... en dan Brom ook nog eens heeft bijgetekend... shit....
Utrecht of Feyenoord in de play offs tegenkomen is wel erg onwaarschijnlijk, want er gaan 4 clubs direct Europa in. Naast PSV en ajax zullen dat normaal gesproken 2 van de volgende 3 zijn (AZ, Utrecht, Feyenoord).
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

@ hierboven,

het is daarnaast ook volkomen overbodig om bang te worden van de nummers 4 en 5. We staan nog altijd 9 punten boven Utrecht en we hebben een veel beter doelsaldo.
van de 7 wedstrijden zou je er dus 3 mogen verliezen en moeten Utrecht of Feyenoord alles winnen, terwijl die ook nog tegen elkaar spelen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geven we de arbitrage de schuld of onszelf?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Onszelf uiteraard. Als je weken op een bepaalde manier speelt en het lukt ineens niet meer (zo goed) dan ligt het niet aan de scheidsrechter.
Uiteraard hielp deze niet mee met het niet geven van de penalty, maar om hem nu volledig de schuld te geven gaat me wat ver.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10991
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

We hebben in de finale godzijdank een video-scheidsrechter. Het is toch bizar dat Higler in deze het advies van zijn collega niet volgt terwijl die het veel beter kon zien. Competitiebepalende willekeur. Helaas blijft die 'hype' nu actueel dat we niet van de top 3 kunnen winnen. Maar als je de wedstrijden ziet:

- Uit bij PSV gewoon beter maar verliezen door 2 keepersfouten
- Thuis tegen Feyenoord wordt een glaszuivere 1-0 afgekeurd en stort het na de 0-1 volledig in
- Thuis tegen ajax een lachwekkende strafschop tegen en een bizarre misser van Friday
- Uit bij Feyenoord een glaszuivere strafschop onthouden

Als relatief kleine club word je gewoon genaaid en dat schijnt iedereen normaal te vinden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10991
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

dirkjan schreef: 12 mar 2018, 09:49
Uiteraard hielp deze niet mee met het niet geven van de penalty, maar om hem nu volledig de schuld te geven gaat me wat ver.
Dat vind ik niet. Het is een wereld van verschil of het 0-1 wordt of 1-0. Bij een voorsprong komt er meer ruimte, gaat het publiek morren en kan AZ lekker combineren. Nu raakt men gefrustreerd en wordt er lange tijd vergeten om te voetballen. Die lul met die fluit bepaalde gewoon het wedstrijdverloop.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie