Excelsior-AZ (za 3 maa, 18.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wederom de bevestiging dat Hatzidiakos de zwakste schakel is in dit elftal.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Matige wedstrijd van AZ vanavond. Tweede helft vond ik zelfs slecht. Weg was het overtuigende voetbal. Spelers leken te twijfelen moeten we door voetballen voor de derde goal of verdedigen we de voorsprong. Nou dat laatste kan AZ nog steeds niet. Elke keer levert dat problemen op. Daarvoor missen wij 'echte' verdedigers in de achterste linie.

Maar voorin leek het na rust ook nergens op. Geen bal werd vastgehouden. Idrissi werd denk ik uit voorzorg na een uur of zo gewisseld. Verstandig. Maar invaller Seuntjens leek ook nog moe van de twintig minuten die hij woensdag speelde tegen Twente. Helaas viel Alireza uit met ogenschijnlijk een hamstringblessure. Die zouden we zomaar weken kwijt kunnen zijn.

Meevallers. Drie punten. Verlies naaste belagers voor plek 3 Utrecht en Feyenoord.

Komende week rust geven aan de ploeg en niet te gestrest naar Feyenoord gaan. We staan ver voor en moeten niet nog meer schade oplopen.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

MO7 schreef: 03 mar 2018, 23:04 Wederom de bevestiging dat Hatzidiakos de zwakste schakel is in dit elftal.
Ouwejan was niet veel beter
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

leszz schreef: 03 mar 2018, 18:27 Ik tel de eerste goal van AZ gewoon als een goal van Jahanbaksh, zo heeft hij ze al vaker gemaakt dit seizoen. Wanneer keepers de een bal aanraken alvorens de bal er in gaat horen geen eigen doelpunt te op hun naam krijgen
Daar is een duidelijk (en redelijk) criterium voor, namelijk als de bal er ook in was gegaan wanneer de keeper er vanaf gebleven zou zijn, dan wordt ie toegerekend aan de speler. Anders is het een eigen doelpunt van de keeper. Dat laatste was dus duidelijk het geval.

Deze wedstrijd deed bij mij overigens wel het vermoeden rijzen dat we de derde plaats mede te danken hebben aan het feit dat er dit jaar geen europees gespeeld werd. Midweekse wedstrijden eisen kennelijk toch snel hun tol.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Toch is er wel enige reden tot tevredenheid. AZ heeft tot nu toe 4 wedstrijden verloren.

az verloren.png
az verloren.png (5.67 KiB) 4193 keer bekeken

Maar nu wint AZ, na een midweekse knockout wedstrijd, de uitwedstrijd tegen Excelsior.
Bovendien komt AZ door aanvallend voetbal met mooie combinaties eerst op een 2-0 voorsprong.

Alles wijst erop dat AZ veel sterker is geworden na de winterstop.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Deze wedstrijd deed bij mij overigens wel het vermoeden rijzen dat we de derde plaats mede te danken hebben aan het feit dat er dit jaar geen europees gespeeld werd. Midweekse wedstrijden eisen kennelijk toch snel hun tol.
Een wedstrijd met -8 spelen is gewoon iets dat niet in je koude kleren gaat zitten. Ik blijf erbij dat woensdag niet gespeeld had mogen worden. Hopelijk valt de blessure van Alireza mee maar met dit weer koste wat het kost doorspelen is vragen om problemen.
Gelukkig hebben we de punten binnen maar als Twente vandaag ook verliest hebben alle halve finalisten verloren. Dat Feyenoord verliest van NAC is als je de tegenstand van deze club tegen ons zag op zijn minst opmerkelijk te noemen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Toch benieuwd waarom Alireza deze wedstrijd weer zoveel credits krijgt, Eens, hij is bij de belangrijke momenten in de wedstrijd betrokken en eens hij speelde een redelijk goede wedstrijd maar niet meer dan dat in mijn ogen. Hij heeft veel betere wedstrijden gespeeld. Ik ben ook erg blij met hem maar ik vind wel dat hij snel gehyped wordt. Bizot was duidelijk de man of the match. Dankzij zijn reddingen op kansen die in principe al geteld waren hebben we drie punten. De verdediging was inderdaad matig op dreef. Om nu direct Hatzidiakos daarvan de schuld te geven vind ik te ver gaan. Hij had naast zijn mindere momenten ook een aantal hele sterke ingrepen. Ouwejan en Svensson blonken ook niet echt uit. Naast Bizot verdiend ook Koopmeiners een pluim, heerste op het middenveld en had een paar prachtige passes. Volgende week tegen het zwalkende Feyenoord moet het echt beter anders ga je er gewoon af
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZ Twello schreef: 05 mar 2018, 09:07 Toch benieuwd waarom Alireza deze wedstrijd weer zoveel credits krijgt, Eens, hij is bij de belangrijke momenten in de wedstrijd betrokken en eens hij speelde een redelijk goede wedstrijd maar niet meer dan dat in mijn ogen. Hij heeft veel betere wedstrijden gespeeld. Ik ben ook erg blij met hem maar ik vind wel dat hij snel gehyped wordt. Bizot was duidelijk de man of the match. Dankzij zijn reddingen op kansen die in principe al geteld waren hebben we drie punten. De verdediging was inderdaad matig op dreef. Om nu direct Hatzidiakos daarvan de schuld te geven vind ik te ver gaan. Hij had naast zijn mindere momenten ook een aantal hele sterke ingrepen. Ouwejan en Svensson blonken ook niet echt uit. Naast Bizot verdiend ook Koopmeiners een pluim, heerste op het middenveld en had een paar prachtige passes. Volgende week tegen het zwalkende Feyenoord moet het echt beter anders ga je er gewoon af
Dat van Hatzidiakos is niet over een nacht gegaan, hij zwalk telkens wanneer AZ een beetje onder druk komt.. telkens die eerste die door het ijs zakt en dat gaat mensen niet in de koude kleren zitten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

leszz schreef: 05 mar 2018, 09:32 Dat van Hatzidiakos is niet over een nacht IJS gegaan, hij zwalkT telkens wanneer AZ een beetje onder druk komt TE STAAN... telkens DE eerste die door het ijs zakt en dat gaat mensen niet in de koude kleren zitten.
Sorry. Ik heb me een poosje ingehouden, maar dit waren er te veel :wink:
En wat bedoel je met die laatste zin?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

salmonyappi schreef: 05 mar 2018, 10:34 Sorry. Ik heb me een poosje ingehouden, maar dit waren er te veel :wink:
En wat bedoel je met die laatste zin?
Sorry, dat was niet best inderdaad. Ik was tijdens het typen in gesprek met iemand op het werk. Met dat laatste bedoel ik te zeggen dat hij bij de mensen niet veel krediet meer heeft omdat hij het al vaak heeft laten liggen op momenten dat de druk hoog was.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

leszz schreef: 05 mar 2018, 11:11 Sorry, dat was niet best inderdaad. Ik was tijdens het typen in gesprek met iemand op het werk. Met dat laatste bedoel ik te zeggen dat hij bij de mensen niet veel krediet meer heeft omdat hij het al vaak heeft laten liggen op momenten dat de druk hoog was.
Ok, dank.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Maar verwacht je dat het met een fitte Ron Vlaar in de basis beter gaat? Of moeten we Ricardo van Rhijn in de basis zetten? Ron is in mijn ogen te traag geworden, juist met Pantelis hebben we weer enige snelheid in de verdediging gekregen. Ricardo is een optie maar klaarblijkelijk laat hij niet genoeg op de training zien om de technische staf te overtuigen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

leszz schreef: 05 mar 2018, 11:11 Sorry, dat was niet best inderdaad. Ik was tijdens het typen in gesprek met iemand op het werk. Met dat laatste bedoel ik te zeggen dat hij bij de mensen niet veel krediet meer heeft omdat hij het al vaak heeft laten liggen op momenten dat de druk hoog was.
Ik vind het altijd wel tekenend als iemand voor iedereen meent te moeten praten om zijn argument kracht bij te kunnen zetten :roll:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Geest van Dirk schreef: 05 mar 2018, 18:37 Ik vind het altijd wel tekenend als iemand voor iedereen meent te moeten praten om zijn argument kracht bij te kunnen zetten :roll:
Niemand heeft het over iedereen.. En daarbij spreken de berichten op dit forum over Pantelis voor zich.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Vrijwel niemand durft te zeggen welke speler er dan op de plaats van Hatzidiakos zou moeten spelen. Er zijn grote twijfels over Vlaar en Van Rhijn.
Om eerlijk te zijn zou ik zelfs eerder Wuytens er uit halen, maar ook daar zijn weinig/geen mogelijkheden tot verbetering binnen de huidige selectie.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

leszz schreef: 06 mar 2018, 10:11 Niemand heeft het over iedereen.. En daarbij spreken de berichten op dit forum over Pantelis voor zich.
Ik neem dus aan dat je het hier uitsluitend over je eigen posts hebt :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

leszz schreef: 05 mar 2018, 09:32 Dat van Hatzidiakos is niet over een nacht gegaan, hij zwalk telkens wanneer AZ een beetje onder druk komt.. telkens die eerste die door het ijs zakt en dat gaat mensen niet in de koude kleren zitten.
Ook dit is een jonge speler die voor het eerst eredivisie speelt. Snap dat dit soort spelers nog niet constant is en wees blij met zoveel talenten.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

pAZcal schreef: 06 mar 2018, 10:23 Vrijwel niemand durft te zeggen welke speler er dan op de plaats van Hatzidiakos zou moeten spelen. Er zijn grote twijfels over Vlaar en Van Rhijn.
Om eerlijk te zijn zou ik zelfs eerder Wuytens er uit halen, maar ook daar zijn weinig/geen mogelijkheden tot verbetering binnen de huidige selectie.
Ik vind hem een beetje onopvallend dit seizoen. Zakt niet echt door het ijs, mooie technische speler toch.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Rjansen17 schreef: 06 mar 2018, 16:50 Ik vind hem een beetje onopvallend dit seizoen. Zakt niet echt door het ijs, mooie technische speler toch.
Ja.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 03 mar 2018, 18:15 Wat vindt Antti er vandaag van?
Zijn niveau.
Plaats reactie