AZ-FC Twente (wo 28 feb, 18.30u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 28 feb 2018, 17:42 We hebben geen wankele defensie volgens Voltreffer Vick. Maar de bloednerveuze Hatzidiakos heeft tot nu toe mog wel alles fout gedaan.
Je hebt gelijk. Gatenkaas achterin. Had zomaar 4-12 kunnen worden met deze slechtste verdediging van heel Nederland :D Je zult wel balen dat het 4-0 bleef.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Voltreffer Vick schreef: 28 feb 2018, 21:21 Je hebt gelijk. Gatenkaas achterin. Had zomaar 4-12 kunnen worden met deze slechtste verdediging van heel Nederland :D Je zult wel balen dat het 4-0 bleef.
Sliep uit, sliep uit, zie mij volwassen zijn...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 28 feb 2018, 21:28 Sliep uit, sliep uit, zie mij volwassen zijn...
?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Cursusje begrijpend lezen bij LOI?
Het heet trouwens sarcasme en het was gericht tegen Voltreffer Vick (en ja, ik snap dat hij ook aan sarcasme deed, maar het blijft zeuren).
Laatst gewijzigd door pAZcal op 28 feb 2018, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 28 feb 2018, 17:13 Ik heb het koud hé, jij hebt het koud hé, wij hebben het allemaal koud koud koud koud.
:lol:

Ik heb een topavond gehad. :D
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

pAZcal schreef: 28 feb 2018, 21:28 Sliep uit, sliep uit, zie mij volwassen zijn...
Jij komt lekker volwassen over.....
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 28 feb 2018, 21:45 Cursusje begrijpend lezen bij LOI?
Het heet trouwens sarcasme en het was gericht tegen Voltreffer Vick (en ja, ik snap dat hij ook aan sarcasme deed, maar het blijft zeuren).
Wat is een cursus? En wat is LOI? Wat betekent sarcasme?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Was een leuk avondje. Voorhoede speelde sterk. Wat is het toch fijn om naast Alireza nu ook een dreigende speler op links te hebben. Overigens viel het me op hoe Til de eerste helft het ene na het andere duel wist te winnen. Sterk spel hoor. Svensson ook weer top. Tegenstander heeft geen idee wat ze met zo'n rechtsback aan moeten die ineens op de rand van het strafschop gebied staat. Lekker hoor. Midtsjö ook weer sterk, ondanks enkele slippertjes... die hij vervolgens zelf weer oploste. Wel jammer dat hij altijd wilt afspelen. Soms staat hij gewoon op een hele goede positie voor het doel om te schieten. Dat zou hij best vaker kunnen proberen.

Je kon wel zien dat Twente een klasse beter is t.o.v. Sparta. Zeker in de voorhoede, daar konden ze de AZ-verdediging toch aardig uittikken in de eerste helft. Dat heb ik Sparta niet zien doen. Het zou me dan ook verbazen als Twente degradeert. Daar hebben ze eigenlijk te veel individuele kwaliteit voor rondlopen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 01 mar 2018, 08:58 Was een leuk avondje. Voorhoede speelde sterk. Wat is het toch fijn om naast Alireza nu ook een dreigende speler op links te hebben. Overigens viel het me op hoe Til de eerste helft het ene na het andere duel wist te winnen. Sterk spel hoor. Svensson ook weer top. Tegenstander heeft geen idee wat ze met zo'n rechtsback aan moeten die ineens op de rand van het strafschop gebied staat. Lekker hoor. Midtsjö ook weer sterk, ondanks enkele slippertjes... die hij vervolgens zelf weer oploste. Wel jammer dat hij altijd wilt afspelen. Soms staat hij gewoon op een hele goede positie voor het doel om te schieten. Dat zou hij best vaker kunnen proberen.

Je kon wel zien dat Twente een klasse beter is t.o.v. Sparta. Zeker in de voorhoede, daar konden ze de AZ-verdediging toch aardig uittikken in de eerste helft. Dat heb ik Sparta niet zien doen. Het zou me dan ook verbazen als Twente degradeert. Daar hebben ze eigenlijk te veel individuele kwaliteit voor rondlopen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Echter maken veel individuen met kwaliteit nog geen team. Ik vond Twente over het algemeen zwak en lafjes spelen. Zelfs na de 1-0 en 2-0 konden ze nauwelijks iets wat op een offensief leek brengen. Maar bovenal: AZ was erg sterk. Ook Weghorst speelde (in principe) een goede pot!

Of topic: En ik vind dat Roda er maar eens uit moet vliegen. Dat vind ik zo’n stom clubje.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 01 mar 2018, 09:06 Of topic: En ik vind dat Roda er maar eens uit moet vliegen. Dat vind ik zo’n stom clubje.
Ik stem voor! Sparta Twente en NEC erin.
we can come an end
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Til , Koopmeiners, Midtsjo is by far het meest complete middenveld van Nederland. De looplijnen en het scorend vermogen van Til, de felheid en creativiteit van Midtsjo , en het tactisch inzicht , fysiek en de passing van Koopmeiners is echt een genot om naar te kijken.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

differentcook schreef: 01 mar 2018, 09:11 Ik stem voor! Sparta Twente en NEC erin.
Mijn meest ideale scenario is Telstar die Twente in de nacompetitie eruit kegelt
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

1keerraken schreef: 01 mar 2018, 09:38 Til , Koopmeiners, Midtsjo is by far het meest complete middenveld van Nederland. De looplijnen en het scorend vermogen van Til, de felheid en creativiteit van Midtsjo , en het tactisch inzicht , fysiek en de passing van Koopmeiners is echt een genot om naar te kijken.
El Ahmadi, Vilhena, Toornstra/Van Persie doen daar echt niet voor onder. Het mooie van AZ is echter dat Koopmeiners en Til uit eigen jeugd komen. Eén goede versterking er bij (Midtsjo) en je hebt een compleet middenveld. Blijkbaar is dat voor de 'top-3' op dit moment moeilijk om te evenaren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

DiepeMast schreef: 01 mar 2018, 10:17 El Ahmadi, Vilhena, Toornstra/Van Persie doen daar echt niet voor onder. Het mooie van AZ is echter dat Koopmeiners en Til uit eigen jeugd komen. Eén goede versterking er bij (Midtsjo) en je hebt een compleet middenveld. Blijkbaar is dat voor de 'top-3' op dit moment moeilijk om te evenaren.
Die hebben echt niet het dynamiek en loopvermogen van ons middenveld hoor , lopen daarnaast allemaal op Vilhena na op hun laatste benen. Ik zou geen van deze spelers ruilen voor een van ons.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Fantastische wedstrijd gisteren. Doodziek met flinke koorts liggen kijken thuis. Genoten van Idrissi, echt een hele goeie aankoop. Volgens mij heeft hij bijna elke wedstrijd wel een assist of een goal achter zijn naam. Eindelijk is die linkerflank nu in evenwicht met de rechterkant.

Ik ben positief over de finale, maar het wordt zwaar, heel zwaar. Feyenoord heeft echt veel kwaliteitsspelers, maar om nou dit AZ te moeten treffen in de finale om hun seizoen een beetje te redden, dat gaat wel in hun onderbuik zitten :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Erg genoten gisteravond. Het plezier spat er van af bij dit elftal. Volgens mij kan je met deze selectie volgend seizoen meedoen om het kampioenschap. Dat had ik aan het begin van het seizoen niet gedacht. Bedankt AZ
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 01 mar 2018, 10:17 El Ahmadi, Vilhena, Toornstra/Van Persie doen daar echt niet voor onder. Het mooie van AZ is echter dat Koopmeiners en Til uit eigen jeugd komen. Eén goede versterking er bij (Midtsjo) en je hebt een compleet middenveld. Blijkbaar is dat voor de 'top-3' op dit moment moeilijk om te evenaren.
AZ loopt dat middenveld kapot. Van Persie is een geniale voetballer, maar koppel je Midtsjo aan hem, Koopmeiners aan Vilhena en Til aan El Ahmadi dan moet ik het nog maar eens zien. Ik denk dat Midtsjo Van Persie lachend uit de wedstrijd speelt en dat ook El Ahmadi kapot gelopen kan worden door Til. Enige duel dat redelijk in evenwicht zal zijn is het duel tussen Vilhena en Koopmeiners, dat zal de vorm van de dag bepalen denk ik.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 01 mar 2018, 11:15 Erg genoten gisteravond. Het plezier spat er van af bij dit elftal. Volgens mij kan je met deze selectie volgend seizoen meedoen om het kampioenschap. Dat had ik aan het begin van het seizoen niet gedacht. Bedankt AZ
Dat net niet. Daar heb je nog een goede centrale verdediger voor nodig en een (nog) betere spits.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 28 feb 2018, 19:51 Prachtig resultaat tegen dat nare clubje. Binnen enkele maanden 3 overwinningen met de cijfers 10-0. En die boeren maar zaniken over de matige sfeer in Alkmaar terwijl ze hun frustratie zouden moeten richten op hun eigen team. Wat was Maher zwak zeg.
Maher speelde absoluut niet zwak. Was een van de weinige middenvelder met energie in zijn spel. Alleen als hij de boel ging afjagen en achterom keek liep er niemand met hem mee. Dan kan je inderaad blijven lopen.

En wat betreft je kritiek op de verdediging, en Hatzidiakos in het bijzonder, dat viel reuze mee. Het was aan het begin wat nerveus waardoor het mis ging. Dat Hatzidiakos een bal weghaalde voor Bizot. Maar goed, dat zijn leermomenten. Dit is de eerste keer dat zo'n jongen zo'n wedstrijd speelt. Verder niks weggegeven, behalve een goed schot van Assaidi. We geven het hele seizoen al weinig weg en houden vaak de nul.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 01 mar 2018, 12:04 Maher speelde absoluut niet zwak. Was een van de weinige middenvelder met energie in zijn spel. Alleen als hij de boel ging afjagen en achterom keek liep er niemand met hem mee. Dan kan je inderaad blijven lopen.

En wat betreft je kritiek op de verdediging, en Hatzidiakos in het bijzonder, dat viel reuze mee. Het was aan het begin wat nerveus waardoor het mis ging. Dat Hatzidiakos een bal weghaalde voor Bizot. Maar goed, dat zijn leermomenten. Dit is de eerste keer dat zo'n jongen zo'n wedstrijd speelt. Verder niks weggegeven, behalve een goed schot van Assaidi. We geven het hele seizoen al weinig weg en houden vaak de nul.
Eens.
Ik vind Hatzidiakos sowieso het hele seizoen al redelijk tot goed spelen. Er is kritiek op hem i.v.m. zijn vele foutjes, maar zoveel maakt ie er niet. Zeker niet meer dan Vlaar placht te doen :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie