FC Utrecht-AZ (vr 19 jan, 20.00u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Slordig. Alles wat mis ging bij de 1-1 is wel redelijk exemplarisch. Te enthousiast naar voren gerend en verdedigend allesbehalve overtuigend.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik ben het met Weghorst eens over Svensson en wilde dat tijdens de wedstrijd hier ook al typen (maar was al te negatief bevonden), maar hij is duidelijk niet in de modus van zelfreflectie wanneer de interviewer hem zijn verkeerde aanname voorschotelt. Eerst in zijn hoofd doet hij dat af als een futiliteit, maar later moet hij toch erkennen dat zoiets cruciaal is.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MO7 schreef: 19 jan 2018, 21:10 Slordig. Alles wat mis ging bij de 1-1 is wel redelijk exemplarisch. Te enthousiast naar voren gerend en verdedigend allesbehalve overtuigend.
En voor de 1-1: slap ongefocussed spelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

na de 1-0 had Helmer gewisseld moeten worden.
Je zag het aan Midtsjo bijvoorbeeld, die wilde de 1-0 verdedigen, in tegenstelling tot Weghorst die blijft maar doorrennen op de keeper.
het team viel een beetje uit elkaar. Dat Svensson van zijn plek is bij de tegengoal, komt door een aanvallende actie, dat juist Weghorst daar commentaar op gaat leveren vind ik stuitend.
Geef als trainer een signaal af, aanvaller? Helmer eruit. verse kracht erin.
Dit kan ook Brom zich aanrekenen.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

bk wcm schreef: 19 jan 2018, 21:16 na de 1-0 had Helmer gewisseld moeten worden.
Je zag het aan Midtsjo bijvoorbeeld, die wilde de 1-0 verdedigen, in tegenstelling tot Weghorst die blijft maar doorrennen op de keeper.
het team viel een beetje uit elkaar. Dat Svensson van zijn plek is bij de tegengoal, komt door een aanvallende actie, dat juist Weghorst daar commentaar op gaat leveren vind ik stuitend.
Geef als trainer een signaal af, aanvaller? Helmer eruit. verse kracht erin.
Dit kan ook Brom zich aanrekenen.
doorrennen op de keeper is het begin van de verdediging
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 19 jan 2018, 20:53 2 verliespunten. En contractverlenging Van den Brom. De transfers zijn weggegooid geld. Jammer hoor.
contract moet nog getekend worden, volgende week
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 19 jan 2018, 20:53 De transfers zijn weggegooid geld. Jammer hoor.
Ga je Idrissi beoordelen op 10 minuutjes invallen in een niet draaiend team? En welke andere transfer doel je op?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Last Scout schreef: 19 jan 2018, 19:37 Durft Gozubuyuk Ayoub er af te sturen vandaag? wat denken we?
Uiteraard niet. Ayoub trapt van achteren vol op de achillespees van Til. Die Turk laat gewoon doorspelen en zegt tegen Til dat ie zich niet moet aanstellen. Was direct rood notabene. Ongelooflijk!

Elleboogje van Janssen fluit ie wel, maar geeft geen kaart. Klaiber die AZ'ers kaarten aannaait. Waardeloze ploeg dat Utrecht met een triest knollenveld 4e klas onderbond onwaardig.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

differentcook schreef: 19 jan 2018, 21:17 doorrennen op de keeper is het begin van de verdediging
Duidelijk een verschil van mening tussen Weghorst en Midtsjo, maar nog veel belangrijker tussen jou en mij. :wink:
Op die knollentuin had je Utrecht gewoon in de fuik moeten laten lopen, en Helmer moeten wisselen.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

MO7 schreef: 19 jan 2018, 21:10 Slordig. Alles wat mis ging bij de 1-1 is wel redelijk exemplarisch. Te enthousiast naar voren gerend en verdedigend allesbehalve overtuigend.
Hoezo exemplarisch? Slordig ok, met de rest sla je de plank mis.
Svensson kreeg een kutbal, waar hij nog iets van probeerde te maken.
Alle ingrediënten waren er om een succesvolle aanval te maken. Het vervolg de keeper trapt geweldig uit, Midtsjo ziet het gevaar, maar had al 40meter terug gesprint, Kerk wil eigenlijk terugkappen maar gaat waarschijnlijk door het slechte veld of techniek in de vooruit.
Het had door de Verdedigers nog gerepareerd kunnen worden, maar helaas.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 19 jan 2018, 21:34 Uiteraard niet. Ayoub trapt van achteren vol op de achillespees van Til. Die Turk laat gewoon doorspelen en zegt tegen Til dat ie zich niet moet aanstellen. Was direct rood notabene. Ongelooflijk!
Til had al hands gemaakt en er was al gefloten. Scheidsrechter heeft verder geen enkele rol gespeeld en die gele kaart voor een Weghorst in deze vorm is juist een zegen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

bk wcm schreef: 19 jan 2018, 21:37 Duidelijk een verschil van mening tussen Weghorst en Midtsjo, maar nog veel belangrijker tussen jou en mij. :wink:
Op die knollentuin had je Utrecht gewoon in de fuik moeten laten lopen, en Helmer moeten wisselen.
In balbezit hadden we meer moeten temporiseren in de tweede helft. Utrecht lokken en dan via een diepe (steek)bal naar Alireza of ........? Helmer heeft geen diepte in zijn spel. Dus had Brom inderdaad de snelle Idrissi eerder moeten inbrengen en Koopmeiners er achter op het middenveld om hem te bedienen. Nu wachtte Brom (weer) te lang met de wissel en was het kwaad al weer geschied (1-1).

Natuurlijk verzuimen wij weer voor de 1-1 de wedstrijd in het slot te gooien. Dramatisch slechte passing in de eindfase van een veelbelovende aanval of slechte keuzes blijven in ons spel zitten. Dat moet veel beter wil je bij de top3 aansluiten!

Alireza mag zich vanavond waardeloos voelen na afloop. Zoveel slechte acties en passes. Hoogtepunt de veel te harde bal op Svensson die de bal anders voor het uitkiezen had om voor de goal te brengen. Nu leidde hij de 1-1 van Utrecht in. Ik kreeg de indruk dat ie er iet bij was of er veel te makkelijk over dacht. Is ie zich al aan het 'sparen' voor het WK?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Weghorst mist meerdere grote kansen op een goal maar noemt vervolgens Svensson bij naam als schuldige voor de 1-1. Als Weghorst eens een kans afmaakt hoeft het ook geen 1-1 te worden.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 19 jan 2018, 21:58 Til had al hands gemaakt en er was al gefloten. Scheidsrechter heeft verder geen enkele rol gespeeld en die gele kaart voor een Weghorst in deze vorm is juist een zegen.
O dus als ie gefloten hebt mag je rustig je voet vol op de achillespees van je tegenstander zetten in jouw ogen!?

Bizarre reacties plaats jij soms. #-o
Datismakkelijk!
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2017, 16:31

Snelle Serdar Gözübüyük beunt naast de riante KNVB-vergoeding er lustig op los in het onderwijs met het vertonen van videootjes en het maken van snelle grappen over “Respect” op het voetbalveld. Voor heel veel geld komt de man een paar uurtjes langs en maakt de blits. Dan zou je verwachten dat hijzelf respect toont voor anderen?

Ook na vanavond vraag ik mij af waarom hij vaak met twee maten meet? Kleine overtredingen van AZ werden vaak direct pietluttig met geel bestraft. FC Utrecht kreeg daarentegen veel ruimte om onbestraft het randje op te zoeken.

Het is de scheidsrechter die bepalend is hoever het gaat tijdens een wedstrijd. Er valt bij snelle Serdar Gözübüyük echter geen lijn te ontdekken, het punt waar de grens ligt en je ziet geregeld een wedstrijd bijna ontsporen. Het is aan de discipline van de voetballers te danken dit niet gebeurd.
Een voorbeeld van snelle Serdar Gözübüyüks optreden vanavond: het was opvallend om te zien dat het juist Midsjo was die, nadat hij hufterig gehaakt werd door Labyad, vervolgens de wind van voren kreeg. Zelfs na het laatste fluitsignaal zag je de emoties hierover nog hoog oplopen. Ik vraag mij dan nu ook af of snelle Serdar de wedstrijd terugkijkt en denkt te kunnen verklaren dat de overtreding wat hem betreft door de beugel kan.

Als een scheidsrechter tijdens de wedstrijd veelvuldig op tv wordt getoond is dat niet omdat zijn haar goed zit, maar juist vanwege het feit dat het niveau wat de man laat zien gewoon dramatisch is. Mogelijk is dit nieuws voor Serdar? Kom op, ooit was je talentvol, maar je hebt je werkelijk dramatisch ontwikkeld Serdar.

Ik gruwel elke keer als ik de naam van Serdar Gözübüyük aan een wedstrijd van AZ gekoppeld zie worden: een poseur die veel geld verdient met “Respect” maar eigenlijk over de ruggen van voetballers alleen maar zorgt voor nieuw materiaal voor zijn snelle show.

Ik gril van de man zijn optredens.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 19 jan 2018, 22:02 Hoogtepunt de veel te harde bal op Svensson die de bal anders voor het uitkiezen had om voor de goal te brengen. Nu leidde hij de 1-1 van Utrecht in. Ik kreeg de indruk dat ie er iet bij was of er veel te makkelijk over dacht. Is ie zich al aan het 'sparen' voor het WK?
Jemig, wat wordt er toch een hoop onzin uitgekraamd als we wat puntjes verspelen en iedereen daardoor teleurgesteld is. Als er nou eentje keihard heeft gewerkt (foutje of niet) is het Svensson wel......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZRickGrimesAZ schreef: 19 jan 2018, 22:03 Weghorst mist meerdere grote kansen op een goal maar noemt vervolgens Svensson bij naam als schuldige voor de 1-1. Als Weghorst eens een kans afmaakt hoeft het ook geen 1-1 te worden.
ik zei het ook al, maar dit maakt mij echt woest tbh.
Bij Alkmaar begint de victorie!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 19 jan 2018, 22:33 Jemig, wat wordt er toch een hoop onzin uitgekraamd als we wat puntjes verspelen en iedereen daardoor teleurgesteld is. Als er nou eentje keihard heeft gewerkt (foutje of niet) is het Svensson wel......
Ma o man denk eens na en probeer het nog eens te begrijpen wie ik hier bedoel. Gaat Svensson naar het WK? Misschien als toeschouwer dan! #-o

Er is er maar één die kans maakt binnen de selectie op speelminuten op het WK. In ieder geval niet Svensson!!
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Langedijk schreef: 19 jan 2018, 20:31 Godverdomme Koopmeiners slappe lul
Als er iemand nou net geen slappe lul is dan is het Koopmeiners in mijn optiek. Ik heb maar 1 slappe lul gezien tijdens en na de wedstrijd en dat was Weghorst , aanvoerder onwaardig. En Helmer viel mij helaas opnieuw niet mee, komt echt nog tekort om op dit niveau een rol van betekenis te spelen. Lekker in Jong zijn minuten laten maken en hopen dat hij daar sterker word.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 19 jan 2018, 22:50 Ma o man denk eens na en probeer het nog eens te begrijpen wie ik hier bedoel. Gaat Svensson naar het WK? Misschien als toeschouwer dan! #-o

Er is er maar één die kans maakt binnen de selectie op speelminuten op het WK. In ieder geval niet Svensson!!
Begrijpend lezen...... :oops: Sorry.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie