FC Utrecht-AZ (vr 19 jan, 20.00u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 19 jan 2018, 22:56 Begrijpend lezen...... :oops: Sorry.....
Goed man!

Zwaar teleurgesteld in de prestatie van Alireza vandaag. Speelde heel matig en deed weinig goed. Sterker door zijn slordige spel brengt ie medespelers in de problemen.

Zijn passing was dramatisch slecht. Ik ben al gewend dat ie van de 10 ballen er 5 tegen de tegenstander trapt, maar zo'n simpel balletje op de diepgaande Svensson hopeloos te hard trappen .....

Werk aan de winkel voor Brom c.s. om de groep weer in de juiste focus te krijgen!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Helmer speelde onzichtbaar. Ging heel weinig van uit. Wat we juist nodig hadden was een jongen als Idrissi er bij, niet het prototype van de ideale schoonzoon. Hij is fel, dynamisch, snel, explosief, hard. Net wat er bij Helmer lijkt te ontbreken, ofschoon die uitstekend voetballen kan. Idrissi had dus wel wat eerder mogen komen. Het is hier al vaak gezegd, met 11 ideale schoonzonen win je de oorlog niet. Gelukkig lopen er nog een paar bij, zoals Svensson en Midtsjö.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

ForzAZ schreef: 19 jan 2018, 23:01
Werk aan de winkel voor Brom c.s. om de groep weer in de juiste focus te krijgen!
De focus van de groep was juist erg goed. In tegenstelling tot de play off wedstrijd gingen we gewoon mee in de strijd. Midsjo en Koopmeiners geven ons middenveld de body die we in dit soort wedstrijden nodig hebben. Helaas ging de hoeveelheid geleverde arbeid ten koste van de nauwkeurigheid. Daar moet AZ het wel in de omschakel momenten wel van hebben.
Utrecht uit is gewoon een heel lastige wedstrijd. Ik kan wel leven met een gelijk spel. Volgende week winnen bij Willem II is echter een must.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Als ik sommige van de commentaren hier lees, dan kan de gemiddelde depressiekliniek weer een jaar aan de slag.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Weghorst geschorst volgende week. Ben benieuwd dan of Ferdy Druijf gewoon gelijk in de basis staat of dat er gekozen wordt voor een 4-4-2 systeem.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Een soort kopie van Groningen-uit. Afstand moeten nemen, dan de onnodige gelijkmaker incasseren en vervolgens nog blij moeten zijn met een punt. Zwak (niet) gewisseld na de 0-1 en met name de linkerflank onvoldoende. Nogmaals: prima resultaat voor plek 4 maar niet goed genoeg voor top 3.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Volgens mij heb ik nog niemand gehoord over het natrappen van Labyad tegen Midtsjø tegen het einde van de wedstrijd. Leek me toch een rode kaart? En dan die Gozubuyuk die Midtjso een waarschuwing geeft als hij komt vragen wat dat was.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 20 jan 2018, 07:29 Als ik sommige van de commentaren hier lees, dan kan de gemiddelde depressiekliniek weer een jaar aan de slag.
Vertel eens wat je er zelf van vond?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 20 jan 2018, 09:11 Vertel eens wat je er zelf van vond?
Volgens mij maak ik redelijk duidelijk wat ik van de commentaren vind. De wedstrijd heb ik niet gezien. Om een beroemd en gewaardeerd forumlid te citeren: ‘Ik heb ook een leven naast AZ’......
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Lecompte schreef: 20 jan 2018, 05:54 De focus van de groep was juist erg goed. In tegenstelling tot de play off wedstrijd gingen we gewoon mee in de strijd.
Ik vond ons eerste kwartier timide. Daarna werd het beter bij vlagen. Maar ik miste bij sommigen de absolute wil om te winnen. Duels die niet voluit werden aangegaan. Traag in de opbouw en de versnelling bij een omschakelmoment vond ik ook niet geweldig.

Daarnaast miste ik de scherpte in de eindfase van de aanval. Alireza vond ik een dissonant, uitermate zwak in alles eigenlijk. Til schoot zwak of raakte niet volledig de bal. Weghorst die de bal niet goed verwerkt bij een riante kans op de 0-2. Koopmeiners die zeker op het eind van de wedstrijd veel ballen weg gaf.

Idrissi met zijn invalbeurt straalde wel gretigheid uit. Precies wat ik verwachtte, want mijn indruk is dat het een mannetje is met een doel. Heel doelgericht ook. Snelheid wat de rest ontbeert. Dus als ik Brom was zou ik gauw plek voor hem maken in de basis.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Het resultaat is uit tegen een directe concurrent gewoon prima. Als we een iets technisch begaafdere spits zouden hebben gehad, was het al voor de gelijkmaker beslist. Ook Til heeft nog niet de vorm van het begin van het seizoen. Guus had 2 tot 3 mogelijkheden om te scoren. Op zijn plek zijn Joris en in de toekomst Helmer mogelijke alternatieven.

We kunnen allemaal wel een tweede plek (of hoger) willen, maar de realiteit is dat we nooit tegen het kapitaal op kunnen van de traditionele top drie. Een plek 3 is dit jaar in mijn ogen het best haalbare (direct Europa League voorronde). Als we zelf de beker niet winnen, zou zelfs plek 4 deze 'beloning' opleveren indien Feyenoord of PSV de beker wint.

We zijn als club van ver gekomen (grote schuld) naar een club met een meer dan gezonde financiële huishouding. Met de begroting van AZ zou een derde/vierde plek het hoogst haalbare zijn. Incidenteel iets hoger of lager.

Dat dit gaat met een team van steeds meer eigen jeugdspelers en met leuk voetbal om naar te kijken stemt mij als supporter wel tevreden.

Kijkend naar de derde plek hebben we dus gewoon prima zaken gedaan gisteren. Er komt nu een serie van 7 wedstrijden aan waarvan er minimaal 5 gewonnen moeten worden. Als we 17/18 punten halen in die reeks wedstrijden slaan we een gat voor de nummer 3 positie.

AZ staat...:
  • 1 verliespunt voor op Feyenoord
  • 3 verliespunten voor op PEC Zwolle
  • 7 verliespunten voor op FC Utrecht
  • 9 verliespunten voor op Vitesse
Utrecht en Feyenoord zijn m.i. de belangrijkste concurrenten. Utrecht krijgt binnen een week ajax en Feyenoord. En Feyenoord moet naar ajax en naar Utrecht en krijgt verder in die serie van 7 wedstrijden Vitesse (uit) en PSV (thuis).

Begin maart weten we een beetje waar we aan toe zijn.

Geen paniek mensen. Geniet lekker van het moment en het seizoen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ staat...:
1 verliespunt voor op Feyenoord
Er van uitgaande dat Feyenoord beide wedstrijden wint......morgen gaan ze niet winnen......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

elmo schreef: 20 jan 2018, 09:34 Het resultaat is uit tegen een directe concurrent gewoon prima. Als we een iets technisch begaafdere spits zouden hebben gehad, was het al voor de gelijkmaker beslist. Ook Til heeft nog niet de vorm van het begin van het seizoen. Guus had 2 tot 3 mogelijkheden om te scoren. Op zijn plek zijn Joris en in de toekomst Helmer mogelijke alternatieven.

We kunnen allemaal wel een tweede plek (of hoger) willen, maar de realiteit is dat we nooit tegen het kapitaal op kunnen van de traditionele top drie. Een plek 3 is dit jaar in mijn ogen het best haalbare (direct Europa League voorronde). Als we zelf de beker niet winnen, zou zelfs plek 4 deze 'beloning' opleveren indien Feyenoord of PSV de beker wint.

We zijn als club van ver gekomen (grote schuld) naar een club met een meer dan gezonde financiële huishouding. Met de begroting van AZ zou een derde/vierde plek het hoogst haalbare zijn. Incidenteel iets hoger of lager.

Dat dit gaat met een team van steeds meer eigen jeugdspelers en met leuk voetbal om naar te kijken stemt mij als supporter wel tevreden.

Kijkend naar de derde plek hebben we dus gewoon prima zaken gedaan gisteren. Er komt nu een serie van 7 wedstrijden aan waarvan er minimaal 5 gewonnen moeten worden. Als we 17/18 punten halen in die reeks wedstrijden slaan we een gat voor de nummer 3 positie.

AZ staat...:
  • 1 verliespunt voor op Feyenoord
  • 3 verliespunten voor op PEC Zwolle
  • 7 verliespunten voor op FC Utrecht
  • 9 verliespunten voor op Vitesse
Utrecht en Feyenoord zijn m.i. de belangrijkste concurrenten. Utrecht krijgt binnen een week ajax en Feyenoord. En Feyenoord moet naar ajax en naar Utrecht en krijgt verder in die serie van 7 wedstrijden Vitesse (uit) en PSV (thuis).

Begin maart weten we een beetje waar we aan toe zijn.

Geen paniek mensen. Geniet lekker van het moment en het seizoen.
Laatst gewijzigd door Lecompte op 20 jan 2018, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

elmo schreef: 20 jan 2018, 09:34 Het resultaat is uit tegen een directe concurrent gewoon prima. Als we een iets technisch begaafdere spits zouden hebben gehad, was het al voor de gelijkmaker beslist. Ook Til heeft nog niet de vorm van het begin van het seizoen. Guus had 2 tot 3 mogelijkheden om te scoren. Op zijn plek zijn Joris en in de toekomst Helmer mogelijke alternatieven.

We kunnen allemaal wel een tweede plek (of hoger) willen, maar de realiteit is dat we nooit tegen het kapitaal op kunnen van de traditionele top drie. Een plek 3 is dit jaar in mijn ogen het best haalbare (direct Europa League voorronde). Als we zelf de beker niet winnen, zou zelfs plek 4 deze 'beloning' opleveren indien Feyenoord of PSV de beker wint.

We zijn als club van ver gekomen (grote schuld) naar een club met een meer dan gezonde financiële huishouding. Met de begroting van AZ zou een derde/vierde plek het hoogst haalbare zijn. Incidenteel iets hoger of lager.

Dat dit gaat met een team van steeds meer eigen jeugdspelers en met leuk voetbal om naar te kijken stemt mij als supporter wel tevreden.

Kijkend naar de derde plek hebben we dus gewoon prima zaken gedaan gisteren. Er komt nu een serie van 7 wedstrijden aan waarvan er minimaal 5 gewonnen moeten worden. Als we 17/18 punten halen in die reeks wedstrijden slaan we een gat voor de nummer 3 positie.

AZ staat...:
  • 1 verliespunt voor op Feyenoord
  • 3 verliespunten voor op PEC Zwolle
  • 7 verliespunten voor op FC Utrecht
  • 9 verliespunten voor op Vitesse
Utrecht en Feyenoord zijn m.i. de belangrijkste concurrenten. Utrecht krijgt binnen een week ajax en Feyenoord. En Feyenoord moet naar ajax en naar Utrecht en krijgt verder in die serie van 7 wedstrijden Vitesse (uit) en PSV (thuis).

Begin maart weten we een beetje waar we aan toe zijn.

Geen paniek mensen. Geniet lekker van het moment en het seizoen.
Ik hoop dat onze selectie met wat meer ambitie de komende seizoenshelft in gaat, We moeten niet naar onder maar naar boven kijken.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Lecompte schreef: 20 jan 2018, 09:54 Ik hoop dat onze selectie met wat meer ambitie de komende seizoenshelft in gaat, We moeten niet naar onder maar naar boven kijken.
Juist
we can come an end
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Leuke wedstrijd met veel passie. Erg jammer van het resultaat maar 1-1 is denk ik wel een terechte afspiegeling van de wedstrijd. De commentaren op het forum vallen me een beetje tegen. AZ leverde, afgezien van het eerste kwartier, volop strijd en bleef tot het laatste signaal gaan voor de overwinning (al was het niet helemaal duidelijk voor sommigen of ze nou de voorsprong gingen uitbreiden of verdedigen). In ieder geval wederom een wedstrijd waarin AZ niet verzaakte en redelijk tot goed voetbal speelt (op een meer dan slechte mat). Mooi uitvakkie ook dat de gehele wedstrijd goed te horen was. Utrecht besloot na tien minuten in de wedstrijd volgens mij om te stoppen met zingen.
Laatst gewijzigd door Alkmaar/Zaanstreek op 20 jan 2018, 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik vond dat de scherpte ontbrak en bij sommigen zelfs het vuur.
Weinig genoten van vloeiende combinaties en voor gestuntel (voor de goal). hotseknots, liggend theater, knollenveld en gezang kom ik niet naar mijn beeldscherm.
+2 punten achterstand
(maar misschien had ik laatst niet 20 minuten naar de profs van Liverpool en Manchester City moeten kijken voor echt voetbal en urgentie)
we can come an end
JackBruin
Steward
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:59

Leuke wedstrijd gezien, niets mis mee.

Ik lees hier helaas wel vreselijk domme commentaren over Utrecht en haar publiek maar menig supporter vindt kennelijk elke andere club een zielig kutclubje. Lees de Utrecht fora maar wat men van AZ vindt. Zegt meer over die mensen dan over de club die ze bekritiseren.

Wat betreft het veld hebben jullie gelijk. Het was in het najaar in topconditie maar het sneeuwschuiver geweld van 10 dec jl (voor een wedstrijd die alsnog werd afgelast) heeft het veld echt volledig om zeep geholpen.

Wat betreft de wedstrijd gisteren had AZ na de 0-1 deze in het slot kunnen gooien. Genoeg kansen. De kansen gingen wel over en weer maar over het geheel gezien vond ik AZ de betere ploeg. Ik heb genoten van de inzet en de over mijn lijk mentaliteit van Wout Weghorst. Jullie zijn dit jaar beter dan Utrecht en zullen minimaal 4e worden en wellicht 3e of zelfs 2e. Zeer blij dat het toch nog 1-1 werd, een uitslag waar ik prima mee kan leven.

Een trainerswissel halverwege het seizoen is lastig maar het ‘onderdeel van het proces’ gezever van Ten Hag werden mensen hier ook moe van. Prima dat men JP een kans heeft gegeven. De play offs zullen we wel halen en wellicht komen we AZ dan weer tegen, wellicht ook niet.

Succes.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Goede reaktie man =D> Helaas is het bijna religie voor sommige posters op dit forum om zo onsympathiek mogelijk te posten, want dat is flink :roll:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ach wees gewoon eens eerlijk mensen.

dat gezever altijd tussen mensen 'die het allemaal wel mooi vonden' terwijl het beduidend minder was dan normaal en de mensen die het 'het slechtste voetbal ooit vonden' kan ook ophouden.

Kritiek is kritiek, ook daarvoor zit je op zo'n fan forum.

Er gingen dingen goed : Svensson bijvoorbeeld die strijd leverde en een bijzonder mooi doelpunt maakte (en daarmee is de kritiek op Wout Weghorst gewoon volledig terecht, die had geen recht van spreken na de wedstrijd, hij heeft al een aantal weken geen recht van spreken, zijn laatste doelpunt dateert van 5 wedstrijden terug, dan komt er 3 weken niks, dan komt er een goede wedstrijd en dan komt er 5 weken niks, zo ging het vorig seizoen ook. tevens is hij nu voor de 2e keer dit jaar geschorst op basis van een gele kaart teveel).
Midtsjo was ook aardig op weg en Bizot hoewel hij soms wat raars deed was ook goed van de partij.
Over het algemeen stond Til ook op de goede plekken en waren zijn schoten doelgericht, ze waren daarna alleen te zacht of te veel recht op de doelman af.
Koopmeiners neemt gewoon goeie vrije trappen (En Van Rhijn moet van de bal af blijven wat dat betreft).

Maar er vallen soms gewoon ook gewoon fouten echt duidelijk op, het late wisselen van Helmer deze wedstrijd was bijvoorbeeld een zo'n punt en een volgend is dat op het moment dat je merkt dat die scheidsrechter in zo'n bui is met Weghorst je beter Druijf (of Idrissi) de wedstrijd uit kan laten spelen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Plaats reactie