AZ-sc Heerenveen (za 23 dec, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AZ Twello schreef: 27 dec 2017, 11:48 Friday heeft dit jaar in dit systeem nog te weinig kansen gehad, of eigenlijk helemaal geen kans. Weghorst deed het naar behoren, pikte af en toe zijn doelpuntje mee. Mijn idee van de huidige speelwijze van AZ is veel door de as (en over rechts combineren) tot in de 16 en dan afronden. Weghorst loopt vaak weg uit de spits waardoor de spitspositie niet bezet is en voorzetten niet aankomen. Is de spitspositie wel bezet dan staat hij vaak niet op de plaats waar de voorzet aankomt. Dan kun je de discussie aangaan wat er fout gaat, de voorzet of het positie kiezen. In het begin van het seizoen was Weghorst veel aan het sleuren, jagen maar nu zie ik hem er buiten het kaatsen en lange ballen aannemen weinig toevoegen aan het combinatiespel. Vaak is hij de storende factor. Friday staat daarentegen wel op de juiste plek. Tegen 020 waar hij hopeloos faalde en tegen Heerenveen waar hij 2x netjes afrondde. Ook Friday kan jagen en sleuren, zie de wedstrijd tegen PSV van vorig seizoen. Het is maar net met welke opdracht van de Brom zijn spits het veld in stuurt. Het ziet er bij Friday misschien niet allemaal even fraai en technisch uit maar dat doet het bij Weghorst ook niet. Ik snap dat van de Brom Weghorst nog laat staan maar ik vind dat Friday meer speeltijd moet krijgen. Is Weghorst onzichtbaar, mist hij de kansen dan is het in de 60e minuut tijd voor Friday. Een spits staat er om te scoren. AZ creeert vaak en moet eerder op voorsprong komen zodat de wedstrijd uitgespeeld kan worden. Waarom in de tweede helft pas naar 5-0 zoals Johnnie zelf zei...
Ik zie meer in een rol zoals tegen ajax dat hij naast Wout er bij komt in plaats van dat hij er alleen komt te staan.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12047
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Geest van Dirk schreef: 26 dec 2017, 22:31 AZ heeft als doelstelling dat een bepaald percentage van de selectie uit eigen opgeleide jeugdspelers bestaat.

Hatzidiakos functioneerde tot nog toe beter dan Vlaar deed, dus lekker laten staan.
Ze zijn beide zelfopgeleid.
we can come an end
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja, mooi is dat. Hatzidiakos heeft echter de toekomst, waar nog rek in zit ook.De ervaring van Vlaar is vooralsnog ook niet doorslaggevend in zijn voordeel geweest. Ik zou Hatzidiakos dus lekker laten staan na de winterstop
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10047
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ Twello schreef: 27 dec 2017, 08:14 Mijn idee, basiself zo laten staan. Koopmeiners in de laatste linie ter vervanging van Wuytens vond ik geen sterke zet. Eerste kwartier na rust was het chaos en zie je toch de inbreng van Wuytens terug. Wuytens op het middenveld hebben we vorig jaar gezien, dat was geen succes. Midstjo is een zekerheidje op het middenveld, Koopmeiners en Til moeten ook blijven staan maar wel een signaal krijgen bij mindere wedstrijden dat ze gewisseld worden. Helmer vind ik de laatste 2 wedstrijden erg goed invallen.
Dit verhaal volg ik helemaal.

Over Hatzidiakos ben ik ook niet wild enthousiast, maar over Vlaar al helemaal niet.

Bovendien is hij pas 20 jaar. Iedere jonge centrumverdediger maakt foutjes. Hadden we elke verdediger daar constant op afgerekend hadden spelers als Frank de Boer, Ron Vlaar en De Ligt nu bij amateur clubs gespeeld.

Ik ga de tweede seizoenshelft eens extra op hem letten, maar dan vooral hoe hij 'overall' verdedigt. Beoordeel hem eens op snelheid, kopkracht, duelkracht etc.

Ik heb geen idee hoe hij op dat gebied nu functioneert, maar over het algemeen vind ik de verdediging als geheel best aardig functioneren.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Lecompte schreef: 27 dec 2017, 13:55 Ik zie meer in een rol zoals tegen ajax dat hij naast Wout er bij komt in plaats van dat hij er alleen komt te staan.
Volgens mij rendeerde hij daarmee eerder ook al beter.

Misschien is Friday wel de oplossing voor linksbuiten?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5352
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Last Scout schreef: 29 dec 2017, 15:00 Volgens mij rendeerde hij daarmee eerder ook al beter.

Misschien is Friday wel de oplossing voor linksbuiten?
Dat heb ik ook wel eens bedacht. Hij kwam toen ik daar aan dacht sowieso regelmatig op links uit en kwam dan zijn man met regelmaat voorbij.
Volgens mij kan hij beter dribbelen dan een bal aannamen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

pAZcal schreef: 29 dec 2017, 17:06 Dat heb ik ook wel eens bedacht. Hij kwam toen ik daar aan dacht sowieso regelmatig op links uit en kwam dan zijn man met regelmaat voorbij.
Volgens mij kan hij beter dribbelen dan een bal aannamen.
Bij lillestrom was hij ook echt van de 1-2tjes, alleen is Weghorst daar helaas te traag voor.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Was tegen Heerenveen toch weer een redelijk volle bak. Zijn er zoveel halve seizoenskaarten verkocht?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16018
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Voltreffer Vick schreef: 30 dec 2017, 13:42 Was tegen Heerenveen toch weer een redelijk volle bak. Zijn er zoveel halve seizoenskaarten verkocht?
Wel een aantal, maar ook vooral losse kaarten volgens mij.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Last Scout schreef: 29 dec 2017, 15:00 Volgens mij rendeerde hij daarmee eerder ook al beter.

Misschien is Friday wel de oplossing voor linksbuiten?
Nee, hij toont te weinig inzet. Dan kan je net zo goed Dos Santos daar zetten
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16018
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef: 30 dec 2017, 22:27 Nee, hij toont te weinig inzet. Dan kan je net zo goed Dos Santos daar zetten
Nee, dat kan niet meer :D
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie