AZ-sc Heerenveen (za 23 dec, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De kerstdagen doen je duidelijk goed Jack!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Langedijk schreef: 23 dec 2017, 20:48 Tot zijn doelpunten deed hij juist opnieuw alles fout. Uitglijden, ballen die van zijn schoen sprongen en nerveuze loopacties. En toen hij de 4-1 kon maken zat zijn beperkte motoriek hem ook weer in de weg. Het is hem van harte gegund hoor maar laten we vooral niet doen alsof hij opeens de verlosser is en waardevoller dan Weghorst.
Heb je het nou over Weghorst? Friday had helemaal niet veel balverlies, ja hij is twee keer uitgegleden maar dat is geen technisch falen. En die 2-1 was gewoon een prima spitsengoal. Geen verlosser, ook niet waardevoller maar het verschil is ook heel groot. Komt ook gewoon omdat ik Weghorst gewoon ook echt beperkte spits vind die soms leuke dingen doet maar heel vaak technisch tekort komt en niet het gevoel voor scoringspositie heeft.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZuid-Scharwoude schreef: 23 dec 2017, 21:46 Ik vond van Rhijn en Koopmeiners niet meevallen vandaag. Die mag je wat mij betreft bij middelmatig zetten.

En dan de overwinning bij positief ;-)
van Rhijn heeft toch amper fouten gemaakt, hier en daar mee doen met een aanval. Bij Fox waren ze ten zeerste te spreken over hem.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

MO7 schreef: 23 dec 2017, 23:44 ...........en een hele nieuwe defensie halen met uitzondering van Ouwejan en Svensson. Van Rhijn was vandaag ook weer een paar keer spoorloos, met Hatzidiakos ben ik nu echt klaar ( niet alleen om twee penalty's en de assist van vandaag) en de rest is te oud of te beperkt. Met een nieuw centrum, een linksbuiten en schaduwspits ..........
Inderdaad. Zou ook volstrekt logisch zijn om je beleid volledig in de winsterstop volledig om te gooien. Je wilt minimaal dat minimaal de helft van de selectie uit jeugdspelers bestaat, maar na ca. 10 wedstrijden in het eerste, begin je al met afschrijven. Vervolgens haal je nog een aantal extra spelers, desnoods voor een half jaar. En dan begin je in 2018 met een ingespeeld team? Als de kans zich voordoet moet er een nieuwe linksbuiten gehaald worden. Als dat niet lukt gewoon op deze voet doorgaan. Gelukkig ben je beter in modereren :wink:
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

oboema schreef: 24 dec 2017, 08:34 Hebben we voor dat soort spitsen toch Ron Beton nodig?
Ja, dit zijn ideale spitsen voor Vlaar. Als het maar geen snelle en wendbare jongens zijn. Ik denk dat Vlaar die vervelende Huntelaar ook de baas was geweest en dan had Makkelie die strafschop ook niet durven geven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

MO7 schreef: 23 dec 2017, 23:44 Weer een goed resultaat met vrij matig voetbal. Het lukt deze verdediging al niet om de aanval van Heerenveen aan banden te leggen en Alireza hield de hoop dat er een actie vandaag wel zou lukken en besloot het daarom telkens toch in zijn eentje te proberen. Uiteindelijk komen de assists van Helmer en Til, dat zegt genoeg. Nu lekker op vakantie, Fredje een DVD meegeven om op jacht te gaan naar een nieuwe club, Bel Hassani en DJ Dab dezelfde boodschap meegeven maar zonder DVD (daar is echt geen minuut goed materiaal van te vinden) en een hele nieuwe defensie halen met uitzondering van Ouwejan en Svensson. Van Rhijn was vandaag ook weer een paar keer spoorloos, met Hatzidiakos ben ik nu echt klaar ( niet alleen om twee penalty's en de assist van vandaag) en de rest is te oud of te beperkt. Met een nieuw centrum, een linksbuiten en schaduwspits is Top 3 zeker haalbaar, maar anders gaat het gebrek aan efficiency in de afronding en het gegoochel achterin je opbreken. Huur voorin desnoods wat voor een half jaar, daar ziet het er na de zomer met Stengs en Boadu weer anders uit.
Hier sluit ik me bij aan, dit scheelt mij weer een hoop typewerk.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 24 dec 2017, 10:37 Hier sluit ik me bij aan, dit scheelt mij weer een hoop typewerk.
Ik vind het een slecht en chagrijnig stuk na een voor “AZ onder Brom” begrippen goed halfjaar met leuk voetbal.
Ik denk dat MO7 óók aan vakantie toe is........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

differentcook schreef: 23 dec 2017, 19:47 Het lijkt inderdaad een schwalbe van Van Rhijn in de herhaling.
Vanaf de Molenaartribune was duidelijk te zien dat hij wel degelijk vastgehouden /gehinderd werd. Niet zodanig dat ik er zelf een strafschop voor zou hebben gegeven, maar wel zo dat bijvoorbeeld een Huntelaar wel een strafschop zou hebben gekregen. En dan noemt iedereen het ineens 'slim/geslepen'...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 24 dec 2017, 10:59 Vanaf de Molenaartribune was duidelijk te zien dat hij wel degelijk vastgehouden /gehinderd werd. Niet zodanig dat ik er zelf een strafschop voor zou hebben gegeven, maar wel zo dat bijvoorbeeld een Huntelaar wel een strafschop zou hebben gekregen. En dan noemt iedereen het ineens 'slim/geslepen'...
Ik niet hoor :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZuid-Scharwoude schreef: 24 dec 2017, 09:06 De kerstdagen doen je duidelijk goed Jack!
Ik heb zelfs al oliebollen op.. De kraam verspreidt een crimineel lekkere lucht waardoor ik verleid ben.
Glory Hunter
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

leszz schreef: 24 dec 2017, 09:19 van Rhijn heeft toch amper fouten gemaakt, hier en daar mee doen met een aanval. Bij Fox waren ze ten zeerste te spreken over hem.
Tja, misschien ligt het eraan dat ik meer van hem verwachtte in aanvallend opzicht (hij heeft die kwaliteiten immers of had ze in ieder geval in de tijd dat hij ook het Nederlands elftal haalde).

Ballen breed en terug heeft hij genoeg gegeven en die kwamen ook meestal wel aan, maar daar word ik niet echt warm van.

Wat betreft Koopmeiners ben ik misschien wel iets te kritisch geweest, maar die is ook wel met een heel hoog niveau ingestroomd dit seizoen. Niet realistisch om dat nu al het hele seizoen constant van hem te verwachten.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Voltreffer Vick schreef: 24 dec 2017, 09:34 Inderdaad. Zou ook volstrekt logisch zijn om je beleid volledig in de winsterstop volledig om te gooien. Je wilt minimaal dat minimaal de helft van de selectie uit jeugdspelers bestaat, maar na ca. 10 wedstrijden in het eerste, begin je al met afschrijven. Vervolgens haal je nog een aantal extra spelers, desnoods voor een half jaar. En dan begin je in 2018 met een ingespeeld team? Als de kans zich voordoet moet er een nieuwe linksbuiten gehaald worden. Als dat niet lukt gewoon op deze voet doorgaan. Gelukkig ben je beter in modereren :wink:
Wie wil dat minimaal de helft uit jeugdspelers bestaat? Het zou leuk zijn, maar kwaliteit moet leidend zijn. Nu wil het toeval dat vrijwel alle jeugdspelers het redelijk tot prima gedaan hebben. Met uitzondering van Hadzidiakos, die voldoet gewoon niet. Was natuurlijk van de zomer ook nooit de bedoeling dat hij zoveel speelminuten in het eerste zou krijgen. En twee centrale verdedigers en een linksbuiten inpassen is niet het hele elftal omgooien. Bovendien heb je nog een maand voor je weer wedstrijden moet spelen die ergens om gaan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 24 dec 2017, 08:00 Ja. Het lukt de KNVB scheidsrechters namelijk om zo'n situatie uit te leggen als het blokkeren van de aanvaller. De bal rolt vrijelijk vooruit, want door de benen, en dan heeft de speler zelf kennelijk ook zo'n soort recht. Alleen kan dat fysisch gezien niet. En dan raken ze in de war en zijn de smekende dwingende ogen van Alireza dermate overtuigend dat ze een vrije trap geven.

Logischer is het om een vrije trap tegen te geven wegens het lomp omver duwen van een speler.
Ha, ik vond het ook wel vreemd, ik denk dat het Schaars betrof. Obstructie is dan de uitleg. De overweging is dus wanneer een tegenstander zich richt op obstructie van de speler en wanneer de tegenstander simpelweg niet kan verdwijnen in het luchtledige.
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 23 dec 2017, 23:54 Volgens mij zei je ook nog dit :
Dat was tijdens de wedstrijd en ik had de ommekeer niet verwacht.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 25 dec 2017, 23:05 Dat was tijdens de wedstrijd en ik had de ommekeer niet verwacht.
Het was een nogal boude uitspraak :wink: (“we gaan deze wedstrijd verliezen op beleid”).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 25 dec 2017, 23:22 Het was een nogal boude uitspraak :wink: (“we gaan deze wedstrijd verliezen op beleid”).
Nee hoor om heel precies te zijn was die reactie op het uitvallen van Wuytens, Koopmeiners achterin vind ik nog altijd belachelijk.

Met het verkopen van Van Eijden lijkt Max dat ook ingezien te hebben, misschien komt er nog een centrale verdediger.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

MO7 schreef: 24 dec 2017, 14:15 Wie wil dat minimaal de helft uit jeugdspelers bestaat? Het zou leuk zijn, maar kwaliteit moet leidend zijn. Nu wil het toeval dat vrijwel alle jeugdspelers het redelijk tot prima gedaan hebben. Met uitzondering van Hadzidiakos, die voldoet gewoon niet. Was natuurlijk van de zomer ook nooit de bedoeling dat hij zoveel speelminuten in het eerste zou krijgen. En twee centrale verdedigers en een linksbuiten inpassen is niet het hele elftal omgooien. Bovendien heb je nog een maand voor je weer wedstrijden moet spelen die ergens om gaan.
AZ heeft als doelstelling dat een bepaald percentage van de selectie uit eigen opgeleide jeugdspelers bestaat.

Hatzidiakos functioneerde tot nog toe beter dan Vlaar deed, dus lekker laten staan.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Mijn idee, basiself zo laten staan. Koopmeiners in de laatste linie ter vervanging van Wuytens vond ik geen sterke zet. Eerste kwartier na rust was het chaos en zie je toch de inbreng van Wuytens terug. Wuytens op het middenveld hebben we vorig jaar gezien, dat was geen succes. Midstjo is een zekerheidje op het middenveld, Koopmeiners en Til moeten ook blijven staan maar wel een signaal krijgen bij mindere wedstrijden dat ze gewisseld worden. Helmer vind ik de laatste 2 wedstrijden erg goed invallen. Daarnaast irriteer ik me eigenlijk mateloos aan Weghorst. Hij voegt niks toe aan het spel van AZ. Als er een bod komt van één of andere Engelse club zeg ik doen, strik erom en weg ermee. Friday past beter in dit systeem wat AZ speelt. Hij staat op de juiste plek bij voorzetten en zal de meeste er gewoon inschieten. Waarom krijgt hij 2 intikkertjes in die paar minuten en Weghorst geen enkele? Oké, 10 man, vermoeidheid etc. het zal allemaal meespelen maar ik vind Friday gewoon geschikter voor AZ. Ik denk toch dat het goed is dat het nu winterstop is voor AZ. Het ging allemaal toch iets moeizamer.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ Twello schreef: 27 dec 2017, 08:14 Mijn idee, basiself zo laten staan. Koopmeiners in de laatste linie ter vervanging van Wuytens vond ik geen sterke zet. Eerste kwartier na rust was het chaos en zie je toch de inbreng van Wuytens terug. Wuytens op het middenveld hebben we vorig jaar gezien, dat was geen succes. Midstjo is een zekerheidje op het middenveld, Koopmeiners en Til moeten ook blijven staan maar wel een signaal krijgen bij mindere wedstrijden dat ze gewisseld worden. Helmer vind ik de laatste 2 wedstrijden erg goed invallen. Daarnaast irriteer ik me eigenlijk mateloos aan Weghorst. Hij voegt niks toe aan het spel van AZ. Als er een bod komt van één of andere Engelse club zeg ik doen, strik erom en weg ermee. Friday past beter in dit systeem wat AZ speelt. Hij staat op de juiste plek bij voorzetten en zal de meeste er gewoon inschieten. Waarom krijgt hij 2 intikkertjes in die paar minuten en Weghorst geen enkele? Oké, 10 man, vermoeidheid etc. het zal allemaal meespelen maar ik vind Friday gewoon geschikter voor AZ. Ik denk toch dat het goed is dat het nu winterstop is voor AZ. Het ging allemaal toch iets moeizamer.
Wat betreft Weghorst: toch beter kijken, want hij voegt wel degelijk iets toe. Veel ballen worden op hem gespeeld en de meeste controleert ie goed en transporteert ie door naar een speler in de buurt. Daarnaast scoort ie, wat toch ook soms best handig is in bepaalde wedstrijden.....
En Friday: je zegt het zelf: intikkertjes, 10 man etc. Verder voegt juist Friday niets toe aan het spel. Hij moet echt meer laten zien en vooral meer scoren om een basisplaats te krijgen.
Weghorst lekker laten staan!

En waarom vind je Friday beter in dit systeem passen? Het vroege storen, het maar blijven gaan, het tempo, alle drie facetten die juist Weghorst beter beheerst.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Friday heeft dit jaar in dit systeem nog te weinig kansen gehad, of eigenlijk helemaal geen kans. Weghorst deed het naar behoren, pikte af en toe zijn doelpuntje mee. Mijn idee van de huidige speelwijze van AZ is veel door de as (en over rechts combineren) tot in de 16 en dan afronden. Weghorst loopt vaak weg uit de spits waardoor de spitspositie niet bezet is en voorzetten niet aankomen. Is de spitspositie wel bezet dan staat hij vaak niet op de plaats waar de voorzet aankomt. Dan kun je de discussie aangaan wat er fout gaat, de voorzet of het positie kiezen. In het begin van het seizoen was Weghorst veel aan het sleuren, jagen maar nu zie ik hem er buiten het kaatsen en lange ballen aannemen weinig toevoegen aan het combinatiespel. Vaak is hij de storende factor. Friday staat daarentegen wel op de juiste plek. Tegen 020 waar hij hopeloos faalde en tegen Heerenveen waar hij 2x netjes afrondde. Ook Friday kan jagen en sleuren, zie de wedstrijd tegen PSV van vorig seizoen. Het is maar net met welke opdracht van de Brom zijn spits het veld in stuurt. Het ziet er bij Friday misschien niet allemaal even fraai en technisch uit maar dat doet het bij Weghorst ook niet. Ik snap dat van de Brom Weghorst nog laat staan maar ik vind dat Friday meer speeltijd moet krijgen. Is Weghorst onzichtbaar, mist hij de kansen dan is het in de 60e minuut tijd voor Friday. Een spits staat er om te scoren. AZ creeert vaak en moet eerder op voorsprong komen zodat de wedstrijd uitgespeeld kan worden. Waarom in de tweede helft pas naar 5-0 zoals Johnnie zelf zei...
Plaats reactie